Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 150
Like Tree67Likes

Wątek: Dalsza rozbudowa terminala

  1. #101

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Zastanawiam się, czy planowane rozbudowy przewidują wykorzystanie elementów modułowych, takich które za 10 lat hipotetycznie można zdemontować i wykorzystać w CPL. Rękawy, panele okienne, sufitowe, systemy ruchomych chodników, cokolwiek. Koszt takiej rozbudowy, która prawdopodobnie jest czasowa, byłby wtedy minimalny.

  2. #102

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Rękawy pewnie tak. Panele, szyby, itp nie. Architektura dużych terminali lotniczych (łącznie z obecnym Okęciem) jest silnie zindywidualizowana o wyszukane formie, konstrukcji i w praktyce jest nie możliwa do readaptacji. Problemem jest zewnętrzne szkło, które nie może dawać refleksów na płytę lotniska, co wymusza albo pochylenie ściany (jak większość lotnisk) albo specjalne szkło antyrefleksyjne popularne na lotniskach w Niemczech. Nie wiadomo co wymyślą na CPL. Ale jeśli lotnisko ma na papierze udokumentowane, że planowany okres użytkowania to na pewno 10lat, to wydaje się uzasadnione by spróbować zainwestować w rozbieralną taniochę bez dużych przeszkleń itp. , którą można wykorzystać chociaż w części gdziekolwiek. Tylko konstrukcja powinna być wtedy stalowa, skręcana, a nie spawana. Ale wszystkie surowe normy p.poż musi niestety spełniać, właściwe dla wielkości całego terminala. Radom kupił terminal od Łodzi ze 2 mln zł, koszt jego przemontowania wyniósł dodatkowo 4,5 mln zł. Ale co z tego, jeśli roczne straty są wielokrotnie większe. A Okęcie łatwo będzie w stanie pokryć koszt rozbudowy z jednorocznego zysku, nawet w wersji "na bogato".

  3. #103

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Witam,

    nie widziałem jeszcze tego rysunku na forum, więc wklejam

    nie wiem czy rysunek przedstawia rzeczywiste plany rozbudowy czy wyobrażenia dziennikarza...



    Pozdrawiam
    Stoarn and Airliner like this.

  4. #104

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Źródło: Do rozbudowy Okęcia przystąp. Bo się udusi - Transport - Gazeta Prawna - wiadomości, podatki, prawo, biznes i finanse

    Gruntu z MON nie ma, znowu pojawia się Radom, a zmiana miejsca postoju śmigłowców raczej nie powiększy przepustowości ponieważ wciąż będą latały w stronę miasta, nad lotniskiem, blokując je. Grafika wg mnie jest radosną twórczością, na poprzedniej stronie jest bardziej realistyczny wygląd przyszłego pirsu południowego. Te zmiany pomogą na rok, maks. dwa lata, o ile w ogóle się odbędą.

  5. #105

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Z dzisiejszej konferencji:






    “Rozbudowa” Okęcia to rozbudowa bryły Terminal 2 w kierunku północnym kosztem stanowisk kontaktowych od strony płyty wojskowej oraz bardzo długi pirs południowy, plus kilka dodatkowych dróg kołowania.

  6. #106

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Pięknie to na papierze wygląda tylko, że trzeba wyeksmitować wszystkich "mieszkańców" pirsu północnego a potem południowego na czas remontu.
    Sensownego rozwiązania na tą chwilę nie ma a to oznacza problem dla wszystkich AON...

  7. #107
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    A gdzie zmieszczą bagaże? Sortownia da radę obrobić większą liczbę bagaży?

  8. #108
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    A gdzie zmieszczą bagaże? Sortownia da radę obrobić większą liczbę bagaży?
    Jak nie, jak tak.

    Piotr
    alacherbauer, JeV and tinek6 like this.

  9. #109

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Coś trzeba zrobić, aktualnie pomysły ograniczają się do tego żeby zalać teren betonem i dostawić parę wiat pasażerskich. Za 5 lat będziemy przebudowywać parking na terminal. Air Berlin i Olympic też miały taki dobry "timing".

  10. #110

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tak naprawdę wczorajsza konferencja tylko ogólnikowo traktowała o rozbudowie WAW. Przedstawione rysunki z komentarzem trudno nazwać zaawansowanym planem, mam nadzieję że niebawem zostanie przedstawiona zoperacjonalizowana, bardziej szczegółowa koncepcja. Ale w pełni zgadzam się z aabenem - obecne propozycje suną po wierzchu problemu - dołożenie gate-ów i rozbudowa płyt to jednak tylko fragment potrzeb.

  11. #111

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Tak naprawdę wczorajsza konferencja tylko ogólnikowo traktowała o rozbudowie WAW. Przedstawione rysunki z komentarzem trudno nazwać zaawansowanym planem, mam nadzieję że niebawem zostanie przedstawiona zoperacjonalizowana, bardziej szczegółowa koncepcja. Ale w pełni zgadzam się z aabenem - obecne propozycje suną po wierzchu problemu - dołożenie gate-ów i rozbudowa płyt to jednak tylko fragment potrzeb.
    Dzisiaj pojawił się artykuł o rozbudowie, z lepszą grafiką. Czyli będą przenosić bazę paliwową?

    Lotnisko Chopina wykorzysta przepustowość do 2020 roku - Pasazer.com

  12. #112

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Dzisiaj pojawił się artykuł o rozbudowie, z lepszą grafiką. Czyli będą przenosić bazę paliwową?

    Lotnisko Chopina wykorzysta przepustowość do 2020 roku - Pasazer.com
    To jest właśnie slajd z wczorajszej konferencji. Ciekawi mnie jak dokładniej pomyślana została rozbudową strefy N/S i jak wpłynie to na przepustowość godzinową i całkowitą.

  13. #113

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    To jest właśnie slajd z wczorajszej konferencji. Ciekawi mnie jak dokładniej pomyślana została rozbudową strefy N/S i jak wpłynie to na przepustowość godzinową i całkowitą.
    Paliwo nie ale bazę techniczną Welcome i bodajże ich cargo już tak w miejsce bliżej niesprecyzowane
    Z północnego eksmisja na czas przebudowy.
    Termin optymistyczny zakończenia północnego 1 maj 2019
    Pesymistyczny 1 sierpień 2019.
    Południowy bodajże okolice listopada tego roku.
    Jak mnie pamięć nie myli
    Przepustowość nie wiem ale jakieś wyliczanki są.

  14. #114

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Dzisiaj pojawił się artykuł o rozbudowie, z lepszą grafiką. Czyli będą przenosić bazę paliwową?
    Wygląda mi na to, że co najwyżej będą likwidować stare zbiorniki, które wyglądają na dawno nie używane.
    To całkiem dobre i obszerne miejsce na stanowiska postojowe. 10 miejsc da się z tego wyciąć.

    Jeśli chodzi o rozbudowę terminala w tym czerwonym punkcie, to chyba chodzi o to, że jest to dobre miejsce dla rozbudowy w przyziemiu sortowni i magazynu bagażu wcześniej nadanego. Moim zdaniem nie wymaga to zamknięcia pirsu północnego.

  15. #115

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Z północnego eksmisja na czas przebudowy.
    Termin optymistyczny zakończenia północnego 1 maj 2019
    Pesymistyczny 1 sierpień 2019.
    Południowy bodajże okolice listopada tego roku.
    Jak mnie pamięć nie myli
    Te terminy to chyba są z 1. kwietnia?

  16. #116

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    To wygląda na budowę odnogi pirsu północnego vis a vis obecnej strefy NS. Dawno temu ktoś wstawiał tu wizkę z takim pomysłem jako własnym co miało dodać cztery miejsca dla kodu E w NS. Chyba się teraz to ziści.

  17. #117
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Nie. To przedłużenie strefy ogólnej w kierunku północnym. A ta czerwona kreska to TWY a nie "pirs".

  18. #118
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Dzisiaj pojawił się artykuł o rozbudowie, z lepszą grafiką. Czyli będą przenosić bazę paliwową?

    Lotnisko Chopina wykorzysta przepustowość do 2020 roku - Pasazer.com
    Na tej ilustracji (wizualizacji) tak naprawdę ciężko zorientować się, co jest terminalem, a co drogą kołowania. Taki sam kolor i prawie taka sama grubość kreski! Miszczostfo!

  19. #119

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Paliwo nie ale bazę techniczną Welcome i bodajże ich cargo już tak w miejsce bliżej niesprecyzowane
    Z północnego eksmisja na czas przebudowy.
    Termin optymistyczny zakończenia północnego 1 maj 2019
    Pesymistyczny 1 sierpień 2019.
    Południowy bodajże okolice listopada tego roku.
    Jak mnie pamięć nie myli
    Przepustowość nie wiem ale jakieś wyliczanki są.
    Kiedy zatem miałyby zacząć się roboty? Jednocześnie zastanawiam się jak będzie się kształtowała liczba gate-ów kontaktowych w strefie NS dojdą nowe dla kodu E, a wiesz może ile będzie sumarycznie?
    Rozbudowa pirsu południowego też już jest zaharmonogramowana?

  20. #120
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    To wygląda na budowę odnogi pirsu północnego vis a vis obecnej strefy NS. Dawno temu ktoś wstawiał tu wizkę z takim pomysłem jako własnym co miało dodać cztery miejsca dla kodu E w NS. Chyba się teraz to ziści.
    Aż się przypomnę, bo chyba o moim fotomontażu mówisz, tylko to wymagało nie tyle wcięcia w płytę wojskową, a aneksji całego tereny na wysokości NS. I pomysł był jeszcze sprzed decyzji o CPK...

    Mnie zastanawia, czy w takim układzie strefa NS będzie rozciągnięta na kilka gatów obecnego S, czy po prostu powstanie druga NS a ta zostanie zmniejszona.

Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 01-03-2018, 22:35
  2. 01-03-2018, 22:00

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •