Czy ktoś z Was dysponuje prezentacją z dzisiejszej konferencji PPL?
źródło: https://twitter.com/ChopinAirport/status/1098878967799562240
Tak z ciekawości, co jest oznaczone szarą linią?
p,paw
"Chopin Airport, WAW @ChopinAirport 22 lutWięcej
Są to granice lotniska - ale nie formalnych terenów #PPL, tylko obejmujące elementy infrastruktury lotniskowej lub około-lotniskowej (związanej z obsługą lotniska - np. hangary, wieża kontroli lotów itp.) oraz układem drogowym przed lotniskiem."
źródło: https://twitter.com/ChopinAirport/status/1098878967799562240
To samo pytanie padło na twetterze :-P
Witam
A wiadomo od kiedy mają zamiar rozbudowywać pris ?
Przez przypadek znalazłem wizualizacje nowych bramek autobusowych NS:
https://www.stoprocentarchitekci.pl/...a-w-warszawie/
Przepraszam, jeśli istnieje do takich spraw lepszy wątek, ale jak na razie rozbudowa Lotniska Chopina dla tych, którzy poruszają się tam na co dzień, oznacza głównie, czasem niezrozumiałe, uciążliwości. Znacząco pogorszyły się na przykład możliwości wjechania z towarem na strefę Non-Schengen w związku z planem przebudowy bramek.
Remontami i zmianami objęty został także poziom -1. Rozbudowywana jest bagażownia. Dodawane są nowe pomieszczenia (magazynowe?). W związku z tym ktoś miał pomysł na przestawienie urządzenia do prześwietlania odpadów (kartony, tworzywa sztuczne), które wywożone są w metalowych klatkach. Wysokość takiej klatki to ok. 190 cm i do prześwietlania trzeba ją położyć na taśmie. Wcześniej nie było problemu. Teraz odległość między wejściem do maszyny (tzw. heimanna) i barierką naprzeciwko to ok. 175 cm. Na wyjściu z maszyny klatkę trzeba ponownie postawić. Tu z kolei "pomaga" masywny betonowy filar centralnie za chyboczącym się zjazdem z taśmy. Wymyślił to chyba istny wirtuoz optymalizacji, który nie skalał się pracą poza biurkiem
Rozbudowa Okęcia zablokowana!!! Chyba ktos w Ministerstwie był nadgorliwy. https://www.pasazer.com/news/41422/i...strzymane.html
Cyrk na kółkach
A rzeczywiście nie było oceny przepustowości Lotniska Chopina ?
K A B A R E T.
Jeszcze się okaże że planowana rozbudowa Okęcia jest „zbyt ambitna” i po rozbudowie WAW, WMI i RDO łączna przepustowość lotnisk w centralnej PL będzie na tyle duża że podważa sensowność budowy CPL.
Po rozbudowie i modernizacji pola wzlotu Okęcie ma mieć przepustowość do 800 operacji dziennie, ZRH przy nieco mniejszej liczbie operacji obsłużył ponad 31 mln pax w u.r. a charakterystyka ruchu w ZRH jest zbliżona do WAW(przewoźnik sieciowy, skoncentrowane fale odlotów/przylotów, drakońskie ograniczenia hałasu, cisza nocna, krzyżujące się pasy). Po planowanej rozbudowie lotnisk pomocniczych (WMI/RDO) będą one miały przepustowość 10-15 mln pax. co łącznie daje centralnej PL przepustowość lotniczą na poziomie 40-50 mln pax przy wielokrotnie mniejszych kosztach niż nowy megaport, więc jaka jest zasadność wydawania 10 mld EUR na nowe czwarte lotnisko o przepustowości 45 mln pax.
Więc, teraz trzeba zatrzymać rozbudowę która już od kilku lat jest konieczna, aby móc „zatkać” Okęcie i udowodnić zasadność swojego projektu budowy CPL.
Ponad 600 dziennie jest już chyba od przynajmniej 2 lat w szczycie sezonu.
Zakładki