Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 6 7 8
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 150
Like Tree67Likes

Wątek: Dalsza rozbudowa terminala

  1. #141
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    No nie wiem. Będą bagaże z Rosji i wtedy co, sztabki złota ludziom na głowy na poziomie 200 będą spadać? Za duże ryzyko
    Paxy na 200 się ucieszą i cały świat zacznie latać przez Okęcie! I o to chodzi.

    Piotr
    Swoją drogą ogrzewanie tego zimą i chłodzenie w lecie musi kosztować.

  2. #142

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Sortownia powinna być na 0 albo na poziomie minus

  3. #143

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Myślę, że się przyda przy rozbudowie pirsu południowego, jeśli poziom 3 zostanie zaprojektowany jako poczekalnia NS pełnej szerokości, a nie jako wąska antresola. Wtedy byłoby łatwo robić rotacje pomiędzy N a NS korzystając z tego samego stanowiska.
    Pomysł rozbudowania antresoli do pełnej szerokości nie jest zły, choć chyba niemożliwy bez znacznych modyfikacji(brak konstrukcji nośnej), ale powiedzmy że się "da".

    To jak proponujesz rozdzielić przyloty-NS od odlotów-NS? Korytarz sterylny na poziomie 3. na wzór dawnego T1? Dobudowa poziomu 4.?

    Zakładam że ruch Schengen pozostaje na poziomie 2.

  4. #144

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta

    To jak proponujesz rozdzielić przyloty-NS od odlotów-NS?
    Dlatego, że "gorsi" NS muszą przejść dodatkową kontrolę bezpieczeństwa przed tranzytem?

  5. #145

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Dlatego, że "gorsi" NS muszą przejść dodatkową kontrolę bezpieczeństwa przed tranzytem?
    Tak. Według europejskich standardów bezpieczeństwa przyloty NS, z wyjątkiem UK i US, są uznawane za "unclean" i przed transferem muszą przejść przez ponowną kontrolę bezpieczeństwa.

    Stąd moje pytanie jak proponujesz rozdzielić te potoki na jednym poziomie.

  6. #146

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Pomysł rozbudowania antresoli do pełnej szerokości nie jest zły, choć chyba niemożliwy bez znacznych modyfikacji(brak konstrukcji nośnej), ale powiedzmy że się "da".

    To jak proponujesz rozdzielić przyloty-NS od odlotów-NS? Korytarz sterylny na poziomie 3. na wzór dawnego T1? Dobudowa poziomu 4.?

    Zakładam że ruch Schengen pozostaje na poziomie 2.
    Wiem, że MUC T2 ma/miał 2 poziomy z rozdziałem na N i NS, ale tak mi zawróciłeś w głowie że zrobiłem małe odkrycie:

    MUC Przed:


    i
    MUC Po "drobnej modernizacji"


    Oczywiście nie proponuję poziomu +4, ale widać, że u innych też się pojawił problem z rozdziałem NS, wymagający rozwiązania.
    A tutaj dowód, że ta dobudowa to górne przejście (czyli poziom +4) dla przylotów NS na przykładzie nagrania z lotu DEL-MUC (w 12:50)
    https://www.youtube.com/watch?v=X0PWhXrKgiw

  7. #147

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Tak. Według europejskich standardów bezpieczeństwa przyloty NS, z wyjątkiem UK i US, są uznawane za "unclean" i przed transferem muszą przejść przez ponowną kontrolę bezpieczeństwa.

    Stąd moje pytanie jak proponujesz rozdzielić te potoki na jednym poziomie.
    Ciekawe że w MUC ruch z Kanady jest sterylny, nie potrzeba kontroli bezpieczeństwa a w WAW nie jest. Czasem to wygląda ze sami sobie utrudniamy pracę, czy nie możnaby stworzyć korytarzy które by były zamykane i ruch przepuszczany w zależności od zapotrzebowania na bramki, coś takiego jest w YYZ gdzie bramki D przeplata się z bramki F (do USA) i w zależności od potrzeb są otwierane odpowiednie sekcje.

  8. #148

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Wiem, że MUC T2 ma/miał 2 poziomy z rozdziałem na N i NS, ale tak mi zawróciłeś w głowie że zrobiłem małe odkrycie:

    MUC przed i po "drobnej modernizacji"

    Oczywiście nie proponuję poziomu +4, ale widać, że u innych też się pojawił problem z rozdziałem NS, wymagający rozwiązania.
    A tutaj dowód, że ta dobudowa to górne przejście (czyli poziom +4) dla przylotów NS na przykładzie nagrania z lotu DEL-MUC (w 12:50)
    https://www.youtube.com/watch?v=X0PWhXrKgiw
    Obowiązkowe rozdzielenie odlotów od przylotów z krajów Non-Schegen zaczeło powszechnie obowiązywać w Europie od stycznia 2010 r., wcześniej kraje członkowskie same desygnowały które kraje uważają za ”unclean”, stąd konieczność „modernizacji” MUC i FRA w latach 2007-2009 (Niemcy mieli bardzo luźne podejście - zaledwie 20 krajów traktowali jako "unclean" stąd niemal cały ruch NS był "clean" u nich). W 2014 r. AMS przeszedł nieco spóźnioną podobnął(ale na odwrót) modernizację. Wczęśniej AMS nie miał „clean” strefy transferowej. Cała strefa NS(kilka pirsów) była „unclean” i każdy gate lub grupa gate’ów miała własną kontrolę bezpieczeństwa (jak dawny T1 w WAW), co w tranzycie NS-NS lub NS-S nie rodziło większych problemów, ale ruch S-NS był poddawany niepotrzebnej drugiej kontroli. Holendrzy zastosowali podobne rozwiązanie co w MUC, i dobudowali drugą kondygnację nad pirsami NS.

    Poza członkami UE oraz ESWH(EFTA-CH,NO,IC,LI), to ponownej kontroli nie muszą przechodzić pasażerowie przylatujący z USA, Kanady, Czarnogóry, Wysp Owczych, Grenlandii, Guernsey, Jersey i Wyspy Man.

    Cytat Zamieszczone przez miqas Zobacz posta
    Ciekawe że w MUC ruch z Kanady jest sterylny, nie potrzeba kontroli bezpieczeństwa a w WAW nie jest.
    Ruch z Kanady jest sterylny, ale staje się nie-sterylny po wymieszaniu z ruchem z Rosji i Ukrainy itd. na antresoli w WAW. Problem jest taki że w WAW obecnie nie ma bramek kontroli granicznej które mogłyby obsłużyć ruch przylatujący do UE na poziomie +2. Pasażer przylatujący z USA czy Kanada lecący dalej do Rzeszowa nie miał jakby przedostać się do strefy odlotów Schengen bez przejścia przez kontrolę paszportową na poziomie +3.

    Przy obecnej konfiguracji, pasażerów przylatujących z US/CA z połączeniem na dalszy lot ze strefy NS można by wypuszczać bezpośrednio na poziomie +2 bez większego problemu. W ten sposób można by odciążyć punkt kontrolny na NS-NS na poziomie +3. (Nie wiem czy tak już nie jest.)


    Cytat Zamieszczone przez miqas Zobacz posta
    czy nie możnaby stworzyć korytarzy które by były zamykane i ruch przepuszczany w zależności od zapotrzebowania na bramki, coś takiego jest w YYZ gdzie bramki D przeplata się z bramki F (do USA) i w zależności od potrzeb są otwierane odpowiednie sekcje.
    Jest/było podobne rozwiązanie zastosowane na Okęciu tzw. swing-gates w pirsie północnym, czyli bramki które mogły być w trakcie dnia dowolnie przypisywane do strefy S lub NS. Ale wraz rozrostem ruchu NS, to zostały chyba na stałe przypisane do NS i ta funkcjonalność straciły na znaczeniu.
    Rafal likes this.

  9. #149
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Przy obecnej konfiguracji, pasażerów przylatujących z US/CA z połączeniem na dalszy lot ze strefy NS można by wypuszczać bezpośrednio na poziomie +2 bez większego problemu. W ten sposób można by odciążyć punkt kontrolny na NS-NS na poziomie +3. (Nie wiem czy tak już nie jest.)
    Jest. Praktycznie każdy przylot z US/CA tak ma; spora część z LHR; można stosować również na wszystkich przylotach NS z UE (w ramach możliwości operacyjnych). SIN też ma być objęty jako "clean".

    Bramki zmienne są stosowane na Okęciu; wyjścia nr 5/6//5N/6N oraz 23/24//23N/24N, niedługo jeszcze 25/26//25N/26N - te pierwsze dwa de facto stosowane codziennie. W teorii 7N/8N też się tak da - w praktyce jednak nie i są na stałe NS; również 3/4 ma taką możliwość ale chyba jeszcze nie było wykorzystywane w nowej formule.

  10. #150

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Kiedy mogą zostać udostępnione gejty 25/26 dla ruchu NS? Widziałem już nowe oznaczenia na lotnisku 25-26N. Na odlotach jest szklana ścianka oddzielająca te gejty od gejtów strefy Schengen. Natomiast ciekawi mnie jak to będzie rozwiązane na poziomie przylotów poziom +3. Tam gejty te wydają się być nieprzygotowane. Gdzie po wyjściu z tych gejtów będzie odbywać się kontrola paszportowa wie ktoś? Zupełnie nie mogę sobie tego wyobrazić. Brak jest jakichkolwiek oznaczeń i bez dodatkowych kabin kontroli paszportowej na poz +3 chyba nie da się włączyć tego gejtu do strefy NS?

Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 6 7 8

LinkBacks (?)

  1. 01-03-2018, 22:35
  2. 01-03-2018, 22:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •