Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree7Likes
  • 5 Post By egon.olsen
  • 1 Post By QbaqBA

Wątek: wstrzymane loty

  1. #1
    Awatar RoboWPR

    Dołączył
    Apr 2018
    Mieszka w
    WPR

    Domyślnie wstrzymane loty


    Polecamy

    Witam ,
    czy wie ktoś może co mogło być przyczyną wczorajszego ( tj. 07.08.18 ok.godz. 21.30 - 22.30 )
    wstrzymania lądowań na Okęciu ?
    Akurat nade mną samoloty "kręciły piękne kółeczka " , więc ja szybko do flihgtradaru a tam cała kolejka
    kręci i nic nie ląduje nic nie staruje....ot...ciekawostka..

    pozdrawiam wszystkich

  2. #2
    Awatar Micha-ek

    Dołączył
    May 2013
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Drony w bliskiej odległości od lotniska.

  3. #3

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Jednak nie dron...
    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informa...ny,268233.html

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mbobojar Zobacz posta
    Jednak nie dron...
    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informa...ny,268233.html

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Normalny gosc chyba nie jest, latajac sobie bez pozwolenia (zakladam ze nie mial bo wtedy nie wstrzymywanoby lotow), nad najwiekszym portem lotniczym w Polsce.

    ps. ciekawe co mu grozi. Jak dla mnie licencje powinien stracic.

  6. #6
    Awatar Jerry

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    latajac sobie bez pozwolenia (zakladam ze nie mial bo wtedy nie wstrzymywanoby lotow)
    No właśnie wychodzi na to, że jednak miał...

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    sprawcą całego zamieszania był mały samolot należący do firmy specjalizującej się w teledetekcji, fotografii lotniczej oraz mapowaniu.

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    O proszę, skąd wiesz że to na pewno on?

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Elbląska firma fotogrametryczna OPEGIEKA o statusie Centrum Badawczo-Rozwojowego realizowała wczoraj (tj. 07.08.2018) lot w celu pozyskania danych do
    przeprowadzenia analizy możliwości wykorzystania zielonego lasera w badaniu roślinności. Wykonanie misji, zgodnie z obowiązującymi przepisami, było wcześniej uzgodnione z wszystkimi zainteresowanymi instytucjami. Lot odbywający się na pułapie 1350m nad terenem lotniska był w pełni bezpieczny. Zielone światło emitowane przez samolot było efektem zastosowania najnowszego, dwuspektralnego skanera Riegl VQ-1560i-DW, umożliwiającego obecnie najbardziej precyzyjną rejestrację i interpretację danych. Użycie tej technologii pozwoliło na bardzo szybkie pozyskanie danych oraz możliwie najkrótsze przebywanie samolotu w rejonie zwiększonego ruchu lotniczego. Podczas planowania misji OPEGIEKA zastosowała się do wszelkich procedur bezpieczeństwa zalecanych przez producenta skanera, dzięki czemu zielony laser nie stanowił zagrożenia dla żadnej z osób potencjalnie obserwujących wiązkę. Dodatkowo, jak przed każdą realizowaną przez firmę misją, pilot zgłosił się wcześniej po niezbędne pozwolenia oraz ustalił warunki wykonania nalotu przed jego rozpoczęciem. Lot odbywał się poza strefą kontrolowaną lotniska CTR, w obszarze TMA Warszawy i utrzymywał ciągłą dwukierunkową łączność radiową ze
    służbami kontroli ruchu lotniczego. Do otrzymanych przez firmę pozwoleń zalicza się:
    - zgodę na lot wydaną przez Prezydenta m.st. Warszawy
    - zgodę na lot wydaną przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
    - zgodę na lot wydaną przez Polska Agencję Żeglugi Powietrznej
    - zaświadczenie Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego o uprawnieniu do wykonywania operacji lotniczych
    - uzgodnienia z Senior Kontrolerem APP (zbliżanie) przed rozpoczęciem lotu.
    Pozyskiwanie danych zostało zakończone i OPEGIEKA nie planuje przeprowadzania kolejnych nalotów nad stolicą w najbliższym czasie.
    Jerry, frik, Rafal and 2 others like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Jak pisałem w innym temacie, ok. 22 nad Otwockiem w kierunku Wisły przeleciała mała maszyna - być może to był sprawca całego zamieszania

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Nie.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    O proszę, skąd wiesz że to na pewno on?
    Za gazetą wyborczą.

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    A, to sorry. Dziennikarze faktycznie słyną z rzetelności w takich tematach.
    RysiekO likes this.

  14. #14
    Awatar Radek 75

    Dołączył
    Oct 2016
    Mieszka w
    EPKS

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Radom, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Normalny gosc chyba nie jest (...) Jak dla mnie licencje powinien stracic.
    Uwielbiam, gdy ktoś wydaje wyrok bez zaznajomienia się z faktami. :]
    EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90

    Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
    Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
    Obłożenie w RDO: https://goo.gl/Mxp1sQ



  16. #16
    Awatar agravator

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Łowicz

    Domyślnie

    To ja podepnę się do wątku - dziś również kilka maszyn wisi w holdingu już blisko 50 minut. Wiadomo jaka przyczyna?

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez agravator Zobacz posta
    To ja podepnę się do wątku - dziś również kilka maszyn wisi w holdingu już blisko 50 minut. Wiadomo jaka przyczyna?
    Warunki bliskie minimów:

    EPWA 080830Z 17003KT 130V210 0350 R11/0450N FG BKN002 07/06 Q1021 TEMPO 0600 FG BKN004

    co tłumaczy się:

    • Airport Warszawa/Okecie, Warszawa (HEMS) (EPWA)
    • Report timeIssued on the 8th of the month, at 08:30 UTC
    • WindsWind from 170°(south) at 3 knots
    • Variable windsVariable wind direction between 130° (southeast) and 210° (southwest)
    • VisibilityVisibility is 350 m (1,100 feet)
    • Visibility is 600 m (2,000 feet)
    • RunwayVisual range along runway 11 is 450 m (1,476 ft) and stable
    • PrecipitationFog; fog
    • CloudsBroken clouds at 200 feet (100 meter)
    • Broken clouds at 400 feet (100 meter)
    • TemperaturesTemperature 7°C (45°F), dew point 6°C (43°F)
    • PressureQNH 1021 hPa (30.15 inHg)

  18. #18
    Awatar Mentos

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Lubań

    Domyślnie


    Polecamy

    Może mgła?
    EPWA 080800Z 15004KT 0400 R11/0500N FG BKN002 06/06 Q1021 TEMPO 0600 FG BKN004
    Pozdrawiam:
    Mentos

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •