3Likes
-
3
Post By R.R.R
-
EPWA w dobie covid
Polecamy

Forumowicze,
Przed covidem na Okęciu było tak, że "luksusowe" linie typu Qatar, Emirates, Lufthansa czy Air France zawsze albo prawie zawsze parkowały przy rękawie, natomiast Ryanair (np. jak latał jeszcze z WAW po kraju) stał gdzieś w polu i ludzie byli dowożeni autobusami, Wizz podobnie.
Pewnie to kwestia kosztów i za rękaw lotnisko kasuje linie więcej. I pewnie zarządca lotniska rozdawał tu karty, bo chętnych i tak było więcej niż rękawów, więc można było je "dać na licytację" - kto da więcej, ten ma. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie, a jeśli się nie mylę to w związku z tym mam 2 pytania:
1/ czy teraz, w erze covid, gdzie tyle tras jest odwołanych i ruch jest wyraźnie mniejszy to czy jest tak, że każdy chętny znalazłby swoje miejsce przy rękawie? czy wcale tak nie jest i nadal rękawów jest jak dawniej za mało? a jeśli nie jest za mało i starczyłoby dla wszystkich chętnych to czy w tej sytuacji lotnisko "zachęca" inne linie, które dotychczas parkowały w polu do podjeżdżania pod rękaw np. preferencyjnymi stawkami?
2/ od lat jak bumerang powracał temat, żeby Emirates latał do WAW A380 jak na wszystkie poważne lotniska, ale - wydaje mi się - słyszałem wypowiedź chyba rzecznika lotniska, że A380 jest za duży i zamiast jednego A380 lepiej w tym miejscu podstawić dwa mniejsze szerokokadłubowce (np. Dreamlinery), bo w 2 samolotach (np. LOT + Qatar) mieści się więcej pasażerów niż w jednym A380 Emirates
czy dziś ruch na lotnisku na tyle się przerzedził, że Emirates mógłby już bez bólu w końcu zacząć latać A380? to ich flagowa maszyna, więc pewnie byliby chętni, ale może nie chcą w to wchodzić w nadziei, że sytuacja możliwie najszybciej wróci do normy, więc nie ma sensu "na chwilę" podmieniać na A380 i niebawem z powrotem go wycofywać
?
Proszę o odp. i pozdrawiam!
K.
-
W tej chwili na niebie jest 5 sztuk A380, na całym świecie.
Tyle w temacie sensu latania A380 do WAW.
-
Senior Screener
Z tym A380 to jak jak z 747 UPSu, niby każdy wiedział a jednak się łudził...
Wątpię czy Emirates jest w stanie zapełnić obecnie 777, zarabia głównie na wożeniu cargo, a A380 zabiera prawie 2x mniej niż 773.
-
Ad. 1 - LO w dalszym ciągu jest głównym przewoźnikiem na WAW. W dalszym ciągu ma swoje fale w trakcie których rękawy są wykorzystywane. W dalszym ciągu LO korzysta z największej liczby rękawów.
Nie wiem co masz na myśli przez to, że 'rękawów jest za mało'? Jeżeli chcesz obsadzić każdy samolot, każdy odlot rękawem, to tak, w dalszym ciągu jest ich za mało i zawsze będzie za mało.
Nie.
Ad. 2 - Jak wyżej zostało napisane. Nie. Do powyższych argumentów należy dodać, iż w dalszym ciągu port nie jest wyposażony w odpowiednią infrastrukturę aby ten samolot regularnie przyjmować.
-
Cześć wszystkim. Chciałbym dowiedzieć sie czy obowiązuje mnie kwarantanna bo po Nowym Roku planuję zrobić trasę WAW-EPRZ-WAW. Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim, Roku pełnego zdrowia ;-)
-
Formalnie EPWA-EPRZ-EPWA lub WAW-RZE-WAW
-
Jeżeli pytasz, czy po odbyciu tych lotów byś miał obowiązek kwarantanny, to odpowiedzią jest: nie.
-
Witajcie. Jestem po 1szej dawce Pfeizera i wkrótce będzie mój lot RZE-WAW. Czy ewentualne testy mnie obowiązują czy nie? Pozdrawiam
-
Na rejsach krajowych nie obowiązuje żaden wymóg testów.
-
Dziękuję za odpowiedź ;-)
-
To chyba pasuje do "ery COVID" - zawsze tak było że między 20 a 21 na lotnisku zamyka się absolutnie wszystko poza Polonezem, McD (z ograniczoną ofertą) oraz automatami? Może ci pasażerowie z ostatniej fali krajówek nie są aż tak atrakcyjnym segmentem żeby trzymać dla nich wszystkie lokale otwarte, ale trudno mi uwierzyć że choćby jedna buda z piwem i pierogami nie próbuje zagospodarować tego rynku. To już tak zostanie?
-
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki