Strona 48 z 53 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48 49 50 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 941 do 960 z 1051
Like Tree206Likes

Wątek: Rozbudowa EPWA: fotki, newsy, komentarze

  1. #941

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Coś tam z onetu.
    WRESZCIE się coś w sprawie zadziało, po raz pierwszy od nastu lat...

    Okaże się potem, że jak się przesunie Wojsko, to CPLu wcale nie trzebaby budować
    Jerry and Ztof like this.

  2. #942

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    WRESZCIE się coś w sprawie zadziało, po raz pierwszy od nastu lat...

    Okaże się potem, że jak się przesunie Wojsko, to CPLu wcale nie trzebaby budować
    To tylko plany, myślę, że "przesunięcie" wojska może nie być łatwą operacją i nie spodziewam się łatwej współpracy z MON-em.

  3. #943
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Ja tylko przypomnę, co tam kiedyś namalowałem



    Oczywiście w tym momencie jako pirs tymczasowy, blacha falista i szyby w formatkach mniejszych niż 4x3m.
    Stoarn, Skoneczny, Rafal and 6 others like this.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  4. #944

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    I jeszcze dwie wieże!
    adamsc and R.R.R like this.

  5. #945
    Photo Screener
    Awatar adamsc

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Piastów/EPWA

    Domyślnie

    PPL ogłosiło przetarg na remont C1 oraz
    Opracowanie kompleksowej, wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z analizą bezpieczeństwa na rozbudowę i przebudowę infrastruktury lotniskowej.
    w okolicy progu 29.

    Szkic:

  6. #946

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    To jest od strony Wirażowej?

  7. #947

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukasz436 Zobacz posta
    To jest od strony Wirażowej?
    Tak, nawet masz Gorzkiewki narysowane.

    Swoją drogą, jeżeli tak rzeczywiście E/N zostaną przebudowane, atrakcyjność tego miejsca znacznie wzrośnie, o ile nie postawią tych paskudnych ekranów przeciwko "jet blastowi". Zawsze wadą Gorzkiewek było to, że po 10 było ciężko o porządne światło. Przy takiej konfiguracji światło będzie przynajmniej do 12.

  8. #948

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Z rysunku powyżej wynika że nie będzie już przystanku na starej Wirażowej!!!!

  9. #949

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gdzies-z-Epwa Zobacz posta
    Z rysunku powyżej wynika że nie będzie już przystanku na starej Wirażowej!!!!
    Od 9 lat z resztą

  10. #950

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Czy ktoś może mnie oświecić jakie korzyści ma dać przebudowa na dwa wjazdy?

  11. #951

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Od 9 lat z resztą
    Miałem na myśli zatoczkę, a likwidacja jej myślę że zabawna dla bywalców nie będzie!

  12. #952

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Czy ktoś może mnie oświecić jakie korzyści ma dać przebudowa na dwa wjazdy?
    Czasem sie przyda dla przetasowania kolejki startow. Istotniejsze, ze sa pod katem prostym.

  13. #953
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Istotniejsze, ze sa pod katem prostym.
    Jakie to ma znaczenie w praktyce?

  14. #954

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Czasem sie przyda dla przetasowania kolejki startow. Istotniejsze, ze sa pod katem prostym.
    Pojechanie pod próg samolotem ze slotem na za 20 minut też się zdarza...

    A co z jakimkolwiek zjazdem z 29 i z 15?

  15. #955

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Pojechanie pod próg samolotem ze slotem na za 20 minut też się zdarza...
    Tak sobie sam podjechał?
    Nie to, że się czepiam ale chciałbym zrozumieć potrzebę wydawania pewnie paru milionów. Mając na uwadze natężenie ruchu i ograniczenia z krzyżujących pasów i procedur odlotowych/przylotowych osobiście uważam przebudowę za mało konieczną, bardziej wspomniane zjazdy z 29, 15.

  16. #956
    Awatar roberts115

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Czy ktoś może mnie oświecić jakie korzyści ma dać przebudowa na dwa wjazdy?
    Podwójny wjazd (a w zasadzie potrójny licząc N3) umożliwia sekwencjonowanie startów w podziale na kategorię turbulencji, co ogranicza do minimum długie separacje, szczególnie za heavy. W skali godziny daje to z 2-4 operacje startu więcej, szczególnie jak jest duża różnorodność floty (heavy, medium, prop, bizjety). Dodatkowo wjazdy pod kątem prostym zmniejszają odległość między porzeczką zatrzymania a osią drogi startowej, a po drugie zmniejszają kąt o jaki musi skręcić samolot. Przykładowo dla stanu obecnego od poprzeczki zatrzymania na ukośnym E3 jest 145 metrów do osi 29, a od poprzeczki zatrzymania prostopadłego N2 do osi 29 jest 90 metrów. Kąt obrotu dla E3 to około 135 stopni, a dla N2 90 stopni. Krótsza droga do przebycia i mniejszy kąt obrotu przekłada się na sporo krótszy czas zajęcia drogi startowej od momentu otrzymania zgody na wjazd.
    Red_Devil, frik, Rafal and 5 others like this.

  17. #957
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Prezes LOT-u o CPK. Zarysował też przyszłość polskich lotnisk w regionach

    Myślę, że warto odnotować:
    "Trwają rozmowy na temat rozbudowy pirsu w stronę części wojskowej, by móc obsługiwać więcej operacji non-Schengen, a więc dla nas głównie rejsów dalekodystansowych. "
    Stoarn and Janek like this.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  18. #958

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wydaje mi sie, że jeszcze pojawiła się informacja o budowie nowego parkingu samochodowego na Okęciu:

    https://ppl.bip.gov.pl/postepowania-...chodowego.html

  19. #959

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań,Toronto.

    Domyślnie

    Co z rozbudową terminala? Przecież przedłużenie pirsów nie będzie utrudniało funkcjonalności obecnej infrastruktury. Jeśli nie ruszą teraz to na sezon lato 2019 się nie wyrobią.

  20. #960

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    PPL przecież pełną parą buduje port w Radomiu.
    michastrain, adamsc and PeK like this.

Strona 48 z 53 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48 49 50 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •