Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 150
Like Tree67Likes

Wątek: Dalsza rozbudowa terminala

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Dalsza rozbudowa terminala


    Polecamy

    Czy ktoś ma jakieś info (obrazki, mapki, rzuty, założenia, cyfry, daty) dotyczące dalszej rozbudowy terminala - w zakresie zarówno budynku jak i liczby i typu kontaktowych miejsc postojowych dla samolotów?

    Do ER1 największy uśmiech

    Temat otwieram w związku z:
    - zakończeniem budowy buraka,
    - ostatnim artykułem o planowanej LOTowskiej ekspansji na innych kontynentach (jeśli chodzi o miejsca postojowe dla szerokokadłubowców ok. 14 to za kilka lat zrobi się gorąco).

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    W tej Kwestii, nie ma już chyba wyjścia, jeśli dojdzie do budowy miasteczka biznesowego w bezpośredniej bliskości lotniska, to jedyne miejsce jakie mi przychodzi do głowy, przy oczywiście dobrym połączeniu komunikacyjnym, to tereny etiudy, budynku poczty i siedziby WAS-u, inne lokalizacje miałyby albo słabe połączenie komunikacyjne albo byłyby bardzo drogie.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2015
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    "jeśli chodzi o miejsca postojowe dla szerokokadłubowców ok. 14 to za kilka lat zrobi się gorąco"

    Co masz na myśli?

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez motorista2002 Zobacz posta
    "jeśli chodzi o miejsca postojowe dla szerokokadłubowców ok. 14 to za kilka lat zrobi się gorąco"

    Co masz na myśli?
    LOT w chwili obecnej ma 2 fale dalekodystansowe (wylot ok. 13-14 i ok. 16-17), koło 14 zachodzą na siebie, jeśli część maszyn z drugiej fali przyleci wcześniej (zwykle), a te z fali pierwszej oczekują na pasażerów tranzytowych. Zakładając chęć obsługi połączeń dalszych, w grę wchodzi jeszcze fala z wylotem ok. 22 i przylotem po 06 i maszyny rotujące w tej fali na zmianę z pozostałymi dwiema falami.

    Wylot ok. 22 z przylotem ok. 18, lub wylot ok. 10 z przylotem o 6 nie ma sensu bo bardzo ogranicza możliwości tranzytowe, więc LOT się raczej na taką opcję nie zdecyduje.

    Za każdym razem, gdy Prezes LOTu mówi o ekspansji dalekiego zasięgu i kilkunastu maszynach (14, 15, 16, 19 różne liczby padały jako stan docelowy), to ja się zastanawiam - gdzie one będą parkować? Wraz z całą resztą floty LOTowskiej, która ma podobno przeżyć boom
    konrad777 likes this.

  5. #5
    Awatar pawel111

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Wrocław/ Ludwikowice

    Domyślnie

    Dowodem na to niech będzie fakt, że pomimo zakończenia budowy nowej części terminalu, już planujemy rozbudowę pirsów. Pozwoli nam to zwiększyć liczbę stanowisk kontaktowych (rękawów - przyp. red.), przede wszystkim dla samolotów szerokokadłubowych, takich jak np. boeing 787 dreamliner.
    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1..._na_taras.html

    Ja znalazłem tylko tyle w tym temacie.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    Z tego co kiedyś było omawiane to właśnie przedłużenie pirsu od strony południowej. Tam ma powstać dodatkowa cześć non-schengen dla szerokokadłubowców (jeśli się nie mylę to miejsc postojowych będzie 2-3). Od strony północnej nie wiem czy da rady coś dobudować.

    Prawda jest taka że teraz najsłabszy punkt lotniska w Warszawie to właśnie strefa non-schengen. Po przejściu kontroli dokumentów nie ma tam zbyt wiele niestety. Nie ma gdzie porządnie zjeść i zrobić zakupów. Ostatnio jak leciałem do Polski z YYZ to siedział koło mnie Pan który miał przesiadkę w WAW do Tibilisi (oczekiwanie na lot do Tibilisi 8 godzin). Nie wyobrażam sobie co on tam przez 8 godzin robił (wspomniał że nie ma wizy schengen a więc ze strefy non-schengen nie wyjdzie). Strefa non-schengen jest w Wawie bardzo uboga i oferty dla pasażera tranzytowego z non-schengen do non-schengen praktycznie nie ma żadnej.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Zastanawia mnie, czy dałoby się tak zrobić, żeby cały najwyższy poziom był dedykowany przylotom NS i dzięki temu można by obydwie strefy połączyć jakoś.

    Albo żeby w ogóle przebudować najwyższy poziom, w tej chwili jest taki trochę na pół-gwizdka, nie wiem czy konstrukcja wytrzymałaby zwiększone obciążenie.

    Ale fakt jest, że według stanu na dziś powierzchnia zmarnowana wzorowo.
    konrad777 likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Garść ogólnych informacji w temacie można znaleźć na p***r.com, z ważniejszych:
    - wydłużenie obydwu pirsów tak by w sumie powstały 4-5 nowe gaty dla szerokich i 3-4 dla wąskich;
    - wybudowany system dystrybucji paliwa bezpośrednio na stanowiska postojowe nie będzie wykorzystywany ;
    - planowanie rowkowania DS3;
    - plan budowy terminalu cargo.
    W najbliższych latach chcą wydać na inwestycje ok. 350-400 mln PLN.
    Pozdrawiam,
    slaweq

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Wydłużenie pirsu północnego?? WOW!

    Jeśli rękawów razem byłoby 36, to już będzie europejska pierwsza liga

    Ciekaw jestem, jak w praktyce:

    - poradzą sobie z sortownią,
    - poradzą sobie z ograniczonym miejscem wokół pirsu północnego
    - połączą strefy NS obecną z NS projektowaną na południu.


    -------------------------------------------------------

    Pytanie do biegłych - czy gdyby z łącznika przy gejtach 27/28 (ten co obsługiwał przyloty autobusem) wymontować rękaw, to w miejscu obecnych stanowisk 16 i 17 mógłby zaparkować jeszcze jeden Drimek?

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    - połączą strefy NS obecną z NS projektowaną na południu.
    Najbardziej oczywisty wydaje mi się baaardzo długi chodnik górą lub/oraz wahadłowy busik.
    Gdybam sobie jednak, czy w codziennym użytkowaniu nie można by konieczności użytkowania tego połączenia ograniczyć do minimum. Załóżmy, że ta nowa strefa NS w pirsie południowym przeznaczona zostanie na chartery, lcc oraz linie spoza *A, które nie mają C/S z LO, ani którym LO nie dowozi transferów [z NS] jak np. EK, QR, BA, LY itp. (poprawcie jeśli coś tu zmyśliłem). Dla LO, *A oraz C/S takich jak SU, B2 itp. pozostałaby cała rozbudowana strefa NS w pirsie północnym. Miałby taki podział rację bytu?
    Pozdrawiam,
    slaweq

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slaweq Zobacz posta
    Najbardziej oczywisty wydaje mi się baaardzo długi chodnik górą lub/oraz wahadłowy busik.
    Gdybam sobie jednak, czy w codziennym użytkowaniu nie można by konieczności użytkowania tego połączenia ograniczyć do minimum. Załóżmy, że ta nowa strefa NS w pirsie południowym przeznaczona zostanie na chartery, lcc oraz linie spoza *A, które nie mają C/S z LO, ani którym LO nie dowozi transferów [z NS] jak np. EK, QR, BA, LY itp. (poprawcie jeśli coś tu zmyśliłem). Dla LO, *A oraz C/S takich jak SU, B2 itp. pozostałaby cała rozbudowana strefa NS w pirsie północnym. Miałby taki podział rację bytu?
    Moim zdaniem podział taki nie miałby racji bytu, bowiem w strefie południowej powstać mają dodatkowe standy dla LOTowskich Dreamlinerów.

    Jedyny podział wewnątrz NS jaki miałby sens to loty do USA (jak w Monachium) i inne, wówczas przyloty i odloty odbywają się z tego samego poziomu (USA spełniają normy bezpieczeństwa jakich inne destynacje NS nie spełniają).

    Ale moim zdaniem i to jest niewykonalne, bo projektowana liczba lotów do USA jest za duża, aby zmieścić je w pirsie południowym, a za mała, by cały pirs północny im poświęcać.

    Jedyna opcja to pozyskanie dodatkowej kondygnacji w jakiś sposób...

  12. #12
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    EK i QR na pewno latają z LOTem. Spokojnie można kupić na ich stronach bilety np. z Gdańska, z dowozem na przesiadkę do WAW.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    EK i QR na pewno latają z LOTem
    Krajówki i inne Schengen owszem, chodziło mi o ruch LO NS -> EK/QR
    Pozdrawiam,
    slaweq

  14. #14
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Czy są może już jakieś konkretne plany i ewentualne terminy rozbudowy terminala? Chodzi mi głównie o strefę Non-Shengen. Z dzisiejszych rewelacji wynika, że w 2018 roku mają pojawiać się we flocie B787-9, które zwiększą liczbę Drimków w taborze LOT'u do 11 sztuk. Trdno by było oczekiwać, że obecna strefa Non-Schengen wytrzyma taki natłok maszyn, nie mówiąc już o innych grubasach (Emirates, Qatar, Air China i AC Rouge i inni)

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    Chyba nic nie ma i będą dowozić autobusami

  16. #16
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    O ile będą na to wolne, dostępne wyjścia
    Stoarn and biedny_miś like this.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cani Zobacz posta
    Czy są może już jakieś konkretne plany i ewentualne terminy rozbudowy terminala? Chodzi mi głównie o strefę Non-Shengen. Z dzisiejszych rewelacji wynika, że w 2018 roku mają pojawiać się we flocie B787-9, które zwiększą liczbę Drimków w taborze LOT'u do 11 sztuk. Trdno by było oczekiwać, że obecna strefa Non-Schengen wytrzyma taki natłok maszyn, nie mówiąc już o innych grubasach (Emirates, Qatar, Air China i AC Rouge i inni)
    Oficjalnie wszystko zależy od decyzji o ewentualnej budowie CPL, a ta szybko nie zapadnie. Dodatkowo, gdyby jednak wariant budowy nowego portu zwyciężył, pewnie będzie on gotowy nie szybciej niż za 10 lat, dlatego dyskusja o rozbudowie Okęcia powinna powrócić możliwie szybko...

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Plan rozbudowy według ostatniego komunikatu jest taki: Pirs Południowy zostanie powiększony na bank, a Północny - jeśli projekt CPL nie zostanie uruchomiony.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Plan rozbudowy według ostatniego komunikatu jest taki: Pirs Południowy zostanie powiększony na bank, a Północny - jeśli projekt CPL nie zostanie uruchomiony.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

    Ale formalna decyzja o rozbudowie pirsu południowego chyba też jeszcze nie zapadła? Czytałem, że jest to w planach, czy istnieje jednak jakiś harmonogram?

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie zapadła

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 01-03-2018, 22:35
  2. 01-03-2018, 22:00

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •