Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree5Likes
  • 4 Post By EPWA_GAWRA
  • 1 Post By EPWA_GAWRA

Wątek: RWY 15/33

  1. #1

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie RWY 15/33


    Polecamy

    Cześć,


    Posiada ktoś informację, ile mniej więcej procentowo rocznie wykonuje się operacji startu z RWY 33 i lądowania na RWY 15 w stosunku do innych dróg startowych? Alternatywnie może ktoś ma rożę wiatrów dla EPWA?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    PRZYLOTY Próg drogi startowej
    2011 r. 11 15 29 33 b.d.
    Sierpień 0,0% 23,6% 0,1% 75,5% 0,8%
    Wrzesień 14,7% 0,4% 11,2% 72,7% 1,0%
    Październik 25,9% 4,7% 1,1% 67,7% 0,6%
    Listopad 17,0% 1,0% 1,0% 80,7% 0,3%
    Grudzień 14,9% 9,2% 1,7% 73,9% 0,4%
    VIII-XII 14,2% 8,0% 3,2% 73,9% 0,6%
    ODLOTY Próg drogi startowej
    2011 r. 11 15 29 33 b.d.
    Sierpień 0,0% 24,5% 12,9% 62,1% 0,5%
    Wrzesień 3,5% 11,3% 79,1% 5,6% 0,5%
    Październik 0,4% 30,6% 65,7% 2,7% 0,6%
    Listopad 0,0% 19,9% 73,6% 6,3% 0,2%
    Grudzień 0,0% 24,8% 70,2% 4,7% 0,3%
    VIII-XII 0,9% 22,1% 59,4% 17,2% 0,4%


    Kierunek wiatru , oraz inne dane mozesz wybrac sobie z danych na stronie :

    http://www.weatheronline.pl/cgi-bin/...PRG=klstatausw

    Ps. Czyżbyś wprowadził się na OOU ?

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Gdzie zwykły śmiertelnik może znaleźć takie dane?
    Andrzej | szewo.com

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Poprzez prawo do dostępu do informacji publicznej.
    kml likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    A co do operacji lądowań na RWY 11 mam pytanko:

    Dlaczego droga dolotowa przy przylotach na RWY 11 odbywa się od Ożarowa gdzie w linii prostej samoloty lecą w kierunka pasa.

    A niektóre samoloty podchodzą na ten sam pas od strony Piastowa wzdłuż aleji Jerozolimskich z zakrętem w prawo na RWY 11.

    Czym jest to spowodowane i czy nie można więcej samolotów kierować drugą wersją na lotnisko oszczędzając mieszkańców Ursusa?

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Faktycznie na przełomie 2011/2012, wtedy kiedy do lądowań wykorzystywana była droga startowa na kierunku 11, samoloty podchodziły do lądowania bardziej znad Piastowa, niż Ożarowa.

    Było to spowodowane konserwacją systemu ILS, a samoloty korzystały wtedy z innego podejścia instrumentalnego, opartego na VOR/DME. Skutkowało to kilkustopniową różnicą pomiędzy przedłużoną linią centralną drogi startowej a linią drogi podejścia końcowego.

    Standardy na świecie są takie, że samoloty korzystają z systemu ILS, podchodząc do lądowania z jak najbardziej zbliżonym kursem do kursu drogi startowej. Wpływa to na bezpieczeństwo i sprawność wykonania całej operacji, dlatego wątpię aby na potrzeby danej grupy mieszkańców, przenosić ruch nad głowy innej grupy.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Czasami i teraz tak podchodzą , bo widzę z okna zniżanie od Piastowa.
    Może tu nie chodzi o to aby tak miały latać ale w miarę możliwości wykonanie podejść nie tylko od Ożarowa.
    Co ciekawsze zauważyłem że samoloty podchodzą od Ożarowa w dwóch wersjach , tzn. raz przelatują mi nad głową , a raz przesunięte są bardziej w kierunku zachodnim.
    Nie wiem czy dobrze widziałem , ale na kartach podejścia jest dolot ze 105 i 110 stopni.
    Czemu tak się dzieje ?
    I co to ma na celu ?

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Już Ci wytłumaczyłem, czemu i co miało na celu.

    Część załóg może wykonywać podejście z widocznością lub VOR. Tu trzeba się odnosić do konkretnych przypadków, gdyż wynika to z bieżącej koordynacji na poziomie operacyjnym. ILS również ma określoną tolerancję dokładności wskazań, która może skutkować odchyleniem od przedłużonej linii centralnej... Ale na dystansach rzędu kilometrów odchylenia do jednego stopnia dają różnicę pozycji rzędu 100 metrów.

    Nie, nie da się sprawić, aby regularnie samoloty podchodziły inaczej.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    A czemu na kartach podjescia jak widziałem sa dwa rodzaje kątów 105 i 109 ?
    Od czego to zależy ?
    kierunku wiatru ?

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Było to spowodowane konserwacją systemu ILS, a samoloty korzystały wtedy z innego podejścia instrumentalnego, opartego na VOR/DME. Skutkowało to kilkustopniową różnicą pomiędzy przedłużoną linią centralną drogi startowej a linią drogi podejścia końcowego.
    Ta różnica wynika z tego, że źródło sygnału radiowego dla systemu ILS znajduje się w osi drogi startowej, natomiast DVOR/DME posadowiony jest obok drogi startowej, więc lecąc w kierunku tej latarni nie można lecieć w osi.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •