Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree1Likes
  • 1 Post By prawypl

Wątek: Okęcie po otwarciu Modlina

  1. #1
    lizbona
    Goście

    Domyślnie Okęcie po otwarciu Modlina


    Polecamy

    Witam,

    Jak będzie wyglądało EPWA po otwarciu Modlina? Kto załata dziury po Low Costach? Głównie Wizzair, czołowy przewoźnik na Okęciu... Czy są w planach jakieś nowe linie po wakacjach?

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Akurat wyjście Wizzaira trochę pomoże- w sierpniu ma zacząć się przebudowa T1 co zajmie z 2 lata- zmniejszy się przepustowość lotniska, ale dzięki wyjściu Wizzaira tłok nie będzie tak odczuwalny.

  3. #3
    lizbona
    Goście

    Domyślnie

    szkoda miałem nadzieje na przekroczenie magicznej bariery 10 000 000 paxów. Czy wraz z przebudową T1 zwiększy się przepustowość tego terminala?

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lizbona Zobacz posta
    szkoda miałem nadzieje na przekroczenie magicznej bariery 10 000 000 paxów. Czy wraz z przebudową T1 zwiększy się przepustowość tego terminala?
    Po oddaniu gotowca przepustowość się trochę zwiększy (o ile pamiętam do 15 milionów - w wersji ostatecznej), choć to nie powala i tak.

    Oficjalne wypowiedzi przedstawicieli Okęcia oczywiście stwierdzają, że przepustowość wzrośnie do 25 milionów, ale to liczone według trochę innych (bardziej liberalnych) standardów, niż magiczne - dotąd podawane -3,5 i 6,5.

    Więc stosując dotychczasowe standardy liczenia, po wszystkich ulepszeniach i przebudowach, przepustowość wcale się jakoś znacznie nie zwiększy (odsyłam do tematu tajemnice Terminala).


    Warto odnotować dwie rzeczy:
    - po 2016 Okęcie przestrzennie już nie będzie się rozwijać ("nie przewiduje się")
    - przepustowość określa się także (przede wszystkim) w stosuku do poszczególnych elementów infrastruktury - terminal jest tyle wydolny, ile wydolne jest najsłabsze ogniwo

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    W tym roku na 10 mln nie ma raczej szans: wzrost musiałby sięgnąć w skali roku koło 7%, ale nie zapominaj, że od lipca Wizzair ma się wyprowadzić i port straci jakiejś 500-600 tys paxów, zatem niemalże wszystko co zyska przy 7% wzrostu. Będzie bardzo dobrze, jak w tym roku będzie tyle samo paxów co w 2011. Z kolei w 2013 już cały rok nie będzie Wizzaira i w porównaniu z 2012 r. odpadną ze statystyk pasażerowie z pierwszego półrocza-także by mieć w 2013 wynik taki jaki w 2012 port musiałby mieć z 7% wzrostu i tym samym zrekompensować sobie całkowite odejście Wizzaira-jakis 1 mln. Dopiero w 2014 roku są szanse na 10 mln. Oczywiście to może się zmienić w zależności od tempa wzrostu liczby paxów, nowych połączeń, kondycji LOTu, ale średniookresowy wzrost o 7% to i tak nieźle. Po rozbudowie przepustowość ma sięgnąć koło 15-20 mln.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Ktoś wyliczył, że OLT oferuje ok. 2 mln rocznie według szumnych planów... Pewnie życie trochę zweryfikuje.

  7. #7
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mang00d Zobacz posta
    Ktoś wyliczył, że OLT oferuje ok. 2 mln rocznie według szumnych planów... Pewnie życie trochę zweryfikuje.
    To OLT nie planuje operacji z Modlina?

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Nie wiem, co mają w planach. Na razie jest WAW, nie WMI.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lizbona Zobacz posta
    szkoda miałem nadzieje na przekroczenie magicznej bariery 10 000 000 paxów.
    To może być łatwiejsze niż myślimy, nikt bowiem jeszcze nie przewidział dokładnego ruchu w czasie Euro 2012.
    A co do Wizz-ira, nie jest go jakoś szczególnie dużo teraz a więc po zamknięciu T1 będzie mniej bałaganu (przynajmniej na sortowni).

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Odpowiadają za jakiś 1 mln paxów

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    OLT zostaje na okęciu.

    A co do Wizz'a to jeszcze nic nie jest przesądzone
    biedny_miś likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Przeżyjemy bez W!ZZa, spoko

  13. #13
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Przy obecnym tempie otwierania kierunków z WAW to życzę powodzenia

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o EURO, to nie liczyłbym na cuda... Jak dotąd dla GDN i POZ zaplanowanych jest po około 23 tysięcy foteli charterowych na potrzeby imprezy, co i tak jest bardzo dobrym wynikiem.

  15. #15
    fly
    fly jest nieaktywny
    Awatar fly

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Jeżeli chodzi o EURO, to nie liczyłbym na cuda... Jak dotąd dla GDN i POZ zaplanowanych jest po około 23 tysięcy foteli charterowych na potrzeby imprezy, co i tak jest bardzo dobrym wynikiem.
    Tak, ale przed i w trakcie EURO LF wielu lotów rejsowych powinien wzrosnąć.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •