Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie Port lotniczy Modlin a co z Etiudą??


    Polecamy

    Archiwum tematu z lotnictwo.fora.pl
    http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=5519
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    GW pisze dziś o rozbudowie Etiudy. W skrócie: będzie lepiej! Tylko nie wiadomo kiedy.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Oświeżam stary wątek - budowa portu lotniczego w Modlinie ma szanse wreszcie ruszyć z miejsca:

    W Modlinie samoloty w zgodzie z ptakami

    W poniedziałek wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski gwarantował, że lotnisko dla tanich linii w Modlinie nie zaszkodzi ptakom i nietoperzom. Właśnie dał zielone światło inwestycji, o którą w weekend dopytywała komisja UEFA sprawdzająca przygotowania Polski do Euro 2012

    Wczoraj podpisał kluczowy dokument, który pozwoli w końcu zacząć przebudowę dawnego portu wojskowego w Modlinie. To postanowienie, które szczegółowo określa, jak prowadzić inwestycję i eksploatować potem lotnisko, by nie zaszkodzić przyrodzie. Chodzi przede wszystkim o ptaki, których jest w okolicach mnóstwo. M.in. przelatują nad pobliską Wisłą, która jest wpisana na listę cennych przyrodniczo obszarów Natura 2000.

    Brak określenia szczegółowego wpływu przyszłego lotniska na faunę i florę długo blokował inwestycję. Urzędnicy wojewody przez blisko dwa lata wytykali braki w przygotowywanym raporcie środowiskowym. Jego przygotowanie zlecała spółka lotniskowa w Modlinie - musiała zamawiać kolejne badania, m.in. migrujących jesienią ptaków.

    - Postanowienie, które podpisałem, to mocny dokument, który obroni się przed potencjalnym zaskarżeniem - zapewniał wczoraj wojewoda Jacek Kozłowski. Wspólnie z wojewódzkim konserwatorem przyrody Anną Roniker-Dolańską opowiadał o szczegółowych rozwiązaniach, które mają zagwarantować, że przyroda w okolicach Modlina nie ucierpi. Po pierwsze ustalono taki tor lądujących i startujących samolotów, by nie przelatywały bezpośrednio nad obszarami Natura 2000 - Wisłą i Kampinoskim Parkiem Narodowym. Po drugie powinno się odpowiednio zniechęcać ptaki do przebywania na terenie lotniska. Jak napisano w postanowieniu, "na bieżąco trzeba usuwać bazę pokarmową ptaków tj. wysoką trawę, krzewy, drzewa, w szczególności gatunki wydające owoce atrakcyjne dla ptaków". W strefie operacji lotniczych ptaki powinny odstraszać specjalnie hodowane sokoły i psy. Anna Roniker-Dolańska, nie wykluczyła jednak, że w czasie masowych przelotów ptaków (np. jesienią) trzeba będzie wstrzymywać starty samolotów.

    Dokument w sprawie Modlina ma teraz trafić do ministra środowiska. Jeśli nie będzie żadnych zastrzeżeń, Jacek Kowalski, burmistrz Nowego Dworu Maz., na którego terenie znajduje się Modlin, wiosną będzie mógł wydać decyzję środowiskową. W tym roku musi być jeszcze wydane pozwolenie na budowę i dopiero wtedy będzie można ogłosić przetarg na wykonawcę prac. Chodzi m.in. o remont 2,5-kilometrowego pasa startowego i postawienie niewielkiego terminalu, który zaprojektował architekt Stefan Kuryłowicz. Według Piotr Okienczyca, szefa spółki lotniskowej w Modlinie, budowa zacznie się wiosną przyszłego roku. Jeśli nie będzie większych opóźnień, lotnisko powinno zacząć działać w 2010 r.

    Okienczyc zapewnia, że znajdą się chętni na loty z Modlina. Wstępne rozmowy prowadzono z kilkudziesięcioma przewoźnikami. Przynajmniej kilku z nich miałoby uruchomić loty już w pierwszym etapie. Zaawansowaniem prac nad lotniskiem w Modlinie w ostatni weekend mocno interesowała się komisja UEFA, która sprawdza przygotowania Polski do Euro 2012. Port ma wspomagać Okęcie w obsłudze przylatujących kibiców.

    źródło: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5032839.html

  4. #4
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Greg
    Wstępne rozmowy prowadzono z kilkudziesięcioma przewoźnikami.

    "Może chcieliby państwo latać z Modlina? Otwieramy za jakieś trzy lata... W najlepszym wypadku. Tak, blisko Warszawy, dojazd? Półtorej godziny, w godzinach szczytu o wiele więcej, ale za parę lat będzie pociąg! Mhm, latają państwo na Okęcie? Ale my będziemy tańsi! Tak, dalej, z gorszym dojazdem, bez możliwości przesiadkowych zbytnio i z malutkim, ale ładnym terminalem, ale taniej za to."
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5
    Awatar Tom Vein

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Frik marudzisz. Ja nie mogę się doczekać Modlina od kilku lat. Właśnie ze względu na tanie linie, a tak szczerze powiedziawszy ze względu na Ryana. Mam ogromną nadzieję że z momentem otwarcia Modlina, Ryan otworzy zdecydowanie więcej połączeń niż tylko do Dublina. Bo to że Ryan przeniesie się do Modlina nie wątpię. A dojazd, szczerze w godzinach szczytu ten sam czas dotarcia do Modlina co na Okęcie przynajmniej z Pragi. Jak wróciłem w listopadzie z Wiednia, to z Okęcia na Tarchomin jechałem ponad 2 godziny bo padał śnieg. A pomyśl jaką siatkę połączeń ma Ryan i gdzie będzie można polecieć Manchester co weekend , Barcelona, Kanary i tak można by wymieniać. Siatkę połączeń ryan ma genialną

  6. #6
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Taaaa.

  7. #7
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ech, wolę 3 porządne linie na Okęciu, niż setkę lotów Ryana z Modlina...
    Dla mnie to jest wydawanie ciężkich pieniędzy w błoto.
    Za 3-ci terminal się brać a nie jakiś tam Modlin.

    pzdr,P.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A ja mam nadzieję, że bazę w Modlinie rozkręci i W!ZZ, i FR. Dzięki temu na Okęciu zwolni się miejsce dla porządnych linii.


    Coddy:
    Modlin jest konieczny celem odciążenia ruchu na Okęciu. Jeżeli Okęcie ma być/ chce być hub'em, przy obecnych ograniczeniach operacyjnych trzeba z Okęcia jak najszybciej wywalić gdzieś ten ruch, który nigdy Okęciu pozycji hubu przydawać nie będzie, czyli wszelkie lowcosty, za wyjątkiem ew. Norwegiana (CentralWings nie będzie już istniało mam nadzieję). I będzie można zamknąć wreszcie Etiudę, a trzeba to zrobić cito.

    Połączenie Modlin będzie miał z Warszawą kolejowe świetne, drogowe beznadziejne. Nie wyobrażam sobie ani jednego dnia funkcjonowania tego portu, żeby pasażerowie dojeżdżali "siódemką" a potem w bok.

  9. #9
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    Ech, wolę 3 porządne linie na Okęciu, niż setkę lotów Ryana z Modlina...
    Ja wiem, zależy od kierunków, jak na razie Ryan z Polski lata głównie na wyspy, czyli kierunki nudnawe, ale jakby odpalili z Modlina Gironę, jakieś Maroka i inne kierunki południowe to byłoby fajnie.

    Tom Vein, marudzę, bo nie chcę żeby mi miejsce do nauki przerobili na lotnisko komunikacyjne ;P Poza tym od tylu lat wszyscy dookoła mówią o coraz to nowych terminach pierwszych lotów, że już ciężko słuchać.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #10
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn


    Coddy:
    Modlin jest konieczny celem odciążenia ruchu na Okęciu. Jeżeli Okęcie ma być/ chce być hub'em, przy obecnych ograniczeniach operacyjnych trzeba z Okęcia jak najszybciej wywalić gdzieś ten ruch, który nigdy Okęciu pozycji hubu przydawać nie będzie, czyli wszelkie lowcosty, za wyjątkiem ew. Norwegiana (CentralWings nie będzie już istniało mam nadzieję). I będzie można zamknąć wreszcie Etiudę, a trzeba to zrobić cito.
    Powtarzasz po raz kolejny argumenty ktore juz wielokrotnie zostaly tutaj zanegowane. Nie ma obecnie zadnych ograniczen operacyjnych na EPWA ktore uniemozliwiaja rozwoj ruchu. Problemem jest terminal - i lepiej wylozyc kase na rozbudowe EPWA niz na budowe zamkow na piasku. Juz widze te wszystkie tanie linie ktore rzucaja sie stadnie na Modlin.

  11. #11
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot

    Powtarzasz po raz kolejny argumenty ktore juz wielokrotnie zostaly tutaj zanegowane. Nie ma obecnie zadnych ograniczen operacyjnych na EPWA ktore uniemozliwiaja rozwoj ruchu. Problemem jest terminal - i lepiej wylozyc kase na rozbudowe EPWA niz na budowe zamkow na piasku. Juz widze te wszystkie tanie linie ktore rzucaja sie stadnie na Modlin.
    No dokładnie o to mi chodziło - nie warto chyba już rozgrzebywać tematu "gęstości" ruchu
    na Okęciu - bo był wałkowany co najmniej kilka razy. W każdym razie, zapasu
    jest masa - trzeba tylko mieć gdzie tych ludzi odprawić.

    pzdr,P.

  12. #12
    Awatar loresipsum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    No dokładnie o to mi chodziło - nie warto chyba już rozgrzebywać tematu "gęstości" ruchu
    na Okęciu - bo był wałkowany co najmniej kilka razy. W każdym razie, zapasu
    jest masa - trzeba tylko mieć gdzie tych ludzi odprawić.
    pzdr,P.
    dla poprawnosci link do watku
    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.ph...er=asc&start=0

    hmmm przenoszenie lowcostow do Modlina tylko dlatego zeby FRajan wprowadzil wieksza siatke polaczen to IMHO poroniony pomysl. ale to pewnie dlatego ze nie lubie Frajana. raz wsiadlem do niego i w najblizszej przyszlosci nie planuje.

  13. #13
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Nie chodzi o to kto kogo lubi albo nie, chociaz stwierdzenia ze wizz to nienormalna linia, a jak sie wyprowadzi to na Okecie wejda normalne linie (jakie?) jest nieco humorystyczne. Pytanie jest takie na czym autorzy tego typu twierdzen opieraja przekonanie ze otwarcie Modlina spowoduje otwarcie setki nowych polaczen lowcostowych. Bo duzo bardziej prawdopodobne jest, ze jesli Modlin powstanie, to bedzie obslugiwal ruch porownywalny z Bydgoszcza czy Rzeszowem.

  14. #14
    Awatar Filus EPWA

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Ja tez swoim skromnym zdaniem twierdze, że jeżeli na Okęciu jest możliwośc przyjmowania większej ilości samolotów(pomijając sprawe terminala) to nie ma najmniejszego sensu inwestowac kasy w Modlin. te pieniądze powinno się zainwestowac na epwa w kolejny/kolejne terminale. Przeciez bliskośc lotniska do centrum miasta jest chyba atutem, pomijając ludzi którym wszystko przeszkadza łącznie z samolotami. Ja mieszkam w lini prostej około kilometra do progu 29. pod ścieszką podejścia. Nie słyszałem, żeby ktoś na osiedlu marudził na samoloty. A jeśli chodzi i nowe linie- gwarantuje, że jeżeli uporamy się z problemem terminali, to nowe linie się pojawią. Również na zasadzie portu przesiadkowego. Taki Berlin etc, to chyba drogi jest nie?
    Takie moje zdanie na ten temat.

    Pzdr.
    Grze.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Pozwolę sobie wtrącić parę groszy w tym temacie. Gdy kończyłem studia podyplomowe z eskploatacji lotnisk, miałem ciekawe zajęcia dotyczące prognozowania ruchu pasażerów i związany z nim rych samolotów na EPWA., i w skrócie wyszło, że bez wybudowania 3 pasa i nowych dróg kołowania okęcie prędzej czy później się zapcha. Jak wiadomo sprawa 3 pasa jest już chyba zamknięta, tak więc jedynym sposobem na zwiększenie ilości paxów dla aglomeracji warszawskiej, jest przeniesienie części operacji na inne lotnisko (tak jak chociażby w Londynie). I tu najlepszym rozwiązaniem według mnie jest lotnisko w Modlinie. Przeniesienie lowcostów i charterów jakkolwiek skomplikuje moje lotnicze plany (raszyn-okęcie, a raszyn - modlin) to i tak uważam, że tak będzie najrozsądniej. Na przykładzie T2, az boję się myślec ile trwałaby budowa T3, a tak, po otwarciu Modlina, co najmniej 10 lat spokoju.
    pozdrawiam lelek7

  16. #16
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7
    Pozwolę sobie wtrącić parę groszy w tym temacie. Gdy kończyłem studia podyplomowe z eskploatacji lotnisk, miałem ciekawe zajęcia dotyczące prognozowania ruchu pasażerów i związany z nim rych samolotów na EPWA., i w skrócie wyszło, że bez wybudowania 3 pasa i nowych dróg kołowania okęcie prędzej czy później się zapcha. Jak wiadomo sprawa 3 pasa jest już chyba zamknięta, tak więc jedynym sposobem na zwiększenie ilości paxów dla aglomeracji warszawskiej, jest przeniesienie części operacji na inne lotnisko (tak jak chociażby w Londynie). I tu najlepszym rozwiązaniem według mnie jest lotnisko w Modlinie. Przeniesienie lowcostów i charterów jakkolwiek skomplikuje moje lotnicze plany (raszyn-okęcie, a raszyn - modlin) to i tak uważam, że tak będzie najrozsądniej. Na przykładzie T2, az boję się myślec ile trwałaby budowa T3, a tak, po otwarciu Modlina, co najmniej 10 lat spokoju.
    pozdrawiam lelek7
    Po raz kolejny teoretycy wygrywaja z praktykami... "Predzej czy pozniej" to kazde lotnisko sie zapcha. Tyle ze w przypadku Okecia jest to duuuuuzo pozniej, wiec naprawde proponuje skonczyc z ta teza.

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Z góry zaznaczam, że nie mam nic przeciwko lotnisku w Modline, choćby dlatego, że lepiej mieć dwa lotniska niż jedno. Nie za bardzo jednak jestem w stanie sobie wyobrazić jak będzie można na to lotnisko dojechać. Są teoretycznie cztery możliwości:

    1. Samochód, dojazd jaki jest każdy w Warszawie wie. Dla tych, którzy mieszkają na północy jest to wykonalne, z południa (mój przypadek) trudniejsze, ale nadal możliwe, choć trzeba liczyć ponad godzinę na przejazd. Ponadto, nie zawsze można samochodem dojechać, trzeba go gdzieś zostawić, pytanie ile będzie kosztował parking? Można też liczyć na podwiezienie, ale nie każdy ma rodzinę, znajomych gotowych na poświęcenie trzech godzin czasu.

    2. Taksówka, rozumiem że to ma być lotnisko dla Tanich linii. W wielu przypadkach cena będzie wyższa niż cena przelotu.

    3. Kolej, czyli PKP. Jak na razie kolej nie jeździ chyba na żadne lotnisko w Polsce. Mogę się mylić, były jakieś plany w Krakowie. Na Okęcie to budują i budują i końca nie widać. Ponadto nawet jeżeli wybudują te brakujące tory to podróż ile będzie trwała? Teraz Intercity to Gdańska dojeżdza w tamte strony w po godzinie jazdy z Centralnego. W każdym razie o tym można na razie zapomnieć na długie lata. Wielka szkoda, bo lotnisko w Modlinie plus kolejka, która byłaby dojechac z centrum w 30-40 minut, to miałoby sens.

    4. Autobus, prawdopodobnie obok samochodu jedyna możliwość dojazdu. Powolna, uciążliwa, ale dostępna finansowo.

    Nie twierdzę, że nikt z Modlina nie będzie latał. Znam osoby, które mimo, że mieszkają w Warszawie latają z innych lotnisk Katowic, Wrocławia, jeżeli cena jest atrakcyjna.

    I teraz pytanie, czy niższe koszty opłat w Modlinie będą na tyle duże i spowodują, że cena będzie na tyle niska by Modlin mógł być konkurencyjny cenowo do Okęcia? Boję się, że scenariusz może być inny. Powstanie lotnisko i trzeba będzie płacić kasę Ryanarowi lub innym lowcostom by tam latali.

  18. #18
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7
    bez wybudowania 3 pasa i nowych dróg kołowania okęcie prędzej czy później się zapcha.
    a po wybudowaniu będzie miało nieskończoną pojemność i nigdy się nie zapcha?
    Cytat Zamieszczone przez szymonk2
    Jak na razie kolej nie jeździ chyba na żadne lotnisko w Polsce. Mogę się mylić, były jakieś plany w Krakowie.
    Ponad rok temu jechałem szynobusem na Balice i nie była to nowość.
    Cytat Zamieszczone przez szymonk2
    Teraz Intercity to Gdańska dojeżdza w tamte strony w po godzinie jazdy z Centralnego.
    Teraz remontują tę linię.
    Cytat Zamieszczone przez szymonk2
    Ponadto nawet jeżeli wybudują te brakujące tory
    Żadnych torów nie brakuje. Kabli brakuje.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #19

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    lelek7 napisał/a:
    bez wybudowania 3 pasa i nowych dróg kołowania okęcie prędzej czy później się zapcha.
    a po wybudowaniu będzie miało nieskończoną pojemność i nigdy się nie zapcha?
    Moja wina, użyłem zbyt ogólnego sptwierdzenia. Zapchanie dotyczy nie operacji startu i lądowania, bo faktycznie jest jeszcze spora rezerwa do wykorzystania. Port lotniczy nie zapycha się bo niemoga na nim wylądowac samoloty, ale dlatego, że po opuszczeniu drogi startowej mija srednio 20 - 30 minut zanim pax trafi do terminal, a potem jeszcze znów mnóstwo czasu zanim odbierze bagaż. Rozumiem, że mamy juz nowoczesny terminal i możemy spac spokojnie, a jego pojemność jest tak duża, że cho cho, ale ja wracając z wakacji charterem, po 22 czekałem prawie 40 minut na bagaż. Co mają powiedziec ludzie, którzy przez taką organizacje muszą meldować się ponad 2 godziny przed odlotem. przypomne, bo może ktos nie wie, że T1 przekroczyło juz swoją nominalną wielkość odprawianych pasażerów w połowie lat 90-tych, co lokowało go na jednym z ostatnich miejsc pod względem komfortu i bezpieczeństwa obsługi podróznych w Europie. Tak więc wracając do tematu tego postu, jak nie wybudują na EPWA terminalu dla lowcostów, chociażby na przedłużeni osi ulicy szyszkowej, przed strażakami bo tam jest jeszcze sporo miejsca (etiudę w ogóle pomijam) to część ruchu odpłynie do innych portów, a wtedy Modlin, jest najbliżej, szczególnie dla mieszkańców północno - wschodniej części Polski
    pozdrawiam lelek7

  20. #20
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lelek7
    Moja wina, użyłem zbyt ogólnego sptwierdzenia.
    Raczej kuriozalne było stwierdzenie czegoś tak oczywistego że "zapcha się prędzej czy później". Każde lotnisko zapcha się prędzej czy później.
    Cytat Zamieszczone przez lelek7
    ja wracając z wakacji charterem, po 22 czekałem prawie 40 minut na bagaż.
    Też nie raz tyle czekałem na Okęciu na bagaż, ale nie wiem na ile jest to kwestia zapchania lotniska, a na ile kwestia słabej organizacji pracy, czy sortowni.
    Cytat Zamieszczone przez lelek7
    Co mają powiedziec ludzie, którzy przez taką organizacje muszą meldować się ponad 2 godziny przed odlotem.
    2 godziny przed odlotem można się dopiero odprawiać. Ja nie wiem, zawsze jak leciałem z T1 byłem godzinę, lub niecałą przed wylotem i nigdy problemów nie było, poza tym jak zabić czas po kontroli paszportowej.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •