Akurat wyjście Wizzaira trochę pomoże- w sierpniu ma zacząć się przebudowa T1 co zajmie z 2 lata- zmniejszy się przepustowość lotniska, ale dzięki wyjściu Wizzaira tłok nie będzie tak odczuwalny.
Akurat wyjście Wizzaira trochę pomoże- w sierpniu ma zacząć się przebudowa T1 co zajmie z 2 lata- zmniejszy się przepustowość lotniska, ale dzięki wyjściu Wizzaira tłok nie będzie tak odczuwalny.
szkoda miałem nadzieje na przekroczenie magicznej bariery 10 000 000 paxów. Czy wraz z przebudową T1 zwiększy się przepustowość tego terminala?
Po oddaniu gotowca przepustowość się trochę zwiększy (o ile pamiętam do 15 milionów - w wersji ostatecznej), choć to nie powala i tak.
Oficjalne wypowiedzi przedstawicieli Okęcia oczywiście stwierdzają, że przepustowość wzrośnie do 25 milionów, ale to liczone według trochę innych (bardziej liberalnych) standardów, niż magiczne - dotąd podawane -3,5 i 6,5.
Więc stosując dotychczasowe standardy liczenia, po wszystkich ulepszeniach i przebudowach, przepustowość wcale się jakoś znacznie nie zwiększy (odsyłam do tematu tajemnice Terminala).
Warto odnotować dwie rzeczy:
- po 2016 Okęcie przestrzennie już nie będzie się rozwijać ("nie przewiduje się")
- przepustowość określa się także (przede wszystkim) w stosuku do poszczególnych elementów infrastruktury - terminal jest tyle wydolny, ile wydolne jest najsłabsze ogniwo
W tym roku na 10 mln nie ma raczej szans: wzrost musiałby sięgnąć w skali roku koło 7%, ale nie zapominaj, że od lipca Wizzair ma się wyprowadzić i port straci jakiejś 500-600 tys paxów, zatem niemalże wszystko co zyska przy 7% wzrostu. Będzie bardzo dobrze, jak w tym roku będzie tyle samo paxów co w 2011. Z kolei w 2013 już cały rok nie będzie Wizzaira i w porównaniu z 2012 r. odpadną ze statystyk pasażerowie z pierwszego półrocza-także by mieć w 2013 wynik taki jaki w 2012 port musiałby mieć z 7% wzrostu i tym samym zrekompensować sobie całkowite odejście Wizzaira-jakis 1 mln. Dopiero w 2014 roku są szanse na 10 mln. Oczywiście to może się zmienić w zależności od tempa wzrostu liczby paxów, nowych połączeń, kondycji LOTu, ale średniookresowy wzrost o 7% to i tak nieźle. Po rozbudowie przepustowość ma sięgnąć koło 15-20 mln.
Ktoś wyliczył, że OLT oferuje ok. 2 mln rocznie według szumnych planów... Pewnie życie trochę zweryfikuje.
Nie wiem, co mają w planach. Na razie jest WAW, nie WMI.
Odpowiadają za jakiś 1 mln paxów
OLT zostaje na okęciu.
A co do Wizz'a to jeszcze nic nie jest przesądzone
Jeżeli chodzi o EURO, to nie liczyłbym na cuda... Jak dotąd dla GDN i POZ zaplanowanych jest po około 23 tysięcy foteli charterowych na potrzeby imprezy, co i tak jest bardzo dobrym wynikiem.
Zakładki