Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 211
Like Tree86Likes

Wątek: Hyde Park EPWA 2017

  1. #21

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jareczek Zobacz posta
    Nie jestem pewien, czy to dobre miejsce, ale Flightradar24 ma nowa funkcjonalność

    Loty na cały tydzień

    https://www.flightradar24.com/data/airports/waw/routes
    Bardzo fajna opcja, ale dobrze by było gdyby dopracowali to tak, żeby loty AM były przed tymi PM bo teraz jest trochę miszmasz

  2. #22
    Awatar Jack-Jack

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Gniezno / Poznań

    Domyślnie

    Sfocił ktoś może dziś wizza, który około 14 leciał do Izraela? Dajcei znać na PW

  3. #23
    Awatar Noviq2

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ktoś wie może o której dziś Angela przylatuje i czym? A320 GAF?

  4. #24

    Dołączył
    May 2016

    Domyślnie

    Leci ciocia Angela:
    15+01 3F7DC1
    German Air Force GAF880
    Military
    Airbus A319-133X A319


    • Squawk:
    • 6403

  5. #25

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Ma ktos rejestracje obu BoraJet EMB-190 zaparkowanych w WAW?

    Dzieki

  6. #26
    Photo Screener
    Awatar adamsc

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Piastów/EPWA

    Domyślnie

    TC-YAN i TC-YAM
    Rafaldca likes this.

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamsc Zobacz posta
    TC-YAN i TC-YAM
    Wielkie dzieki

  8. #28

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Te BoraJet-y to na PPS12 stoją czy gdzieś indziej?

  9. #29
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Gdzie indziej

  10. #30

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    A możesz napisać gdzie, jeśli to nie tajemnica?

  11. #31
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Ostatnio je widziałem pod hangarami.

  12. #32

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    Co chwilę zmieniają im stanowiska postojowe i ja mam zagwozdkę po kiego wuja, skoro nigdzie nie lecą
    kasmar00 likes this.

  13. #33

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Słuchajcie, tak się zastanawiam.
    Od kogo i od czego zależy decyzja o zmianie kierunku startów i lądowań w danym dniu.
    Mamy przykładowo taką sytuację jak dziś:
    -pół dnia delikatny wiatr zachodni, aktywne 29/33
    -o 15 robi się bezwietrze ze wskazaniem na słaby wschód
    -teraz mamy 080-100 kierunek i siła 6kt, a mimo to starty nadal z 29 i lądowania 33 (czemu nie 11/15 ?)

    Jak w takich warunkach wywróżyć kierunki startów i lądowań?
    Jak mocno musi dmuchnąć, żeby faktycznie nastąpiła zmiana "pod wiatr"? Wydawało mi się że 6kt powinno już wystarczyć, a 8-10kt na pewno.

    Ktoś coś doradzi?

  14. #34

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie trzeba tego wróżyć, wystarczy zadzwonić na ATIS. Dzisiaj wiatr jest słaby to nie ma potrzeby zmieniać kierunków.

  15. #35

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    to nie jest odpowiedź na mojego posta, ale dzięki. atis znam, nasłuchuje też twr gdzie podają chwilowy wiatr.

    ATIS poda mi obecną sytuację. Potrzebuję na podstawie prognoz przewidzieć kiedy będzie w użyciu jaki pas.
    Poza tym co to niby znaczy "słaby wiatr". Kiedy przestaje być słaby?
    Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym, jak w przypadkach występowania "słabego wiatru" ustalane są kierunki operacji na epwa?

    pzdr.

  16. #36

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Sprawdzaj prognozy TAF np na stronie awiacji IMGW ewentualnie meteo.pl

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  17. #37
    Photo Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dostałeś już odpowiedź na te pytanie ale widać dalej drążysz temat -> EPMO/WMI Hyde Park 2015-2017

  18. #38

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Dzięki, nie znałem tego produktu imgw.

    Odnośnie tematu dla epmo...
    Cóż, drążę temat, ponieważ dotyczy innego lotniska. W tej sytuacji dopuszczalna prędkość wiatru "w ogon" podczas startu nie ma zastosowania.. Podobnie konflikt z trasą odlotu z epmo i podejściem na epwa..
    Pytałem o lokalne uwarunkowania dla Okęcia - czy ktoś je zna, bo ja nie. Poza tym, że możliwie unikane są loty nad Ursynowem..

    Poza tym w przeszłości byłem świadkiem jak na epwa przy wietrze rzędu 6-8 kt (bez porywów) zmieniany był kierunek lądowań, a więc znacznie poniżej wartości z wątku modlińskiego.

  19. #39

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Ustalają to na bieżąco TWR i APP, nie ma sztywnych kryteriów. Zazwyczaj "nie później" niż w okolicach 6-8kt w ogon jest zmiana, ale zależy też jaka jest m.in dalsza prognoza. Zdarzają się też spore rozbieżności między wiatrem tuż nad progiem, a tym zgłaszanym przez pilotów na np. 3.000ft. Co do zasady do lądowań używa się 11 lub 33 bo tam jest ILS, pozostałe jeśli wieje silny wiatr boczny bądź z innych powodów 11/33 jest niedostępny. Przy 11 w użyciu zdarza się, że większe AC proszą o 15 ze względu na LDA (vide A388 Emiratów ostatnio).
    penseta likes this.

  20. #40

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez penseta Zobacz posta
    Pytałem o lokalne uwarunkowania dla Okęcia - czy ktoś je zna, bo ja nie. Poza tym, że możliwie unikane są loty nad Ursynowem..
    Nawet jak ktoś zna, to Ci nie poda, gdyż branych pod uwagę jest wiele czynników, który bardzo zmieniają się w czasie, więc dla kogoś spoza "systemu" praktycznie nie ma możliwości dowiedzenia się jakie czynniki akurat w danej chwili wystąpią


Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •