Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie Łodzianin nowym dyrektorem Okęcia


    Polecamy

    Nie znalazłem tego tematu nigdzie, więc jakby co to można usunąć

    Nie będzie to jednak dobry news...

    Michał Marzec, dyrektor łódzkiego Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta został dyrektorem lotniska Okęcie. Dotychczasowy dyrektor Okęcia Paweł Łatacz został zawieszony.

    Ministerstwo infrastruktury nie podaje na razie powodów zawieszenia Łatacza. Nieoficjalnie mówi się, że przyczyną sa opóźnienia przy oddaniu nowego terminala na Okęciu.

    Michał Marzec został także tymczasowym kierownikiem Polskich Linii Lotniczych LOT.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
    http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,4923372.html
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  2. #2
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nagano
    Nie będzie to jednak dobry news...
    Dlaczego? Kiepsko dyrektorował na Lublinku?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie

    Generalnie dużo mówił, a mało robił.

    http://www.mi.gov.pl/article/aktualn...b4008a3f93c997

    Wykształcenie niezłe, ale rezultaty marne, jak dzisiaj widać (Na LCJ). Należał do grupy liżącej cztery litery prezydentowi miasta i nawzajem. Nie spodziewałbym się teraz jakiegoś szybkiego zakończenia sprawy terminalu na Okęciu.
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  4. #4
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Michał Marzec nowym szefem PPL

    Michał Marzec zastąpi Pawła Łatacza na stanowisku pełniącego obowiązki naczelnego dyrektora Państwowego Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze - podało ministerstwo infrastruktury w środę w komunikacie.

    Michał Marzec ma 55 lat, jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Politechniki Szczecińskiej. Posiada dyplom Master of Business Administration (MBA) z zakresu zarządzania Francusko-Amerykańskiego Instytutu Zarządzania w Paryżu. Uczestnik międzynarodowych szkoleń i seminariów z zakresu zarządzania i lotnictwa.

    Posiada liczne dyplomy Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (ang. - IATA) min. w zarządzaniu operacyjnym i bezpieczeństwem portu lotniczego, zarządzaniu sytuacją kryzysową w lotnictwie oraz uprawnienia audytora IATA.

    W latach 1976-1981 pełnił funkcję rzeczoznawcy w Urzędzie Dozoru Technicznego. W latach 1982-1991 projektant urządzeń transportowych w spółce PROTECH, a w latach 1991-1992 kierownik biura promocji w Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi.

    Przez dwa lata (1992-1994) pełnił funkcję dyrektora zarządzającego Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości. Od 1994 r. prezes zarządu spółki Port Lotniczy Łódź, a od 2005 r. dyrektor portu.
    Wiceminister infrastruktury o zmianach kadrowych w PPL

    Zmiana na stanowisku szefa Państwowego Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze (PPL) ma przyspieszyć prace związane z oddaniem Terminalu 2 na warszawskim lotnisku Okęcie - poinformował w środę wiceminister infrastruktury Tadeusz Jarmuziewicz.

    Ministerstwo Infrastruktury poinformowało w środę, że Michał Marzec będzie nowym pełniącym obowiązki naczelnym dyrektorem Państwowego Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze. Zastąpi na tym stanowisku Pawła Łatacza.

    Według Jarmuziewicza prace przy Terminalu 2 wymagają "natychmiastowej decyzyjności, u której podstaw leży świeże spojrzenie na sytuację".

    "Pragnę zapewnić, że wszystkie prace postępują w sposób należyty. Decyzja Ministerstwa Infrastruktury ma pomóc dotrzymać terminu z Schengen" - powiedział Jarmuziewicz na konferencji prasowej.

    Od 28 marca lotniska powinny spełniać wymogi traktatu z Schengen, regulującego zasady przekraczania granic w ramach UE. By udało się to również Okęciu, musi zostać ukończona budowa Terminalu 2. Jeśli tak się nie stanie, obywatele UE ciągle będą stać u nas w kolejkach i legitymować się Straży Granicznej jak podróżni spoza Wspólnoty.

    Jarmuziewicz nie chciał odpowiedzieć na pytanie, czy decyzja o zmianie na stanowisku szefa PPL ma związek z nową umową na wykonanie Terminalu 2.

    "Uchylam się od odpowiedzi (...). Mamy do dyspozycji oferty, na bazie których jesteśmy w stanie zrealizować inwestycję" - powiedział wiceminister.

    W październiku ub.r. PPL odstąpiło od umowy na budowę Terminalu 2. Zawarto ją z konsorcjum Ferrovial Agroman-Budimex-Estudio Lamela. Głównym powodem było stanowisko Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej, która nie zaakceptowała rozwiązań proponowanych przez konsorcjum.

    Według wcześniejszych zapowiedzi, Terminal 2 na warszawskim lotnisku Okęcie ma być uruchomiony przed 28 marca br.

    Termin oddania Terminalu 2 do użytku przekładano już kilkakrotnie, m.in. z listopada 2005 r. na kwiecień 2006 r., potem na koniec 2006 roku. Potem wymieniano połowę 2007 r. i listopad 2007 r.

    Dzięki nowemu terminalowi z warszawskiego lotniska będzie mogło skorzystać 12 mln pasażerów rocznie (w 2005 r. z Terminalu 1 skorzystało 7,1 mln osób, choć jest on obliczony na 3,5 mln). Powierzchnia nowego terminalu wynosi 110 tys. m kw., ponad dwa razy więcej niż Terminalu 1.
    Platforma robi porządki na lotniskach

    Platforma robi porządki w Państwowym Przedsiębiorstwie Porty Lotnicze. Po dzisiejszym zawieszeniu szefa PPL Latacza już w piątek odwołany może być Kamil Kamiński, prezes krakowskiego lotniska - nieoficjalnie dowiedział się serwis TanieLatanie.net

    Kamińskiego na fotelu prezesa ma zastąpić Zbigniew Sałek. Wcześniej resort zapewniał, że na stanowisko prezesa krakowskiego lotniska ogłosi konkurs.

    Sałek jest obecnie szefem Instytutu Adama Mickiewicza w Warszawie (instytucji zajmującej się promocją kultury polskiej za granicą), a także przewodniczącym rady nadzorczej poznańskiej Ławicy. Był takze m.in. wiceprezesem wrocławskiego lotniska odpowiedzialnym za rozwój i inwestycje. Zdobył Międzynarodowy Certyfikat Zarządzania Lotniskami ICAO w Montrealu. Jest także członkiem IAAE - Międzynarodowego Stowarzyszenia Menadżerów Lotnictwa w Waszyngtonie, a od maja 2007 roku zasiada w zarządzie.
    tanielatanie.net

  5. #5
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie

    Michał Marzec, dyrektor łódzkiego lotniska, został dyrektorem spółki Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Porty Lotnicze. Dostał trudne zadanie: w ciągu sześciu tygodni doprowadzić do otwarcia Terminalu II na warszawskim Okęciu.

    W środę rano Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury zawiesił w pełnieniu obowiązków Pawła Łatacza, dyrektora PPL i powołał na to stanowisko Michała Marca, dyrektora łódzkiego lotniska. Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze zarządza lotniskami w Warszawie, Rzeszowie i Zielonej Górze. Ma udziały w lotniskach w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie i Wrocławiu. Natomiast PPL nie zarządza łódzkim lotniskiem (większość udziałów w lotnisku ma miasto).

    Po informacji, że dyrektor łódzkiego lotniska zostanie szefem PPL, pojawiły się pogłoski, że to nominacja czysto polityczna - Z ministrem Grabarczykiem świetnie znają się od lat. Zaraz po nominacji Grabarczyka łódzkie lotnisko dostało sygnał, że Marzec pójdzie do Warszawy. Minister wyraźnie dawał znać, że potrzebuje zaufanych ludzi spoza PPL - mówi "Gazecie" anonimowo znajomy Marca.

    Michał Marzec nie należał nigdy do żadnej partii. Dobrze dogadywał się z każdą władzą. Był szefem lotniska za prezydentury Marka Czekalskiego (UW), trzech prezydentów z SLD, a także - krótko - za Jerzego Kropiwnickigo. Kropiwnicki sprowadził z Wrocławia nowego prezesa Leszka Krawczyka, a Marzec został wtedy dyrektorem odpowiedzialnym za administrowanie portem. Krawczyk szybko doprowadził do wybudowania terminalu na łódzkim lotnisku, wydłużenia pasa startowego i uruchomienia regularnych połączeń lotniczych.

    Za dyrektorem lotniska na pewno nie będzie tęsknić Paweł Melcer, jeden z założycieli stowarzyszenia "Lotnisko dla Łodzi" - Gdy Marzec był przez 10 lat prezesem lotniska z Łodzi latał tylko LOT i nie widać było szans na wydłużenie pasa startowego. Nigdy nie dał się poznać jako osoba zapalona do nowych inwestycji. Dopiero przesunięcie go na dyrektora i ściągnięcie prezesa spoza Łodzi pchnęło rozwój lotniska do przodu - ocenia Melcer.

    Marca chwali za to zarząd łódzkiego lotniska - Świetny fachowiec. Nieprzypadkowo był wiceprzewodniczącym w Związku Portów Regionalnych. I na pewno sobie poradzi z opanowaniem sytuacji na Okęciu - mówi Wojciech Łaszkiewicz, wiceprezes łódzkiego lotniska im. Władysława Reymonta.


    Marzec nie chciał komentować swojej nominacji. - Dziękuję ministrowi Grabarczykowi za obdarzenie mnie zaufaniem. Potrzebuję kilku dni, by zapoznać się z sytuacją warszawskiego lotniska jak i całego PPL - powiedział tylko.

    Odwołanie byłego szefa Pawła Łatacza przebiegło wczoraj "bezboleśnie". - Łatacz nie był w stanie podjąć decyzji dotyczącej zakończenia budowy Terminala II na Okęciu. Michał Marzec to świetny fachowiec od spraw lotnictwa nie tylko w Polsce, ale i w Europie, a poza tym nie jest uwikłany ani w ciągnącą się budowę terminala, ani nie był związany z PPL. Jest zupełnie świeżą osobą, trzeźwo patrzącą na wszystko - usłyszeliśmy w ministerstwie infrastruktury. Ministerstwo jest zdeterminowane, by nowy terminal otworzyć do 28 marca. Tego dnia polskie lotniska mają wejść do strefy Schengen. Na Okęciu tylko niedokończony budynek jest przystosowany do nowych zasad odpraw. Trwa więc prawdziwy wyścig z czasem, a łodzianin ma być gwarantem, że Polska nie skompromituje się w Europie. - Nazwisko Marca gwarantuje, że nowe Okęcie będzie otwarte w marcu - żartują.

    Kim jest Michał Marzec?

    Od 1994 r. dyrektor łódzkiego lotniska. Do jego obowiązków należały: budowa infrastruktury portu lotniczego od podstaw oraz zarządzanie nim, współpraca z liniami lotniczymi, służbami państwowymi, z samorządem miejskim i wojewódzkim - udziałowcami spółki oraz realizacja inwestycji. Wcześniej był on dyrektorem Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości, kierownikiem biura promocji w Urzędzie Wojewódzkim oraz projektantem urządzeń transportowych w firmie Protech i rzeczoznawcą w Urzędzie Dozoru Technicznego. Studia skończył na Politechnice Łódzkiej na Wydziale Mechanicznym ze specjalizacją Maszyny Robocze Ciężkie. Podyplomowe wykształcenie z zarządzania (MBA) zdobył we Francusko - Amerykańskim Instytucie Zarządzania w Paryżu.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
    http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,4923372.html
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Człowiek nie Platformy, tylko ministra. Czyli w skrócie to samo. Ale po poprzedniku swoim to tylko lepiej może być

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •