Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 86
Like Tree46Likes

Wątek: Ograniczenie lotów nocnych

  1. #21

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    a taka sytuacja jak dziś ,piłkarze przylatują 01:55 z Armeni . Czy takie czartery będą w wtedy obsługiwane ?

  2. #22
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rozalka Zobacz posta
    a taka sytuacja jak dziś ,piłkarze przylatują 01:55 z Armeni . Czy takie czartery będą w wtedy obsługiwane ?
    Po pierwsze czarter LOTu. Po drugie reprezentacja narodowa więc raczej nikt przy zdrowych zmysłach nie odmówi im lądowania w Warszawie bo zrobiłby się potem taki szum w mediach, że osoba odpowiedzialna za taką decyzję długo by na stanowisku się nie utrzymała
    Stoarn likes this.
    Pozdrawiam Mateusz :)

  3. #23

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    zmieniając poziom dopłat do paxa dla np.: ENT, W6, P7 do poziomu FR czyli 6pln/1osoba
    Ale to jest "chory" poziom i z perspektywy paru już lat widać, że to lotnisko nie ma szans na normalne funkcjonowanie przy takim "poziomie". Modlin po prostu współfinansuje loty Ryanair'a. Uniemożliwia mu to rozwój i normalne funkcjonowanie. Nikt takiej stawki innej linii nie powinien nawet (z punktu widzenia interesu lotniska) zaproponować.
    Zresztą, wiadomo to od lat - sytuacja w Modlinie od początku była niezdrowa. Masę już o tym napisano.

    Co do WAW - niech ograniczą jeszcze więcej - ruch się im tak skurczy, że będą startowali z CPL z poziomu 10 milionów. Chciałbym zobaczyć wtedy te CPL-owskie stawki zachęcające linie. Możliwe, że będziemy mieli drugi Modlin - tylko bardziej "kolorowy" i "utytułowany". No i oczywiście nasz "narodowy".

    Adam
    Stoarn and Pokrak like this.

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Słuchajcie, mnie poraża co innego - dla innych niż FR, Modlin jest nieopłacalny, po prostu.

    Jeśli opłata za pasażera w Modlinie jest 45 złotych a na Okęciu 60 zł, to różnica jest mniejsza niż koszt dojazdu z Warszawy do Modlina KM (o Modlinbusie nie wspominając).

    Oczywiście przy tak niewielkiej różnicy żaden przewoźnik nie zechce się tam przenosić, bo nie ma w tym żadnej korzyści, poza niższą o 15 zł opłatą, wszystko w Modlinie jest - mówiąc trywialnie - gorsze (w tym odległość od destynacji czarterowych).

    Potrzebny jest więc inny system kijów i marchewek.

    + zawsze mówię... Jeśli ktoś 2 razy w roku lata na urlop do Hurghady lub Szarmalszejk, czy Turcji, nie straszne mu dojeżdżanie z lotniska docelowego do hotelu po kilkadzisiąt kilometrów, nie straszne mu zawalania nocy i zbiórki o dzikich porach, nic mu wobec tej eskapady półrocza niestraszne, a nagle straszne ma być to, że samolot wystartuje nie spod domu tylko z Łodzi, Radomia czy Modlina? Skoro ludzie pół Polski jadą za wycieczką do Pyrzowic to nie mogą do Radomia, Łodzi czy Modlina? Czy biuro nie może transportu autokarowego także z Warszawy zapewnić i wycieczkę o kilkadzisiąt złotych podrożyć, czy naprawdę to różnica czy urlop kosztuje 3374 złote czy 3424 złotych?
    Rozalka, AdamT and popo78 like this.

  5. #25

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mateusz_95 Zobacz posta
    Po pierwsze czarter LOTu. Po drugie reprezentacja narodowa więc raczej nikt przy zdrowych zmysłach nie odmówi im lądowania w Warszawie bo zrobiłby się potem taki szum w mediach, że osoba odpowiedzialna za taką decyzję długo by na stanowisku się nie utrzymała
    Zauważę tylko, że nie tak dawno temu jakaś topowa drużyna (Barca czy Real czy cuś) nie dostała slota na nocne lądowanie A340 i musiała lecieć dzień wcześniej. Więc zarządca slotów, będąc niezłą zasłoną, ma jakąśtam możliwość. Inna sprawa, że można po "polskiemu", czyli planowy przylot 22:55 i opóźnienie 3h... :E

    Inna sprawa, że LCJ i BZG już dawno powinny mieć gorąca linię z SASem, żeby ich nocną rotację ściągnąć do siebie. Pal licho parę lotów ZZiMa, ale przewoźnik legacy z przesiadkami na całą europejską siatkę po nocce to naprawdę łakomy kąsek...

    Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 05-10-2017 o 14:52

  6. #26
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mang00d Zobacz posta
    Inna sprawa, że LCJ i BZG już dawno powinny mieć gorąca linię z SASem, żeby ich nocną rotację ściągnąć do siebie. Pal licho parę lotów ZZiMa, ale przewoźnik legacy z przesiadkami na całą europejską siatkę po nocce to naprawdę łakomy kąsek...
    Nie sądzę żeby SAS cierpiał na problem ze znalezieniem miejsca do zaparkowania samolotu.


  7. #27

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Co do WAW - niech ograniczą jeszcze więcej - ruch się im tak skurczy, że będą startowali z CPL z poziomu 10 milionów. Chciałbym zobaczyć wtedy te CPL-owskie stawki zachęcające linie. Możliwe, że będziemy mieli drugi Modlin - tylko bardziej "kolorowy" i "utytułowany". No i oczywiście nasz "narodowy".
    Wystarczy sprawdzić jak duży jest ruch p2p z regionów do Warszawy. Zakładam, że bilety na CPL będą droższe, bo to ma być lotnisko premium. Poza tym jakoś nie chce mi się wierzyć w szybką kolej dojeżdżającą do centrum w kilkanaście minut. Dlatego pasażerowie z Wrocławia, Katowic, Poznania czy innych lepiej skomunikowanych drogami/koleją miast po prostu zrezygnują z latania.

  8. #28
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mang00d Zobacz posta
    Zauważę tylko, że nie tak dawno temu jakaś topowa drużyna (Barca czy Real czy cuś) nie dostała slota na nocne lądowanie A340 i musiała lecieć dzień wcześniej
    Serio nie dostrzegasz różnicy pomiędzy reprezentacją narodową a drużyną klubową (Real w tamtym przypadku)?
    Pozdrawiam Mateusz :)

  9. #29

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mateusz_95 Zobacz posta
    Po pierwsze czarter LOTu. Po drugie reprezentacja narodowa więc raczej nikt przy zdrowych zmysłach nie odmówi im lądowania w Warszawie bo zrobiłby się potem taki szum w mediach, że osoba odpowiedzialna za taką decyzję długo by na stanowisku się nie utrzymała
    Niezależnie cista miara, przepis to przepis. Nie wolno w nocy to nie wolno.

    W normalnym kraju się leci ze stanowiska za nieprzestrzeganie zamiast za przestrzeganie procedur.

    Ale ja już długo poza PL.
    walusinsky and a_fan like this.

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    to może inne rozwiązanie zachęcające do latania z WMI:
    - podnosimy opłaty dla FR ( o ile możliwe ),
    - obniżamy opłaty dla innych przewoźników do wspólnego poziomu z FR ( o ile możliwe ),
    - wyrzucamy całkowicie poza peaki czartery i LCC na Okęciu poprzez przyznanie im slotów w drugiej kolejności po legacy ?
    - dajemy czarterom zniżki na wszelki opłaty, handling, paliwo w WMI ( wszystkie te usługi świadczą firmy państwowe ).

  11. #31

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Wszystkie propozycje kolegi są nielegalne. Jak już pl opuści EU to spoko, wtedy jak najbardziej. Na razie niestety konkurencja i warunki równe dla wszystkich.

  12. #32

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rozalka Zobacz posta
    a taka sytuacja jak dziś ,piłkarze przylatują 01:55 z Armeni . Czy takie czartery będą w wtedy obsługiwane ?
    Na razie tego nie wiadomo, to zależy od brzmienia procedur. Prawo lotnicze w ogólności nie rozróżnia czy do kraju wraca reprezentacja w piłce nożnej, w bierkach elektrycznych pod wodą czy Bardzo Ważny Biznesmen. Wprost przeciwnie loty rozkładowe mają raczej pierwszeństwo względem czarterowych i General Aviation.

    Jest to jeden z przykładów na to jak fatalne jest rozwiązanie zaproponowane przez Szpikowskiego a łyknięte przez ministerstwo. Z powodów reprezentacyjnych lotnisko pozostanie w gotowości do przyjęcia ruchu co generuje olbrzymie koszty, ale bez nawet obietnicy przychodów z tego tytułu. Nie zapominajmy że za operacje w nocy się płaci i to słono. Czy handling również będzie czekał na lotnisku na jakąś "specjalną" operację? Kto im za to zapłaci? Przykro to stwierdzić, ale doczekaliśmy się czasów kiedy możemy na terminalu powiesić kartkę "najbliższy czynny port lotniczy w Katowicach". Wszyscy z olejem w głowie do tej pory kombinowali co tu zrobić żeby w ramach umowy środowiskowej jak najelastyczniej wykonywać operacje, ale przyszedł Pan Dyrektor i zdecydował że lepiej zamknąć.
    alacherbauer, PeK, AdamT and 7 others like this.

  13. #33

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    - wyrzucamy całkowicie poza peaki czartery i LCC na Okęciu poprzez przyznanie im slotów w drugiej kolejności po legacy ?
    Pytanie czym jest legacy? Czy Norwegian - teoretycznie LCC - dający przesiadki nawet na Azję musiałby, opuścić WAW? Czy Wizz ze swoimi siedmioma bazowanymi landrynkami i budowaną od lat bazą nie ma większej wartości dla lotniska niż np. Adria?

  14. #34

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Czy handling również będzie czekał na lotnisku na jakąś "specjalną" operację?
    No właśnie, w zasadzie powinna być ekipa - "w razie czego". Inaczej będzie trzeba odsyłać samoloty, nawet w rzeczywistej "potrzebie". A co z WAW jako lotniskiem "awaryjnym / zapasowym" dla linii operujących nad Polską?

    Adam

  15. #35
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Aaben - "rządzenie", a prowadzenie komercyjnego biznesu, to dwie różne bajki. Masz okazję obejrzeć to, co ja widziałem do 1989 roku.

    Piotr
    macx likes this.

  16. #36
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Niech mi ktoś wytłumaczy w czym legacy są dla lotniska lepsze od LCC czy czarterów? Wszyscy płacą tak samo.
    Czartery są o tyle gorsze, że mają ruch nierozkładowy, ale też tylko do pewnego stopnia. Przecież taki Enter czy Small mają też normalnie zaplanowane operacje, mają x zbazowanych samolotów, używają serwisu, szambiarek, systemu bagażowego (pewnie nawet więcej niż legacy!) i za to płacą!
    Enter czy Small są mniej ważne, niż np. KLM oferujący 3(?) loty dziennie? O Wizz nawet nie wspominam.

    Chodzi o "prestiż"? Tylko czym jest prestiż? Ceną biletu? Lotnisko nic z tego nie ma. Ja sam już nie raz leciałem służbowo Ryanem i wielu garniturowców widziałem na pokładzie.

    Powiecie, że legacy lata więcej biznesu, który potrzebuje lepszego dojazdu. Jeśli brakuje miejsca/slotów, to trzeba zrobić aukcję. Jak legacy zapłacą więcej, to niech latają w pierwszej kolejności.
    amnesia likes this.

  17. #37

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Czartery min są bardzo sezonowe. W KTW ładnie to widać. Infra musi być gotowa żeby obsłużyć dwumiesieczny peak

    Tapnięte..


  18. #38

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    106

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Czy handling również będzie czekał na lotnisku na jakąś "specjalną" operację?
    No cóż (wiem że od się zdań nie zaczyna ale taki mamy dzisiaj krajobraz) ekipa z handlingu była, jest i będzie zawsze bo tylko w nocy można doładować ciągarki, potankować mulagi i taśmy i inny sprzęt
    AdamT likes this.

  19. #39

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Madrid

    Domyślnie

    Jakkolwiek decyzja o wprowadzeniu zakazu jest nieprzyjemna dla niektorych przewoznikow, w szczegolnosci dla czarterow i Wizzair to wg mnie jest ona sluszna. Port ma dosc mocna ograniczenia infrastrukturalne i z jego puntku widzenia jest lepiej miec operacje ktora jest caloroczna a nie sezonowa. Stad rozkladowka jest lepsza od czarteru. Rozkladowka musi byc obslugiwana tak samo latem jak i zima zeby byc rentowna, z pominieciem rejsow typu Bangkok ktore maja odwrotna sezonowosc. Standardem jest, ze zima polaczenia sa mniej zyskowne bo jest mniejszy popyt. Stad to co sie zarobi latem, jest troche "przejadane" zima. Z uwagi na ograniczenia slotow, linie rozkladowe nie moga sie rozwijac latem, co przeklada sie tez na brak rozwoju w zimie. Stad rozklad jest lepszy od czarteru i calkowicie popieram wypchniecie czarterow poza Okecie. Inna sprawa, ze nie sadze zeby to dotyczylo czarterow LOT na long haulu. No i kwestia Entera, chociaz oni maja chyba wiekszosc swojego biznesu i tak poza Warszawa.

    Kwestia Wizza jest troche bardziej drazliwa. Glownie z tego powodu, ze lato jest juz w sprzedazy. Nieelegancko zrobili, ze wprowadzaja zmiany ktore dotykaja rejsow juz sprzedawanych. Z drugiej strony wszystko jest niby zgodnie z procedura, bo sloty na lato beda dopiero zatwierdzone w listopadzie. Zawsze linia ponosi ryzyko sprzedajac na rok do przodu, chociaz jest to oczywiscie powszechna praktyka. Nie co dzien w koncu wprowadzane sa zakazy.

    Czy Wizzair jest gorszy od LOT? Teoretycznie nie, praktycznie tez pewnie nie. Ale z puntku widzenia wlasciciela tak LOT jak i PPL, owszem. Obie spolki sa panstwowe i w interesie SP jest rozwoj LOT a nie Wizzair. Zakladam, ze Wizzair jakos sobie poradzi i nie bedzie zakaz oznaczal istotnych zmian w rozkladzie. Gorzej np z SASem, bo dla nich nie ma alternatywy. Do Lodzi nie poleca bo nikt normalny nie bedzie jechal o polnocy z Lodzi do Warszawy tylko po to, zeby przeleciec sie SAS. Wiec to polaczenie po prostu zniknie.

    Dla LOT super wiadomosc, szczegolnie ze zaraz dojda kolejne Dreamlinery i sloty nocne sa np idealne na polaczenia do Singapuru/Dzakarty o ktorym sie mowi, albo tez Bangkoku.
    macx and Barrel like this.

  20. #40

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Wszystkie propozycje kolegi są nielegalne. Jak już pl opuści EU to spoko, wtedy jak najbardziej. Na razie niestety konkurencja i warunki równe dla wszystkich.
    To prawo trzeba zmienić A prawodawstwo UE nie przewiduje odstępstw ? Czasowych ? Chyba można choć spróbować...

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Na razie tego nie wiadomo, to zależy od brzmienia procedur. Prawo lotnicze w ogólności nie rozróżnia czy do kraju wraca reprezentacja w piłce nożnej, w bierkach elektrycznych pod wodą czy Bardzo Ważny Biznesmen. Wprost przeciwnie loty rozkładowe mają raczej pierwszeństwo względem czarterowych i General Aviation.

    Jest to jeden z przykładów na to jak fatalne jest rozwiązanie zaproponowane przez Szpikowskiego a łyknięte przez ministerstwo. Z powodów reprezentacyjnych lotnisko pozostanie w gotowości do przyjęcia ruchu co generuje olbrzymie koszty, ale bez nawet obietnicy przychodów z tego tytułu. Nie zapominajmy że za operacje w nocy się płaci i to słono. Czy handling również będzie czekał na lotnisku na jakąś "specjalną" operację? Kto im za to zapłaci? Przykro to stwierdzić, ale doczekaliśmy się czasów kiedy możemy na terminalu powiesić kartkę "najbliższy czynny port lotniczy w Katowicach". Wszyscy z olejem w głowie do tej pory kombinowali co tu zrobić żeby w ramach umowy środowiskowej jak najelastyczniej wykonywać operacje, ale przyszedł Pan Dyrektor i zdecydował że lepiej zamknąć.
    Handling w nocy też jest i będzie. Może będzie ciut mniejszy ale będzie bo ktoś musi przygotować chociażby sprzęt na rano ( tankowanie ), przygotować cargo, rozwieść GSE po stanowiskach, przygotować papierologię itp. Nie martw się o handling bo dla nich zawsze praca się znajdzie
    Ostatnio edytowane przez frik ; 06-10-2017 o 15:37

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •