Strona 15 z 15 PierwszyPierwszy ... 5 13 14 15
Pokaż wyniki od 281 do 295 z 295
Like Tree110Likes

Wątek: EPWA/WAW Statystyki

  1. #281
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie


    Polecamy

    17,75 mln pax w 2018
    Rekordowa liczba pasażerów - 17 755 500 - skorzystała w 2018 r. z Lotniska Chopina w Warszawie. Jest to wzrost o 12,7 proc., czyli o 2 mln, w stosunku do roku poprzedniego.
    W grudniu 2018 na Lotnisku Chopina odprawiono ponad 1,2 mln osób, czyli o 10 proc więcej niż w grudniu 2017.
    W zeszłym roku, w ruchu międzynarodowym, uczestniczyło prawie 16 mln (wzrost o 17,2 proc.), a w ruchu krajowym blisko 1,8 mln osób.
    Godny podkreślenia jest również fakt, że ruch czarterowy wzrósł – rok do roku - o ponad 20 proc., co oznacza ponad 2,2 mln podróżnych w tym segmencie.

    - Tak duża liczba obsłużonych pasażerów to znaczący sukces naszego lotniska – mówi Piotr Rudzki z Biura PR Lotniska Chopina. - Osiągnięty wynik dobitnie potwierdza, że warszawski port jest liderem w regionie. Cieszy nas również fakt, że coraz więcej pasażerów postrzega nas jako dogodny punkt przesiadkowy – udział pasażerów w ruchu tranzytowym od dłuższego czasu utrzymuje się na poziomie 30 procent, co potwierdza że powinniśmy jeszcze bardziej dostosować lotnisko do potrzeb portu przesiadkowego – dodaje Piotr Rudzki.

    Ubiegły rok przyniósł stołecznemu portowi nie tylko kolejny historyczny rekord, ale obfitował również w wiele ważnych wydarzeń.

    Lotnisko, w trosce o dobro okolicznych mieszkańców, wprowadziło w marcu „Core night”, czyli zakaz planowania operacji lotniczych między godz. 23:30 a 5:30.

    W 2018 r., jako pierwsze w Polsce, Lotnisko Chopina otrzymało od Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego certyfikat uprawniający do wykonywania operacji lądowania w warunkach ograniczonej widzialności dla kategorii III A na Drodze Startowej 3, na kierunku 33. Certyfikat dla ILS III A oznacza, że samoloty mogą lądować przy znacznie słabszych warunkach pogodowych, co wpływa na mniejszą liczbę przekierowań do innych portów i redukuje potencjalne opóźnienia.

    To, rzecz jasna, nie wszystkie ubiegłoroczne nowości. Z warszawskiego lotniska, wraz z LOT, można już podróżować bezpośrednio do Singapuru. Ciekawą propozycję pasażerom korzystającym z warszawskiego portu złożyły też Qatar Airways. Katarskie linie zmieniły w październiku wykorzystywany dotychczas podczas wieczornych połączeń średniej wielkości samolot A320 na większego i nowocześniejszego Boeinga 787 Dreamliner. Ponadto wzrosła liczba lotów do Dohy – z 14 do 16 tygodniowo. W poniedziałki i piątki do stolicy Kataru można polecieć trzy razy dziennie skierowanym dodatkowo na tę trasę Airbusem 330.

    Także w 2018 roku nowym przewoźnikiem czarterowym na polskim rynku - oraz na Lotnisku Chopina - został Ryanair Sun, który w lecie bazował w Warszawie dwa Boeingi 737 i uzyskał pozycję czwartego przewoźnika czarterowego, po Enter Air, Travel Service i Small Planet Airlines.
    5 października zaś zapisał się w historii naszego lotniska jako dzień ostatniego regularnego lotu cargo samolotu McDonnell Douglas MD-11 w barwach UPS Polska. Zastąpił go inny klasyk – Boeing 747 Jumbo Jet.

    Warto również przypomnieć, że w 2018 r. do stolicy powróciły linie lotnicze easyJet oferując cztery kierunki: Londyn Gatwick, Bazylea, Berlin i Genewa.

    Dodajmy, że w ubiegłym roku w Terminalu zostały otwarte nowe sklepy, których operatorem jest PHZ Baltona S.A, pojawił się też – w strefie Schengen – kolejny plac zabaw dla dzieci.

    Równie istotny, jak miniony, będzie dla Lotniska Chopina jubileuszowy rok 2019, kiedy to (dzięki przekazaniu w grudniu przez Ministerstwo Obrony Narodowej terenu o powierzchni ok. 8,5 tysiąca metrów kwadratowych w dzierżawę PPL) rozpocznie się jego rozbudowa. Obchodzący 85 rocznicę utworzenia warszawski port zaoferuje pasażerom kolejne nowe połączenia, w tym już od 7 stycznia do London City oraz od czerwca do Miami, Bejrutu oraz Warny (wszystkie realizowane przez LOT).

    W Terminalu zaś pojawią się nowoczesne bramki biometryczne ABC do automatycznej, samodzielnej kontroli dokumentów.

    https://www.lotnisko-chopina.pl/pl/aktualnosci-i-wydarzenia/0/894/szczegoly.html

  2. #282
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Londyn to niezmiennie najpopularniejszy kierunek wśród pasażerów podróżujących w świat i wracających na Lotnisko Chopina. W minionym roku z i do stolicy Wielkiej Brytanii podróżował za pośrednictwem stołecznego portu blisko milion osób. Drugie miejsce zajął Paryż – 573 tys. podróżnych.
    Jeśli chodzi o loty czarterowe, to najczęściej były one wykorzystywane do przetransportowania turystów w rejony i z miejsc słynących z urlopowych walorów, przede wszystkim do i z Grecji (Heraklion – 93 tys. pasażerów, Rodos – 90 tys. i Kos – 68 tys.), a także Turcji (Antalya – 212 tys.) oraz Bułgarii (Burgas – 95 tys.).

    Numerem jeden pod względem liczby przewożonych pasażerów na Lotnisku Chopina są Polskie Linie Lotnicze LOT. W 2018 roku nasz narodowy przewoźnik, w całym ruchu pasażerskim, przewiózł 8,7 mln pasażerów, podczas gdy rok wcześniej – 6,8 mln, co oznacza wzrost o 26 proc. Drugą pozycję w zestawieniu przewoźników zajął Wizz Air (prawie 2,7 mln pasażerów tej linii odprawiono w 2018 roku z Lotniska Chopina), a trzecie Lufthansa – blisko 532 tys. podróżnych.

    Przewoźnik Liczba pasażerów
    TOP 5 przewoźników regularnych
    PLL LOT 8,6 mln
    Wizz Air 2,7 mln
    Lufthansa 532 tys.
    Air France 325 tys.
    KLM 257 tys.
    TOP 5 przewoźników czarterowych
    Enter Air 647 tys.
    Small Planet 518 tys.
    Travel Service 510 tys.
    Ryanair Sun 176 tys.
    PLL LOT 95 tys.
    TOP 5 przewoźników z największym wzrostem liczby pasażerów w 2018
    PLL LOT o 1,80 mln
    Wizz Air o 0,39 mln
    Ryanair Sun o 0,17 mln
    Enter Air o 0,09 mln
    Onur Air o 0,07 mln

    Przewoźnik Liczba pasażerów
    TOP 5 przewoźników z największym wzrostem liczby pasażerów w 2018
    PLL LOT o 1,80 mln
    Wizz Air o 0,39 mln
    Ryanair Sun o 0,17 mln
    Enter Air o 0,09 mln
    Onur Air o 0,07 mln


    Państwo Liczba pasażerów
    TOP 5 państw w ruchu regularnym (bez Polski)
    Niemcy 1,5 mln
    Wielka Brytania 1,2 mln
    Ukraina 810 tys.
    Włochy 741 tys.
    Francja 726 tys.
    TOP 5 państw w ruchu czarterowym
    Grecja 530 tys.
    Hiszpania 394 tys.
    Turcja 315 tys.
    Bułgaria 149 tys.
    Egipt 140 tys.
    Miasto Liczba pasażerów
    Top 5 tras regularnych
    Londyn 1 mln
    Paryż 573 tys.
    Frankfurt 534 tys.
    Kijów 495 tys.
    Amsterdam 495 tys.
    TOP 5 tras czarterowych
    Antalya 212 tys.
    Burgas 95 tys.
    Heraklion 93 tys.
    Rodos 90 tys.
    Kos 68 tys.
    TOP 5 kierunków transferowych
    Kraków 150 tys.
    Gdańsk 99 tys.
    Wrocław 85 tys.
    Wilno 78 tys.
    Chicago 70 tys.
    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...Brr_8i6WqrhJVQ

  3. #283

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    "W styczniu bieżącego roku z usług warszawskiego lotniska skorzystało 1 192 900 podróżnych, czyli o 6,4 proc. więcej niż w pierwszym miesiącu 2018.

    W lutym wzrost – rok do roku – wyniósł 10,2 proc. W drugim miesiącu 2019 stołeczny port odprawił bowiem 1 168 100 pasażerów. To drugi w historii luty, w którym Lotnisko Chopina miało ponad 1 mln podróżnych."

    https://www.lotnisko-chopina.pl/pl/aktualnosci-i-wydarzenia/0/908/szczegoly.html

  4. #284

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    https://dlapilota.pl/wiadomosci/lotn...zdym-miesiacem
    W pierwszym kwartale 2019 roku warszawskie lotnisko obsłużyło blisko 3,7 mln pasażerów, z czego w ruchu międzynarodowym podróżowało aż 3,3 mln osób. Lotnisko Chopina odprawiło ok. 1,2 mln osób w ruchu transferowym (...)
    33% transferów! Niesamowite. Ale....
    https://dlapilota.pl/wiadomosci/pap/...ca-z-modlina-0
    (...) zarządzające Lotniskiem Chopina PPL zapowiedziało w lutym, że od 2021 r. nie przewiduje obsługi operacji czarterowych. "Zamierza to zrobić wprowadzając wymogi, które spełnią wyłącznie linie regularne"(...)

    Logika jest powalająca. Jeżeli jesteś Gruzinem i chcesz sobie polecieć na wakacje do Barcelony to nie ma problemu, możesz sobie polecieć przez Warszawę, lądując o 6 i startując po 23, jesteś ok i nie hałasujesz za bardzo i jest dla Ciebie miejsce. Ale jak jesteś warszawiakiem i chcesz polecieć czarterem na Kos, to nikt Tobą na Chopinie nie jest zainteresowany. :/
    frik, AdamT and Ztof like this.

  5. #285
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    (...) zarządzające Lotniskiem Chopina PPL zapowiedziało w lutym, że od 2021 r. nie przewiduje obsługi operacji czarterowych. "Zamierza to zrobić wprowadzając wymogi, które spełnią wyłącznie linie regularne"(...)
    Czyli LOT ma latać z RDO na 787?
    AdamT likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #286

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    (...) zarządzające Lotniskiem Chopina PPL zapowiedziało w lutym, że od 2021 r. nie przewiduje obsługi operacji czarterowych. "Zamierza to zrobić wprowadzając wymogi, które spełnią wyłącznie linie regularne"(...)
    Sprzeczność widzę. Linie regularne a operacje czarterowe to niekoniecznie są rozbieżne zbiory. A jeśli na Rodos będzie mogła linia o nazwie LOT, a nie będzie mógł Enter, to będzie syf.

    Abstrahując już od tego, że pachnie dyskryminacją. Póki płacą, to nie ma różnicy. Zobaczymy, bo różne urzędy do spraw konsumenckich (zarówno w kraju, jak za granicą) są na takie sztuczki cięte. Wyczuwam regulacje do wycofania w ciągu 3 miesięcy od ogłoszenia.

    Pozdrawiam, Adam
    AdamT likes this.

  7. #287
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Wyczuwam regulacje do wycofania w ciągu 3 miesięcy od ogłoszenia.
    Takie regulacje muszą być zatwierdzone przed wprowadzeniem.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #288

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Sprzeczność widzę. Linie regularne a operacje czarterowe to niekoniecznie są rozbieżne zbiory. A jeśli na Rodos będzie mogła linia o nazwie LOT, a nie będzie mógł Enter, to będzie syf.

    Abstrahując już od tego, że pachnie dyskryminacją. Póki płacą, to nie ma różnicy. Zobaczymy, bo różne urzędy do spraw konsumenckich (zarówno w kraju, jak za granicą) są na takie sztuczki cięte. Wyczuwam regulacje do wycofania w ciągu 3 miesięcy od ogłoszenia.

    Pozdrawiam, Adam

    Tego typu regulacja polega na wprowadzeniu wymagania operowania na danej trasie o okreslonej godzinie co najmniej x razy w tygodniu (np. co najmniej 3 razy w tygodniu) przez okreslona liczbe miesiecy. Jezeli Enter zdecyduje sie na to, bedzie mogl dalej latac z Chopina. Regulacja ta nie odnosi sie wiec do podmiotu (linii lotniczej), ale do minimalnej czestotliwosci. Nie roznicuje wiec ona miedzy legacy, low-costem czy charterem.

    Od strony merytorycznej domyslam sie, ze latanie z rzadsza czestotliwoscia prowadzi do trudnosci z optymalnym wykorzystaniem terminala. Jesli charter lata w lipcu we wtorki i czwartki o 12.00, to blokuje to slot dla linii, ktora chcialaby latac na jakims kierunku codziennie o tej godz. 12.00. To ostatnie byloby dla operatora lotniska korzystniejsze, bo oznacza operacje 7 x weekly a operator lotniska ma placone m.in. od paxa.

    Jest to wiec czysta kwestia ekonomiki a nie tego, ze klient z Warszawy jest gorszy od klienta z Gruzji przesiadajacego sie na Chopinie, czy ze Enter jest gorszy od Lotu.

  9. #289

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Dodam jeszcze, chociaz tutaj tylko zgaduje, ze rozwiazanie to moze polegac tez na tym, ze dana linia ma o okreslonej godzinie latac co najmniej x razy w tygodniu przez pewien okres (sezon lub jego czesc), ale niekoniecznie zawsze na tej samej trasie. Tj. o godz. 12.00 we wtorek moze leciec do Hurghady, w srode o godz. 12.00 do Mars-alam, a w czwartek o godz. 12.00 do Bodrum i wtedy spelnialaby wymagania. Nie moglaby natomiast latac o godz. 12.00 we wtorek do Hurghady a w pozostale dni godz. 12.00 "olac", nie latajac nigdzie indziej, potencjalnie blokujac latanie innym, chcacym o tej godzinie latac z pelna czestotliwoscia a przynajmniej zakladajacym taka mozliwosc docelowo.

    To ostatnie rozwiazanie pozwoliloby tez latwo na chartery z Okecia dla Lotu na 787. Wystarczyloby wowczas Lotowi wpisac taki czarter na godzine, o ktorej w inne dni tygodnia lata np. do YYZ, czy JFK.

  10. #290

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    A czy w Modlinie do tego czasu uda się zwiększyć liczbę stanowisk postojowych? Bo bez tego to chyba krucho...?

  11. #291

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    A czy w Modlinie do tego czasu uda się zwiększyć liczbę stanowisk postojowych? Bo bez tego to chyba krucho...?
    Ale to nie jest problem operatora lotniska Chopina, a linii lotniczych oferujacych chartery. No i dlatego, wbrew wszelkim zakleciom i podsmiechujkom, mocno przygladaja sie one wszystkim mozliwosciom, tj. tak Modlin (z ograniczeniami srodowiskowymi), Lodz, jak i nawet Radom.

    Radom nie wyrosnie wiec, jesli w ogole, na administracyjnym podziale ruchu, ale na poszukiwaniu wolnych slotow przez chartery.

  12. #292

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No to mamy pierwszy spadek miesięczny od bardzo dawna - w lipcu 2019 pasażerów ubyło w stosunku do lipca 2018. O 0.3 %.

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  13. #293

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Niestety lato już jest "nasycone", co w połączeniu z uziemieniem większych samolotów jest dużym problemem. Liczba operacji mimo korekty pasażerów była i tak, nieznacznie, wyższa. Lotnisko powinno jak najszybciej, choć wiadomo to od dawna, postarać się o zmianę limitu środowiskowego. Mamy teraz szklany, papierowy, sufit.
    Ostatnio edytowane przez aaben ; 15-08-2019 o 10:43
    Ztof likes this.

  14. #294

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W lipcu pierwszy raz od dawna wyprzedziła nas Praga - o 40 tysięcy pax.

  15. #295

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    W sierpniu jest wzrost 1.93 miliona, wzrost o niecałe 0.8% - ale zawsze wzrost

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

Strona 15 z 15 PierwszyPierwszy ... 5 13 14 15

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •