Zobacz wyniki ankiety: Co zrobić z Okęciem?

Głosujących
55. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Zbudować CPL i zamknąć Okęcie

    12 21.82%
  • Nie budować CPL i rozbudować Okęcie

    41 74.55%
  • Nie mam zdania/wszystko mi jedno

    2 3.64%
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Tomaszek

Wątek: [Ankieta i Opinię] Zamknięcie Okęcia - Centralny Port Lotniczy

  1. #1

    Dołączył
    May 2010

    Post [Ankieta i Opinię] Zamknięcie Okęcia - Centralny Port Lotniczy


    Polecamy

    Witam, na gazeta.pl pojawił się ciekawy news.

    Trzeba zamknąć lotnisko Chopina, będzie nowe w polu z dala od Warszawy - uważa Ministerstwo Infrastruktury. - To absurd! Co z miliardowymi inwestycjami, które już trwają na Okęciu? - protestuje ratusz.

    Do starcia doszło w urzędzie wojewódzkim na zakończenie konsultacji w sprawie "Strategii rozwoju transportu do roku 2020/2030". Wkrótce ma ją przyjąć rząd. - Największe kontrowersje budzi centralny port lotniczy między Warszawą a Łodzią - przyznał wiceminister infrastruktury Maciej Jankowski. W "Strategii" tę inwestycję określono jako "cywilizacyjny projekt dla Polski". Resort liczy na prywatny kapitał i UE. Wstępny koszt nowego lotniska to 12,5 mld zł. - Dla przyszłości Warszawy i całego kraju ważne jest, by stworzyć je od zera w miejscu wolnym od protestów, gdzie mogłoby działać 24 godziny na dobę - oznajmił Krzysztof Kapis, dyrektor departamentu lotnictwa w Ministerstwie Infrastruktury.

    Co jednak z największym w Polsce Lotniskiem Chopina? - A czy może istnieć jeden duży port lotniczy obok drugiego? Na coś trzeba się zdecydować - odpowiedział. I dodał, że w ciągu dwóch lat powinna zapaść decyzja o zamknięciu Okęcia w 2020 r. Wtedy jego zdaniem na zachód od Warszawy miałby już działać nowy port lotniczy powiązany z autostradą A2 i linią szybkiej kolei. - Wsiądziemy do pociągu, który zawiezie nas tam w kwadrans. Dziś dojazd na Okęcie zajmuje mi czasem godzinę - stwierdził Kapis.

    Gazeta.pl - Polska i świat - wiadomości | informacje | wydarzenia
    Więcej na gazeta.pl

    Tak więc jak sądzicie, to dobry pomysł? Utworzenie nowego centralnego portu lotniczego? Dla spotterów to chyba średnio bo będą musieli dojeżdżać ;]

    W mojej opinii chyba warto zaryzykować. W końcu być może Polska się rozwinie, powstaną nowe połączenia lotnicze i przegonimy Pragę ;] Okęcie to już jednak zabytek komuny i nie pasuje do nowoczesnego miasta które przecież też się rozrasta/.
     

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Temat od jakiegośczasu jest dość często wałkowany, lato idzie, ogórki już wschodzą, sezon się zaczyna
    Za pasażer.com: MI: Lotnisko centralne zamiast Okęcia - Pasazer.com
     

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wsiądziemy do pociągu, który zawiezie nas tam w kwadrans.
    To ile ten pociag bedzie jechal na godzine? Kolejny mitoman, gawedziarz...
     

  4. #4
    Awatar ivanek

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    To ile ten pociag bedzie jechal na godzine? Kolejny mitoman, gawedziarz...
    gdzieś przeczytałem kiedyś (nie mogę odszukać tego artykułu niestety), że CPL mógłby powstać w okolicach Mszczonowa. Wtedy przy DOBRZE rozwiniętej infrastrukturze kolejowej jest cień szansy na 15 minut.

    Jeśli chodzi z kolei o zamknięcie EPWA śmiem twierdzić, że jeszcze nasze dzieci będą tam spocić! Odnoszę wrażenie, że pomysłodawcy CPL nie do końca wiedzą jak postąpić z Portem na Okęciu. Wg mnie dobrym rozwiązaniem byłoby obsługiwanie tam ruchu lokalnego.
     

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ivanek Zobacz posta
    CPL mógłby powstać w okolicach Mszczonowa. Wtedy przy DOBRZE rozwiniętej infrastrukturze kolejowej jest cień szansy na 15 minut.
    Na razie nie udalo im sie nawet doprowadzic kolejki na Okecie... Ci ludzie sa chorzy a my jeszcze rozmawiamy o ich urojonych pomyslach...
     

  6. #6
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ivanek Zobacz posta
    Wg mnie dobrym rozwiązaniem byłoby obsługiwanie tam ruchu lokalnego.
    To chyba LOT by musiał mieć oddzielne maszyny na krajówki... Bo czasem jest tak że godzinę po krajówce ten sam samolot leci poza Polskę.
    Jak dla mnie to durny pomysł z drugim portem. Wpakowali już tyle kasy w Okęcie. Po co komplikować życie.
     

  7. #7
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Plan dobry, ale obawiam się, że rządowi nie wystarczy odwagi, żeby go wcielić w życie.
     

  8. #8
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Tylko co by zrobili z Okęciem ?
     

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Skyfighter Zobacz posta
    Tylko co by zrobili z Okęciem ?
    Piękne tereny dla deweloperów
    SP-ROJ likes this.
     

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Zbliżają się wybory i C.G. musi się czymś przypodobać mieszkańcom rodzinnego miasta, np. obiecując, że nie będą już musieli w trudach i znoju jeździć do Wawy by polecieć gdzieś dalej niż UE.
    Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi, ale o ile kojarzę to inwestycje infrastrukturalne współfinansowane przez UE muszą być wykorzystywane przez min. XX lat, w innym przypadku trzeba zwrócić kwotę dopłaty i to chyba z niemałymi odsetkami.
    Moim zdaniem to oderwana od rzeczywistości kiełbasa wyborcza.
    Pozdrawiam,
    slaweq
     

  11. #11
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomaszek Zobacz posta
    Piękne tereny dla deweloperów
    Że niby z nowym terminalem w tle ?
     

  12. #12
    Awatar pjotr

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    prawda jest taka, że Okęcie jest zbudowane w idiotycznym miejscu (zapewne dzięki poprzedniemu ustrojowi). nikt normalny nie buduje lotniska tak blisko rozrastającego się miasta, bo miasto to lotnisko w końcu ograniczy, i tak się dzieje u nas. w ankiecie jest opcja "nie budować CPL i rozbudować Okęcie" - ciekawe jak. wyobraźcie sobie budowę dajmy na to trzeciego pasa. gdzie? na alei krakowskiej albo na niebawem gotowej autostradzie od strony cargo? czy na schronisku na paluchu? obawiam się że za dużo z rozbudową płyty nie da się zrobić, jak już to można zainwestować w unowocześnianie terminali i szeroko pojętą modernizację lotniska. ja jestem za budową CPL, ale i zostawieniem Okęcia.
     

  13. #13

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    No ale i tak przy obecnym poziomie ruchu na Okęciu 3 pas to zbytek łaski. Więc tak czy siak nowe lotnisko jest potrzebne chyba że nadal największe lotnisko w Polsce ma obsługiwać mniej niż 10mln pasażerów a wszyscy którzy chcą gdzieś polecieć w sensowne miejsce muszą się przesiadać... nie mówiąc już nawet o rozwoju turystyki.
     

  14. #14
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Robić sondaże i ankiety .To potrafia ,rządzic już nie. A ciemny lud to kupuje .
     

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Jedna z wad demokracji , zawsze jest więcej głupich niż mądrych.
     

  16. #16
    Awatar pesere

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Nie narzekajcie, dla wielu ludzi Okecie w 15min taxi od centrum to swietna sprawa.
    Zreszta za nowy terminal to wszyscy placilicmy wiec niech troche posluzy.
    Low costy przezuca na Modlin wiec i nawet w przyszlosci nie trzeba bedzie rozbudowywac Okecia itd. itp.
    Nie zapominajcie ze Lodz tez swoje lotnisko rozbudowalo i razem 3 porty w centralnej PL spokojnie przez 10 lat starczy.
     

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ja nie oddam głosu.

    Jestem za rozbudową Okęcia - ale poprzez budowę Terminala B i powiększenia płyty o obszar pozyskany z zamknięcia pasa 11-29 koło Wirażowej, ale dobrze wiemy wszyscy, że do 2025 żadna rozbudowa w zakresie Terminala i płyty postojowej nie będzie miała miejsca, bo nikt się z takimi zamiarami nie nosi, co przedstawiciel PPLu wprost tu przyznał.

    Brak CPL = Terminal A po wsze czasy.

    Decyzja o budowie CPL = w pewnym momencie zbraknie kasy, i Terminal A po wsze czasy.

    Te miliardowe inwestycje:

    Mieczysław Reksnis ze stołecznego Biura Drogownictwa i Komunikacji podkreśla, że na Okęciu trwają miliardowe inwestycje. W sumie, nie licząc prywatnych inwestycji związanych z hotelami lub biurowcami, rozbudowa lotniska Chopina pochłonie ponad 3 miliardy złotych. Władze Warszawy przypominają też obietnicę ministra Cezarego Grabarczyka, że wszystkie decyzje dotyczące warszawskiego lotniska będą podejmowane wspólnie z miastem.
    to jeden wielki przerost formy nad treścią, konserwacja i pozłacanie de facto kurnika, jakim jest Okęcie Terminal A.

    Jak już multum razy pisałem, prawdziwe intencje przeciwników budowy CPL, to nie budowa nowego Terminalu na Okęciu, tylko zablokowanie rozwoju hubu w Warszawie, bez względu na to jaką on miałby mieć formę, po to, żeby regionom przypadkiem nie zagrozić.

    Ciekaw jestem jak pan z Miasta wyobraża sobie dalszy rozwój Okęcia.



    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    To ile ten pociag bedzie jechal na godzine? Kolejny mitoman, gawedziarz...
    360 km/h, do ilu się na tym odcinku ten pociąg mógł rozpędzić - nie wiem dokładnie.

    Słynna Kolej Dużych Prędkości - jeśli tylko jedna z dwóch inwestycji powstanie, to właśnie Kolej a nie Port Centralny - ma taką prędkość osiągać.

    I w przeciwieństwie do Okęcia, lokalizacja między CMK a KDP pozwalałaby rozpędzać się pociągom jeszcze w mieście (pociągi na Okęcie będą dzielić na całej długości tory z ruchem podmiejskiej zatrzymującym się co kilometr).


    Sytuacja w tej chwili jest patowa.
     

  18. #18
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Stoarn , nie bij piany . Ze stacji PKP Okęcie do Centrum, koleja Radomska , pociag nie jedzie nawet 15 minut.
    Juz kiedys pisałem . Nastepny kurnik wybudować przy Raszyniu.
     

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pjotr Zobacz posta
    nikt normalny nie buduje lotniska tak blisko rozrastającego się miasta
    Kiedy Okecie stalo sie portem lotniczym (a nie tylko polem wzlotow), miasto bylo (jednak) jeszcze dosc daleko. Uwazam, ze niewielka odleglosc z lotniska do centrum jest *zaletą* Okecia (z punktu widzenia pasazera, pracownika zreszta raczej tez).

    A co do ankiety, to brakuje dwoch pytan:
    n+1. Zostawic (lub: rozbudowac) Okecie i zbudowac nowe lotnisko.
    n+2 (dla "ekologow"). Zamknac Okecie i nie budowac nowego lotniska.
    Bez tego ankieta troche przypomina cos takiego: "wybierz jedna z trzech odpowiedzi: Iksinski jako malarz jest: a. rewelacyjny, b. znakomity, c. swietny".
     

  20. #20

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja do końca nie wiem co o tym myśleć. Z jednej strony Okęcie w końcu dojdzie do swojej maksymalnej przepustowości pasażerów, Modlin z resztą też. Okęcia się nie rozbuduje, a Modlin ma być przeznaczony tylko dla Low Cost. Ludzie narzekają, że im nisko nad głowami lata i jest głośno. Faktycznie EPWA jest w idiotycznym miejscu. Powstają kolejne "blaszaki" utrudniające działanie ILS'a. To wina rozrastającego się miasta. Ale to ma swój +, bo jest blisko do centrum. W Okęcie wpompowano kupę kasy w kończące się inwestycje(pirsy, 11/29) skończone (krzyżówka), i które mają się rozpocząć (ILS III). Jednak krzyżówka dwóch pasów to nie jest dobre rozwiązanie. Raz już z tego powodu doszło prawie do katastrofy. Drogi kołowania przecinające pas. Z drugiej strony co potem z Okęciem? Powstanie tam aeroklub? Co z władowaną kasą ( w EPWA i w EPLL). Co z pracownikami, którzy mieszkają w Warszawie? Dojazd kosztuje.
     


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •