Hyde Park EPWA 2014
Zanim założysz kolejny temat lub napiszesz kolejny post, użyj forumowej wyszukiwarki: SZUKAJ. Tego typu zagadnienia były już omawiane na forum.
Hyde Park EPWA 2014
Zanim założysz kolejny temat lub napiszesz kolejny post, użyj forumowej wyszukiwarki: SZUKAJ. Tego typu zagadnienia były już omawiane na forum.
Może to moje subiektywne wrażenie, ale poprzedni głos był lepszej jakości.
A ja powiem tak... Jedną ręką trzymałem telefon, a druga robiłem klasycznego facepalm'a...
@Edit "This is Warsaw information FAKSTRAAAAT" No nie mogę
@Edit 2 - Czy jak odbywały się zamówienia publiczne to PAŻP (czy tam IMGW - nie wiem kto tym się zajmuje) nie dostali próbek nagrania? Wiem że na pierwszym miejscu jest cena no ale błagam...
W cichym pomieszczeniu odsłuchiwanie nie jest problemem, ale jak przyjdzie komuś do głowy odsłuchiwanie informacji w warunkach polowych to zacznie się zabawa ;/
Skąd w ogóle konieczność wprowadzenia tej zmiany "na lepsze"? Dogranie komunikatów nie byłoby tańsze?
Według mnie jest znacznie lepiej. Więcej informacji, usunięte zbędne, głośniej i wyraźniej.
A co jest nie tak z "vis TDZ"?
Generalnie treść komunikatu ATIS jest dość ścisłe określona w załączniku 3 ICAO.
Stary ATIS był wyprodukowany przez firmę której już nie ma. Nie ma również serwisu. Resztę sobie dopowiedz.
Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
Ostatnio edytowane przez frik ; 29-11-2014 o 14:23
Treść komunikatu ATIS jest określona w załączniku 11. W załączniku 3 jest określona treść lokalnych regularnych i specjalnych komunikatów meteorologicznych, na których podstawie jest tworzona część ATIS informująca o pogodzie.
Zał. 3 pkt 4.2.4.3. b) Jeżeli w użyciu jest więcej niż jedna droga startowa i widzialność jest obserwowana względem tych dróg, widzialność dostępna dla każdej z dróg powinna być podawana wraz ze wskazaniem drogi startowej.
Dopóki mamy jeden ATIS dla odlotów i przylotów, to powinna być podawana widzialność dla drogi startowej do odlotu i do przylotu. Wyrażenie "Touchdown zone" jest zupełnie zbędne, bo jeżeli jest podawana jedna wartość widzialności dla drogi startowej, to zawsze powinna być podawana dla TDZ. thewho słusznie zwraca uwagę, że kiedy lotnik słyszy VIS TDZ, to łapie za ołówek żeby pisać RVR dla trzech części drogi startowej, po czym otrzymuje informację "8 kilometers". O.o
Odsłuchałam sobie tego ATISu z 10 razy przed chwilą i stwierdzam, że może chcieli dobrze, ale wyszło pomieszanie z zapętleniem oraz bełkot. Zwykły bełkot. Niektóre słowa są tak szybko wypowiadane i w takim bełkocie, że wychodzi zwykłe blebleble. Chyba źle kładziony akcent (w niektórych momentach) komputerowej kobitki oraz za szybko złożone komunikaty.
Zakładki