Strona 2 z 34 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 676
Like Tree501Likes

Wątek: Qatar Airways połączy Okęcie z Doha (od 5.12)

  1. #21

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    a co z wizami? było info kiedyś że przy okazji wejścia QR zostaną zniesione

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    LGW/POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    od faceta z Emirates wiem, że QR wybiera niektóre destynacje aby dublować Emirates niezależnie czy im się to opłaca czy nie a zapełnienie mają bardzo mierne na poziomie 40%.
    Tajemnicą poliszynela jest, że w QR network planning wygląda tak, że Al Baker cos palnie na konferencji, a potem oni to muszą zrobić. O lotach do Helsinek, ogłoszonych przez niego w marcu, network planning i rev man dowiedziały się niemalże prosto z prasy.

  3. #23
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    T sie zrobi bardziej kolorowo w Wawie
    Come on Arsenal--))

  4. #24
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maggers Zobacz posta
    Tajemnicą poliszynela jest, że w QR network planning wygląda tak, że Al Baker cos palnie na konferencji, a potem oni to muszą zrobić. O lotach do Helsinek, ogłoszonych przez niego w marcu, network planning i rev man dowiedziały się niemalże prosto z prasy.
    Jak ma się rope za darmo to można latać i przy bookingu na poziomie 10%, tutaj nie patrzy się czy się to opłaca czy nie, tylko się lata. Coś mi się wydaje że właśnie tak jest z Warszawą. Qatar chcial wyprzedzić Emirates na tym polączeniu i tyle. Zero analiz na zapotrzebowanie tego połączenia, po prostu Al Baker kazał otworzyć to połączenie i tyle, jak już pisałem koszty i cena paliwa to dla nich żaden problem.

  5. #25
    Awatar Kozioł195

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Super news!!!!

    Godziny trochę średnie...

    I jesteśmy pierwszym w regionie portem, do którego latają aż 2 z 3 wielkich linii z Zatoki Perskiej Warszawa rządzi
    A jaką 3linie masz na myśli ?

  6. #26
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kozioł195 Zobacz posta
    A jaką 3linie masz na myśli ?
    Etihad Airways miał na myśli. To jest trzecia. A co do godzin są bardzo dobre, nie zapominajcie, że wszystko musi się skomasowac przez 3 lata w T2, gdyby latali wcześniej mogłoby nie być dla nich check - inow. Bo na 13 przypada najwieksza godzina szczytu w Warszawie. A muszą miec co najmniej 3 countery.

  7. #27
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    od faceta z Emirates wiem, że QR wybiera niektóre destynacje aby dublować Emirates niezależnie czy im się to opłaca czy nie a zapełnienie mają bardzo mierne na poziomie 40%. Tak będzie też w przypadku warszawy. Tak jest w przypadku Wiednia np. Samoloty Qatar lataja pustawe na tej trasie i operuje też A320, podczas gdy EK A340/777.
    Wiedeń jest na A320, zgoda, ale wcale nie taki pustawy - średnio po 100 osób lata, a i komplety są nierzadkie... M. in. dlatego nie latam jako pasażer przez Wiedeń mimo że szybciej, bo są problemy z zabraniem się... Emirates z kolei bywa, że na A380 potrafi przewieźć ze 100 osób z Nowego Jorku, a my wozimy po 300 - i co mam twierdzić że mamy lepiej? Raz jednym lepiej, raz drugim...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  8. #28
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    niezależnie czy im się to opłaca czy nie a zapełnienie mają bardzo mierne na poziomie 40%. Tak będzie też w przypadku warszawy. Tak jest w przypadku Wiednia np. Samoloty Qatar lataja pustawe na tej trasie i operuje też A320, podczas gdy EK A340/777
    Jednak VIE ma bezpośrednie połączenia do Azji Płd. i Płd-Wsch (DEL, BKK).

  9. #29
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Najpierw wszyscy olewali PL, a teraz się biją kto pierwszy wyląduje, taka ta nasza Warszawa prestiżowa się zrobiła. Pozostało wypatrywać tylko MOLa, który na 737 przeleci tą trasę 04.12.12, tak jak zrobił wszystkich w Modlinie.

  10. #30
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wi999 Zobacz posta
    a co z wizami? było info kiedyś że przy okazji wejścia QR zostaną zniesione
    Pogłoski kwitną w najlepsze.
    Jest jeszcze druga dobra wiadomość – z informacji uzyskanych od polskiego Ambasadora w Doha wynika, że zniesienie obowiazku wizowego dla Polakow przybywajacych do Kataru jest bliskie finalizacji. Szczegółow na razie nie znamy, ale prawdopodobnie oznaczać to będzie, że obywatele polscy będą mogli uzyskiwać wizy turystyczne na granicy po przylocie do Doha, w cenie 100 riali (ok. 90 zł) – czyli tak, jak obywatele wiekszości krajow UE.
    Qatar Airways uruchomi rejsy do Warszawy
    For every solution there is a problem.

  11. #31
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Najpierw wszyscy olewali PL, a teraz się biją kto pierwszy wyląduje, taka ta nasza Warszawa prestiżowa się zrobiła. Pozostało wypatrywać tylko MOLa, który na 737 przeleci tą trasę 04.12.12, tak jak zrobił wszystkich w Modlinie.
    Bo ja dalej obstaje przy swoim, że Emirates zrobił analizy za QR a QR skorzystał z analiz EK i ich troszkę wycyckał. Swoją drogą chciałbym wiedzieć jakie toż to analizy wykonało EK, czy to też było może na zasadzie, że bank światowy ogłosił, iż Polska w tej części europy będzie mimo kryzysu najszybciej rozwijającym się krajem, to Tim Clark i reszta towarzystwa z EK zapodali info, dobra skoro tak to uruchamiamy Warszawę. Wydaje się, że te linie zarówno EK i QR nie muszą prowadzić długofalowych analiz jak w przypadku chociażby linii zza wielkiej wody, które liczą każdy grosz i zanim podejmą decyzję o uruchomieniu połączenia poprzedzone jest to setkami analiz ekonomicznych. Linie z zatoku śpią na forsie i ropie więc dla nich uruchomienie nowych połączen to jak pstryknięcie palcem.

  12. #32

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poreba/EPKT

    Domyślnie

    Na kayaku, można już kupować bilety, ale tylko do Doha. Na przesiadki, jeszcze nie

  13. #33
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wi999 Zobacz posta
    a co z wizami? było info kiedyś że przy okazji wejścia QR zostaną zniesione
    W/g ambasady to kwestia tygodni, raczej zdążą na 5 grudnia...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  14. #34
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    już bilety są w sprzedaży i np 5 do 12 grudnia

    A320-100/200
    Warsaw (WAW)Doha (DOH)
    15:3522:55 05:20 hrs 1,468.58 PLN

    QR980 A320-100/200
    Doha (DOH)Warsaw (WAW)
    09:2013:20 06:00 hrs 1,670.61 PLN

    Total : 3,139.19 PLN

    Jak wstawią Polskę/POLAND jako kraj wylotu to zapewne się tez promocję pojawią.

  15. #35
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    Ciekawe ile zabiorą potencjalnych pasażerów LO. Kto będzie chciał lecieć gratem do Pekinu, Tokio czy gdzieś dalej, skoro wchodzą już dwie linie z legendarną grzecznością i przyjemnością na pokładzie?
    Dla kierunków na północ od Bangkoku linie zatokowe nie sa konkurencyjne czasowo. W południowo-wschodniej Azji mogą przejąć sporo ruchu z Polski. Ale hegemonem mogą zastać dla ruchu Polska-Australia. Bez bezpośrednich z Okęcia sporo przejęli, a teraz mogą dominować. QR ma lot bezpośredni do Melbourne (14:30) i chyba to będzie najszybsze połączenia z Warszawy do Australii (mniej niż 24h i jedno lądowanie). W ub.r. mieli promocję z Frankfurtu - Y ok. 1000e, C mniej niż 3000e (!) plus premiowe M&M do Doha. Póki mają ropę trzeba korzystać.

    Piotr

  16. #36
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ w stronę Melbourne nawet mniej, bo poniżej 21h (sic!). Natomiast do Sydney Emirates są bezkonkurencyjne, po 23h.

    Mnie arabskie linie same w sobie nie jarają, ale bardzo jestem ciekaw kolejnych przetasowań. Szczerze mówiąc uważam, że ich wejście, choć pewnie w dużej mierze wynikające nie z rzetelnych analiz, co przesytu petrodolarami, może być dla WAW przełomowe. Arabowie łamią monopol portów niemieckich na transfer polskich paxów przede wszystkim do Australii i Azji Płd. i Płd.-Wsch. Dotychczasowa sytuacja była na rękę wszystkim wożącym polskich paxów na tych kierunkach - nie widzę większego sensu rozważania otwierania WAW przez np. TG czy SQ w momencie, w którym pax i tak nie ma lepszego wyboru niż MUC/FRA, a ruch p2p nie jest wystarczający dla zapełnienia samolotu. Nie będzie raczej mowy o monopolu na te kierunki, jednak strata ww. linii powinna być odczuwalna. Tyczy również (i przede wszystkim) LH, ale ona nie ma wielkiego pola manewru.
    Jeśli możemy się pobawić w proroków, uważam że po zakończeniu remontu 15/33 powitamy jedną z ww. linii (zakładając, że nie padnie do tego czasu LO).
    Cieszy, bo inne konkurenci w regionie raczej mają lekki kryzys. BUD z wiadomego powodu, PRG też złapało dość sporą zadyszkę (przynajmniej narazie czasowy koniec TATL), WAW powoli wyprzedza peleton.

    A co do wpływu na LO, już pisałem o tym przy okazji Emirates, teraz powtórzę - im silniejsza WAW (połączeniami, które nie konkurują bezpośrednio), tym lepiej dla LO. Odpływ kilku, przy tych czasach podróży raczej z najtańszych taryf, pasażerów na dalekowschodnich połączeniach LO zrekompensują (z nawiązką) doloty. Im więcej połaczeń przesiadkowych w WAW, tym większe szanse i powody dla otwierania dodatkowych rotacji krajowych, co znów w konsekwencji może mieć dobry wpływ na siatkę dalekodystansową LO (i pozyskanie kolejnych paxów). Skoro Qatar wchodzi na 15.30, może wreszcie będzie się opłacało otworzyć dolot z KTW na tę falę? Inna sprawa, czy LO będzie w stanie to wykorzystać...

  17. #37
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    Jak ma się rope za darmo to można latać.
    W tym sęk, że się nie ma, a przynajmniej - nie JET A! Pisałem chyba już kiedyś, że miejscowa rafineria dostarcza raptem 2/3 zapotrzebowania na paliwo, resztę trzeba importować, a poza tym na drogę powrotną tankuje się już za normalne ceny... A co do palnięcia - były jeszcze ciekawsze plotki związane z połączeniem do Warszawy i ponoć jeszcze nie powiedziano ostatniego słowa! Ale to już raczej kwestia przyszłego roku...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  18. #38
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Bedrzich - jak bym miał wydajny szyb naftowy w ogródku, to stać by mnie było na tankowanie gdzie chcę i za dowolną cenę już nie licytując się do czego. Rafinerii bym już nie stawiał.
    @Kaspric - LOT pozycjonuje na jednego z lokalnych handlerów. Nie wiem czy to pozytywne ale pewno nieuniknione.
    Z punktu widzenia pasażera robi się przyjemnie.

    Piotr

  19. #39

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Jak ma się rope za darmo to można latać i przy bookingu na poziomie 10%,
    Mozesz rozwinac swoja odkrywcza mysl na temat darmowego paliwa dla QR?

    Z gory dzekuje.
    Pozdrowionka

  20. #40

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Z tego co widze to ceny paliw w Katarze są jakies 5 razy nizsze od tych w USA i 9 razy nizsze od cen w UK.
    Petrol Prices in Qatar, Fuel prices in Qatar, gas cost | MyTravelCost.com

Strona 2 z 34 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 16-09-2014, 21:50
  2. 21-08-2014, 15:59
  3. 21-08-2014, 15:51
  4. 21-08-2014, 15:50
  5. 21-08-2014, 15:27
  6. 07-05-2014, 13:15
  7. 26-04-2014, 16:21
  8. 09-11-2013, 20:08
  9. 31-10-2013, 13:51
  10. 14-10-2013, 13:14
  11. 10-10-2013, 17:03
  12. 10-10-2013, 10:04
  13. 10-10-2013, 09:53
  14. 10-10-2013, 09:39
  15. 17-09-2013, 05:13
  16. 15-09-2013, 17:31
  17. 15-09-2013, 17:30
  18. 15-09-2013, 17:29
  19. 14-09-2013, 14:19
  20. 11-02-2013, 22:11
  21. 04-02-2013, 20:14
  22. 13-01-2013, 20:48
  23. 04-01-2013, 14:58
  24. 03-01-2013, 19:16
  25. 27-12-2012, 16:09
  26. 23-12-2012, 20:07
  27. 23-12-2012, 20:01
  28. 23-12-2012, 01:28
  29. 20-12-2012, 22:44
  30. 20-12-2012, 14:29
  31. 19-12-2012, 16:13
  32. 19-12-2012, 15:54
  33. 19-12-2012, 09:18
  34. 18-12-2012, 23:18
  35. 18-12-2012, 22:17
  36. 18-12-2012, 22:11
  37. 18-12-2012, 20:45
  38. 18-12-2012, 19:14
  39. 18-12-2012, 18:45
  40. 18-12-2012, 15:55
  41. 18-12-2012, 12:39
  42. 18-12-2012, 12:14
  43. 18-12-2012, 11:08
  44. 18-12-2012, 11:02
  45. 18-12-2012, 11:01
  46. 18-12-2012, 09:55
  47. 05-12-2012, 19:58
  48. 05-12-2012, 14:06

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •