Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 100
Like Tree51Likes

Wątek: Dalsza rozbudowa terminala

  1. #21

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    O ile będą na to wolne, dostępne wyjścia
    latwiej pewnie Chiny I Dubaj wlaczyc do strefy Schengen

    chociaz i tu sie ciasno robi, nie dalej jak w niedziele LO419 byl z bramki 3, boarding do autobusu, ktorym dowieziono nas do samolotu, ktory stal przy pierwszej bramce non-Schengen z tej samej strony terminala

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    LO419 w nd był po Odessie, więc całkiem niezłe rozwiązanie - przylatujący z Odessy zapewne rękawem weszli.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    spiggy likes this.

  3. #23
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak napisał Stoarn. Pasażerowie z ODS weszli przez rękaw. Stanowisko zapewne i tak nie zostałoby użyte do odlotu na non-schengen więc dobrze, że chociaż w taki sposób ułatwiają pasażerom o ile jest to możliwe. Działa to również i w drugą stronę (rotacje NS->S jak i S->NS)

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ponieważ najsłabszym ogniwem od zawsze była przepustowość kontroli paxów z NS oddalonych na przylocie, to nawet większy sens to ma niż w drugą stronę.

    Przylot NS to najgorsza z kombinacji autobusowych jeśli chodzi o funkcjonowanie hubu i według zaleceń priorytetem jest minimalizowanie liczby takich pasażerów.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  5. #25

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rynek Insrastruktury
    Mamy dziś rozwinięte fronty inwestycyjne kolejowe i drogowe, jest debata na temat budowy Centralnego Portu Lotniczego... będzie to element nowelizacji Strategii Rozwoju Transportu – mówił minister. Obiecał podjęcie decyzji zarówno w sprawie CPL, jak i KDP w ciągu kilkunastu miesięcy, najpóźniej w przeciągu półtora roku.

    Źródło: Adamczyk: ITD zostaje. Decyzja o CPL i KDP w kilkanaście miesięcy - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy

    Zapewne bardziej realde jest podjęcie tej decyzji w perspektywie 1,5 roku a nie kilku miesięcy. Biorąc pod uwagę ambitne plany związane z KDP o których mówi minister Adamczyk, myślę że może to nastąpić jeszcze później. To wszystko wskazuje, że decyzja o rozbudowie Okęcia powinna zapaść jak najszybciej, bo nowy port na pewno nie powstanie szybko.
    Cani likes this.

  6. #26

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Wydłużenie pirsu północnego?? WOW!

    Jeśli rękawów razem byłoby 36, to już będzie europejska pierwsza liga

    Ciekaw jestem, jak w praktyce:

    - poradzą sobie z sortownią,
    - poradzą sobie z ograniczonym miejscem wokół pirsu północnego
    - połączą strefy NS obecną z NS projektowaną na południu.


    -------------------------------------------------------

    Pytanie do biegłych - czy gdyby z łącznika przy gejtach 27/28 (ten co obsługiwał przyloty autobusem) wymontować rękaw, to w miejscu obecnych stanowisk 16 i 17 mógłby zaparkować jeszcze jeden Drimek?
    Po 1 sortownia jest największym problemie lotniska. Żadna strefa nie jest tak przeciążona jak właśnie sortownia. Po 2 nikt nie projektuje strefy NS na południu. Po 3 nie ma łącznika który obsługuje przyloty autobusowe, są one realizowane na przyloty poziom 100 w rejonie stanowiska 14/15. Nikt raczej nie planuje wymontowywac żadnego rękawa


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #27

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alezniego Zobacz posta
    Po 3 nie ma łącznika który obsługuje przyloty autobusowe, są one realizowane na przyloty poziom 100 w rejonie stanowiska 14/15. Nikt raczej nie planuje wymontowywac żadnego rękawa
    W czasie prac modernizacyjnych T1, jeden z łaczników właśnie służył do przyjmowania przylotów S z stanowisk oddalonych, dobudowano schody ruchome. (Wpis stoarn jest z 2015r.)
    Stoarn likes this.

  8. #28
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    17.

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    no i chyba wszystko "lekko" utknęło znowu w miejscu....

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No i ruszyło powoli. LS mam zostać przeniesiony do pirsu południowego w ciągu kilku tygodni i rusza budowa w północnym
    Stoarn and Cani like this.

  11. #31

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    No i ruszyło powoli. LS mam zostać przeniesiony do pirsu południowego w ciągu kilku tygodni i rusza budowa w północnym
    Prosimy więcej szczegółów!

  12. #32

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    No i ruszyło powoli. LS mam zostać przeniesiony do pirsu południowego w ciągu kilku tygodni i rusza budowa w północnym
    Prawdopodobnie chodzi o dodatkowe bus gate'y na parterze w strefie NS.

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Prawdopodobnie chodzi o dodatkowe bus gate'y na parterze w strefie NS.
    Z pirsu północnego ( pomieszczenia ops i socjal ) ma być eksmitowany do pirsu południowego ( obok WAS) na czas przebudowy.
    Wykonawca jest wybrany a plany przebudowy się toczą choć termin realizacji jest hardcorowy - 5 tygodni na całość...czyli już wiadomo, że do końca stycznia 2018 nikt się z tym nie wyrobi. A kiedy realnie "pierwsza łopata zostanie wbita" i temat zakończony nie mnie oceniać choć wszyscy optymistycznie liczą, że na start S18.
    Ze smaczków warto dodać, że pomieszczenia zastępcze nie są przy samej płycie a przed nimi brak jest pola na GSE ( aktualnie przy północnym na stanowisku numer 5 jest duże pole techniczne na GPU, schody, "dyszlownia", hloadery, taśmociągi, samochody osobowe itp. ) co pewnie utrudni trochę obsługę chyba, że pracownicy będą odpowiednio szybciej wysyłani do obsługi lub PPL pobawi się w rysowani linii na płycie i coś wymyśli...
    Kolejne plany zakładają dołożenie trochę do pirsu północnego i pociągnięcie go w stronę PPS7 ale to już chyba do 2027 się będzie ciągnąć...
    Sortowni przebudowy nie dotyczą poza drobną kosmetyką, która de facto cały czas się dzieje.

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań,Toronto.

    Domyślnie

    A już nabrałem nadziei że biorą się za rozbudowę pirsu

  15. #35

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    Mogli by się zająć rozbudowa przechowalni bagażu a nie kosmetykami

  16. #36

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janek Zobacz posta
    A już nabrałem nadziei że biorą się za rozbudowę pirsu
    Jako etap II po zakończeniu przebudowy północnego. Niemniej moje osobiste odczucie odnośnie czasu realizacji drugiego etapu jest dość hmmmm sceptyczne...

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Mogli by się zająć rozbudowa przechowalni bagażu a nie kosmetykami
    A co chcesz dodatkowe miejsce przed sortownią na 16 i 17 ?

    Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 02-01-2018 o 19:04

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    Miejsca na 16 i 17 niech zostaną na sprzęt, chodzi o to aby pojemność EBS zwiększyć co najmniej 2 krotnie, wtedy te chore pomysły jakie słyszałem, nie będą wprowadzone

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Miejsca na 16 i 17 niech zostaną na sprzęt, chodzi o to aby pojemność EBS zwiększyć co najmniej 2 krotnie, wtedy te chore pomysły jakie słyszałem, nie będą wprowadzone
    które? odkurzacze do zbierania bagażu ?

  19. #39

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Kolejne plany zakładają dołożenie trochę do pirsu północnego i pociągnięcie go w stronę PPS7 ale to już chyba do 2027 się będzie ciągnąć...
    Czyli kiedyś prezentowana wizja kolegi Marka.
    https://zapodaj.net/images/1758aa08c6130.jpg
    Może po małej korekcjie tzn wstawieniu pseudo "terminala" między pris południowy a nową zagiętą część z jakąś dodatkową sortownią, większą przestrzenią dla ludzi (w końcu przedstawia 6 nowych miejsc na grubasy) itd. itp.
    Jest nie do ziszczenia ???

  20. #40
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale o czym tu dziamdziać. "Administracyjny podział" to jedno, a doinwestowanie w ileś tam gejtów (nie bus stopów), to drugie. I albo się za to zabiorą zaraz albo tylko ostra recesja ich uratuje od ośmieszenia.

    Piotr
    Stoarn and olekorlo like this.

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •