Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 150
Like Tree67Likes

Wątek: Dalsza rozbudowa terminala

  1. #41

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Człowiek Zobacz posta
    Czyli kiedyś prezentowana wizja kolegi Marka.
    https://zapodaj.net/images/1758aa08c6130.jpg
    Nic nie ujmując propozycji Maćka ale jeżeli chcą przedłużać pirs północny tzn. chodzi o dokładnie odwrotną rozbudowę niż ta z grafiki. Nie pamiętam jaka tam jest niweleta, ale zakładam że przesunięcie kołowania w stronę strażnicy przeciwpożarowej będzie możliwe.

    Niestety jedne problemy zastępuje się przy tym nowymi, przeprowadzka LS jest na razie tylko na papierze.

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Miejsca na 16 i 17 niech zostaną na sprzęt, chodzi o to aby pojemność EBS zwiększyć co najmniej 2 krotnie, wtedy te chore pomysły jakie słyszałem, nie będą wprowadzone
    Niestety BIP PPL już od jakiegoś czasu nie jest de facto publiczny, bo aby przejrzeć przetargi trzeba się zarejestrować. Ale jestem ciekaw jak poszło zadanie pn. zaprojektowanie magazynu bagaży w trzy miesiące. PPL zgłosił zapotrzebowanie na magazyn o pojemności zaledwie 1000 sztuk.
    Cytat Zamieszczone przez macx
    Sortowni rozbudowa nie dotyczy.
    Jw. A ta szumna "przebudowa pirsu" nie sprowadza się przypadkiem do dołożenia dwóch ciągów komunikacyjnych pasażerskich i wstawienia krzeseł w celu zrobienia 1-2 bramek autobusowych? Taka "przebudowa" to nic skomplikowanego.
    Ostatnio edytowane przez aaben ; 03-01-2018 o 02:06
    Stoarn likes this.

  2. #42

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    @ AABEN

    To nieważne jak będzie bo sukces PPL pt. przebudowa będzie

  3. #43

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Fly4Free donosi:

    Mocno zmieni się też Lotnisko Chopina

    Oprócz Radomia, mocno rozbudowane będzie też Lotnisko Chopina. Zostanie ono co prawda zamknięte wraz z otwarciem Centralnego Portu Komunikacyjnego, ale PPL nie ma innego wyjścia jak tylko inwestować w Warszawę. Dlaczego? Bo przepustowość portu jest mocno ograniczona, a lotnisko rozwija się szybciej od najbardziej optymistycznych prognoz. Jeszcze 12 miesięcy temu w PPL zakładano, że na koniec zeszłego roku Lotnisko Chopina obsłuży nieco ponad 14 mln pasażerów, a ostatecznie było to aż 15,75 mln podróżnych

    We wtorek PPL przedstawił plan rozbudowy. Poszerzony będzie przede wszystkim pirs południowy (czyli dla Strefy Schengen), na którym znajdzie się kilkanaście nowych stanowisk do obsługi samolotów kodu C (a więc Boeingów 737 czy Airbusów A320 i A321). Planowana jest też niewielka rozbudowa pirsu północnego, w którym znajdzie się miejsce na minimum 3 stanowiska dla samolotów kodu E, czyli np. takich jak LOT-owskie Boeingi 787 Dreamliner.

    Tu zajdą zresztą największe zmiany, bo w celu rozbudowy PPL chce przejąć od wojska kilkadziesiąt metrów płyty lotniskowej. Potrzebna jest na to zgoda MON. W ramach rozbudowy przeniesiony ma być m.in. heliport, czyli stanowisko dla helikopterów. W nowej lokalizacji ma się ono znaleźć niedaleko budynku PAŻP, z możliwym drugim wjazdem dla VIP-ów od strony al. Krakowskiej. Miałby się tam też znaleźć mini-terminal wojskowy i część hangarów.

    PPL czeka na odpowiedź ze strony MON od kilku miesięcy, ale spodziewa się, że otrzyma ją wkrótce.

    – Sądzę, że teraz rozmowy będą łatwiejsze – mówi, sugerując, że po zmianach kadrowych w resorcie będzie można osiągnąć porozumienie.

    Gra jest warta świeczki, bo w efekcie rozbudowy maksymalna liczba operacji lotniczych na Lotnisku Chopina miałaby się zwiększyć z 42 do ponad 50 na godzinę, co znacząco zwiększy przepustowość portu.

    Ile potrwa rozbudowa? Prezes PPL mówi, że maksymalnie 2 lata, choć nie wiadomo wciąż kiedy się rozpocznie. Nie ma tez informacji o planowanych kosztach. Nieco ponad rok temu PPL szacował, że tylko rozbudowa pirsu północnego może kosztować 80 mln PLN, a południowego – prawdopodobnie jeszcze większe pieniądze.
    Stoarn, Katowiczanin and kaspric like this.

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomo Zobacz posta
    Fly4Free donosi:
    Antoniego wystarczyło wyoutować i zaraz się okaże że CPK niepotrzebny!

    Wow, jestem pod wrażeniem <3

  5. #45

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Będzie potrzebny tak długo jak na Okęciu nie będzie dwóch równoległych pasów startowych, a tego zdaje się nie ma aktualnie w jakichkolwiek planach.

  6. #46

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Czy ktoś ma możliwość wstawienia tu linku do jakiejś strony albo chociaż orientacyjnego projektu/rysunku jak będzie wyglądała ta rozbudowa terminala?
    Gaszpar likes this.

  7. #47

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    Czy ktoś ma możliwość wstawienia tu linku do jakiejś strony albo chociaż orientacyjnego projektu/rysunku jak będzie wyglądała ta rozbudowa terminala?
    Jeśli dobrze rozumiem to będzie to co na słynnej wizce z 3 DS Polconsult. Na czerwono zaznaczyłem przedłużenie pirsu południowego. Swoją drogą, czy baza paliwowa nie miała przestać wykorzystać bocznicę i przenieść się gdzieś indziej? Wtedy można połączyć siły razem z tą wizualizacją i w tamtym miejscu coś jeszcze wcisnąć.



    Gaszpar likes this.

  8. #48
    Awatar roberts115

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    (...) Swoją drogą, czy baza paliwowa nie miała przestać wykorzystać bocznicę i przenieść się gdzieś indziej? Wtedy można połączyć siły razem z tą wizualizacją i w tamtym miejscu coś jeszcze wcisnąć.
    Przenoszą tylko front rozładunkowy. Zostaje baza paliw z obecnie wykorzystywanymi zbiornikami. Niesie to ze sobą konsekwencje w postaci nieprzekraczalnych odległości bezpiecznych od zbiorników paliw w których nie mogą przebywać pasażerowie (w trybie statycznym - np. siedząc w budynku).

  9. #49
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Mnie zastanawia jedno Będzie więcej miejsca dla samolotów na Lotnisku Chopina | Niezależna
    "Kluczem do rozbudowy portu jest porozumienie z Ministerstwem Obrony Narodowej. To porozumienie dotyczy dwóch kwestii. Pierwsza - potrzebujemy przejąć od wojska 22,3 m płyty, która obecnie jest wykorzystywana przez wojsko. Tutaj potrzebna jest zgoda MON. W ramach rozbudowy proponujemy także przenieść m.in. heliport, czyli stanowisko dla helikopterów. "

    Co daje zajęcie zaledwie 22,3m z płyty MON? Przecież to nie wystarczy nawet na stanowisko oddalone dla 737? Czy ta "rozbudowa" to nie będzie tylko przebudowa umożliwiająca wydzielenie stanowisk kodu E od stronu północnej?
    alacherbauer likes this.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  10. #50

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań,Toronto.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Mnie zastanawia jedno Będzie więcej miejsca dla samolotów na Lotnisku Chopina | Niezależna
    "Kluczem do rozbudowy portu jest porozumienie z Ministerstwem Obrony Narodowej. To porozumienie dotyczy dwóch kwestii. Pierwsza - potrzebujemy przejąć od wojska 22,3 m płyty, która obecnie jest wykorzystywana przez wojsko. Tutaj potrzebna jest zgoda MON. W ramach rozbudowy proponujemy także przenieść m.in. heliport, czyli stanowisko dla helikopterów. "

    Co daje zajęcie zaledwie 22,3m z płyty MON? Przecież to nie wystarczy nawet na stanowisko oddalone dla 737? Czy ta "rozbudowa" to nie będzie tylko przebudowa umożliwiająca wydzielenie stanowisk kodu E od stronu północnej?
    Miało by to sens. 22,3 m płyty aby po drugiej stronie północnego pirsu dodać 3 stanowiska dla kodu E a stanowiska non-schengen dla kodu C przenieść na drugą strone, tam gdzie dzisiaj jest schengen. Z tego powodu konieczność rozbudowy pirsu południowego - kosztem stanowisk non schengen dla kodu C ubędzie stanowisk schengen kodu C.

    Ciekawi mnie tylko to na czym polegałaby rozbudowa pirsu północnego?

  11. #51

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janek Zobacz posta
    Miało by to sens. 22,3 m płyty aby po drugiej stronie północnego pirsu dodać 3 stanowiska dla kodu E a stanowiska non-schengen dla kodu C przenieść na drugą strone, tam gdzie dzisiaj jest schengen. Z tego powodu konieczność rozbudowy pirsu południowego - kosztem stanowisk non schengen dla kodu C ubędzie stanowisk schengen kodu C.

    Ciekawi mnie tylko to na czym polegałaby rozbudowa pirsu północnego?
    Może chodzi o to, że planują w początkowych gateach (1-12) wyburzyć co drugą wieżę, rękawy przełożyć do pozostałych aby były po dwa i tym sposobem będą ekstra 3 stanowiska kodu E, a kawałek płyty od MON potrzebują aby wypychać B787 z gate 2? Cały pirs północny będzie wtedy non-schengen, zrobią kontrolę paszportową bezpośrednio z Poloneza (jak w MUC), a "stracone" bramki Schengen odbija sobie rozbudową pirsu południowego.
    Stoarn likes this.

  12. #52
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Zauważ, że dwa oddzielne stanowiska na C są szersze niż jedno stanowisko na E (przy podwójnym C). W uproszczeniu tak jak piszesz by można, jednak chyba więcej by się zmieściło gdyby też niektóre łączniki poprzesuwać.

  13. #53

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Podwójne C zabiera jakieś 75 m? A zwykłe E jakieś 65 m?

    Trzebaby poprzesuwać trochę...

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  14. #54

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Zauważ, że dwa oddzielne stanowiska na C są szersze niż jedno stanowisko na E (przy podwójnym C). W uproszczeniu tak jak piszesz by można, jednak chyba więcej by się zmieściło gdyby też niektóre łączniki poprzesuwać.
    Oczywiście wiem ale przesuwanie to już chyba za dużo pracy. Artykuły mówią o 3 nowych stanowiskach kodu E dla non-schengen. Tutaj idealnie jest tyle miejsca, bo gdzie indziej?

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Podwójne C zabiera jakieś 75 m? A zwykłe E jakieś 65 m?

    Trzebaby poprzesuwać trochę...

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Tak czy siak 3 E się zmieszczą, a dodatkowo będzie prościej na tych stanowiskach robić jednocześnie 2x C. Może z jednego E zrobią F, tylko po co jak PPL nie chce aby do WAW A380 latał.

  15. #55
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Tak btw (bo to nie jest rozważane) ciekaw jestem, czy u nas wchodziłoby w grę jak w niskokosztowym terminalu na Naricie:



    Mostek na końcu pirsu północnego i terminal satelicki (tudzież po prostu wyjścia) po drugiej stronie drogi kołowania w miejscu PPS9 - z 6-9 wyjść kodu E by tam się zmieściło
    Stoarn likes this.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  16. #56
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Nie ma opcji na PPS9 zrobić 6-9 stanowisk kodu E. Tam aktualnie jest 8 stanowsik kodu C. Zrobienie tam czegoś więcej wymagałoby współpracy z wojskiem (powierzchnia na wschód od U2) oraz zrobienia czegoś ze strażnicą znajdującą się między 7A, 7B i 9.

  17. #57

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Podwójne C zabiera jakieś 75 m? A zwykłe E jakieś 65 m?

    Trzebaby poprzesuwać trochę...
    A to tak się da "poprzesuwać trochę"
    To może przy okazji poprzesuwają i ze stanowisk "D" zrobią "E"
    Albo jeszcze lepiej cały terminal "E/2C" i po problemie ...
    Stoarn likes this.

  18. #58

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Pytanie jest ile więcej zabiera E/2C od zwykłego E

    Kiedyś ER1 pisał - poprzesuwać = łączniki zdemontować i wymontować, szybę wybić w innym miejscu i tam je wstawić.

    No łączniki 16-19 to w obecnym stanie jest straszne zmarnowanie miejsca.

    Myślę że dałoby się zrobić z nich spokojnie E/2C x 2 i C x 1, może nawet coś wiecej...

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  19. #59

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Pytanie jest ile więcej zabiera E/2C od zwykłego E

    Kiedyś ER1 pisał - poprzesuwać = łączniki zdemontować i wymontować, szybę wybić w innym miejscu i tam je wstawić.

    No łączniki 16-19 to w obecnym stanie jest straszne zmarnowanie miejsca.

    Myślę że dałoby się zrobić z nich spokojnie E/2C x 2 i C x 1, może nawet coś wiecej...

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Myślę, że przesuwanie to za duże wydatki w stosunku do efektów. Zamiast 3E/6C mielibyśmy 3E/6C+1D? a cała przebudowa trwałaby dużo dłużej i czasowo trzeba by wyłączać więcej bramek.

  20. #60

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Myślę, że przesuwanie to za duże wydatki w stosunku do efektów. Zamiast 3E/6C mielibyśmy 3E/6C+1D? a cała przebudowa trwałaby dużo dłużej i czasowo trzeba by wyłączać więcej bramek.
    Zamiast 4 D mielibyśmy 3E/6C albo 3E albo 2E/4C + 1C (nie wiem dokladnie)

Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 01-03-2018, 22:35
  2. 01-03-2018, 22:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •