Strona 54 z 60 PierwszyPierwszy ... 4 44 52 53 54 55 56 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,061 do 1,080 z 1185
Like Tree334Likes

Wątek: Rozbudowa EPWA: fotki, newsy, komentarze

  1. #1061

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez emixx Zobacz posta
    Przy okazji mam nadzieję że gejt 25/26 zostanie włączony do NS na poziomie przylotow +(2) 300. Było to zapowiadane i w tym roku miało zostać zrealizowane. Zresztą w sąsiednim wątku ER1 pisal że modernizacja ma dotyczyć zarówno PKB jak i PKD odnosząc się do pytania o wlaczenie tych gejts do strefy NS.
    Będzie włączony.
    Pozostałe trzy stanowiska mają być elastyczne, tzn S/NS. W obrębie terminala będzie rearanżacja wież kontaktowych do kodu E.
    Nowy pirs będzie w początkowej części szeroki i będzie wielkim POLONEZ - prawie 2 tys m2.

    O to czego nie rozumiem, koncepcja przewiduje powiększenie głównego terminala na północ - w dużej skali i w sposób sprzeczny z niedawno ogłoszonym przetargiem na wykonanie gejtów autobusowych. W tej sytuacji tamten przetarg chyba zostanie unieważniony ???%$

    FilipBB likes this.

  2. #1062
    Awatar roberts115

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    O to czego nie rozumiem, koncepcja przewiduje powiększenie głównego terminala na północ - w dużej skali i w sposób sprzeczny z niedawno ogłoszonym przetargiem na wykonanie gejtów autobusowych. W tej sytuacji tamten przetarg chyba zostanie unieważniony ???%$
    Poczekalnie autobusowe będą na końcu pirsu północnego na poziomie 100. Wszystko jest ze sobą spójne i uwzględnione na rysunkach w PFU.

  3. #1063

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Będzie włączony.
    Pozostałe trzy stanowiska mają być elastyczne, tzn S/NS. W obrębie terminala będzie rearanżacja wież kontaktowych do kodu E.
    Nowy pirs będzie w początkowej części szeroki i będzie wielkim POLONEZ - prawie 2 tys m2.

    O to czego nie rozumiem, koncepcja przewiduje powiększenie głównego terminala na północ - w dużej skali i w sposób sprzeczny z niedawno ogłoszonym przetargiem na wykonanie gejtów autobusowych. W tej sytuacji tamten przetarg chyba zostanie unieważniony ???%$

    Tak ale ty piszesz o planach na przyszłość w kwesti przebudowy i reorganizacji pirsu północnego, natomist gejts 25/26 mają być włączone do NS w ramach obecnej modernizacji stref kontroli. W tym sezonie letnim ma być pełne 8 stanowisk kontaktowych dla kodu E w strefie NS.

  4. #1064

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez roberts115 Zobacz posta
    Poczekalnie autobusowe będą na końcu pirsu północnego na poziomie 100. Wszystko jest ze sobą spójne i uwzględnione na rysunkach w PFU.
    Mnie chodzi to tę rozbudowę:

    Przetarg na wykonanie tej części wciąż jest "w trakcie oceny ofert".


    EDIT, już się wyjaśniło, ten pawilon będzie tymczasowy i zostanie potem wyburzony.

  5. #1065

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Duże samoloty na rysunkach to B777-9X, przyszłościowo w końcu. LO raczej nigdy nie będzie miał większych samolotów, bo pewnie ogólnie nie będzie większych.

  6. #1066
    Awatar roberts115

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Mnie chodzi to tę rozbudowę:

    Przetarg na wykonanie tej części wciąż jest "w trakcie oceny ofert".

    EDIT, już się wyjaśniło, ten pawilon będzie tymczasowy i zostanie potem wyburzony.
    To tymczasowy pawilon z kontrolą bezpieczeństwa dla transferów NS-S

  7. #1067

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Ta rozbudowa będzie pewnie kosztować ponad 1 mld zł.

  8. #1068

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Ta rozbudowa będzie pewnie kosztować ponad 1 mld zł.
    Razem z pirsem południowym zapewne tak i też trochę potrwa, biorąc pod uwagę konieczność utrzymania ruchu. Ale CPL nie goni

  9. #1069

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Plan rozbudowy jest na prawdę sensowny i logiczny i cieszę się, że w końcu ruszy rozbudowa, jednak mam dwie uwagi. Pirs południowy będzie na prawdę bardzo długi i z Fast Tracka LO będzie na prawdę bardzo daleko. Czy nie dałoby się jakoś zrobić wejścia z kontrolą bezpieczeństwa tylko dla pasażerów z podręcznym do strefy Schengen, gdzieś w okolicach nowego Poloneza i strefy VIP? Akurat tam będzie klatka schodowa z saloniku VIP do Poloneza. Ciekawe czy gdzieś funkcjonuje coś podobnego?

    Drugie pytanie jest również otwarte lub do @ER1. LO bardzo dużo rejsów non-schengen operuje z krajów, z których kontrola bezpieczeństwa jest respektowana jak w UE (Kanada, USA, Japonia, Singapur, Korea Południowa, Wielka Brytania, Chorwacja?). Pchanie tych ludzi na poziom 300, gdzie muszą przejść KG/KD oraz KB, na pewno będzie wpływać na czas transferu. Pytanie czy nie da się jakoś jednak tego poprawić, bo na pewno wpłynęłoby to na wygodę transferów pasażerskich na EPWA. Najlepiej byłoby to zrobić na poziomie 200 ale jeśli jest to niemożliwe, to jest jeszcze miejsce aby zrobić to na poziomie 300. Wtedy EPWA na prawdę stałaby się wygodnym miejscem na przesiadki.

  10. #1070
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    LO bardzo dużo rejsów non-schengen operuje z krajów, z których kontrola bezpieczeństwa jest respektowana jak w UE (Kanada, USA, Japonia, Singapur, Korea Południowa, Wielka Brytania, Chorwacja?)
    JPN i ROK nie. USA, CAN, SIN oraz cała Unia - tak (Chorwacja toż Unijna jest )
    Z każdego przylotu rękawowego zza Atlantyku oraz z SIN pasażerowie transferowi na dalsze połączenia NS są wypuszczani poziomem 200 z pominięciem KB. Przy innych przylotach rękawowych jest to zależne od sytuacji operacyjnej.

  11. #1071

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Czy nie dałoby się jakoś zrobić wejścia z kontrolą bezpieczeństwa tylko dla pasażerów z podręcznym do strefy Schengen, gdzieś w okolicach nowego Poloneza i strefy VIP? Akurat tam będzie klatka schodowa z saloniku VIP do Poloneza.
    Gdzie jest/będzie nowy Polonez w strefie Schengen?
    pasazernagape likes this.

  12. #1072

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    JPN i ROK nie. USA, CAN, SIN oraz cała Unia - tak (Chorwacja toż Unijna jest )
    Z każdego przylotu rękawowego zza Atlantyku oraz z SIN pasażerowie transferowi na dalsze połączenia NS są wypuszczani poziomem 200 z pominięciem KB. Przy innych przylotach rękawowych jest to zależne od sytuacji operacyjnej.
    No właśnie, NS a mi chodziło o transfer NS-S (clean) dla USA, CAN, SIN. Chorwacja aktualnie też jest w NS i pytanie czy jest clean czy unclean. Czy w rękawie następuje separacja na transfer NS (200) i S (300), czy wszyscy wychodzą na 200? Chodziło mi aby spróbować usprawnić transfery jak w MUC czy nawet FRA, że USA przylatuje na NS i potrzeba tylko KG/KD aby dostać się na S. Jeśli przylatuje samolot np. z ZEA, to wycieczka na samą górę (nad NS), tam najpierw KB, a potem ewentualnie KG/KD jeśli odlatujemy z S. To są drobne rzeczy teoretycznie ale taka kolejka do KB po fali atlantyckiej potrafi podnieść ciśnienie i uniemożliwić przesiadkę lub mocno opóźnić samolot.

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    Gdzie jest/będzie nowy Polonez w strefie Schengen?
    A tutaj:
    konrad777 and spiggy like this.

  13. #1073
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Nie da się w WAW NS->S bez KB. Rozwiązanie, które proponujesz wymagałoby stworzenia dodatkowego poziomu jeżeli dobrze Cię rozumiem. Cała Unia Europejska jest 'clean'. Na takim przylocie z USA pasażerowie lecący dalej do NS mają możliwość wyjścia bezpośrednio poziomem 200 natomiast pasażerowie kończący podróż w WAW jak i transfer na S są kierowani na poziom 300.

  14. #1074

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Nie da się w WAW NS->S bez KB. Rozwiązanie, które proponujesz wymagałoby stworzenia dodatkowego poziomu jeżeli dobrze Cię rozumiem. Cała Unia Europejska jest 'clean'. Na takim przylocie z USA pasażerowie lecący dalej do NS mają możliwość wyjścia bezpośrednio poziomem 200 natomiast pasażerowie kończący podróż w WAW jak i transfer na S są kierowani na poziom 300.
    Nie da się teraz, a wypadałoby aby po przebudowie się dało skoro wydaje się na nią dużo kasy. "Wystarczy" zrobić KG/KD NS=>S na poziomie 200, np. w postaci dwukierunkowych budek dla Straży Granicznej oraz dwukierunkowych automatów i regulować kontrole S=>NS, NS=>S na bieżąco. Jeśli miejsca na poziomie 200 jest za mało, to tak jak na wcześniejszym zdjęciu, dorobić ekstra klatkę schodową (200/300, bo 100/200, czyli pion jest) i wydzielić na poziomie 300 specjalna ścieżkę KG/KD z pominięciem KB (czerwona strzałka). Dosyć topornie to by wyglądało ale by było.

    Wysłane z mojego TA-1004 przy użyciu Tapatalka

  15. #1075

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Czy nowy Polonez (ciekawe czy nie zmienią nazwy) będzie w "nowej" dobudowanej części czy "starej"?
    Jeśli "starej" tak to co tam obecnie się mieści?

  16. #1076

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    Czy nowy Polonez (ciekawe czy nie zmienią nazwy) będzie w "nowej" dobudowanej części czy "starej"?
    Jeśli "starej" tak to co tam obecnie się mieści?
    Nadal ma się nazywać Polonez i będzie w nowej części, dużo szerszej. Wszystko dobrze widać na zdjęciu.

    Wysłane z mojego TA-1004 przy użyciu Tapatalka

  17. #1077
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Możecie wrzucić link do zamówienia? Nie mogę go znaleźć na stronie PPL.

  18. #1078

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Możecie wrzucić link do zamówienia? Nie mogę go znaleźć na stronie PPL.
    https://portal.smartpzp.pl/ppl/publi...powanie=922276
    kaspric likes this.

  19. #1079
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ dzięki piękne. Czyli niemal prawidłowo przepowiedziałem
    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Czy przypadkiem nie dotyczy to pirsu centralnego? Cała 300 zmieszane przyloty i odloty Non-Schengen, 200 odloty Schengen. Miałoby to sens, nie byłoby ani problemów z wydzielaniem części strefy komercyjnej dla Non-Schengen (chociaż inna sprawa, że w Non-Schengen brakuje gastro/sklepów), ani wydzielania nienaturalnie długiego "rękawa" Non-Schengen do bramek w pirsie centralnym.
    Natomiast czy stanowiska 18 i 19 w zakresie NS będą rękawem obsługiwały tylko odloty?

  20. #1080

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    ^^ dzięki piękne. Czyli niemal prawidłowo przepowiedziałem

    Natomiast czy stanowiska 18 i 19 w zakresie NS będą rękawem obsługiwały tylko odloty?
    NA poz. 300 dla NS dla tych stanowisk są odloty i przyloty w trzech wariantach. Najwyraźniej mieli trochę problemów z zaprojektowaniem separacji pasażerów. Antresola została tam poszerzona na całą szerokość kondygnacji.

Strona 54 z 60 PierwszyPierwszy ... 4 44 52 53 54 55 56 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •