Strona 61 z 63 PierwszyPierwszy ... 11 51 59 60 61 62 63 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,201 do 1,220 z 1246
Like Tree637Likes

Wątek: Emirates od 6 lutego 2013 codziennie do WAW

  1. #1201

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Ciekawe, że EK od czas zestrzelenia MH17 dalej nie lata nad Ukrainą i nie mam tu na myśli wschodniej ukrainy tylko tego kawałka zachodniej ukrainy w rejonach Lwowa np w drodze do/z WAW. Ciekawe czy ludzie zarządzający ta linią w ogóle myślą, jakie to niebezpieczeństwo czyha na ich samoloty w rejonach Lwowa zupełnie nie mam pojęcia, twardo omijają ukrainę lecąc zawsze nad węgrami i słowacją. Za to na Irakiem jak najbardziej latają a tam moim zdaniem niebezpieczeństwo oberwania rakietą jest dużo bardziej prawdopodobne, podczas gdy nad zachodnia częścią ukrainy takiego niebezpieczeństwa nie ma wcale. QR poszedł po rozum do głowy już dawno temu i w drodze do/z WAW lata nad zachodnią częścią ukrainy nie mówiąc już że mają regularny rejs DOH - KBP.

  2. #1202
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Nad wschodnią częścią Iraku latają wszyscy „Gulfiarze” ale w ograniczonej ilości, bo przepustowość irackiego ATC jest ograniczona z jakichś względów.
    anthony likes this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  3. #1203
    Awatar Paweł94

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Tyszowce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emixx Zobacz posta
    Ciekawe, że EK od czas zestrzelenia MH17 dalej nie lata nad Ukrainą i nie mam tu na myśli wschodniej ukrainy tylko tego kawałka zachodniej ukrainy w rejonach Lwowa np w drodze do/z WAW. Ciekawe czy ludzie zarządzający ta linią w ogóle myślą, jakie to niebezpieczeństwo czyha na ich samoloty w rejonach Lwowa zupełnie nie mam pojęcia, twardo omijają ukrainę lecąc zawsze nad węgrami i słowacją. Za to na Irakiem jak najbardziej latają a tam moim zdaniem niebezpieczeństwo oberwania rakietą jest dużo bardziej prawdopodobne, podczas gdy nad zachodnia częścią ukrainy takiego niebezpieczeństwa nie ma wcale. QR poszedł po rozum do głowy już dawno temu i w drodze do/z WAW lata nad zachodnią częścią ukrainy nie mówiąc już że mają regularny rejs DOH - KBP.
    Obserwowałem i fotografowałem samoloty na m860 i z tego co pamiętam, a także z ostatniego posiadanego na dysku zdjęcia samolotu EK, który sfotografowałem to EK zniknęło z m860 (wlot znad zachodniej Ukrainy) pod koniec kwietnia i miało to związek z zajęciem Krymu przez Rosjan. QR oraz inne linie z regionu też wtedy bardzo ograniczyły loty nad Ukrainą, a było to kilka miesięcy przed feralnym 17 lipca i sumie trwa to dalej.
    Celestron SkyMaster 25x70, Auriol 20-60x60| UM860, UL980
    Sony DSC-H200
    Sony SLT-A58K + TAMRON AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro

  4. #1204

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paweł94 Zobacz posta
    Obserwowałem i fotografowałem samoloty na m860 i z tego co pamiętam, a także z ostatniego posiadanego na dysku zdjęcia samolotu EK, który sfotografowałem to EK zniknęło z m860 (wlot znad zachodniej Ukrainy) pod koniec kwietnia i miało to związek z zajęciem Krymu przez Rosjan. QR oraz inne linie z regionu też wtedy bardzo ograniczyły loty nad Ukrainą, a było to kilka miesięcy przed feralnym 17 lipca i sumie trwa to dalej.
    QR wrócił nad ukrainę już ze 2 lata temu. Mają przecież też rejs do Kijowa. Jaki związek z zajęciem krymu ma przelot na kawałkiem zachodniej ukrainy? EK widzi w tym straszne niebezpieczeństwo, a LOT co kilka miesięcy otwiera kolejne połączenia na ukrainę, zresztą nie tylko LOT.

  5. #1205
    Awatar Paweł94

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Tyszowce

    Domyślnie

    Wrócił ale nie lata tyle ich maszyn nad Polską co jeszcze na początku 2014 roku.
    Związek pomiędzy zajęciem Krymu, a przelotem nad zachodnią Ukrainą jest taki że EK i inne linie lecące znad zatoki muszą lecieć nad morzem czarnym przez obszar FIR Simferopol, który był nawet przez jakiś czas całkiem zamknięty albo w większej części dokładnie nie pamiętam. Dzisiaj teoretycznie obszar koło Krymu jest bezpieczny mimo to wiele lotów EK, Etihad i QR które kiedyś wlatywały nad Polskę od strony Ukrainy latają albo południem Europy, albo omijają Ukrainę od wschodniej strony.
    Celestron SkyMaster 25x70, Auriol 20-60x60| UM860, UL980
    Sony DSC-H200
    Sony SLT-A58K + TAMRON AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro

  6. #1206

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paweł94 Zobacz posta
    Wrócił ale nie lata tyle ich maszyn nad Polską co jeszcze na początku 2014 roku.
    Związek pomiędzy zajęciem Krymu, a przelotem nad zachodnią Ukrainą jest taki że EK i inne linie lecące znad zatoki muszą lecieć nad morzem czarnym przez obszar FIR Simferopol, który był nawet przez jakiś czas całkiem zamknięty albo w większej części dokładnie nie pamiętam. Dzisiaj teoretycznie obszar koło Krymu jest bezpieczny mimo to wiele lotów EK, Etihad i QR które kiedyś wlatywały nad Polskę od strony Ukrainy latają albo południem Europy, albo omijają Ukrainę od wschodniej strony.
    Ale ja miałem na myśli zachodni kawałek ukrainy od czerniowic poprzez ivano frankowsk i lwów. Tak lata do WAW QR. Chyba nie rozumiesz tego co piszę. Obie linie do WAW zarówno QR jaki i EK lecą od morza czarnego nad rumunią w rejonach Cluj-Nappoca i od tego miejsca QR ścina sobie drogę do Polski przelatując przez ten mały kawałek ukrainy o którym pisałem wyżej. To nie ma nic wspólnego z krymem, donbasem i żadną woją na terenie ukrainy. Tam jest zwyczajnie bezpiecznie, a EK skręca na zachód i omija ukrainę lecąc na węgrami w rejonach miasta Miszkolc potem słowacja w rejonie Koszyc i wlatuje do Polski od strony Słowacji. Dlatego nie widze w tym logiki. Dlaczego EK latają w ten sposób tłumacząc to kwestiami bezpieczeństwa. Przecież to śmieszne jest. Oprócz QR żadnego zagrożenia nie widzą też LOT,TK a nawet tak dbająca o bezpieczeństwo linia lotnicza jak EL AL. Ich rejsy do WAW LY563/564 przebiegają nad tą małą częścia ukrainy. A ty piszesz o zupełnie innej kwestii o przelotach w rejonach Krymu w rejonach Simferopola. Tamtędy nie lata żadna linia lotnicza i słusznie. Przestrzeń powietrzna w tamtym rejonie jest potencjalnie niebezpieczna i trzeba dmuchać na zimne.

  7. #1207

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dzisiaj EK do WAW leci z Białorusi (Teheran- Baku/Tibilisi -Woroneż), ta sama trasa leci Sztokholmi i Oslo ale też Houston i Chicago. Czyli nie przez Irak i Morze Czarne ale przez Iran i Morze Kaspijskie. Reszta Europy w tym Praga leci Irak-Turcja-Morze Czarne-Bułagaria/Rumunia

  8. #1208
    Awatar BartekSM

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Na przełomie stycznia i lutego prawdopodobnie przez 2 tygodnie Emiraty 2x dziennie, druga rotacja przylot 18.15.
    Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

  9. #1209
    kox
    kox jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    krk

    Domyślnie

    Od 30.01 -9.02 2x dzienne

    EK2557 DXB 15:00 - WAW 18:15
    EK2558 WAW 21:35-DXB 06:15

  10. #1210

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    77w?

    tapnięte..


  11. #1211

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie

    Czyli cargo się rozwija?

  12. #1212
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Ktoś wie co jest takiego ponadstandardowe w tych dwóch tygodniach, że dokładają druga rotację? Zakładam, że nie chodzi o ferie
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  13. #1213

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    "Wild guess": EXPO 2020?
    Katowiczanin likes this.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  14. #1214

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Dziś słyszałem jak wróble ćwierkały że w lutym, i potem jeszcze w marcu lub maju, kilka razy ma przylecieć na Okęcie A380 EK. Nawet jakby w ramach czegoś na kształt (ponownego) rekonesansu. Czy są na Forum inne Wróble, które coś (więcej) wiedzą na ten temat? (Te dzisiaj spotkane nie znały jeszcze konkretnych dat.)

  15. #1215

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    W związku z plotkami o A380 chciałem posprawdzać rozkład. Kiedyś można było sprawdzić rozkład tygodniowy, gdzie od razu było napisane daty w jakich lata dany samolot (z uwzględnieniem klas). Teraz już nie ma tego, a sprawdzać każdy dzień po kolei to masakra. Ktoś ma jakiś sposób jak to szybko sprawdzić?

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  16. #1216

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Wróble, do których mam dostęp, nic nie wiedzą o A380 w rozkładzie na luty ani marzec.

    Tymczasem dodatkowe wieczorne loty w tym tygodniu nie imponują obłożeniem (1/3, max 1/2 w Y, jeszcze słabiej w J i F). Jeśli to miał być test, czy WAW jest gotowa na drugą rotację 777 albo na zamianę 777 na A380, to prędzej to drugie, o ile w ogóle.
    mbobojar likes this.

  17. #1217

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Friendly Rebel Zobacz posta
    Wróble, do których mam dostęp, nic nie wiedzą o A380 w rozkładzie na luty ani marzec.

    Tymczasem dodatkowe wieczorne loty w tym tygodniu nie imponują obłożeniem (1/3, max 1/2 w Y, jeszcze słabiej w J i F). Jeśli to miał być test, czy WAW jest gotowa na drugą rotację 777 albo na zamianę 777 na A380, to prędzej to drugie, o ile w ogóle.
    Docelowo do Warszawy będzie latał A359 lub 789 mogę się założyć.

  18. #1218

    Dołączył
    Mar 2017

    Domyślnie

    Mała dygresja: obłożenie na dodatkowych lotach Emirates jakoś mnie nie dziwi, bo jednak konkurencję cenową z drugą linią z Zatoki niestety przegrywają. Chociaż QR reklamuje się w mediach mniej niż Emirates (w zasadzie to nie widziałem ich żadnej reklamy w polskiej TV ani nie słyszałem w radio), to jednak wystarczy porównać ceny tych linii na kierunkach azjatyckich, afrykańskich czy australijskich/oceanicznych, by zauważyć, że QR jest zazwyczaj dużo tańszy. Do tego QR ma ofertę z regionów na swojej stronie (i to nawet z KTW chociaż tutaj tylko cs z LOTem, natomiast z WRO, KRK, POZ i GDN głównie z SASem - najtaniej, ale i z Finnairem czy Austrianem) a Emirates rzecz jasna tylko z KRK (Flydubai). Co ciekawe czasami bardziej opłaca się lecieć z przesiadką w CPH niż bezpośrednio do DOH z WAW, bo taki Kapsztad czy Zanzibar jest teraz z regionów np. po ok. 2100-2200 RT (oferty wiszą na ich stronie i w aplikacji). Do tego dochodzi tylko 15 kg rejestrowanego w najtańszej taryfie EK a w QR zawsze 30 kg, co dla niektórych może też być powodem wyboru QR.

    Szkoda bo akurat EK jeszcze nie leciałem, a chciałbym, jednak ich polityka cenowa na naszym rynku trochę odstrasza. Sądzę więc, że to jest główny powód tak słabego obłożenia na dodatkowych rotacjach. Jako że nasz rynek jest nadal "rynkiem ceny" (nie tylko w przypadku transportu), to jakoś nie wydaje mi się, żeby w najbliższym czasie dodali tyle rotacji ile ma aktualnie QR z WAW. Nie mam pojęcia jaki standard realnie oferuje Emirates jednak przeciętny pasażer, mając do wyboru te dwie - renomowane przecież - linie, raczej wybierze tańszą (to nie jest wybór między np. Singapore Airlines a UIA ). Chyba, że zależy mu na dłuższej przesiadce w Dubaju, no ale ileż można...

  19. #1219
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W zeszłym roku szukałem ofert Qatara z POZ i nie było zadnych taryf przez CPH. Tylko WAW i MUC, gdzie ceny były podobne.
    Jesli chodzi o eko to nie sa żadne lepsze liniie. Poziom taki sam jak LH. Jesli chodzi o C to nie leciałem ale Qatar ma raczej lepsze opinie. Emirates to nieco kicz.
    amnesia likes this.

  20. #1220

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeśli ktoś leci Emirates kl. ekonomiczną to promocyjne, najtańsze bilety nie dają możliwości wyboru miejsca bez dopłaty przy zakupie (dopiero podczas odprawy). Qatar Airways daje taką możliwość wraz ze zmianą miejsca później. A poza tym są dość porównywalne - miałem ostatnio okazję lecieć obydwoma. Rozrywka w nowych B777 Emirates (nie wiem, jak starsze wersje - czy unowocześnili, czy nie) podobna jak w A350 Qatar. Jesli trafi się starszy A330 zamiast A350, to wtedy wyraźnie słabiej.

Strona 61 z 63 PierwszyPierwszy ... 11 51 59 60 61 62 63 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 11-02-2017, 18:42
  2. 11-02-2017, 14:46
  3. 26-01-2015, 17:17
  4. 15-01-2015, 16:29
  5. 04-03-2014, 07:44
  6. 02-03-2014, 10:32
  7. 17-03-2013, 10:47
  8. 12-02-2013, 17:35
  9. 07-02-2013, 16:47
  10. 07-02-2013, 12:28
  11. 07-02-2013, 12:17
  12. 04-02-2013, 18:28
  13. 04-02-2013, 18:26
  14. 21-01-2013, 11:50
  15. 20-01-2013, 20:36
  16. 16-11-2012, 18:30
  17. 22-10-2012, 20:11

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •