Strona 57 z 60 PierwszyPierwszy ... 7 47 55 56 57 58 59 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,121 do 1,140 z 1185
Like Tree334Likes

Wątek: Rozbudowa EPWA: fotki, newsy, komentarze

  1. #1121

    Dołączył
    Apr 2019

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    No była, 42 operacje na godzinę, 600 w ciągu dnia, które skończą się w przyszłym roku. Rozbudowa miała wyjść z godzinowymi operacjami powyżej 50.
    W sprawie liczby operacji na EPWA może warto posłuchać specjalistów z bielańskiego ratusza:
    Spór o dawne lotnisko wojskowe Warszawa-Babice | Konflikty.pl

    Może dałoby się za jednym zamachem przenieść oba uciążliwe dla deweloperów obiekty - Chopina i Babice - do Radomia, Klewek lub w gdzieś w krzaki między Warszawą a Łodzią (co przy naszej wydajnej infrastrukturze autostradowo-kolejowej i tak wszystko na jedno wychodzi...)

    Wiem, nie rozumiem potrzeb tych setek podróżnych, którzy lecąc na Teneryfę chcieliby też odwiedzić słynący z atrakcji, urokliwy Radom
    Ztof likes this.

  2. #1122

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Decyzję o budowie lotniska ZRH podjęto zaraz po zakończeniu II wojny światowej (1946) więc proszę nie opowiadac dyrdymałów jak to mozna blisko dużego miasta (tak Zurych jest dużym miastem bo największym w tym kraju) zbudować średniej wielkości hub. Odsyłam do niemieckiej wiki na ile etapów rozłożono ten projekt (ostatnia duza rozbudowa to 2003 i Terminal E). W przeciwieństwie do Polski tam ludzie nie kupują chałup w osi pasa a potem domagają sie ograniczenia hałasu, tu planuje sie na dziesięciolecia.

    W obecnych uwarunkowaniach budowa trzeciego pasa w WAW to mrzonki, si-fi w czystej postaci i nikt takiej decyzji nie podejmie.
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  3. #1123

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Decyzję o budowie lotniska ZRH podjęto zaraz po zakończeniu II wojny światowej (1946) więc proszę nie opowiadac dyrdymałów jak to mozna blisko dużego miasta (tak Zurych jest dużym miastem bo największym w tym kraju) zbudować średniej wielkości hub. Odsyłam do niemieckiej wiki na ile etapów rozłożono ten projekt (ostatnia duza rozbudowa to 2003 i Terminal E). W przeciwieństwie do Polski tam ludzie nie kupują chałup w osi pasa a potem domagają sie ograniczenia hałasu, tu planuje sie na dziesięciolecia.

    W obecnych uwarunkowaniach budowa trzeciego pasa w WAW to mrzonki, si-fi w czystej postaci i nikt takiej decyzji nie podejmie.
    @spiggy, czytaj ze zrozumieniem albo z większą dokładnością. W którym miejscu napisałem że lotnisko Kloten zbudowano w ciągu ostatnich lat? Ani słowa nie powiedziałem o trzecim pasie.

    Co do możliwości organizowania średniego hubu, to pomimo 66 max operacji na godz (w WAW będzie 50), LX zorganizował jeden z najsprawniejszych hubu w Europie Zachodniej z bezpośrednimi połączeniami do niemal każdego najważniejszego rynku zagranicznego z Szwajcarii.

    EOD.
    Ztof likes this.

  4. #1124

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Dla hub ważniejszym parametrem jest pojemność max arr i max dep na godzinę. Tych parametrów WAW już nie podniesie ani o 1 sztukę. No ale powtarzam się, wiesz lepiej.

  5. #1125

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Tych parametrów WAW już nie podniesie ani o 1 sztukę.
    Oj...

  6. #1126

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Czy ktoś coś więcej wie na temat wstrzymania rozbudowy - ponad to, co przekazywała kilka dni temu prasa?

  7. #1127

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Czy ktoś coś więcej wie na temat wstrzymania rozbudowy - ponad to, co przekazywała kilka dni temu prasa?
    Chyba chodziło o inwestycje które ewentualnie miałby się zacząć a nie te które już trwają.

  8. #1128

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emixx Zobacz posta
    Chyba chodziło o inwestycje które ewentualnie miałby się zacząć a nie te które już trwają.
    Mi głównie chodzi o kulisy - kto komu co włożył w co że taką decyzję kuriozalną a szkodliwą dla polskiego lotnictwa podjęto

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  9. #1129
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ I czy podjęto.

  10. #1130

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rynek Lotniczy
    W szczególności minister infrastruktury zlecił PPL dokonanie dodatkowych analiz, w tym badanie konieczności prac zaproponowanych przez PPL. W ocenie MI do momentu uzyskania wyników wskazanych analiz realizacja programu inwestycyjnego o skali sięgającej setek milionów złotych byłaby działaniem ryzykownym. Stanowisko ministerstwa nie wstrzymuje jednak w żaden sposób wykonywania zleconych już prac


    Źródło:
    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...-nie-6115.html

    Informacje Rynku Lotniczego potwierdzają, że prace na Okęciu mogą się jednak opóźnić. Biorąc pod uwagę obciążenie infrastruktury, odkładanie rozbudowy w celu badania przepustowości (takie analizy były już prowadzone) to posunięcie biegunowo odległe od poprawy funkcjonowania portu. To również kubeł zimnej wody, dla tych, którzy uważali, że przeciwieństwie do poprzednich władz, ta ekipa dynamicznie działa na rzecz Okęcia.

  11. #1131

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    – W szczególności minister infrastruktury zlecił PPL dokonanie dodatkowych analiz, w tym badanie konieczności prac zaproponowanych przez PPL. W ocenie MI do momentu uzyskania wyników wskazanych analiz realizacja programu inwestycyjnego o skali sięgającej setek milionów złotych byłaby działaniem ryzykownym. Stanowisko ministerstwa nie wstrzymuje jednak w żaden sposób wykonywania zleconych już prac – stwierdza pismo z MI.
    To tutaj MI chyba nie wie o jaką skalę chodzi. Setki miliony to tylko obecne prace np. rozbudowa magazynu sortowni , holding pointy itp. Niezależnie od tego kilkaset mln kosztuje lotnisko w Radomu, które będzie kulą u nogi w kosztach amortyzacji. Planowana rozbudowa WAW wedle mojej oceny, jak znam realizacje kubaturowe, to 2-2,5 mld zł.

  12. #1132

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie ma w języku ludzi kulturalnych słów, które mogłyby opisać to co ta ekipa robi z Okęcia.
    alacherbauer, amnesia, PeK and 9 others like this.

  13. #1133
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie ma w języku ludzi kulturalnych słów, które mogłyby opisać to co ta ekipa robi z Okęcia.
    Wyżej zapodano imię i nazwisko. Jak będą w przyszłości jaja wystarczy przypomnieć.

    Piotr
    Stoarn likes this.

  14. #1134

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Nazwisko nie ma znaczenia. Ta pani to tylko urzędnik. Właściwe nazwiska mające aktywny wpływ na działalności to w kolejności: 1. Bielan 2. Suski 3. Adamczyk. CPK to długoterminowa inwestycja, ale szybka rozbudowa Okęcia może zniweczyć i ośmieszyć plany lotniska w Radomiu.
    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-o...cy-pis/cr9vw8z

  15. #1135
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Nazwisko nie ma znaczenia. Ta pani to tylko urzędnik.
    Bycie urzędnikiem nie jest w Polsce przymusowe (jak na razie), Jak się sygnuje takie kwity, to na własną prośbę i odpowiedzialność, także wobec paxów.

    Od ponad dwóch lat trwa festiwal CPL, padają dowolnie wielkie kwoty ale nadal nie wiadomo co będzie z "maksymalnym stopniem zamortyzowania", bowiem nie ustalono kluczowych wartości dla mianownika no bo "master plan" ma być dopiero zlecony (o ile przedtem znajdą "partnera"). W tym samym czasie sezony letnie na Okęciu pokazują beznadzieję wąskich gardeł obecnej infrastruktury. Praktycznie nic z tym nie robiono ale jak już wymyślono kroki choćby częściowe i choćby na 1-2 sezony do przodu, to Pani ("to tylko urzędnik") ich wykonanie uzależniła od "dodatkowych analiz". Na własną prośbę ta Pani będzie firmowała wesołe historie w kolejnych sezonach.

    Przy okazji warty odnotowania jest fragment oświadczenia MI:
    Rozważenia wymaga również, czy i ewentualnie które elementy infrastruktury i wyposażenia portu mogą być wykorzystane na CPK.
    Gospodarność MI jest ujmująca i życzliwie sugeruję wykorzystanie w Baranowie obecnych kas i bramek parkingowych z Okęcia. Wdzięczność klientów będzie bezgraniczna.

    Piotr
    Aby było jasne - tekst na rynek-lotniczy.pl uznaję za potwierdzenie poprzednich informacji.
    alacherbauer, Stoarn and Ztof like this.

  16. #1136

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Około półmiliardowy ruch w księgowości PPL, wg sprawozdania za 2018. Całość w ekrs. Dla mnie niezrozumiały.

    W 2018 roku PPL osiągnął zysk ze sprzedaży w wysokości 397.257 tys. PLN. Wynik na sprzedaży wypracowany w 2018 roku był lepszy od uzyskanego w 2017 roku o 46.815 tys. PLN. Powyższe wynikało z wyższej dynamiki wzrostu przychodów niż kosztów działalności operacyjnej.
    Po uwzględnieniu wyników na pozostałej działalności operacyjnej oraz działalności finansowej, Przedsiębiorstwo wykazało stratę za rok 2018 w wysokości (-) 66.214 tys. PLN, co oznacza pogorszenie wyniku netto w odniesieniu do roku 2017 o 338.535 tys. PLN.
    Wpływ na pogorszenie wyniku w 2018 r. miał fakt nieodpłatnego przekazania przez PPL na rzecz Skarbu Państwa 100% udziałów w spółce zależnej Chopin Airport Development, zgodnie z artykułem 131 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Wartość przeprowadzonej operacji w wysokości 504.797 tys. zł została odnotowana w kategorii pozostałych kosztów operacyjnych.

  17. #1137

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ustawa o CPK zrobiła parę takich "misiaczków". Niektóre może odkryje następna ekipa, ale wątpię żeby im zależało.

  18. #1138

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Około półmiliardowy ruch w księgowości PPL, wg sprawozdania za 2018. Całość w ekrs. Dla mnie niezrozumiały.
    Co tutaj jest niezrozumiale? Ustawa zobowiazala ich jako przedsiebiorstwo panstwowe do przekazania okreslonego skladnika swojego mienia (udzialow w spolce Chopin Airport Development) nieodplatnie Skarbowi Panstwa. Bylo to jednorazowe zdarzenie stanowiace w calosci koszt dzialalnosci (brak przychodu ze wzgledu na nieodplatnosc przekazania), a wiec zmniejszajace wynik finansowy o wartosc, po jakiej udzialy te byly do tej pory wykazywane w bilansie PPL. Widac ustawodawca, pewnie ze wzgledu na planowana role Chopin Airport Development w zagospodarowaniu Baranowa, uznal, ze spolka ta powinna podlegac bezposrednio Skarbowi Panstwa a nie PPL, ktory nie jest i nie bedzie zaangazowany w Baranow.
    Stoarn likes this.

  19. #1139

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    Może mi ktoś powiedzieć co do tej pory zostało na lotnisku Chopina zrobione jeśli chodzi o najnowsze inwestycje? Rozumiem że na progu 29 miały zostać przebudowane/dobudowane nowe drogi kołowania oraz chyba Rapid Exit Twy z 11.

    Jakieś fotki są gdzieś może?

  20. #1140
    Awatar Emir

    Dołączył
    Apr 2016
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Janek Zobacz posta
    Może mi ktoś powiedzieć co do tej pory zostało na lotnisku Chopina zrobione jeśli chodzi o najnowsze inwestycje? Rozumiem że na progu 29 miały zostać przebudowane/dobudowane nowe drogi kołowania oraz chyba Rapid Exit Twy z 11.

    Jakieś fotki są gdzieś może?
    Będzie to gotowe w Kwietniu 2020 dopiero

Strona 57 z 60 PierwszyPierwszy ... 7 47 55 56 57 58 59 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •