Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie Okęcie ma szansę stać się portem tranzytowym


    Polecamy

    LOT ogłosił otwarcie połączenia z Pekinem, natomiast Emirates przymierza się jesienią 2008 r. do uruchomienia trasy z Warszawy do Dubaju. Dzięki nim Okęcie ma szansę stać się prawdziwym portem przesiadkowym

    To, że LOT od marca przyszłego roku będzie trzy razy w tygodniu latał do Pekinu, jest już sprawą przesądzoną. Rozpoczęła się już nawet sprzedaż biletów. Uruchomienie połączenia przez Emirates pozostaje na razie w sferze planów - poinformowała "Rzeczpospolita".

    Ostateczną decyzję przewoźnik uzależnia m.in. od tego, czy uda mu się ustalić z LOT warunki przyszłej współpracy. Czego oczekuje od naszej linii, na razie nie precyzuje.

    Rozmowa szefów obu przewoźników ma się odbyć na początku września. Będzie najprawdopodobniej dotyczyła stworzenia wspólnie takiej siatki połączeń, by do Dubaju przez Warszawę mogli latać również nasi wschodni sąsiedzi. Natomiast dowiezienie ich na Okęcie będzie właśnie zadaniem LOT. Tylko on, na podstawie umów dwustronnych, może latać z Polski do krajów, których rynek lotniczy nie został otwarty - wyjaśnia dziennik.

    Emirates planuje, że z Warszawy do Dubaju będzie wykonywać na początku jeden lot dziennie, a z czasem - być może - dwa. Samoloty arabskiej linii przeznaczone do obsługiwania tej trasy będą mogły wziąć na pokład ok. 300 osób - podaje "Rz".

    Obecnie arabski przewoźnik do swojego macierzystego portu lata z czterech niemieckich lotnisk. Współpracuje przy tym z LOT, który dowozi mu pasażerów z naszego rejonu. Jeżeli rejsy zaczną być realizowane bezpośrednio z Warszawy, będą o około czterech godzin krótsze i o kilkaset złotych tańsze niż te z przesiadką np. we Frankfurcie.

    Arabska linia nie zamierza jednak walczyć o pasażerów najniższymi cenami. Polityka jej szefów przewiduje promowanie klasy biznes - wyjaśnia "Rzeczpospolita".

    Emirates przyciągają klientów również zniżką na hotel w Dubaju. Dla pasażerów klasy ekonomicznej może ona sięgać co najmniej 20 proc. Klienci klasy biznes mają hotel oraz dowóz na lotnisko w cenie biletu.


    źródło - Rzeczpospolita
    Bułgarska 2012

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Fajnie by bylo gdyby bylu loty z EPWA do Australii...
    Bułgarska 2012

  3. #3
    bd
    bd jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    No pewnie a najlepsze że Emirates będzie przylatywał na epwa(czyżby 777 )
    a bezpośrednie loty do Australii np na 787 z epwa to bardzo dobre rozwiązanie dla pasażerów.
    Pozdrawiam
    Bartek

  4. #4
    Awatar kowaliks

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Vancouver

    Domyślnie

    Ciekawe czy bedzie lot Emirates bedzie tylko raz w tyg?!

  5. #5
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    EK ma latać do WAW maszynami A330, a ile razy w tygodniu na ten moment to raczej nie wiadomo

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Bartek, tego nikt nie potwierdził. A330 wydaje się najrozsądniejszy, ale czy to rzeczywiście będzie ten typ, to tez chyba za wczesnie żeby wyrokować.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  7. #7
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    To przepraszam że w błąd wprowadziłem, ale wydawało mi się że w wywiadzie dla chyba pasazer.com przedstawiciel EK mówił że będą latać na właśnie A330. Szkoda że rok trzeba czekać.

  8. #8
    Awatar Lukasz Kaluski

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jeżeli dobrze sprecyzowane jest, że będzie to około 300 pasażerów na 1 kurs. Co można przeanalizować iż może być to 777 albo A340 lecz A330 tez nie wykluczam o którym zostało wspomniane.
    Pozdrawiam
    Łukasz Kałuski

    UL621, UN191, UM985, Skrót LDZ-RUDKA, UT711, UP851, UN744

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    To może wkleję artykuł bezośrednio z Rzeczpospolitej, a nie urywki z pasazer.com

    TRANSPORT

    Lotnisko Okęcie ma szansę stać się portem tranzytowym


    LOT ogłosił otwarcie połączenia z Pekinem, natomiast Emirates przymierza się jesienią 2008 r. do uruchomienia trasy z Warszawy do Dubaju. Dzięki nim Okęcie ma szansę stać się prawdziwym portem przesiadkowym


    Nowy terminal na Okęciu wciąż czeka na zakończenie odbiorów technicznych
    PIOTR KAŁA

    Ruch pasażerski na Okęciu
    To, że maszyny naszego narodowego przewoźnika będą od marca przyszłego roku trzy razy w tygodniu latały do Pekinu, jest już sprawą przesądzoną. Rozpoczęła się już nawet sprzedaż biletów. Uruchomienie połączenia przez Emirates pozostaje na razie w sferze planów.


    Najpierw negocjacje, potem decyzja

    Ostateczną decyzję przewoźnik uzależnia m.in. od tego, czy uda mu się ustalić z LOT warunki przyszłej współpracy. Czego oczekuje od naszej linii, na razie nie precyzuje. Rozmowa szefów obu przewoźników ma się odbyć na początku września. Będzie najprawdopodobniej dotyczyła stworzenia wspólnie takiej siatki połączeń, by do Dubaju przez Warszawę mogli latać również nasi wschodni sąsiedzi. Natomiast dowiezienie ich na Okęcie będzie właśnie zadaniem LOT. Tylko on, na podstawie umów dwustronnych, może latać z Polski do krajów, których rynek lotniczy nie został otwarty.

    Emirates planuje, że z Warszawy do Dubaju będzie wykonywać na początku jeden lot dziennie, a z czasem - być może - dwa. Samoloty arabskiej linii przeznaczone do obsługiwania tej trasy będą mogły wziąć na pokład ok. 300 osób.

    - Dla części pasażerów Dubaj będzie portem docelowym, jednak sądzimy, że znacznie więcej uda się stamtąd w dalszą podróż, np. do Australii czy Indii - przekonuje Marek Sławatyniec, rzecznik Emirates Airlines.

    Z lotniska w Dubaju linie Emirates oferują połączenia do ok. 70 miejsc na świecie.

    Obecnie arabski przewoźnik do swojego macierzystego portu lata z czterech niemieckich lotnisk. Współpracuje przy tym z LOT, który dowozi mu pasażerów z naszego rejonu. Jeżeli rejsy zaczną być realizowane bezpośrednio z Warszawy, będą o około czterech godzin krótsze i o kilkaset złotych tańsze niż te z przesiadką np. we Frankfurcie. W tej chwili za przelot z Warszawy do Dubaju trzeba zapłacić minimum 1500 zł. - Cena lotu bezpośredniego będzie wynosić około tysiąca złotych - informuje Sławatyniec.

    Arabska linia nie zamierza jednak walczyć o pasażerów najniższymi cenami. Polityka jej szefów przewiduje promowanie klasy biznes.

    Emirates przyciągają klientów również zniżką na hotel w Dubaju. Dla pasażerów klasy ekonomicznej może ona sięgać co najmniej 20 proc. Klienci klasy biznes mają hotel oraz dowóz na lotnisko w cenie biletu.

    Decyzja o odłożeniu rozpoczęcia operacji z Warszawy może zostać odsunięta, jeżeli arabska linia uzyska zgodę na loty z piątego punktu w Niemczech - z lotniska w Berlinie, o co bez powodzenia się ubiega. Na to jednak ma małe szanse, ponieważ mogłaby się stać zbyt dużą konkurencją do Lufthansy, niemieckiego narodowego przewoźnika.


    Warszawa bramą Europy Środkowej na świat

    Nowe władze LOT zapowiadają, że uruchomienie połączenia z Pekinem to dopiero początek. - To pierwszy krok w rozbudowie siatki połączeń długodystansowych w kierunku wschodnim - mówi Piotr Siennicki, prezes PLL LOT. Dodaje, że ze względu na coraz silniejsze kontakty gospodarcze krajów azjatyckich z Polską Daleki Wschód jest dla LOT naturalnym kierunkiem.

    Plany przewoźników są szansą na rozwój Okęcia. - Uruchomienie dwóch połączeń o dalekim zasięgu z Okęcia to dla nas doskonała wiadomość - uważa Artur Burak, rzecznik Polskich Portów Lotniczych. - Warszawa wreszcie staje się hubem, czyli portem przesiadkowym z prawdziwego zdarzenia.

    Obecnie port, z którego można się dostać do kilkudziesięciu europejskich miast czy nawet za Atlantyk, nie różni się niczym od lotniska regionalnego, jakich w Europie wiele. W takiej sytuacji będzie warszawskie Okęcie, jeżeli nie zaoferuje swoim klientom możliwości bezpośrednich lotów na Daleki Wschód. Jeśli oba zapowiadane połączenia zostaną w przyszłym roku uruchomione, lotnisko w Warszawie będzie mogło pretendować do nazwy polskiego portu centralnego. Jeżeli nastąpi rozwój połączeń tranzytowych, obecną rolę Okęcia jako portu lokalnego przejęłyby lotniska powstające na Mazowszu, m.in. w Radomiu, Modlinie, Mińsku Mazowieckim i Sochaczewie. Według prognoz cały region po 2020 roku ma przyjmować do 20 mln podróżnych rocznie.

    AGNIESZKA STEFAŃSKA

  10. #10
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    A330 to najmniejsza maszyna w ich flocie, więc na początek do WAW pewnie rzucą właśnie jego, chociaż skoro do Glasgow zapełniali codziennie 772/773...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •