OT
nie mogą zwolnić kierowców.. :P
Dlaczego na nowym T2 ciągle jest pełno wolnych rękawów, podczas gdy paxy muszą jeździć niewygodnymi autobusami do samolotów stojących hen na płycie?
Szkoda przecież energii dla autobusów, i czasu, i w ogóle niech mi ktoś wytłumaczy jaka tu logika.
Kto odpowiada za alokację konkretnych miejsc postojowych?
A które konkretnie rękawy są puste?
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Gdzie na forum była już o tym rozmowa Podobnierz rękaw jest droższy od autobusu Tak więc chyba to zależy od linii jak się z handlingiem dogadałaZamieszczone przez Stoarn
Nie wiem jak jest w Wawie natomiast w Krakowie miejsca sa przydzielane przez Marszałków w porozumieniu z Dyżurnym Portu.Zamieszczone przez Stoarn
Tez to zauwazylem, choc tutaj na tym zdjeciu widac trzy samoloty podczepione do rekawu:
http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...244333&nseq=12
Wydaje mi sie ze kiedy 767 Lotowskie odlatuja ... to zawsze boarding odbywa sie przez rekaw. Poza tym to nie wiem czemu wiekszosc samolotow dalej kozysta z oddalonych stanowisk. Chyba chodzi o $$. Rekawy oczywiscie kosztuja.
Lecz na Okeciu faktycznie widac ze zazwyczaj, wiekszosc rekawow jest pustych :-(
Ale argumenty, podaj jakies konkrety
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
A może ktoś wie dlaczego do tej pory nie "działają" wogóle pomarańczowe
rekawy na stanowiskach 3-7?
K.
Które rękawy są puste? Nieważne! Za każdym razem inne, ale ilość pustych jest porażająca w porównaniu z wieloma znanymi mi lotniskami i w porównaniu z ilością odrzutowców nadających się do rękawa, które stoją na dalej na płycie. I to ja się pytam czemu.Zamieszczone przez k_sko
Wiem że bronisz PPLu gdzie tylko to możliwe, wiem czemu nawet, ale wybacz - o wyższości rękawów nad dowozem po płycie nie będę się, w jej oczywistości, więcej rozpisywał. O ohydzie czekania w dusznym busie na znak gotowości przyjęcia na pokład też nie. Punkt widzenia się zmienia tylko gdy się jest kierowcą magicznych pojazdów, które przy rękawach stają sie nieprzydatne...
Rozumiem obawy. To ze paxy rekawem szybciej wychodza nie podlega zadnym dyskusjom, oraz to ze samoloty powinny parkowac jak najblizej terminala, zeby skrocic czas obslugi.
Ale tak, rekawy sa specyficzne - nie kazdy typ samolotu podejdzie - odpadaja ATRy, male Embraeery itd (wiem ze na niektorych lotniskach podchodza). Czyli zostaje w zasadzie wszystko od E70 w gore.
Lowcosty - tu ciekawe, bo niby odloty z Etiudy, a przyloty na T2. Krajowki pewnie niektore by sie dalo.
Jest jeszcze sprawa taka czy same linie chca byc pod rekawem.
Jest tez kwestia czy linie (tutaj w WAW szczegolnie LOT) beda chcialy podciagac samoloty ze stanowisk polowych pod rekawy.
Oczywiste jest, ze pirs centralny i poludniowy nie dzialaja jeszcze, no i czesc plyty jeszcze nie jest oddana do uzytku. Sa co prawda dwa rekawy na T1 - ale to jest strefa Schengen i np. atlantyki tam nie zadokuja. Co do rekawow 1-7 to nie wiem kiedy beda dzialac.
A no i jeszcze troche tez zalezy od rozkladu. Sa momenty, ze sporo rekawow jest pustych. Ale WAW jest przeciez dosc specyficznym portem
Tak wiec, cala sprawa nie jest taka prosta.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Chcesz w tym długim wywodzie powiedzieć, że linie wolą (wcale nie ze względu na koszty) by paxy dojeżdżały busem zamiast wchodzić rękawem? Nie kpij proszę... I nie zwalaj sprawy na typ samolotu bo ileż to procent ruchu jest obsługiwana przez ATR i E45?
Nigdzie nie pisze, ze linie nie chca byc pod rekawem. I nie kpie. Amoze Ty napiszesz cos na ten temat ?
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Widocznie mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem... Wytłumacz mi proszę w takim razie jak rozumieć twoją wypowiedź:Zamieszczone przez k_sko
Jest jeszcze sprawa taka czy same linie chca byc pod rekawem.
Moze blad to byl z mojej strony, i masz racje, ale czasami faktycznie jest tak, ze stoi rekaw pusty, a samolot i tak parkuje w polu.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
A czy może zna ktoś dokładną (wyrażoną w złotówkach) różnicę w cenie handlingu/opłaty lotniskowej między rękawem i "polem"? W informacjach podanych na stronie Okęcia nie ma takiego rozgraniczenia.
4.3.1. za pasażera odprawionego w Terminalu Międzynarodowym
T1/T2 - 60,00 PLN;
4.3.2. za pasażera odprawionego w Terminalu Etiuda - 30,00 PLN;
4.3.3. za pasażera odprawionego w Terminalu Krajowym - 24,00 PLN;
4.3.4. za pasażera odprawionego w Terminalu VIP Aviation - 50,00
PLN.
________________________________________
Pozdrawiam, Krzysiek.
"If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
skoro temat został poruszony to mam pytanie - czy jumbolino (RJ85) podjedzie pod rękaw, czy trzeba autobusem?
Co do meritum uważam że za duża ilość rękawów została przeznaczona dla strefy non-schengen i stąd to wrażenie pustek przy rękawach. Już nawet w Turynie poszli po rozum do głowy i non-schengen jest ruchoma w zależności od potrzeb co umożliwia bardziej optymalne wykorzystanie rękawów. U nas niestety nic się nie da z tym zrobić najwyraźniej...
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Zakładki