Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Jakie prognozy dla Okęcia na 2008?


    Polecamy

    Dzisiaj jest ostatni dzień kiedy można zadać pytanie dotyczące Okęcia na przyszły rok. Jak uważacie lub prognozujecie następujące wieści:

    1. Ile może przewinąć się pasażerów i co może być przyczyną zwiększenia/zmniejszenia tej liczby?
    2. Czy i na jakim etapie będą prowadzone prace przy Terminalach 1 i 2?
    3. Czy rzeczywiście zaczną się poważne rozmowy na temat rozbudowy Okęcia o kolejny pas i terminal?
    4. Kogo a raczej jakiej linii lotniczej możemy się spodziewać oprócz tych, które już ogłosiły swoje połączenia?

    Jeśli macie jeszcze jakieś inne pytania/propozycje z tym związane dopisujcie, mam nadzieje, że będzie to owocna dyskusja.

    Może ja odpowiem jako pierwszy.
    1. Jak otworzą nowy terminal jest szansa, że będzie zwiększona liczba pasażerów, obstawiam liczbę 10,5-11mln (może zbyt optymistyczne ale jednak) ale napewno przekroczy 10mln.
    2. Na siłę skończą prace z T2 natomiast zakończenie przebudowy T1 obstawiam na koniec 2009r.
    3. Pytanie dosyć trudne ale jeśli, rzeczywiście władze Lotniska myślą o rozbudowie to jest to możliwe przy jednoczesnym ogromnym sprzeciwie mieszkańców okolicy. Tylko sie rodzi odrazu pytanie, czy chronić interesy małej grupy mieszkańców (kilkanaście tysięcy w stosunku do całej aglomeracji warszawskiej 2,6mln) czy rozwój miasta i dodatkowe miejsca pracy?
    4. Obstawiam TAP z Lisbony, Skyexpress.ru z Moskwy i z dużym optymizmem i może naiwnością Emirates pod koniec roku.

  2. #2
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ad 1 - 12 mln
    Ad 2 - otwarcie T2 do 03.2008, reszta prac - połaczenie z T1, pirspołudniowy etc już w 2009 po procesie z wykonawcą
    Ad 3 - Tak, rozmowy będą prowadzone ale w 2008 nic z nich nie wyniknie - a szkoda, bo poparcie dla ekipy Donalda będzie spadać (jak zawsze) i jeśli nie dadzą rady czegoś zrobić teraz to później będzie trudno
    Ad 4 - Chińczyk + jeden USA (raczej zapowiedź) + zapowiedź wietnamczyka + różne nofrillsy i inne regionalne
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  3. #3
    Awatar kiepstein

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka, Poland

    Domyślnie

    Co do nowych linii na EPWA. Jakoś TAP nie bardzo mi się widzi, chyba że tylko w rozkładzie od marca do paździenika. Za miast Skyexpress bardziej Kaliningradavia. Emirates może pod koniec roku, jak napisal Witek, to może z zapowiedzi wietnamczyka coś wyjdzie.
    Z Usa może powrót Delty. Po cichu liczę też że może Korean coś zapowie w 2008 ale mało prawdopodobne puki latają do Pragi.
    Przeżyj każdy dzień tak jakby miał być Twoim ostatnim.

  4. #4
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    OT: wie toś jaki LF ma Korean na rejsach z/do Pragi
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    1. Ile może przewinąć się pasażerów i co może być przyczyną zwiększenia/zmniejszenia tej liczby?

    moja prognoza - około 10,5 mln

    2. Czy i na jakim etapie będą prowadzone prace przy Terminalach 1 i 2?

    T2 oddany do marca 2008, modernizacja T1 przez cały rok

    3. Czy rzeczywiście zaczną się poważne rozmowy na temat rozbudowy Okęcia o kolejny pas i terminal?

    Tak, myślę, że idea ruszy, bo suży i okęciu i mieszkancom wokoło.

    4. Kogo a raczej jakiej linii lotniczej możemy się spodziewać oprócz tych, które już ogłosiły swoje połączenia?

    Emirates pod koniec roku, na TAP bym nie liczył, bo im sie opłaca latanie na mnóstwo codeshareach jakie mają, United albo Delta, Vietnam Airlines i z pewnością kilka linii lowcostowych i lokalnych. Ponadtwo rozwój Wizz i Norwegiana o nowe samooty.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W 2008 wzrost powinien trochę osłabnąć i raczej wierzę w 10-10,5mln, niż w 12.

    Do 28 marca T2 MUSI być gotowy. Inne rozwiązanie to tylko dopełnienie obrazu afer i opóźnień z jego oddaniem oraz kompletna kompromitacja na arenie międzynarodowej (choć nie ma możliwości żeby Okęcie stało się tylko Schengen lub nonSchengen - będzie po prostu prowadzona odprawa po staremu - nie wiem jakie będą tego konsekwencje dla Polski, ale innego wyjścia nie ma). T1 zaś to raczej rok 2009, a może nawet 2010. Ja byłbym bardzo szczęśliwy jeżeli do końca 2008 roku będzie wybrany nowy wykonawca.

    O drugim pasie będzie głośno przede wszystkim w programach typu "Interwencja" czy "Uwaga" gdzie pismaki będą przekonywać społeczeństwo że to diabeł wcielony ten pomysł chce wdrożyć i że zagraża to bytowi tego kraju... I tyle, nie będzie żadnych konkretów.

    Nowe linie? Ja mimo wszystko obstawiałbym konkurencję dla LOTu na trasach do USA, choć może jeszcze nie w 2008, ale w 2009. Czy Delta, czy United...? No ja jednak bym wskazał na SkyTeam, czyli Delta (a może Continental lub NWA?) - OneWorld raczej chyba nie wiąże żadnych strategicznych planów z EPWA na najbliższą przyszłość (patrz przeniesienie lotów z LHR na LGW). United odpada - konkurencja wewnątrz sojuszu? MOże, ale nie na EPWA...
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    1. Między 10 a 10,5 miliona, więcej nie w tym roku.

    2. Pod koniec marca będziemy mieli gotowy T2, ale oddadzą go w taki sposób, że jeszcze przez 2 lata będziemy się tam czuli jak na placu budowy.

    3. Zaczną się rozmowy, zapewne jakiejś firmie "doradczo-eksperckiej" zlecona zostanie jakaś kosztowna "ekspertyza" i na razie na tym się skończy. W tej sprawie trzeba maksymalnie akcentować to, że zamknięty zostałby pas, który utrudnia życie Ursynowianom, to jest najważniejsze, a nie to, że w jakichś mieścinkach mniej opłacalna będzie hodowla kapusty, czy że na jakimś osiedlu domków jednorodzinnych za dnia jest hałas lotniczy. Nie mamy chyba żadnej Natury 2000 w pobliżu? Okęcie jest naprawdę świetnie położone, jeżeli chodzi o otoczenie. Same działki i niskie małe domki (wykluczam Ursynów w tym momencie). Jeżeli ustali się rozsądne plafony (6:00 - 23:00) i ludzie zrozumieją, że być może znajdą zatrudnienie w związku z EPWA i w godzinach największego ruchu będą mogli zarabiać na tym całym hubie kasę, to może nie będzie problemu.

    BTW jakby ten T3 miał wyglądać? Myślałem kiedyś że może coś wsadzą w miejsce Etiudy, a tymczasem chcą zrobić coś jak w Zurychu Terminal E, tak? Z podziemną kolejką z 1,2 do 3? Bo inaczej sobie nie wyobrażam. Zmieści się między pasami i terminal i jeszcze płyta postojowa? Ktoś już widział jakieś bardziej szczegółowe wizualizacje niż to co w Gazecie Wyborczej?

    4. TAP zastąpi może wreszcie Centralwingsa, oprócz Air China i DniproAvii o której wiemy, uważam, że można liczyć na Qatar'a i Emirates, może EgyptAir i jeszcze coś z Rosji, z jakiegoś miasta, do którego nie lata LOT jeszcze. Nic zza Atlantyku coś czuję nie przybędzie, ani Vietnam, jeszcze nie w tym roku (to moja intuicja tylko). Obstawiam za to że Blue1 zlikwiduje połączenie do Helsinek i boję się, że to samo zrobi SWISS z Bazyleą.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Madrid

    Domyślnie

    ad4. Kiedy Vietnam Airlines sie zapowiadalo w WAW? Chyba cos przegapilem...

  9. #9
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez styrian
    ad4. Kiedy Vietnam Airlines sie zapowiadalo w WAW? Chyba cos przegapilem...
    Pojawiły się "plotki", w postaci wpisu na wietnamskiej wikipedii...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No więc tak sobie podsumowałem wszystko i wychodzi mi, że:

    1. Myślę, że 11.2 mln.

    2. T2: otwarcie techniczne około 20go marca. Wciąż bez usług wszystkich, sklepów. Segregacja pasażerów Schengen / non Schengen będzie się odbywała w najgorszym wypadku za pomocą terminali, tj: T1 pełna odprawa, przejście po wewnętrznej na T2 i tam dodatkowa odprawa non-schengen w półncnej części. Pełne otwarcie T2 około maja (checkin).
    Od otwarcia T2 roboty nad połączeniem pirsów, czyli budowa przybudówki do T1 i przebudowa płyty. Realny czas otwarcia: gru 2009. Wcześniej, około gru 2008 zakończenie prac na płycie, w miedzyczasie od marca do grudnia - prace nad ostatnim fragmentem płyty, na wys. T1.

    3. Poważne rozmowy nie zaczną się bez decyzji politycznej. Umówmy się, że wiadomo już, że obecne artykuły wywołały małą burzę. A tornado dopiero przed nami. Myślę, że o ile wiele się mówi dziś, to decyzja polityczna podjęta zostanie po zapewnieniu kontynuacji rozbudowy obecnego Okęcia, a zatem nie szybciej niż pod koniec roku.

    4. Spodziewanie się nowych linii lotniczych najbardziej zależne jest od dotrzymania terminu otwarcia T2, ostatniego opublikowanego. Realnie: Delta, Emirates, EgiptAir, Qatar, S7 Sybir. Szybciej od wietnamczyków spodziewałbym się koreańczyków.
    LongHaul musi mieć zapewniony 150 minut turnover. Obawiam się, że to niemożliwe dziś.
    Natomiast, co widać ślicznie po finnair, każdy LongHaul generuje kilka feeding routes, zatem spodziewałbym się wkrótce kilku wzrostów częstotliwości i może rozbudowy siatki już obecnych przewoźników (np. [moje typy] AF do Lyonu, Marsylii, LH do Bremen, DY do Trondheim, jakies zakaukazie, sezonowa rozbudowa siatki na południu europy. Myślę, że W6 nie odpuści WAW kilku połączeń) Rozbudowa siatki CARGO (zmiana połączeń z bezpośrednich, na więcej samolotów międzylądujących i wewnętrznych w kraju i państwach ościennych).
    Wróże jeszcze rozbudowę połączeń w pribałtyce, wynikającą z możliwości wykonywania rejsów z tamtych miast przez LOT i koniecznością przebazowań samolotów.

    To tyle moich płonnych nadziei i przemyśleń :-)

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    1. Na pewno przekroczy 10 mln do 12 mln nie dojdzie w tym roku.

    2. otwarcie T2 przed 28 marca. Pirs Centralny i Południowy pod koniec 2009 roku. Wtedy powinna zostać też zakończona modernizacja T1. Zakonczenie prac na płycie także pod koniec 2009 roku. 2009 rok bedzie też rokiem ukończenia układu komunikacyjnego w obrębie T1 i T2 a w 2010 roku być może dojedziemy już na Okęcie pociągiem z centrum warszawy.

    3. Na pewno zaczną się jakieś konkretniejsze rozmowy na temat budowy trzeciego pasa równoleglego do 33. Jednak w perspektywie czasu trzeba bedzie przekonać mieszkańców że budowa tego pasa i T3 wcale nie pogorszy ich jakości życia. Przekonywanie do tego pomysłu na pewno bedzie trudne gdyż okoliczni mieszkańcy raczej nie beda przekonani do tego pomysłu. Już z T2 było cieżko a co dopiero z T3 i dodatkowym pasem. Myślę że Polski nie stać na nowe lotnisko więc predzej czy później bedzie rozbudowa Okęcia

    4. Na 100 % Air China to już wiadomo, ja będe tu mniejszym optymistą i dodam że pod koniec roku może dołączy tez Emirates. Na Delte nie liczylbym w roku 2008 tym bardziej na Korean Air który lata do Pragi. Vietnam Airlines to jak narazie plotka. Qatar być może jeszcze się zdecyduje ale to wszystko.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Madrid

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez styrian
    ad4. Kiedy Vietnam Airlines sie zapowiadalo w WAW? Chyba cos przegapilem...
    Pojawiły się "plotki", w postaci wpisu na wietnamskiej wikipedii...
    O zgrozo! A ja sobie zaraz wpisze na Wiki, że dajmy na to Aeromexico zacznie latać z MEX do WAW. Wszyscy uwierzą? Do tego wpiszę na hiszpańskiej wersji Wiki, żeby było bardziej wiarygodnie.

  13. #13
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez styrian
    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez styrian
    ad4. Kiedy Vietnam Airlines sie zapowiadalo w WAW? Chyba cos przegapilem...
    Pojawiły się "plotki", w postaci wpisu na wietnamskiej wikipedii...
    O zgrozo! A ja sobie zaraz wpisze na Wiki, że dajmy na to Aeromexico zacznie latać z MEX do WAW. Wszyscy uwierzą? Do tego wpiszę na hiszpańskiej wersji Wiki, żeby było bardziej wiarygodnie.
    Dokładnie, dlatego są to "plotki".
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #14
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez styrian
    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez styrian
    ad4. Kiedy Vietnam Airlines sie zapowiadalo w WAW? Chyba cos przegapilem...
    Pojawiły się "plotki", w postaci wpisu na wietnamskiej wikipedii...
    O zgrozo! A ja sobie zaraz wpisze na Wiki, że dajmy na to Aeromexico zacznie latać z MEX do WAW. Wszyscy uwierzą? Do tego wpiszę na hiszpańskiej wersji Wiki, żeby było bardziej wiarygodnie.
    Dokładnie, dlatego są to "plotki".
    Choć mają pewne uzasadnienie w postaci kontaktów polsko-wietnamskich i znacznej diaspory wietnamskiej w Polsce. O Meksykanach nic mi natomiast nie wiadomo.

    Zorro
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez styrian
    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez styrian
    ad4. Kiedy Vietnam Airlines sie zapowiadalo w WAW? Chyba cos przegapilem...
    Pojawiły się "plotki", w postaci wpisu na wietnamskiej wikipedii...
    O zgrozo! A ja sobie zaraz wpisze na Wiki, że dajmy na to Aeromexico zacznie latać z MEX do WAW. Wszyscy uwierzą? Do tego wpiszę na hiszpańskiej wersji Wiki, żeby było bardziej wiarygodnie.
    Dokładnie, dlatego są to "plotki".
    Choć mają pewne uzasadnienie w postaci kontaktów polsko-wietnamskich i znacznej diaspory wietnamskiej w Polsce. O Meksykanach nic mi natomiast nie wiadomo.

    Zorro
    Wszyscy moi znajomi Wietnamczycy obecnie latają przez Paryż i wytracają w związku z tym minimum 7 godzin podróży...

    Ale to raczej LOT się przymierzał do tego połączenia?

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez styrian
    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez styrian
    ad4. Kiedy Vietnam Airlines sie zapowiadalo w WAW? Chyba cos przegapilem...
    Pojawiły się "plotki", w postaci wpisu na wietnamskiej wikipedii...
    O zgrozo! A ja sobie zaraz wpisze na Wiki, że dajmy na to Aeromexico zacznie latać z MEX do WAW. Wszyscy uwierzą? Do tego wpiszę na hiszpańskiej wersji Wiki, żeby było bardziej wiarygodnie.
    Dokładnie, dlatego są to "plotki".
    Choć mają pewne uzasadnienie w postaci kontaktów polsko-wietnamskich i znacznej diaspory wietnamskiej w Polsce. O Meksykanach nic mi natomiast nie wiadomo.

    Zorro
    Wszyscy moi znajomi Wietnamczycy obecnie latają przez Paryż i wytracają w związku z tym minimum 7 godzin podróży...

    Ale to raczej LOT się przymierzał do tego połączenia?

    Tak, LOT szykuje się na to połączenie

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    LOT w wietnamie byłby bardzo sensownym pomysłe. Spora liczba Wietnamczyków w Polsce i w krajach ościennych, bardzo uboga siatka połaczen z Europą, wysokie ceny przelotu LH,AF i Vietnam. LOT mógłby tutaj znaleźć niszę dla klienta zarówno "biznesowego" jak i turystyki.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Changi
    LOT w wietnamie byłby bardzo sensownym pomysłe. Spora liczba Wietnamczyków w Polsce i w krajach ościennych, bardzo uboga siatka połaczen z Europą, wysokie ceny przelotu LH,AF i Vietnam. LOT mógłby tutaj znaleźć niszę dla klienta zarówno "biznesowego" jak i turystyki.
    No i dla Wietnamskich rodzin chcących odwiedzić ojczyzne. Teraz to chyba oprócz AF, LH i VN mają jeszcze Aerofłot do wyboru i tyle...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •