Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Latanie w CTR EPWA


    Polecamy

    Witam wszystkich,

    mam pytanie do osób... najlepiej pracujących na wieży na Okeciu, ale inne jeśli coś wiedzą na ten temat to też proszone sa o wypowiedz Chodzi mi konkretnie o taka sytuację, ze chciałbym zrobić zdjęcia Pałacu Natolińskiego (ktory znajduje sie w CTR) z wysokości... najlepiej 300 m, moze być troche wyżej, jednak problem w tym, czy mozna w ogole uzyskac zgodę w VFR na taki przelot np. z Babic tzn... leciec sobie po pktach przelotowych i np z Novembra odbić nad ten Natolin, ktory jest prawie w osi pasa 29, ale jednak w pewnej odleglosci... mysle ze jak by cos schodzilo liniowego to ma tam przynajmniej z 600 m amsl, wiem też, ze obowiązuja minima jesli chodzi o aglomeracje powyżej 250.000 mieszk... z tym, że właśnie jak to sie ma do tego CTR i w ogóle czy jest to możliwe. Nie chce tam na tym Pałacem krążyć, a jedynie wykonać standard turn i moge zwiewać nad wisłę.

    Proszę o pomoc

    Gdzie to jest:

  2. #2
    Awatar tomekkf18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Najprościej byłoby złożyć FPL i zobaczyć czy zostanie zaakceptowany. Zapytam kolegów kontrolerów.
    Tomek Szymański



  3. #3
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Plany lotu są akceptowane tylko pod kątem poprawności wypełnienia formularza, więc to żadna wykładania. Zezwolenie na wlot w CTR i tak musisz uzyskać od służby kontroli. Polecam w tej sprawie zadzwonić na wieżę Okęcia i pogadać - w jakich godzinach najlepiej, którędy itp.

    A co do latania nad Warszawą poniżej FL70 - tu już potrzebne są papiery z ULCu, nie mam pojęcia który departament. Chociaż miejsce jest dosyć odległe od zwartej zabudowy miasta, poczytaj dokładnie co przepis zabrania (rozp. w sprawie zakazu lotów dłuższych niż 3 miesiące).

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Żeby wykonać lot poza trasami dolotowymi trzeba wystąpić do Prezesa ULC o możliwość wykonania lotu poza trasą dolotową i bez lądowania na lotnisku Warszawa Okęcie.

    Potem po uzyskaniu zgody, plan lotu (CTR, klasa C, przestrzeń kontrolowana), uzgodnienie z TWR i lot.
    Tak to wygląda.

  5. #5
    Awatar bartek_ql

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Swoja droga to ciekawe. Jakis czas temu (okolo wakacji) bylem swiatkiem ladowania (a po chwili startu) prywatnego smiglowca (jet ranger i na pewno cywilny) na stadionie w przy szkole w ursusie (gdzies miedzy osiami obu pasow). Widok byl conajmniej niecodzienny zarowno jesli chodzi o boisko jak i o operownie w takiej bliskosci okecia. Moze ktos pamieta tamto zdarzenie i moze cos wiecej powiedziec na temat procedur jakie musialy byc spelnione( oczywiscie zakladam ze lot byl zgloszony ale to raczej oczywiste w przypadku jet rangera)

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Wystarczy ze przeczytasz post Yonasha pietro wyzej. Wszelkie takie dzialania odbywaja sie albo na podstawie stalej zgody (w przypadku a/c czesto operujacych w CTR), lub zgody indywidualnej. Oczywiscie oprocz takiego papierka nadal obowiazuje zlozenie planu lotu, uzyskania zezwolenia na wlot do CTRu od TWR, i wykonanie lotu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •