No i bardzo dobrze, znowu będę mógł latać do USA z BA
Od sezonu zimowego 2008, BA wracają na Heathrow. WAW-LGW więc tylko do października. Na zimę będzie znów latać A320 na WAW-LHR dwa razy dziennie + jeden raz WAW-LCY. No i oczywiście na nowy Terminal 5, który został wybudowany z pieniędzy BA i w całości obsługuje tylko loty BA.
No właśnie, to był jakiś zupełnie poroniony pomysł. Ale Quantas się załapał na autokar między terminalami na locie do Chin
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Chyba leciał przez WAW bo mnie na kawę zapraszał
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
No to super wiadomosc
A moze porazka Warszawy...
Obecnie na lato sa 4, a na zime beda 3 loty. To nie taka wielka porazka.
Jedno jest pewne, ktoś podjął błędną decyzję bo Polacy nie tylko latają do pracy ale coraz częściej daleko w świat. Złą reklamę sobie zrobili bo poszła fama, że przez Londyn już się nie da wygodnie lecieć.
Wygodnie przez Londyn-HeathrowZamieszczone przez Amadeusz
Już od dawna Heathrow ma opinię najbardziej zbajzlowanego lotniska gubiącego bagaże, na którym większość samolotów jest opóźniona, na którym panuje niemiłosierny ścisk, przez który podróżując trzeba sprostać drakońskim regulacjom przewozu bagażu ze względów bezpieczeństwa, gdzie często loty są odwoływane z powodu mgły lub jakichś pseudo-ataków bombowych, no i oczywiście niezwykle drogiego...
Z punktu widzenia przeciętnego Polaka, to oczywiście przerzut na LGW to błędna decyzja, ale dla BA liczył się aspekt ekonomiczny. Wolne sloty na LHR były potrzebne do zwiększenia ruchu do USA, a przykładowo LON-NYC się sprzedaje w UK za dużo większą kwotę niż odcinek WAW-LON-NYC na polskim rynku.Zamieszczone przez Amadeusz
Heathrow jest mocno załadowane i uzyskanie (kupienie) nowych slotów jest dość trudne i bardzo kosztowne, choć jak się później okazało możliwe. Niestety stało się to za późno i sezon letni jest stracony dla szybkich transferów.
Jeśli nowo otwarty Terminal 5 na LHR będzie działać bez problemów, to transfery BA będą się odbywać w obrębie jednego super nowoczesnego terminala. Nie będzie wtedy problemów z czasem na przesiadkę i gubieniem bagażu.
BA-PiotR, pełna zgoda, że rachunek ekonomiczny jest na pierwszym miejscu natomiast decyzja jak się okazuje zbyt pochopna a czas pokaże czy trzeba będzie na nowo odbudowywać pozycje. Generalnie BA się dobrze kojarzy więc pewnie nie będzie dużego dołka.
Są paxy dla których priorytet to duży bagaż podręczy i wtedy BA to jedyne rozwiązanie.
Już nie mówię o takich połączeniach jak LON-NYC czy ORD bo tu BA nigdy nie wygra (z punktu widzenia Polaka) ale są obszary Azji, Australii czy Afryki gdzie jest o co walczyć z takimi jak AF/KL i LH.
BA i LHR mają fatalną opinię! Jak najgorszą. Po zamachach na WTC, gdy UK stało się potencjalnym obiektem, do normalnego bałaganu a la CDG czy FRA doszły jeszcze te legendarne skrupulatne (i niekoniecznie skuteczne) kontrole bezpieczeństwa.Zamieszczone przez Amadeusz
Jeżeli chodzi o T5, to przeciętny Polak jedyne co o nim wie, to to że od początku są z nim problemy...
W przewozach do Azji teraz głównie prym będzie w ramach oneworld wiódł AY, z racji położenia Helsinek i Londynu i rosnących cen paliwa...
Stoarn, wszystko zależy od kasjera, który akurat poleci AY paxowi. Na razie Finowie konsekwentnie realizują swoją politykę niskich cen ale pamiętać trzeba, że te taryfy nie pozwalają na zmiany a to duży minus. Floty dużej nie mają a zdarzają się poważne zmiany związane z brakiem sprzętu (jak się zepsuje to trzeba czekać) może jak dostaną te nowe Airbusy to się to zmieni.
Napewno BA lepiej się kojarzy niż AY i zapewne długo tak pozostanie.
Zakładki