Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree3Likes
  • 1 Post By jkb
  • 1 Post By aaben
  • 1 Post By aaben

Wątek: Korean Air w Warszawie?

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie Korean Air w Warszawie?


    Polecamy

    Zastanawia mnie fakt, dlaczego Korean Air lata do takiej Pragi, a w swojej siatce omija WAW... Tylu ich u nas przecież jest...
    Czy są jakieś plany wprowadzenia do Polski jakiegoś przewoźnika z Dalekiego Wschodu?

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Lata do Pragi, bo jest w SkyTeam i stamtąd może za pomocą code-share z CSA oferować dalsze połączenia w Europie np. A w WAW się raczej nie szykuje żaden przewoźnik dalekowschodni - ten tort dzieli EK, QR, AY i SU.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Czy są jakieś plany wprowadzenia do Polski jakiegoś przewoźnika z Dalekiego Wschodu?
    Pięknie to ująłeś Polska jest podobnie jak Czechy mało atrakcyjna dla przewoźników z Dalekiego Wschodu, ale naszą bolączką jest także to, że nikomu nie zależy żeby kogoś "wprowadzać"

    Chcą, niech latają. A nie chcą za bardzo...

    O pielgrzymkach przedstawicieli MSP, LOTu i PPL do Korei, Chin i Japonii, celem zaangażowania w Polskę/Warszawę/LOT Asiany, Air China albo ANA też było podejrzanie cicho zawsze, więc domyślać się należy, że raczej nie miały miejsca.

    Do aliansu także mamy pecha - Warszawa jest hub'em Stara, ale przewoźnika który nie ma joint-venture z przewoźnikami z Azji, w przeciwieństwie do SAS albo LH. I obstawiona jest bogatymi hubami Stara zaraz za miedzą, od Kopenhagi aż po Wiedeń.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Lata do Pragi, bo jest w SkyTeam
    Lata też do Wiednia (także cargo), gdzie jest Austrian i Star Alliance, więc chyba nie jest to główny wyznacznik...

  5. #5
    jkb
    jkb jest nieaktywny
    Awatar jkb

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Anna Kucharz Zobacz posta
    Lata też do Wiednia (także cargo), gdzie jest Austrian i Star Alliance, więc chyba nie jest to główny wyznacznik...
    Wiedeń-Schwechat jest ponad dwa razy większym lotniskiem jeśli chodzi o ruch niż Okęcie. Dodatkowo mają dobre połączenia do innych europejskich portów więc daleki wschód korzysta.
    egon.olsen likes this.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Anna Kucharz Zobacz posta
    Lata też do Wiednia (także cargo), gdzie jest Austrian i Star Alliance, więc chyba nie jest to główny wyznacznik...
    Mówimy o portach o mniej więcej podobnym potencjale. Jak mawiał klasyk 'nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych'
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Praga jest dla Koreańczyków turystyczną mekką. Nie rzucę teraz statystyką, ale nie znam Koreańczyka, który, jeśli oczywiście był w Europie, nieodwiedził Pragi.

  8. #8
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Trudno, Emirates i Qatar też kiedyś do nas nie latali.

  9. #9
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    Moim zdaniem prędzej Air China czy też China Southern aniżeli Korean; jeśli chodzi o daleki wschód oczywiście.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jkb Zobacz posta
    Wiedeń-Schwechat jest ponad dwa razy większym lotniskiem jeśli chodzi o ruch niż Okęcie. Dodatkowo mają dobre połączenia do innych europejskich portów więc daleki wschód korzysta.
    Ale ja nie porównuję Warszawy do Wiednia, bo z całym szacunkiem, byłaby to obraza dla Wiednia Nie porównuję też wyższości Pragi nad Warszawą (ta pierwsza nadal nas niestety bije na głowę w wielu kwestiach...).
    Komentuję tylko argument pt sojusz, bo to chyba najmniej ważny czynnik w tej kwestii, czemu nie ma u nas Koreana...

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Anna Kucharz Zobacz posta
    Ale ja nie porównuję Warszawy do Wiednia, bo z całym szacunkiem, byłaby to obraza dla Wiednia Nie porównuję też wyższości Pragi nad Warszawą (ta pierwsza nadal nas niestety bije na głowę w wielu kwestiach...).
    Komentuję tylko argument pt sojusz, bo to chyba najmniej ważny czynnik w tej kwestii, czemu nie ma u nas Koreana...
    To wcale nie byłaby obraza dla wiednia. Bo wieden dopiero od 9 miesięcy w sensie terminalowym jest większy od warszawy, od momentu kiedy otwarto nowy terminal w wiedniu "skylink". Wczesniej wieden miał jeden terminal który można było smiało nazwać kurnikiem, jak na taki kraj jak Austria to był smiech na sali. Rok temu wieden miał mniej rękawów od warszawy.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Chyba trochę przesadzasz. Nie zawsze liczy się wielkość (optycznie). Ważna jest funkcjonalność, przepustowość, koszty. Wiedeń od lat regularnie odprawia największe samoloty pasażerskie i nie ma z tym problemów, a tak lubiane przez to forum określenie "kurnik" nie jest żadną miarą profesjonalnie zarządzanego terminala.
    Stoarn likes this.

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Chyba trochę przesadzasz. Nie zawsze liczy się wielkość (optycznie). Ważna jest funkcjonalność, przepustowość, koszty. Wiedeń od lat regularnie odprawia największe samoloty pasażerskie i nie ma z tym problemów, a tak lubiane przez to forum określenie "kurnik" nie jest żadną miarą profesjonalnie zarządzanego terminala.
    Wieden rok temu był ciasnym małym lotniskiem. Kubatorowo warszawa przegniała wieden, powierzchniowo oraz ilością rękawów. W Wiedniu 18 w warszawie 23. Wieden odbił sie po oddaniu nowego terminalu 3 i wybudowaniu nowego długiego pirsu gdzie liczba rękawów zwiększyła się dość znacząco. Teraz możemy smiało powiedzieć tak, wieden jest większy od warszawy. W zeszłym roku był zarówno mniejszy od Warszawy jak i od Pragi a to, że odprawiał więcej samolotów związane jest z tym, że PKB Austrii jest jednak dużo większe niż Polski i austriacy to naród trochę bogatszy od Polaków więc i chętniej latają samolotami bo ich na to stać, stąd obecność chociażby Koreana w Wiedniu. Natomiast warunki do odpraw były bardzo złe. Zawsze mnie dziwiło czemu tak bogaty kraj jak Austria ma tak niewydolne i małe lotnisko, po wielu bólach zrodził się nowy terminal dzięki któremu Wieden zyskał. Przed oddaniem nowego terminalu Wieden był nazywany lotniskiem autobusowym, do większości małych samolotów podróżnych wożono tam autobusami bo liczba rękawów była bardzo niewielka.

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marko80 Zobacz posta
    W Wiedniu 18 w warszawie 23.
    A jak z czasem obsługi samolotu?

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marko80 Zobacz posta
    Wieden rok temu był ciasnym małym lotniskiem. Kubatorowo warszawa przegniała wieden, powierzchniowo oraz ilością rękawów. W Wiedniu 18 w warszawie 23. Wieden odbił sie po oddaniu nowego terminalu 3 i wybudowaniu nowego długiego pirsu gdzie liczba rękawów zwiększyła się dość znacząco. Teraz możemy smiało powiedzieć tak, wieden jest większy od warszawy. W zeszłym roku był zarówno mniejszy od Warszawy jak i od Pragi a to, że odprawiał więcej samolotów związane jest z tym, że PKB Austrii jest jednak dużo większe niż Polski i austriacy to naród trochę bogatszy od Polaków więc i chętniej latają samolotami bo ich na to stać, stąd obecność chociażby Koreana w Wiedniu. Natomiast warunki do odpraw były bardzo złe. Zawsze mnie dziwiło czemu tak bogaty kraj jak Austria ma tak niewydolne i małe lotnisko, po wielu bólach zrodził się nowy terminal dzięki któremu Wieden zyskał. Przed oddaniem nowego terminalu Wieden był nazywany lotniskiem autobusowym, do większości małych samolotów podróżnych wożono tam autobusami bo liczba rękawów była bardzo niewielka.
    To nie zawsze jest tak, że terminal większy jest lepszy. Opisując terminale określa się standard obsługi powierzchnią, ale już przepustowość i elastyczność promują kompaktowe rozwiązania. Dla pasażera są to rzeczy mało widoczne do momentu, kiedy wpada na lotnisko o 7:00, podczas gdy odlot jest o 7:30 - nagle się okazuje, że lotnisko owszem piękne i ogromne, ale samo pokonanie dystansu od parkingu do gate zajmuje wieki, bo lotnisko jest policzone tak, że w czasie szczytu letniego ma dalej zachowywać wysoki standard.
    Stoarn likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •