Nie tankuje sie ich tez czyms całkowicie nie mającym związku z tymi paliwami. Pokazuje to że ceny paliw w Katarze sa znacząco nizsze niż gdzie indziej i nie widzę powodu aby cena paliwa lotniczego odbiegała od tego trendu.
Nie tankuje sie ich tez czyms całkowicie nie mającym związku z tymi paliwami. Pokazuje to że ceny paliw w Katarze sa znacząco nizsze niż gdzie indziej i nie widzę powodu aby cena paliwa lotniczego odbiegała od tego trendu.
To, że takie dziwne trasy otwierają nie wyklucza, że w skali sieci nie osiągają zysku. A z tym paliwem za friko to taki mit, Emirates bardzo fajnie na ten i inne zarzuty odpowiedziało - tutaj.
Wtrącę się leciutko i będę straaasznie upierdliwy i złośliwy, ale przy okazji otwarcia połączenia do Kataru przypomnę, że stolica tego kraju w języku polskim nazywa się DauhąZ czysto językowego punktu widzenia "Doha" jest niepoprawną nazwą, a przecież dbamy o wielowymiarową jakość dyskusji na naszym forum
![]()
Ad-Dauha?
poprawne jak najbardziej jest doha i dauha , i obie nazwy nie oddają dokładnie nazwy miasta która brzmi ad-dawha (podobnie jak al-qahira - kair) ; lepiej po polsku brzmi Doha i to juz od dawna jest używane; samo dauha to jakiś dziwoląg z transkrypcji fonetycznej, na szczęście nikt nie chce iść tym śladem i pisać Kachira![]()
No to się zaczęło...Zamieszczone przez Marcon
Mały tip - numer lotu - QR980 jest mało "europejski"...
QA, jak każda linia hierarchizuje także numery lotów.
Pozdrawiam!
Piotr
^^ heh, jednak chyba jest kilka lotów QR9xx do Europy, nie napalałbym się na Stany za bardzo*
* chociaż nie przeczę, że perspektywa np. 787 QR jest kusząca ;-)
Ostatni to QR990 - DOH-ORD
Chcieliście plotek![]()
Pozdrawiam!
Piotr
Mam wrażenie, że to połączenie zostało ogłoszone na wyrost podobnie jak Emirates. Tzn. w tym sensie, że Polacy wciąż nie są jeszcze gotowi, żeby korzystać z tego typu linii, głównie pod względem zasobności kieszeni. Wiecie czego się obawiam, że to połączenie będzie bardzo marnie obłozone i w rezultacie zniknie. Podam prosty przykład. Kto się najbardziej ucieszył z wejscia QR i EK do Polski? My, miłośnicy lotnictwa. A znacie myslenie typowego Polaka? Typowy polak który chce poleciec do azji czy australii, chce zrobić to jak najtaniej. Wchodzi na pierwsza lepszą platforme rezerwacyjną wpisuje punkt A np Warszawa i punkt B miejsce docelowe np. Bangkok. Zawsze zaznacza opcje wyszukaj po najtanszej ofercie, i wiecie co otrzymuje w wynikach?
1) Aerosvit
2) Aeroflot
3) Lufthansa
4) Air France/KLM itd itp
Emirates i Qatar są daleko daleko potem. Dlatego obawiam się, że może nie być za ciekawie jeżeli chodzi o obłożenie.
a co do tych rewelacji, że QR mógłby mieć w WAW stopa w drodze do US to średnio w to wierzę. Qatar jest linią spoza UE i nie obowiązuje go więc dyrektywa o otwartym niebie pomiędzy UE a USA, musiałby uzyskać zgodę na to ULC a jak wiemy o taką może być trudno. LOT może bardzo ładnie katarczyka zblokować gdyby taki ruch chcieli wykonać. Oczywiscie to byłoby możliwe ale bez prawa zabierania pasażerów z WAW do ORD jak i odwrotnie ORD do WAW, czy innego portu lotniczego w USA. Postój techniczny na dotankowanie paliwa i wywalenie/zabranie pax z/do Dohy.
Zakładki