Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree1Likes
  • 1 Post By marko80

Wątek: Płyta vs rękaw

  1. #1
    Awatar kelcon

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Płyta vs rękaw


    Polecamy

    Cześć,

    Przyznam, że za każdym razem, jak lecę włącza mi się pytanie, czy tym razem będzie płyta czy rękaw. Są kierunki, gdzie bywało i tak i tak, są takie, gdzie zawsze widziałem rękaw, i takie, gdzie rękawa nigdy nie było, i nie wiem, czy wynika to z jakieś bardziej stałej reguły. Przy dobrej pogodzie znaczenie jest umiarkowane, ale jak pada, wieje, plucha... i leci się z dzieckiem... No w każdym mam konkretne pytanie o A3 w lotach regularnych (byłbym wdzięczny za informację, jeżeli jest reguła: czy rękaw czy płyta?), ale w sumie pewnie, gdyby zebrać informację też o innych liniach/kierunkach, to dla innych czytelników mogłoby to być użyteczne.

    Pozdrawiam!
    AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
    A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
    Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kelcon Zobacz posta
    Cześć,

    Przyznam, że za każdym razem, jak lecę włącza mi się pytanie, czy tym razem będzie płyta czy rękaw. Są kierunki, gdzie bywało i tak i tak, są takie, gdzie zawsze widziałem rękaw, i takie, gdzie rękawa nigdy nie było, i nie wiem, czy wynika to z jakieś bardziej stałej reguły. Przy dobrej pogodzie znaczenie jest umiarkowane, ale jak pada, wieje, plucha... i leci się z dzieckiem... No w każdym mam konkretne pytanie o A3 w lotach regularnych (byłbym wdzięczny za informację, jeżeli jest reguła: czy rękaw czy płyta?), ale w sumie pewnie, gdyby zebrać informację też o innych liniach/kierunkach, to dla innych czytelników mogłoby to być użyteczne.

    Pozdrawiam!
    A3 czyli Aegan Airlines zawsze z rękawa. Generalnie wszystkie linie z rękawa za wyjątkiem: WizzAir, Ryanair, Norwegian, Air Baltic, SAS, Austrian Airlines, 30% rejsów LOTu także ze stanowisk oddalonych, CSA, Air One. Wszystkie pozostałe linie z rękawa. Jak o jakieś zapomniałem to może ktoś dopisze. Oczywiście powyższe to regularne linie lotnicze. Czartery w wiekszosci ze stanowisk oddalonych. Enter, Bingo Airways własciwie nigdy nie korzystaja z rękawów, Travel Service czasem korzysta.

  3. #3
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    SAS czasem się zatrzymuje pod rękawem.

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    SAS czasem się zatrzymuje pod rękawem.
    Jak przylatuje na MD, CR9 nigdy nie korzysta bo jest za mały do rękawa.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marko80 Zobacz posta
    A3 czyli Aegan Airlines zawsze z rękawa. Generalnie wszystkie linie z rękawa za wyjątkiem: WizzAir, Ryanair, Norwegian, Air Baltic, SAS, Austrian Airlines, 30% rejsów LOTu także ze stanowisk oddalonych, CSA, Air One. Wszystkie pozostałe linie z rękawa. Jak o jakieś zapomniałem to może ktoś dopisze. Oczywiście powyższe to regularne linie lotnicze. Czartery w wiekszosci ze stanowisk oddalonych. Enter, Bingo Airways własciwie nigdy nie korzystaja z rękawów, Travel Service czasem korzysta.
    Pod rękawem nie zaparkują poza tym CRJ Lufthansy i DH4 Air Berlin, Sprint Air

    Finnaira też nierzadko widziałem na płycie.

    marko80@ Czy rękawów starcza dla wszystkich chętnych regularnych? (= czy starcza dla wszystkich wyjąwszy: 1/ tych co nie mogą z racji wymiarów samolotu, 2/ tych co nie chcą korzystać z rękawa, 3/ czartery, 4/ samoloty które przyleciały z Schengen a lecą do Non-Schengen albo na odwrót)

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Pod rękawem nie zaparkują poza tym CRJ Lufthansy i DH4 Air Berlin, Sprint Air

    Finnaira też nierzadko widziałem na płycie.

    marko80@ Czy rękawów starcza dla wszystkich chętnych regularnych? (= czy starcza dla wszystkich wyjąwszy: 1/ tych co nie mogą z racji wymiarów samolotu, 2/ tych co nie chcą korzystać z rękawa, 3/ czartery, 4/ samoloty które przyleciały z Schengen a lecą do Non-Schengen albo na odwrót)
    Chyba powinno wystarczyć dla wszystkich, którzy chcą korzystać z rękawa, ale czasem z przyczyn operacyjnych zdarza się, że któraś z linii musi stanąć na stanowisku oddalonym. Natomiast nie jest to zbyt częste. Z tego co ja obserwuje co jakiś czas to przewoźnicy chętni do dokowania przy samym terminalu zawsze tam stają. Ale ostatnio widziałem jak jeden 767 który przyleciał z JFK stanął na płycie mimo, że wolne było jedno duże stanowisko kontaktowe numer 13. Natomiast nie mogli go tam zadokować bo trzymali to stanowisko dla Emirates który zjawił się 40 minut później.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marko80 Zobacz posta
    Chyba powinno wystarczyć dla wszystkich, którzy chcą korzystać z rękawa, ale czasem z przyczyn operacyjnych zdarza się, że któraś z linii musi stanąć na stanowisku oddalonym. Natomiast nie jest to zbyt częste. Z tego co ja obserwuje co jakiś czas to przewoźnicy chętni do dokowania przy samym terminalu zawsze tam stają. Ale ostatnio widziałem jak jeden 767 który przyleciał z JFK stanął na płycie mimo, że wolne było jedno duże stanowisko kontaktowe numer 13. Natomiast nie mogli go tam zadokować bo trzymali to stanowisko dla Emirates który zjawił się 40 minut później.
    = zbrakło wolnego rękawa

    Czy pewni przewoźnicy mają zagwarantowane zawsze rękawy? <bo śmiem twierdzić, że jednak nie dla wszystkich starcza - patrz LOT i Embraery)

    Czy samolot z większą ilością pasażerów/siedzeń/pasażerów tranzytowych ma pierwszeństwo?

  8. #8
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Czy samolot z większą ilością pasażerów/siedzeń/pasażerów tranzytowych ma pierwszeństwo?
    Niekoniecznie.

    Co do reszty: tak, pewni przewoźnicy mają.

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    = zbrakło wolnego rękawa

    Czy pewni przewoźnicy mają zagwarantowane zawsze rękawy? <bo śmiem twierdzić, że jednak nie dla wszystkich starcza - patrz LOT i Embraery)

    Czy samolot z większą ilością pasażerów/siedzeń/pasażerów tranzytowych ma pierwszeństwo?
    jeżeli przylatuje atlantyk LOTu i Emirates w podobnych godzinach a wiemy, że LOT w okresie letnim zwiększył ilośc rejsów za ocean i nie ma wolnego stanowiska dla grubasów przy rękawach to oczywiście, że pierwszeństwo ma Emirates, wtedy duży benek LOTu staje na płycie. Zresztą chyba od początku rozpoczęcia rejsów do WAW przez EK zawsze mają ten sam gejt tj. 19/20 to stanowisko numer 13. Jeszcze się nie zdarzyło, żeby postawili ich na stanowisku oddalonym, zawsze stają przy tym gejcie.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Co do reszty: tak, pewni przewoźnicy mają.
    Czy za to dodatkowo płacą?

  11. #11
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    ^^ Zapewne tak.

  12. #12
    Awatar kelcon

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marko80 Zobacz posta
    A3 czyli Aegan Airlines zawsze z rękawa. Generalnie wszystkie linie z rękawa za wyjątkiem: WizzAir, Ryanair, Norwegian, Air Baltic, SAS, Austrian Airlines, 30% rejsów LOTu także ze stanowisk oddalonych, CSA, Air One. Wszystkie pozostałe linie z rękawa. Jak o jakieś zapomniałem to może ktoś dopisze. Oczywiście powyższe to regularne linie lotnicze. Czartery w wiekszosci ze stanowisk oddalonych. Enter, Bingo Airways własciwie nigdy nie korzystaja z rękawów, Travel Service czasem korzysta.
    Dzięki. Faktycznie oba loty pod rękaw (oba gate 32).

    Co do do zaś reszty, to parę razy widziałem Ryanair przy rękawie.

    Pozdrawiam!
    AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
    A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
    Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kelcon Zobacz posta
    Co do do zaś reszty, to parę razy widziałem Ryanair przy rękawie.
    W Warszawie?

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez biedny_miś Zobacz posta
    W Warszawie?
    może widział przy gate 27/28. Tam rękaw jest wyłączony, ale czasem samoloty tam stają właśnie tanich przewoźników lub czarterowych i mimo, że jest przy rękawie jest traktowane jako stanowisko oddalone. Tam jest zorganizowane chyba teraz wejście do terminalu dla pasażerów przylatujących z schengen, tych co przywożeni są autobusami, bo stary terminal jest przebudowywany.
    biedny_miś likes this.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kelcon Zobacz posta
    Co do do zaś reszty, to parę razy widziałem Ryanair przy rękawie.
    Przy stanowisku z rekawem, ale z niego nigdy nie skorzystał.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •