Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
  1. #1
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Concorde (lata 80?)


    Polecamy

    Mam pytanie odnośnie lądowania concorda na EPWA.Było to w latach 80,może początek 90. Czy ma ktoś wiedzę na ten temat.Widziałem to lądowanie z dachu hangaru w PZL.Niezapomniany widok.

  2. #2
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Valdi Zobacz posta
    W "młodym techniku" nr 2 1988r znalazłem opis wizyty concorda na Okęciu. Samolot lądował na Okęciu 2 Września 1987 roku o godzinie 12:50. Odlot nastąpił o godzinie 16:00 .Na tarasie widokowym znajdowało się podobno kilka tysięcy osób.
    Zdjęcie Concorde i Tu 144 na wys. przelotowej
    Zaorać, buraki posiać...

  3. #3
    Awatar VFA-103

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    Mam pytanie odnośnie lądowania concorda na EPWA.Było to w latach 80,może początek 90. Czy ma ktoś wiedzę na ten temat.Widziałem to lądowanie z dachu hangaru w PZL.Niezapomniany widok.
    Ostatnio o tym pisali na funpage'u lotniska: Concorde w Warszawie | Facebook

  4. #4
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Marcin747,VFA-103 dzięki za info. Żeby tak A-380 zaprezentował się w takim przelocie nad pasem jak concorde.Pomarzyc dobra rzecz

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    O ile wiem, tez był wstepnie planowany chyba przylot w malowaniu PEPSI (1996; promocja zmiany logo; F-BTSD)? Finalnie nic tego nie wyszło zdaje sie...

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Pamiętam, ojciec mnie zabrał na taras widokowy, w 1993r... (miałem wtedy 10 lat). Wrażenie niezapomniane, zatrzymał się po dosłownie kilkuset metrach (oczywiście - miałem wtedy 10 lat - więc może lekko przesadzam )

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja wtedy poszedłem na wagary
    Postawili go wtedy naprzeciwko tarasu - bodajże w poprzek dzisiejszych stanowisk 39-40

  8. #8
    Awatar petr151

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Bylem na wizycie Concorda we wrzesniu 1987 roku, lądowania nie widzialem tylko stał juz ustawiony w centralnym miejscu na plycie rownolegle do tarasu,widzialem start, stratowal z pasa 33 skrecil w lewo na niskim pulapie przelecial na lotniskiem pomachal skrzydlami i poszedl ostro w gore prawie pionowo z wielkim hukiem, samolot był British Airways
    Nikon D7100 + Sigma 17-70mm + Tamron 70-300mm, lornetka 15x50

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Też byłem, nawet wewnątrz -- będąc wówczas ignorantem w dziedzinie lotnictwa natychmiast po wejściu rozczarowałem się ciasną kabiną Do tej pory mam gdzieś fajne gadżety i katalogi Concorde'a i BA, które dostałem na pokładzie. Niestety nie widziałem ani przylotu, ani odlotu, a wiem z opowieści, że było warto..

  10. #10
    Awatar pablo2208

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    Pan Kraszewski opowiadał jak kazał mu trzymac na podejsciu 180 kts
    Pozdrawiam Pablo



  11. #11
    Awatar VFA-103

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wmks Zobacz posta
    Też byłem, nawet wewnątrz -- będąc wówczas ignorantem w dziedzinie lotnictwa natychmiast po wejściu rozczarowałem się ciasną kabiną Do tej pory mam gdzieś fajne gadżety i katalogi Concorde'a i BA, które dostałem na pokładzie. Niestety nie widziałem ani przylotu, ani odlotu, a wiem z opowieści, że było warto..
    Mam pina z Concordem i napisem BA z 1993 roku (postarać się zeskanować?). Dawali też modele samolotu, ale niestety nie mam

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Byłem 2.09.2007 na tarasie, mam na pamiatke kartonowy bilet na taras Czarno białe klisze z zenita gdzies leżą w archiwaliach. Kiedyś sie poskanuje. Taras pękał w szwach, to było wydazenie. Nadleciał chyba na 33, był szybki low pass z wielkim hukiem , zakręt w lewo i lądowanie. Odlotu juz nie widziałem, był z 1,5 godz moze. Stał dokładnie na wprost tarasu dziobem do publiki, to pamietam.

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slipio Zobacz posta
    Byłem 2.09.2007 na tarasie
    Chyba chodziło o rok 1987?

    Nie wiesz tak mniej więcej z jaką prędkością wykonał tego low passa?
    I daj info, jak wrzucisz te foty

  14. #14
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał Zobacz posta
    Chyba chodziło o rok 1987?

    Nie wiesz tak mniej więcej z jaką prędkością wykonał tego low passa?
    I daj info, jak wrzucisz te foty
    Wysokość-jakieś 50-70m(bardzo nisko,i jeśli pamięć mnie nie myli ze schowanym podwoziem),a prędkość jak na mój gust:400-500 km/h.Na pewno dużo większa niż przy podchodzeniu do lądowania.No a zwrot nad Piasecznem to było mistrzostwo świata.Ciasny jakby to był MIG-29.

  15. #15
    Awatar petr151

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slipio Zobacz posta
    . Stał dokładnie na wprost tarasu dziobem do publiki, to pamietam.
    Napewno byles 1987 roku ? Ja wtedy mialem 17 lat i dobrze pamiętam ze stał równolegle do tarasu tak zeby cala sylwetke bylo widac a nie do dziobem do niego.
    Nikon D7100 + Sigma 17-70mm + Tamron 70-300mm, lornetka 15x50

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Bylem i w 1987, i w 1993 roku. W obu przypadkach Concorde stal rownolegle do tarasu (czyli rownolegle do pasa 33/15). Zarcik byl taki, ze przypuszczalnie inaczej wystawalby poza stanowisko - ale pewnie jednak rzeczywiscie chodzilo o widok na calą sylwetke.

    Z drugiej wizyty pamietam troche mniej szczegolow, natomiast pierwsza - zaczelo sie od przelotu wzduz plyty (od 33 w strone 15), potem krag i ladowanie. A po starcie zrobil jeszcze dwa przeloty wzdluz plyty (w te i wew te) i dopiero odlecial do Londynu. To byl G-BOAD. Ech, wspomnienia...

    Podobno w drodze do Londynu specjalnie lecial bardziej nad morzem niz zwykle samoloty, zeby pasazerowie mogli choc przez chwile doswiadczyc lotu naddzwiekowego.

    A najzabawniejsze bylo to, ze nijak nie moglem sie doszukac oslawionej "halasliwosci" tego samolotu! Nadmienię, ze w tym czasie codziennoscią na Okeciu byly DC-9-ki, Benki 727, i 737 w wersjach 100 i 200, a przede wszystkim Tutki 134.

    PS. 1. No i ten widok ognia wydobywajacego sie z dysz przy rozruchu (choc akurat to lepiej pamietam z wizyty w 1993 roku) . Kwintesencja sily.

    2. Kilka lat po tych wizytach, BA mial taką promocje na loty z Polski, ze przykladowo mozna bylo poleciec do Stanow w jedną strone Concorde'em a w drugą 747 za w sumie ok. 1600 dolarow. Jak na ceny zwykle obowiazujace w klasie R (cala kabina SSC byla w BA w specjalnej klasie supersonicznej wlasnie), oferta bardzo atrakcyjna - niestety wtedy poza moim zasiegiem. Nawet i teraz jak na nasze warunki to sporo, ale jednak teraz byloby jakos do ruszenia - niestety takie promocje juz sie nie pojawią...

  17. #17
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    To byl G-BOAD. Ech, wspomnienia...
    A teraz odpoczywa w zacnym miejscu !

    Samolot i właściciel
    Aérospatiale-BAC Concorde102
    Lotnisko
    USA - New York: Other Location - Intrepid Sea Air Space Museum( )
    Data /REG / CN
    02.10.2009 / G-BOAD / 210
    Autor
    Sławomir Winkiel (Wlkp_Spotters)



  18. #18
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    (od 33 w strone 15), Czterosilnik-może się czepiam,ale skoro lądował znad Krakowskiej,to chyba jest to próg 15.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    (od 33 w strone 15), Czterosilnik-może się czepiam,ale skoro lądował znad Krakowskiej,to chyba jest to próg 15.
    No tak, moze nieprecyzyjnie sie wyrazilem. Nadlecial od strony podejscia na 33 (czyli od Piaseczna) i lecial wzdluz plyty w strone progu 15 (i oczywiscie poza niego). Potem zamknal krag i wyladowal na 33.

    A co do Intrepida (czyli Nieustraszonego)... *zawsze* warto tam wstapic, a z SCC tym bardziej. BTW, w 1987 roku Concorde u nas byl w malowaniu "To fly, to serve"; w 1993 nie pamietam, ale niewykluczone ze juz w tym obecnym (i, niestety, ostatnim dla niego). BTW do BTW: bardzo slusznie zrobili w BA, ze dla tego jednego typu samolotu (ale tez ze wlasnie tylko dla niego!) zrezygnowali z jednego z elementow owczesnego i obecnego malowania, czyli z ciemno-niebieskiego brzucha. Tak smukla sylwetke bardzo by on optycznie obciazyl.

  20. #20
    Awatar Piotrek_S

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    W 1987 był G-BOAG

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Z drugiej wizyty pamietam troche mniej szczegolow, natomiast pierwsza - zaczelo sie od przelotu wzduz plyty (od 33 w strone 15), potem krag i ladowanie. A po starcie zrobil jeszcze dwa przeloty wzdluz plyty (w te i wew te) i dopiero odlecial do Londynu. To byl G-BOAD. Ech, wspomnienia...

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •