Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
Like Tree19Likes

Wątek: WAS - obsługa bagażu.

  1. #1
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie WAS - obsługa bagażu.


    Polecamy

    Wczoraj wracałem do WAW lotem AF 1346 z CDG.
    Z samolotu wyszliśmy o 15:25.
    Przy taśmie nr. 4 była informacja ze pierwszego bagażu można się będzie spodziewać o 15:43.
    Do 16:00 nie działo się kompletnie nic. Nawet jednego bagażu na taśmie.
    Zdążył się już wyświetlić kolejny lot (LO z Kowna bodajże) gdy zaczęły wyjeżdżać nasze.
    Ja miałem szczęście, bo moje bagaże jako przesiadkowe z JFK wyjechały niemal na początku i "już" o 16:10 razem z 4 walizkami byłem wolny, ale reszta stała...
    "niezły" wynik - prawie godzina na wydanie bagaży z A319 przy niemal pustym lotnisku.
    AF podesłało mi ankietę na temat lotu - już im napisałem co sądzę o obsłudze przez WAS.





  2. #2

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Ja wracałem w piątek. Na bagaż czekaliśmy 1,5h ale byli tacy z lotu ze Szczecina i Egiptu co czekali 3h.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Was obsługuje bagaże kompleksowo albo wszystko albo nic więc zazwyczaj 99% to wszystko tylko problemem jest albo albo nic

  4. #4
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Was obsługuje bagaże kompleksowo albo wszystko albo nic więc zazwyczaj 99% to wszystko tylko problemem jest albo albo nic
    Ke?





  5. #5

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Miasto stoleczne

    Domyślnie

    Patrze na plan i o ile nie bylo obsuniec to 'niemal puste lotnisko' oznacza 6 rotacji w tym samym czasie co Twoja.
    Nie usprawiedliwiam, ale nie zazdroszcze ramp w tym sezonie.

  6. #6
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szhival Zobacz posta
    Patrze na plan i o ile nie bylo obsuniec to 'niemal puste lotnisko' oznacza 6 rotacji w tym samym czasie co Twoja.
    Nie usprawiedliwiam, ale nie zazdroszcze ramp w tym sezonie.
    Błagam...
    Nawet gdyby te 6 rotacji było w 100% obsługiwane przez WAS (a nie było bo cześć to były operacje LOT) to co to jest dla lotniska wielkości Okęcia? Równamy do Radomia czy Łodzi???





  7. #7

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    6 rotacji równocześnie.... to niespełniony sen Łodzi.
    Jerry likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    Błagam...
    Nawet gdyby te 6 rotacji było w 100% obsługiwane przez WAS (a nie było bo cześć to były operacje LOT) to co to jest dla lotniska wielkości Okęcia?
    Ano jest. Jeśli te sześć lotów obsługuje sześciu pracowników
    Canon likes this.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    A tam od razu. Skoro rozładunek jednego to 20 minut, to 6 samolotów, 6 osób, w 39 minut średnio gotowe.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Przepraszam w 30. Słupki w Excel u się zgadzają. 6 osób się wyrobi.

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Przepraszam w 30. Słupki w Excel u się zgadzają. 6 osób się wyrobi.
    Proszę bardzo ! Powinni to robić słupkami Excela !
    frik likes this.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    9 kobiet urodzi dziecko w miesiąc?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Średnio.

  14. #14
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Excel FTW!
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #15
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Przecież jest włoski strajk na EPWA. Od dłuższego czasu jest o tym głośno.

  16. #16
    Awatar GoldenDave

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    6 rotacji, strajk włoski, to, tamto; albo lotnisko funkcjonuje prawidłowo, albo nie; czekanie na bagaż na EPWA ponad 60 minut o godzinie typu 5-6 rano sam ćwiczyłem nie raz - z nieodłączną troską o moją informację na ekranach: pierwszy bagaż za tyle, tyle, potem tyle, no i najważniejsze, która z firm handlingowych obsługuje mój bagaż; za którymś razem jest to tylko żenada;
    Ktoś z kolegów może wyjaśni, czy samo lotnisko nie może postawić wymagań firmom handlingowym? Już w sprzątaniu się określa ilość pracowników na danym obszarze w danym czasie.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GoldenDave Zobacz posta
    Ktoś z kolegów może wyjaśni, czy samo lotnisko nie może postawić wymagań firmom handlingowym?
    Takie wymagania powinni stawiać i egzekwować klienci firm handlingowych, czyli linie lotnicze.
    Lukasz and GoldenDave like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #18

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Takie wymagania powinni stawiać i egzekwować klienci firm handlingowych, czyli linie lotnicze.
    Naprawdę przewoźnik osobiście?

    W innych branżach jest zazwyczaj SLA. Umiem sobie wyobrazić, że przewoźnik stawia warunki - np. 95% maszyn ma czas max 20 min od wyłączenia silników do pierwszego i 40 min do ostatniego, albo np. 90% pasażerów dostaje bagaż nie później niż po 30min, a bagaże zagubione między samolotem a taśmą mniej niż 1%. Przewoźnik chyba mówi swoimi wskaźnikami i nic mu do tego, czy robi to 5, czy 20 pracowników (z tego 5 inspektorów jakości i 10 inżynierów sortowni). Efektywność zadania powinna być na wykonawcy, by zaoferował najbardziej korzystną usługę przy parametrach ustalonych przez zlecającego.

    Pozdrawiam, Adam
    GoldenDave and Lukasz like this.

  19. #19
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Naprawdę przewoźnik osobiście?

    W innych branżach jest zazwyczaj SLA. Umiem sobie wyobrazić, że przewoźnik stawia warunki - np. 95% maszyn ma czas max 20 min od wyłączenia silników do pierwszego i 40 min do ostatniego, albo np. 90% pasażerów dostaje bagaż nie później niż po 30min, a bagaże zagubione między samolotem a taśmą mniej niż 1%. Przewoźnik chyba mówi swoimi wskaźnikami i nic mu do tego, czy robi to 5, czy 20 pracowników (z tego 5 inspektorów jakości i 10 inżynierów sortowni). Efektywność zadania powinna być na wykonawcy, by zaoferował najbardziej korzystną usługę przy parametrach ustalonych przez zlecającego.
    Dokładnie takie mechanizmy mam na myśli, nie wiem skąd wysnułeś sugestię, że sugerowałem osobiste upominanie handlingu przez linie lotnicze . Jakoś wątpię by linie w umowach z handlingiem dopuszczały do sytuacji o których ostatnio regularnie można przeczytać, czy patrząc np. na spietrzające się opóźnienia LOTu w WAW.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #20

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie


    Polecamy

    OK, czytając komentarz do którego się odnosiłeś, uznałem, że masz na myśli ten sam poziom granulacji. Zakładam, że lotnisko-agent uwzględnia jakieś uzgodnienia dotyczące ilości pracowników, ich lokalizację itp. żeby sobie nie przeszkadzali. Natomiast faktycznie Twój komentarz niekoniecznie musiał dotyczyć tego samego poziomu

    Co do meritum - przekraczania owego SLA - myślę, że się wszyscy zgadzamy.

    Pozdrawiam, Adam

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •