Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree1Likes
  • 1 Post By aaben

Wątek: Oczekiwanie na bagaz

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Oczekiwanie na bagaz


    Polecamy

    Zostalem niedawno poproszony o skomentowanie dlugiego oczekiwania na bagaz w niektorych nocnych przylotach. Chodzi o np 90 min czy wiecej. Doswiadczylem tego ostatnio dwa razy nie jako podrozny, ale jako odbierajacy pasazerow . Czy to ma konkretny powod?

  2. #2
    Awatar wanga

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Trudno skomentować nie znając sytuacji: linii jaką lecieli, godz. przylotu, czy to było zgodnie z rozkładem czy jakaś nieregularność.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6_0_0 Zobacz posta
    Czy to ma konkretny powod?
    Najczęściej mała liczba pracowników u agenta obsługi naziemnej oraz ładowanie czterech przyczepek i zawożenie ich do terminalu na raz.

  4. #4
    Awatar szczurek_rasta

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Keflavík

    Domyślnie

    nie jesteśmy robotami żeby bagaż był od razu po przyjściu pasażera pod karuzele ;P trochę wyrozumiałości jesteśmy tylko ludźmi !

  5. #5
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6_0_0 Zobacz posta
    Zostalem niedawno poproszony o skomentowanie dlugiego oczekiwania na bagaz w niektorych nocnych przylotach. Chodzi o np 90 min czy wiecej. Doswiadczylem tego ostatnio dwa razy nie jako podrozny, ale jako odbierajacy pasazerow . Czy to ma konkretny powod?
    Samoloty przylatuja poznym wieczorem co kilka minut, co slysze na swoim balkonie , wiec pewnie nie jest latwo to wszystko ogarnac na ziemi. Kiedys w ciagu ponizej 10 minut czekania na autobus przy Plaskowickiej naliczylam sie 4 samolotow - bylo to po godzinie 21.30

  6. #6
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    90min to troche przydlugo
    Come on Arsenal--))

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Jak zwykle nikt się mnie nie zapyta o zdanie. Ale może trochę rozwieję wątpliwości, dla tych co nie czytali mojego wpisu na blogu (wieści z Nory) o czasach przylotów.
    90 minut to nawet wieczorem niemozliwe. Dla samolotów zatrzymujących się przed terminalem czas dowozu bagażu to max 25 minut. dla stanowisk tzw. oddalonych czyli 31-47 to około 5 min. dłużej, dla stanowisk 90-95 i tych z grupy 70 i 80 to kolejne 5 minut.

    Pozostaje kwestia, który operator obsługuje lot. LS, dowozi bagaż w turach, czyli pierwszy bagaż, potem cisza a potem reszta.
    WAS dowozi bagaż od razu w całości co nastepuje z natury rzeczy w dłuższym czasie.
    BGS dowozi także w jednym kawałku, ale w związku z tym, że obsługują mało samolotów mają dopasowaną do tego obsługę, co nie wydłuża zbyt czasu dostarczenia bagażu niż w przypadku WAS.

    Jedynym przypadkiem kiedy naprawdę schodzi się z wykładaniem bagazu jest sytuacja jak wczoraj skumuluje się kilka atlantyków Turek, TAP i np. AIR FRANCE.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    lelek, poruszasz się trochę w sferze wyobrażeń niż realiów. WAS przywozi pierwsze bagaże o wiele szybciej niż LS. W 82 % wyrabiają się w 15 minut, podczas gdy LS tylko w 65%, mówię tutaj o operacjach rozkładowych. Operacje czarterowe każdemu zajmują dużo czasu.
    wanga likes this.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A wlasnie - wlaciwie dlaczego jest roznica, w sensie operacyjnym? Dlaczego czarterowe "kazdemu zajmuja duzo czasu"? Priorytety czy cos proceduralnego?

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Strzelam, że większe samoloty i więcej sztuk bagażu (statystycznie).

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6_0_0 Zobacz posta
    A wlasnie - wlaciwie dlaczego jest roznica, w sensie operacyjnym? Dlaczego czarterowe "kazdemu zajmuja duzo czasu"? Priorytety czy cos proceduralnego?
    Odpowiedziałem Ci w trzecim poście.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    lelek, poruszasz się trochę w sferze wyobrażeń niż realiów. WAS przywozi pierwsze bagaże o wiele szybciej niż LS. W 82 % wyrabiają się w 15 minut, podczas gdy LS tylko w 65%, mówię tutaj o operacjach rozkładowych. Operacje czarterowe każdemu zajmują dużo czasu.
    Z cyferkami nie da się dyskutować, ale żeby obraz był pełny, wszyscy muszą wiedzieć dlaczego tak się dzieje. Powody są dwa:
    WAS jest firmą stworzoną przez PPL, więc głupio by było nie być najlepszym na "własnym" lotnisku
    Po drugie wszystkie linie jakie obsługuje WAS dokują max 100 metrów od sortowni i przy rękawie, a to znacząco wpływa na czas dostarczania bagaży. A dlaczego, chociażby dlatego że od razu mają dostęp do drogi którą wiozą bagaże do sortowni, bez względu na ruch na lotnisku. W LS-ie różnie to bywa, ostatni notoryczny przykład to stawianie Madrytu na B737 na stanowisku 31. Oczywiście WAS też ma wyjątki od wspomnianej reguły nawet dwa, zawsze w "polu" stoi SAS i czasami SWISS gdy leci na Avro stoi na stanowisku 1 i właśnie to stanowi o tych 18 %, w których nie zdążają. I nie pomaga tutaj nawet większa ilość osób do obsługi, takie są po prostu uwarunkowania ruchu po płycie.

  13. #13
    Awatar wanga

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    lelek7 - chyba mało po płycie jeździsz, skoro twierdzisz, że samoloty obsługiwane przez WAS stawiane są blisko sortowni i to w dodatku po znajomości Rozejrzyj się gdzie stawiane są Wizzairy, Travele, gdzie zawsze stoją Entery (tak, wiem, że teraz LS je rozładowuje, ale przez całe lata było inaczej). Nie chcę być złośliwa, ale WAS-owi nie zdarza się "brak obsługi", co często słychać w radiu po wylądowaniu samolotów LS-u.

  14. #14
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    W przypadku za małej liczby pracowników, bagaże odlotowe mają pierwszeństwo przed przylotowymi. Przez to po wyładowaniu z samolotu mogą często stać na wózkach póki ktoś się nie znajdzie do ich odwiezienia. 90 minut to chyba jednak lekka przesada...
    EOS 60D + C100-400LII + C24-105L + GIANT OCR7 / KR-5289W :) EPKK

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wanga Zobacz posta
    lelek7 - chyba mało po płycie jeździsz, skoro twierdzisz, że samoloty obsługiwane przez WAS stawiane są blisko sortowni i to w dodatku po znajomości Rozejrzyj się gdzie stawiane są Wizzairy, Travele, gdzie zawsze stoją Entery (tak, wiem, że teraz LS je rozładowuje, ale przez całe lata było inaczej). Nie chcę być złośliwa, ale WAS-owi nie zdarza się "brak obsługi", co często słychać w radiu po wylądowaniu samolotów LS-u.
    Wiesz co ja mało po płycie jeżdżę, wolę rozglądać się z bramy i jak dotąd wszystkie Obsługiwane przez WAS linie rozkładowe parkują tak jak wspomniałem, a co do uwag o brak obsługi to przepraszam bardzo nie do mnie, ja tym nie zarządzam, a poza tym to chyba nie miejsce aby się przekomarzać kto lepszy, Najlepszy jest ten którego nie ma, bo każdy z operatorów Handlingowych ma swoje zalety ale i wady, a to już dialog na inny temat.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •