Drony w bliskiej odległości od lotniska.
Witam ,
czy wie ktoś może co mogło być przyczyną wczorajszego ( tj. 07.08.18 ok.godz. 21.30 - 22.30 )
wstrzymania lądowań na Okęciu ?
Akurat nade mną samoloty "kręciły piękne kółeczka " , więc ja szybko do flihgtradaru a tam cała kolejka
kręci i nic nie ląduje nic nie staruje....ot...ciekawostka..
pozdrawiam wszystkich![]()
Jednak nie dron...
https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informa...ny,268233.html
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
sprawcą całego zamieszania był mały samolot należący do firmy specjalizującej się w teledetekcji, fotografii lotniczej oraz mapowaniu.
O proszę, skąd wiesz że to na pewno on?
Elbląska firma fotogrametryczna OPEGIEKA o statusie Centrum Badawczo-Rozwojowego realizowała wczoraj (tj. 07.08.2018) lot w celu pozyskania danych do
przeprowadzenia analizy możliwości wykorzystania zielonego lasera w badaniu roślinności. Wykonanie misji, zgodnie z obowiązującymi przepisami, było wcześniej uzgodnione z wszystkimi zainteresowanymi instytucjami. Lot odbywający się na pułapie 1350m nad terenem lotniska był w pełni bezpieczny. Zielone światło emitowane przez samolot było efektem zastosowania najnowszego, dwuspektralnego skanera Riegl VQ-1560i-DW, umożliwiającego obecnie najbardziej precyzyjną rejestrację i interpretację danych. Użycie tej technologii pozwoliło na bardzo szybkie pozyskanie danych oraz możliwie najkrótsze przebywanie samolotu w rejonie zwiększonego ruchu lotniczego. Podczas planowania misji OPEGIEKA zastosowała się do wszelkich procedur bezpieczeństwa zalecanych przez producenta skanera, dzięki czemu zielony laser nie stanowił zagrożenia dla żadnej z osób potencjalnie obserwujących wiązkę. Dodatkowo, jak przed każdą realizowaną przez firmę misją, pilot zgłosił się wcześniej po niezbędne pozwolenia oraz ustalił warunki wykonania nalotu przed jego rozpoczęciem. Lot odbywał się poza strefą kontrolowaną lotniska CTR, w obszarze TMA Warszawy i utrzymywał ciągłą dwukierunkową łączność radiową ze
służbami kontroli ruchu lotniczego. Do otrzymanych przez firmę pozwoleń zalicza się:
- zgodę na lot wydaną przez Prezydenta m.st. Warszawy
- zgodę na lot wydaną przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
- zgodę na lot wydaną przez Polska Agencję Żeglugi Powietrznej
- zaświadczenie Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego o uprawnieniu do wykonywania operacji lotniczych
- uzgodnienia z Senior Kontrolerem APP (zbliżanie) przed rozpoczęciem lotu.
Pozyskiwanie danych zostało zakończone i OPEGIEKA nie planuje przeprowadzania kolejnych nalotów nad stolicą w najbliższym czasie.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Nie.
A, to sorry. Dziennikarze faktycznie słyną z rzetelności w takich tematach.
Bez komentarza
http://archive-server.liveatc.net/ep...2018-2000Z.mp3
EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90
Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
To ja podepnę się do wątku - dziś również kilka maszyn wisi w holdingu już blisko 50 minut. Wiadomo jaka przyczyna?
Warunki bliskie minimów:
EPWA 080830Z 17003KT 130V210 0350 R11/0450N FG BKN002 07/06 Q1021 TEMPO 0600 FG BKN004
co tłumaczy się:
- Airport Warszawa/Okecie, Warszawa (HEMS) (EPWA)
- Report timeIssued on the 8th of the month, at 08:30 UTC
- WindsWind from 170°(south) at 3 knots
- Variable windsVariable wind direction between 130° (southeast) and 210° (southwest)
- VisibilityVisibility is 350 m (1,100 feet)
- Visibility is 600 m (2,000 feet)
- RunwayVisual range along runway 11 is 450 m (1,476 ft) and stable
- PrecipitationFog; fog
- CloudsBroken clouds at 200 feet (100 meter)
- Broken clouds at 400 feet (100 meter)
- TemperaturesTemperature 7°C (45°F), dew point 6°C (43°F)
- PressureQNH 1021 hPa (30.15 inHg)
Zakładki