Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    mix
    mix jest nieaktywny
    Awatar mix

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Okęcie

    Domyślnie Perturbacje związane z pogodą nad EPWA


    Polecamy

    Wieczorna burza nad Warszawą dość ładnie namieszała w rozkładach dzisiejszej nocy.
    Tabela lotów on-line była się zepsuła, więc dokładnie nie wiem jakie ilości odwołanych, ale lądowania i starty odbywały się z wielogodzinnymi obsuwami.
    Jeśli dobrze policzyłem to chyba aż 10 odlotów wyszło dopiero między północą a pierwszą.
    Zastaniawia mnie czy w takich losowych przypadkach też są nakładane dodatkowe karne opłaty za starty/lądowania po godzinie 23

  2. #2
    mix
    mix jest nieaktywny
    Awatar mix

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Okęcie

    Domyślnie

    Jest trzecia nad ranem a spóźnialscy jeszcze lądują...

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mix
    Jeśli dobrze policzyłem to chyba aż 10 odlotów wyszło dopiero między północą a pierwszą
    według mnie 3 wyloty odbyły sie przed północą
    1. o godz 23:41
    2. o godz 23:51
    3. o godz 23:55
    wiem co mówię widziałem na własne oczy z domu

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Sam lądowałem Centralshitem z Heraklionu o 2:05 na Okęciu. Najpierw nie wylecieli z Katowic do HER o czasie z powodu silnej burzy nad Śląskiem i na tablicy odlotów była podana nowa godzina odlotu do WAW 23:00. Potem zebrało się na odlot 23:55 LT i stewka wesołym głosem rzekła, że ponieważ lotnisko w WAW jest nieczynne pomiędzy 24:00 a 5:00 więc polecimy sobie do Krakowa tam usiądziemy ok 1:45 i poczekamy do 4:45 i polecimy do Wawy. Wkur...ni pasażerowie wyśmiali jej wesoły komunikat, no ale cóż.
    Potem ok 1:40 będąc w powietrzu już nad Polską pilot oznajmił, że rozpoczynamy zniżanie na lotnisko w WAW, więc kompletnie zdębiałem. Widoki były majestatyczne, błyski burzy która parę godzin wcześniej przeszła nad Warszawą były bardzo efektowne i wyraźne, w chmurach co chwila robiło się jasno. W końcu o 2:05 SP-LLE usiadł miękko na RWY 33 i było po sprawie, tyle, że taksówek ani widu ani słychu przy terminalu. Ale ostatecznie o 3:10 wylądowałem w domu.
    Zastanawiam się, co mogło spowodować otwarcie Okęcia dla naszej maszyny? Może ktoś z forumowiczów ma wiedzę takową i się nią ze mną podzieli?
    Pozdr.
    Andrzej

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Za kazdym razem linia lotnicza zwraca sie z do dyrektora portu o zgodę na lądowanie w godzinach jego zamkniecia 24-6. W sytuacjach perturbacji pogodowych nie pamietam aby takiej zgody nie było

  6. #6
    Awatar bartek_ql

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    o drugiej nad Warszawa bylo juz po burzy. W godzinach 24-06 lotnisko faktycznie jest zamkniete, ale operacje moga sie odbyc jesli wyrazi na to zgode dyzurny portu. Mysle ze w takiej sytuacji (po tak dlugo trwajacej burzy; opoznione loty itp.) nikt nie bedzie mu z tego robil zarzutu.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Kazdorazowo zgodę wydaje dyrektor naczelny PPL jednocześnie dyrektor portu Chopina. Jest to irracjonalne ale tak jest

  8. #8
    Awatar bartek_ql

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pfaff
    Kazdorazowo zgodę wydaje dyrektor naczelny PPL jednocześnie dyrektor portu Chopina. Jest to irracjonalne ale tak jest
    no niby faktycznie tak jest napisane w AIP ale jest tam rowniez napisane ze o zgode taka nalezy sie zwrocic na pismie do godz. 15 (najpozniej). Jak rozumiem w przypadku nocnej burzy upowazniony do wydania takiej zgody jest dyzurny portu. Jakos nie wyobrazam sobie o 22 w nocy pelnej procedury ze skladaniem odpowiednik wnioskow, obiegiem dokumentow itp. Przeciez biura (a wiec i pan dyrektor) nie pracuja o tej porze.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartek_ql
    o drugiej nad Warszawa bylo juz po burzy. W godzinach 24-06 lotnisko faktycznie jest zamkniete, ale operacje moga sie odbyc jesli wyrazi na to zgode dyzurny portu. Mysle ze w takiej sytuacji (po tak dlugo trwajacej burzy; opoznione loty itp.) nikt nie bedzie mu z tego robil zarzutu.
    To, że było po burzy o 2 w nocy to już napisałem w moim poście. A co do decyzji to wciąż nie wiem czy dyrektor czy dyżurny portu. Jeśli dyrektor , to co budzą człeka o 2 w nocy, żeby wydał zgodę na lądowanie danej maszyny?

  10. #10
    mix
    mix jest nieaktywny
    Awatar mix

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Okęcie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Andrzej1973
    Zastanawiam się, co mogło spowodować otwarcie Okęcia dla naszej maszyny? Może ktoś z forumowiczów ma wiedzę takową i się nią ze mną podzieli?
    Pozdr.
    Andrzej
    Powodem była właśnie ta burza i wyjątkowo "niestabilne" porywy wiatru.
    Tak jak już wspominano w wątku dopiero pół godziny przed północą zadecydowano o wznowieniu ruchu.
    Przez pogodę około tuzina maszyn zostało uziemmionych na Okęciu (razem z Cargulami), no i cała masa ludzi czekała w terminalu.
    Około północy zrobiła się kolejka na pasie, a ostatni maruderzy wznosili się przed godziną drugą - więc nie było żadnego większego problemu żebu przyjąć wasz lot kilka minut po drugiej.
    Załoga u Ciebie pewnie sama była troszeczkę zaskoczona zezwoleniem...a i tak nie byliście ostatnim lądującym tej nocy. Ale wtedy Ty byłeś już w domu
    W efekcie zamknięto Szopena zaledwie na dwie godziny.

  11. #11
    mix
    mix jest nieaktywny
    Awatar mix

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Okęcie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Andrzej1973
    To, że było po burzy o 2 w nocy to już napisałem w moim poście. A co do decyzji to wciąż nie wiem czy dyrektor czy dyżurny portu. Jeśli dyrektor , to co budzą człeka o 2 w nocy, żeby wydał zgodę na lądowanie danej maszyny?
    O drugiej nie. Zgoda OIDP została wydana dużo wcześniej dla wszystkich którzy o to poproszą.
    Jeszcze w czasie burzy. Swoją drogą nie wiem czy komukolwiek udało się zasnąć gdy pioruny trzaskały jeden po drugim w centrum miasta. Może głuchym i pijakom...
    Tym razem nie chodziło o jeden samolot
    Ale masz rację - w sytuacjach nietypowych dyrektorstwo jest budzone nawet o drugiej lub trzeciej w nocy.

  12. #12
    Behemot
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    1. Lotnisko nie jest zamkniete.

    2. Z tym wydawawaniem zgody na nocne loty problem polega na tym, ze operator publicznego lotniska ma ograniczone mozliwosci odmowienia przyjecia operacji na ktora zlozony zostal i przyjety prawidlowy plan lotu. W dodatku ograniczenia jakie istnieja na Okeciu dotycza operacji planowanych, wiec nikt nikomu łaski nie robi ze akceptuje opozniony samolot.

    3. Dyzurny reprezentuje dyrektora.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •