-
Latanie w CTR EPWA
Polecamy
Witam wszystkich,
mam pytanie do osób... najlepiej pracujących na wieży na Okeciu, ale inne jeśli coś wiedzą na ten temat to też proszone sa o wypowiedz Chodzi mi konkretnie o taka sytuację, ze chciałbym zrobić zdjęcia Pałacu Natolińskiego (ktory znajduje sie w CTR) z wysokości... najlepiej 300 m, moze być troche wyżej, jednak problem w tym, czy mozna w ogole uzyskac zgodę w VFR na taki przelot np. z Babic tzn... leciec sobie po pktach przelotowych i np z Novembra odbić nad ten Natolin, ktory jest prawie w osi pasa 29, ale jednak w pewnej odleglosci... mysle ze jak by cos schodzilo liniowego to ma tam przynajmniej z 600 m amsl, wiem też, ze obowiązuja minima jesli chodzi o aglomeracje powyżej 250.000 mieszk... z tym, że właśnie jak to sie ma do tego CTR i w ogóle czy jest to możliwe. Nie chce tam na tym Pałacem krążyć, a jedynie wykonać standard turn i moge zwiewać nad wisłę.
Proszę o pomoc
Gdzie to jest:
-
Najprościej byłoby złożyć FPL i zobaczyć czy zostanie zaakceptowany. Zapytam kolegów kontrolerów.
Tomek Szymański
-
Plany lotu są akceptowane tylko pod kątem poprawności wypełnienia formularza, więc to żadna wykładania. Zezwolenie na wlot w CTR i tak musisz uzyskać od służby kontroli. Polecam w tej sprawie zadzwonić na wieżę Okęcia i pogadać - w jakich godzinach najlepiej, którędy itp.
A co do latania nad Warszawą poniżej FL70 - tu już potrzebne są papiery z ULCu, nie mam pojęcia który departament. Chociaż miejsce jest dosyć odległe od zwartej zabudowy miasta, poczytaj dokładnie co przepis zabrania (rozp. w sprawie zakazu lotów dłuższych niż 3 miesiące).
-
Żeby wykonać lot poza trasami dolotowymi trzeba wystąpić do Prezesa ULC o możliwość wykonania lotu poza trasą dolotową i bez lądowania na lotnisku Warszawa Okęcie.
Potem po uzyskaniu zgody, plan lotu (CTR, klasa C, przestrzeń kontrolowana), uzgodnienie z TWR i lot.
Tak to wygląda.
-
Swoja droga to ciekawe. Jakis czas temu (okolo wakacji) bylem swiatkiem ladowania (a po chwili startu) prywatnego smiglowca (jet ranger i na pewno cywilny) na stadionie w przy szkole w ursusie (gdzies miedzy osiami obu pasow). Widok byl conajmniej niecodzienny zarowno jesli chodzi o boisko jak i o operownie w takiej bliskosci okecia. Moze ktos pamieta tamto zdarzenie i moze cos wiecej powiedziec na temat procedur jakie musialy byc spelnione( oczywiscie zakladam ze lot byl zgloszony ale to raczej oczywiste w przypadku jet rangera)
-
Polecamy
Wystarczy ze przeczytasz post Yonasha pietro wyzej. Wszelkie takie dzialania odbywaja sie albo na podstawie stalej zgody (w przypadku a/c czesto operujacych w CTR), lub zgody indywidualnej. Oczywiscie oprocz takiego papierka nadal obowiazuje zlozenie planu lotu, uzyskania zezwolenia na wlot do CTRu od TWR, i wykonanie lotu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki