Strona 1 z 52 1 2 3 11 51 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 1030
Like Tree197Likes

Wątek: Rozbudowa EPWA: fotki, newsy, komentarze

  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie Rozbudowa EPWA: fotki, newsy, komentarze


    Polecamy

    Archiwum tematu z lotnictwo.fora.pl
    http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...2567&start=180

  2. #2
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    "Życie Warszawy" pisze, że kontrolerzy Mazowieckiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego sprawdzą teren budowy terminala 2 na warszawskim Okęciu. Dziennik podkreśla, że jest to reakcja na tekst "Życia Warszawy", którego autorzy napisali o zagrożeniu dla pasażerów.
    Gazeta przypomina, że nawałnica, która przeszła przez Warszawę 19 stycznia, uszkodziła elementy elewacji części budynku. Władze Okęcia, obawiając się katastrofy, zamknęły na kilkanaście godzin otwartą niedawno halę przylotów nowego dworca lotniczego - pisze "Życie Warszawy".
    Mazowiecki Inspektorat Nadzoru Budowlanego podkreśla, że nie powinno było dojść do uszkodzenia elewacji, nawet , gdyby wiatr wiał z prędkością 300 kilometrów na godzinę. Dlatego też teren zostanie dokładnie skontrolowany - pisze "Życie Warszawy".

    ŻW/MagM/ab

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Niezła atrakcja dla podróżnych, uszkodzony autobus, który zgubił koło

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Na stronie Okęcia pojawiła się mapka na której zaznaczone są budowane części lotniska oraz terimny ich oddania do użytku.

  5. #5
    blix
    Goście

    Domyślnie

    Mam małe pytanko... Do czego służy ta część rękawa zaznaczona na zdjęciu?


    Dzięki za info z góry...

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To nie jest rękaw.

    To jest pochylnia, która zastąpiła schody ruchome i windę, jaka była planowana między poziomami gate. Służy przemieszczeniu się z poziomu odlotów do przylotów (airbridge/rękaw jest na poziomie odlotów więc pasażerowie przylatujący wędrują sobie do góry pochylnią, a potem udadzą się do terminala na odprawę).

  7. #7
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez YoNasH
    To nie jest rękaw.
    W zasadzie rzecz prosta, ale wyjaśniłeś w paru zdaniach coś, co zastanawiało mnie od chwili, gdy zobaczyłem te konstrukcje
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł

  8. #8
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez YoNasH
    To nie jest rękaw.

    To jest pochylnia, która zastąpiła schody ruchome i windę, jaka była planowana między poziomami gate. Służy przemieszczeniu się z poziomu odlotów do przylotów (airbridge/rękaw jest na poziomie odlotów więc pasażerowie przylatujący wędrują sobie do góry pochylnią, a potem udadzą się do terminala na odprawę).
    Mi się wydawało, że przylatujący idą na dół, a odlatujący ida z góry, ale widocznie mi się wydawało.

  9. #9
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Roszady na lotnisku.
    Duże zmiany szykują się na początku maja na Okęciu. Jest szansa, że wreszcie pasażerowie tanich linii będą odprawiani w nowym terminalu, a nie w ścisku na pękającej w szwach Etiudzie. Tylko że wtedy musieliby do tanich biletów trochę dopłacić.

    Przy okazji z powodu dalszej rozbudowy terminalu trzeba będzie zamknąć część starego dworca, m.in. niewielki terminal krajowy. Wejście do niego znajduje się tuż obok wejścia na taras widokowy w starym, biało-buraczkowym terminalu.

    Szefowie Okęcia mają teraz twardy orzech do zgryzienia - co zrobić z pasażerami, którzy korzystają z krajowego dworca? Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, rozpatrywane są dwa warianty.

    Pierwszy, najprostszy to skierowanie podróżnych do nowego terminalu. Drugi wariant jest bardziej skomplikowany. Przy okazji jego wprowadzenia rozwiązany miałby zostać problem zbyt ciasnego terminalu Etiuda dla tanich linii lotniczych. Niewielki budynek pęka w szwach - często długa kolejka do odprawy stoi już przed budynkiem. Proponowane rozwiązanie zakłada skierowanie lotów krajowych właśnie do Etiudy. Pasażerów lecących do innych miast w Polsce jest niemal o połowę mniej od podróżnych wylatujących tanimi liniami.

    Tani przewoźnicy mieliby się przenieść zaś do nowego terminalu. Dla pasażerów byłoby pewnie wygodniej, ale niestety drożej. Za bilet trzeba by zapłacić przynajmniej o 30 zł więcej. Powód? W głównym terminalu tzw. opłata pasażerska jest dwa razy wyższa i wynosi 60 zł.

    Co o proponowanej przeprowadzce sądzą przewoźnicy? - Jeśli rzeczywiście doszłoby do takich roszad, to byłoby to nie fair. Nasza firma i nasi pasażerowie nie potrzebują szklanych, dużych terminali. Wolimy latać z prostych, ale tanich dworców - mówi Tomasz Kułakowski odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Ryanaira w Europie Środkowo-Wschodniej.

    Przeprowadzkę do nowego, droższego terminalu może zaś zaakceptować Marek Sławatyniec z firmy Aviareps, która reprezentuje w Polsce linie Norwegian. - Sądzę, że pasażerowie zgodziliby się na niewielką podwyżkę w zamian za poprawę standardu odprawy. Warunki w Etiudzie są skandaliczne - uważa Sławatyniec.

    Zarząd Portów Lotniczych najprawdopodobniej w tym tygodniu zdecyduje, co będzie dalej z tanimi i krajowymi lotami. Jeśli jednak tani przewoźnicy pozostaliby w Etiudzie, władzom Okęcia pozostaje jeszcze jedna możliwość. Pisaliśmy o niej kilka tygodni temu. Żeby nieco rozładować tłok w Etiudzie, być może dałoby się ją w ciągu kilku miesięcy rozbudować - nad taką ewentualnością także zastanawiają się władze lotniska.

    Port lotniczy w Modlinie, na który docelowo mają się przenieść z większością rejsów tanie linie, zacznie odprawiać pasażerów dopiero jesienią przyszłego roku.
    Gazeta Wyborcza

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wraca kwestia budowy trzeciego pasa startowego:

    http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3988308.html

  11. #11
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jaki jest problem w tym by polaczenia lokalne byly oblugiwane przez glowny terminal ?? I tak trzeba pokazac dowod tozsamosci, wiec co za problem stanac w kolejce do odprawy granicznej ? To sztuczne rozdzielanie pasazerow jest bardziej kasochlonne niz ewentualna kontrola graniczna wiekszej ilosci pasazerow. Przy polaczeniu pasazerow miedzynarodowych i lokalnych nie byloby juz problemow z lotami miedzynarodowymi z miedzyladowaniem w naszych portach regionalnych. Wg mnie sprawa jest banalna, tak jest w wielu krajach.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    a jesli chodzi o pas... jakie maiłby mieć wymiary?

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nowa porcja ciekawych zdjec z wnetrz T2:

    http://www.lotnisko-chopina.pl/katal...2007_03_20.php

  14. #14
    adrian.ka
    Goście

    Domyślnie

    Witam Wszystkich

    (dopiero co mnie przyjeli na forum, wiec pozdrowienia serdecznie!)

    Co do otwarcia odlotów, oficjalnie wiadomo że miałbyć kwiecień. Jednak na lotnisku chodzą słuchy że ruszy około w lipcu.. Lipa

  15. #15
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    261

    Domyślnie

    Edit: sorki - zly temat
    AllOver

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Czy ktoś wie, czy 30 kwietnia faktycznie zostanie otwarta kolejna część T2?
    Post adrian.ka nie brzmi zbyt optymistycznie:
    Co do otwarcia odlotów, oficjalnie wiadomo że miałbyć kwiecień. Jednak na lotnisku chodzą słuchy że ruszy około w lipcu.. Lipa

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    "to jest Polska tu się pije "

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Znowu poślizg z otwarciem nowego terminalu:
    http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4075068.html

    Poślizg z terminalem na Okęciu

    Nowa hala odlotów na lotnisku Okęcie raczej nie zostanie oddana w terminie, czyli 30 kwietnia. W trakcie odbioru pojawiło się mnóstwo zastrzeżeń
    Na razie do nowego terminalu trafiają tylko pasażerowie przylatujący do Warszawy. Zgodnie z planem za dziesięć dni podróżni mieli zacząć korzystać z nowej, przestronnej hali odlotów.

    Dzięki temu wielu z nich uniknęłoby odprawy w ogromnym ścisku. W oddawanym terminalu szybciej będzie można dostać się na pokład. Zamiast wsiadać do autobusu dowożącego do samolotów, do większości z nich pasażerowie mają teraz wchodzić przez tzw. rękawy.

    Na te udogodnienia jeszcze trochę poczekamy. Nowa hala odlotów jest już niemal gotowa, ale wczoraj się okazało, że służby odbierające budynek mają zastrzeżenia. Sanepid wydał decyzję negatywną, bo nie dostał badań wody ani pomiarów wydajności wentylacji.

    W niektórych pomieszczeniach nie zainstalowano nawet wentylatorów. Zgody na otwarcie nie wydała też straż pożarna. Strażacy pojawili się wczoraj na Okęciu, ale nawet nie zaczęli kontroli.

    - Wykonawca sam poprosił, żeby jeszcze nie przystępować od odbiorów, bo nie są gotowe wszystkie instalacje - mówi asp. Piotr Tabencki ze komendy miejskiej straży pożarnej. Dodaje, że jeśli wykonawca ponownie zgłosi terminal do odbiorów, to strażacy w ciągu dwóch tygodni znowu pojawią się na Okęciu.

    Czeka też inwestor - Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze - który wspólnie z Urzędem Lotnictwa Cywilnego chce sprawdzić systemy bezpieczeństwa w nowej hali, m.in. monitoring.

    Choć na dotrzymanie terminu oddania nowej hali odlotów już prawie nie ma szans, Krzysztof Kozioł, rzecznik firmy Budimex-Dromex, która wznosi terminal, nie traci optymizmu: - Nie wykluczamy, że halę odlotów uda się otworzyć 30 kwietnia, ale potrzebna jest dobra współpraca z przedstawicielami PPL-u - mówi.

    Skarży się, że PPL robi wiele trudności. Nawet nie zdecydował jeszcze, gdzie będą odprawiani pasażerowie, którzy lecą do innych miast w Polsce. Wykonawca chce bowiem zamknąć na pół roku terminal krajowy, który przylega do starego budynku. Wszystko po to, żeby dokończyć rozbudowę lotniska.

    Krzysztof Kozioł ujawnia także dość zaskakujące zapisy umowy z PPL-em. Kontrakt przewiduje, że wykonawca ma rozebrać terminal Etiuda, z którego dziś odlatują tanie linie, i zbudować w tym miejscu parking. - Kilka razy pytaliśmy władze PPL-u, czy nie zmieniają tego zapisu. Odpowiedzi nie było - twierdzi Krzysztof Kozioł.

    Artur Burak, rzecznik Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze, zaprzecza. - To nieprawda. Odpowiedzieliśmy wykonawcy, że Etiuda ma zostać. Dodaje też, że to konsorcjum budujące terminal musi pokazać dobre rozwiązanie, gdzie przenieść pasażerów lotów krajowych.

  20. #20
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Terminal 2 na Okęciu będzie zamknięty
    (PAP, aj/24.04.2007, godz. 16:59)
    Terminal 2 na warszawskim lotnisku Okęcie będzie zamknięty od północy z czwartku na piątek (z 26 na 27 kwietnia) do północy z poniedziałku na wtorek (z 30 kwietnia na 1 maja) ze względu na konieczność przeprowadzenia prób pożarowych w całym budynku - poinformował rzecznik prasowy Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze Artur Burak.

    Jak wyjaśnił rzecznik, w tym czasie wszyscy przylatujący pasażerowie będą odprawiani w Terminalu 1. Zapewnił, że "służby operacyjne warszawskiego lotniska zrobią wszystko, żeby obsługa przylatujących pasażerów w trakcie przeprowadzania prób, przebiegała sprawnie, a informacja o zmianach w organizacji ruchu pasażerskiego w porcie dotarła do wszystkich zainteresowanych".
    www.onet.pl
    no risk, no fun ;D


Strona 1 z 52 1 2 3 11 51 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •