Według strony na Wikipedii Air AlgĂŠrie destinations - Wikipedia, the free encyclopedia EPWA należy do "terminated destinations" linii Air Algerie.
W jakich to było latach? Są jakieś fotki?
Przez 5 lat mieszkałem w Algierze i latalem na 727 lub il 18.To bylo w latach 80tych. Fotek niestety nie mam.
MD
Iraqi Airways tez w latach 80-tych latal do WAW.
Moze ktos jeszcze znajdzie/pamieta jakichs ciekawych przewoznikow latajacych do WAW pare ladnych lat temu?
Ostatnio edytowane przez atccontroller ; 11-01-2014 o 20:05 Powód: uzupełnienie
Roger, roger, but say again.
Z tamtego regionu - LAA - Libyan Arab Airlines na B727-200.
BRGDS TK
A moze jednak daloby sie w kontekscie lotnisk pasazerskich uzywac kodow IATA?
PS. Pod koniec lat 90-tych albo na poczatku 2000-cznych latal do Warszawy Air Transat, z Toronto, na A310.
Po upadku Pan-Amu (swoją drogą, dla mnie to jeden z wiekszych szokow w historii lotnictwa), trase przejela Delta. Byl nawet czas, ze latali bezposrednio z NYC (pewnie JFK) (na A310). Gdzie te czasy...
PS2. Air Algerie - jak najbardziej. Latal tez TunisAir.
PS3. Moze nie linia "egzotyczna" (lub juz tylko historyczna, przynajmniej w kontekscie WAW), ale samolot w pewnym sensie "niszowy": swojego czasu BA przylatywal do nas na Tridentach. (Taki element zlotej epoki brytyjskiego przemyslu lotniczego - mozna powtorzyc: gdzie te czasy...)
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 13-01-2014 o 23:08
takie byly kiedys obszary wplywu PRL
Irak, Libia, Liban
stad takie ''egzotyczne'' kierunki dostepne z WAW
biznes to biznes
Ja tez juz kiedys o tym pisalem: byly 707 MEA, 707 PanAm (mam nawet gdzies zdjecia obydwu, z ok polowy lat 70 tych z tarasu). Wspomniana Delta A310 do JFK byla przez Berlin Tegel (nie wiem czy w kierunku WAW tez przez Berlin). Akurat nawet w 1994 roku zrobilem segment WAW - TXL.
No i tez byly typowe linie, ale z nietypowym powiedzmy sprzetem, jak AF na A300, i Tridenty (BA, czy nawet chyba wczesniej BEA oraz chyba tez z Taromu bywaly). Pamietam je.
Idac po linii starych czasow - kiedys bywalo wiecej segmentow posrednich, np Malev BUD-WAW-LED (i tez wlasnie kiedys lecialem tak nietypowo LED-WAW, w 1979, Malev TU134).
a BAŁKAN Sofia - Warszawa - Sztokholm i vv
IBERIA Barcelona - Monachium - Warszawa - Moskwa i vv
AIR FRANCE Paryż - Warszawa - Moskwa i vv jeszcze na B707
lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota
Mam wrażenie, że BALKAN jeszcze do CPH via WAW latał...a także Finnair PRG-WAW-HEL
Były też A310 LH i KL. Ten drugi chyba w drodze do SVO.
Na tej rotacji nawet mieli "szczęśliwą" katastrofę Scandinavian Airlines Flight 751 - Wikipedia, the free encyclopedia
A wracając do tematu... to pamiętam, że Air Algerie latał jeszcze w 1999r. Kiedy dokładnie zawiesili - nie pamiętam.
Szlo sie specjalnie w sobote na taras (wtedy jeszcze, jako dzieciak, nie odkrylem doslownego "podpłotterstwa"), zeby zobaczyc te maszyne... Zabawnie wygladal przy niej nasz "statek flagowy", czyli Ił-62...
Na 732 (a moze 100?!) to i Lufa swojego czasu przylatywala.
A przylatywali tez na 727 i 707.
Tak wlasnie. Udalo mi sie poleciec WAW-AMS takim A310 w 1991 r. To byl moj pierwszy lot szerokim kadlubem. Ech, wspomnienia...Zamieszczone przez E-Jet KRK
PS. Z niezrealizowanych marzen: zeby Pan-Am (albo ktokolwiek ) latal do nas 747... I jeszcze zeby regularnie.
PS2. Do listy podanej przez Airlinera dodam jeszcze Iberie na DC9 (czy MD80, no w kazdym razie przed 1982 rokiem - bo chyba 13 grudnia byl (takze i w tym) zabojczy).
PS3. No i byly dwie wizyty Concorde'a BA (2 wrzesnia 1987, a potem chyba w 1993 r.). I prezentacja 767 (gdy pojawila sie szansa, ze LOT kupi takowe), w listopadzie 1987 r. Co ciekawe, bardzo sprytnie to producent zorganizowal, bo nie przyslal maszyny w barwach firmowych, tylko... Ethiopian Airlines! Niezłą świecę wycięła podczas startu do lotu demonstracyjnego.
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 15-02-2014 o 01:55
Zakładki