Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie Rozkład lotów lato 2009


    Polecamy

    5 nowych połączeń, 3 nowe linie


    Letni rozkład lotów z Krakowa wzbogaci ofertę portu o pięć nowych połączeń, w tym cztery z europejskimi stolicami. W Krakowie wyląduje też trzech nowych przewoźników.

    Po nowemu, a jakby po staremu


    Nieco egzotyki jak na siatkę połączeń z polskich portów regionalnych przywozi ze sobą Iceland Express oferujący loty do Rejkjawiku. Włoskie linie Windjet zapewnią przeloty do Forli pod Bolonią, a skandynawski Norwegian do Kopenhagi. Na spacer pośród greckich ruin wybrać się będziemy mogli </B>narodowym przewoźnikiem</B> dzięki połączeniu do Aten.

    Wielki "come back" to powrót na polskie niebo niemieckiej linii </B>Air Berlin</B>, która zaoferuje loty do Berlina, do którego kilka lat temu latał easyJet.

    Do letniego rozkładu po zimowej przerwie wrócą połączenia z Krakowa do:
    • Helsinek (Finnair),
    • Leeds (Jet2),
    • Poznania i Bydgoszczy (Jet Air) oraz
    • Nowego Jorku (PLL LOT).
    Prezes ma się czym pochwalić

    O nowościach mówił w czwartek (26.03) Jan Pamuła, prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków Airport podczas spotkania z dziennikarzami.

    - Mimo słabej koniunktury na rynku lotniczym w letnim rozkładzie uruchamiamy najwięcej nowych połączeń spośród wszystkich portów w Polsce - podkreślił Pamuła. Nie do końca jest to prawdą gdyż z Okęcia uruchomionych zostanie w sezonie letnim 12 nowych połączeń (w tym 3 sezonowe).

    W sumie w sezonie letnim krakowskie lotnisko zaoferuje nam 46 połączeń do 34 miast. Loty regularne obsługiwać będzie 20 linii lotniczych; czarterami zajmie się 23 przewoźników.

    Prezes po raz kolejny zapowiedział, że jeszcze tego lata powinny zostać uruchomione połączenia do Rzymu i Moskwy. - To są dla nas priorytetowe kierunki - podkreślił.

    Jeżeli nie uda się przekonać LOTu do uruchomienia wspomnianych połączeń, to - do czego niejako zobowiązał się Pamuła - lotnisko wraz z samorządami Małopolski i Krakowa skorzysta z... obowiązku świadczenia usług publicznych.

    Obowiązek taki może zostać nałożony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC), jeżeli tylko samorządowcom uda się dowieść, iż połączenie przyczyni się np. do rozwoju regionu. Przewoźnik mający realizować połączenia wybierany byłby w przetargu, w którym mogą wystartować wszystkie unijne linie lotnicze. Kraków byłby pierwszym polskim miastem, który skorzystałby z takiej możliwości.

    A Ryanair się droczy...

    Szef małopolskiego portu poinformował także, że wciąż trwają negocjacje z największym w Europie tanim przewoźnikiem, irlandzkim Ryanair'em, w sprawie od dawna wyczekiwanej bazy w Krakowie.

    - Z Ryanairem trwają zaawansowane, intensywne i bardzo trudne rozmowy - ocenił prezes, zaznaczając jednak, iż jednym z warunków jakie lotnisko stawia przewoźnikowi jest zapewnienie sobie wpływu na politykę kształtowania siatki połączeń przez Ryanair'a, aby nie dopuścić do wyniszczającej konkurencji wewnątrz portu.

    pasażer.com
    Pozdrawiam, Airliner
     

  2. #2
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Balice łapią drugi oddech



    Letni sezon krakowskie lotnisko rozpoczyna z sześcioma nowymi trasami. Zmienia też cennik obsługi: w efekcie pasażerowie zapłacą mniej za bilety



    Fot. Paweł Piotrowski / AG



    Kampania promocyjna przyciągająca nowych przewoźników, łącznie 46 tras z Krakowa i nowy cennik opłat lotniskowych - tak ma wyglądać letni sezon (zaczyna się 29 marca) portu lotniczego w Balicach. Za kilka dni wyjaśni się także sprawa połączeń z Moskwą i Rzymem.

    Wyskoczyć z dołka

    Władze portu w Balicach chcą wyrwać się z dołka, który w zeszłym roku doprowadził do 5- proc. spadku liczby pasażerów odlatujących z Krakowa (ponad 200 tys. podróżnych mniej). Początek tego roku nie jest lepszy; w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku w terminalu balickim pojawiło się kilkanaście procent mniej pasażerów.
    Naszemu lotnisku nie sprzyjał ogólny spadek zainteresowania lataniem spowodowany światowym kryzysem oraz mniejsze zainteresowanie samym Krakowem, do którego przyczyniła się mocna w ub. r. złotówka. Nie pomagał też cennik opłat lotniskowych niezmieniany od 2004 roku.

    Efektem było wycofanie się Sky Europe i Germanwings (przeniósł się do Pyrzowic). Liczbę połączeń obcięły też bmibaby, Ryanair i Jet2.com. Na to wszystko nałożyły się bankructwo Sterlinga, latającego do Danii, oraz likwidacja regularnych siedmiu połączeń Centralwings.

    Nowe otwarcie

    Ostatnie spadki złotówki zrobiły jednak swoje, na ulicach Krakowa znowu słychać obcokrajowców. Balice chcą to wykorzystać. Za kilka tygodni ogłoszą nowy cennik opłat - jest już zresztą gotowy, czeka tylko na akceptację Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

    Nowy cennik jest atrakcyjny głównie dla przewoźników. Do tej pory za postój na płycie lotniska płacili już po półgodzinie; teraz darmowy postój ma trwać dwie godziny. Jeszcze bardziej istotne są obniżki w cenniku obsługi uzależnione od liczby przywożonych pasażerów oraz bonusy dla przewoźników, którzy uruchomią nowe trasy (pierwsze trzy miesiące lądowania za darmo, później bonusy od 10 do 50 proc., zależnie od częstotliwości lotów).

    Na nowym cenniku skorzystają również pasażerowie. - Skoro lądowanie w Krakowie będzie tańsze, linie będą mogły walczyć ze sobą i obniżać ceny biletów na popularnych trasach - ocenia Jan Pamuła, prezes lotniska. Bezpośrednio na ceny biletów przełoży się też obniżenie opłat lotniskowych do 45 zł (da nam to oszczędność rzędu kilkunastu złotych).

    W letni sezon, mimo zeszłorocznych ucieczek wielu linii, Balice wchodzą z siatką 46 połączeń tygodniowo. O ile Helsinki i Ateny to przywrócone trasy, to pozostałe cztery są całkowicie nowe. Do stolicy Finlandii będzie latał narodowy fiński przewoźnik, a do Aten LOT. Air Berlin po długiej przerwie znów regularnie (cztery razy w tygodniu) zacznie latać do Berlina. Norwegian rozpocznie za tydzień loty do Kopenhagi (trzy razy tygodniowo). Nowinkami turystycznymi są zaś połączenia z Reykjavikiem oraz włoskim Forli, skąd bez kłopotów można się dostać choćby do Ravenny, Florencji czy Rimini. - Tę pierwszą trasę traktujemy głównie jako atrakcję turystyczną. Z powodu kryzysu lotów za pracą raczej nie należy się spodziewać - komentują na lotnisku.

    Największe atrakcje czekają

    Najbardziej atrakcyjne trasy wciąż są jednak niepewne. - Za kilka dni mamy zakończyć negocjacje w sprawie uruchomienia stałych połączeń z Moskwą i Rzymem. Mniejsze nadzieje mamy na Kijów. Ale te dwa pierwsze byłyby hitem - uważa Pamuła.

    Co jeśli negocjacje z przewoźnikami nie wypalą? - Ponieważ już od dłuższego czasu obiecuję uruchomienie tych połączeń, uznałem, w porozumieniu z urzędem marszałkowskim, że w najgorszym razie ogłosimy przetarg na te trasy - mówi Pamuła. Jest na tyle zdeterminowany, że gotów jest dopłacać do funkcjonowania takich linii po to, by przekonać przewoźników, że są opłacalne. - Przetarg wygrałby oczywiście taki przewoźnik, który żądałby najniższych dopłat - wyjaśnia.


    Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków
    Pozdrawiam, Airliner
     

  3. #3
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    W Balicach nowe połączenia na lato

    Pięć nowych połączeń do Berlina, Aten, Reykjaviku, Forli we Włoszech i Kopenhagi w letnim rozkładzie lotów proponuje lotnisko w Balicach. Pojawią się też trzy linie, które pod Krakowem jeszcze nie lądowały. To Air Berlin, włoski tani przewoźnik Windjet i Iceland Express. Na sezon letni wracają połączenia z Helsinkami, angielskim Leeds i Nowym Jorkiem.

    W nowej siatce połączeń widać też zwiększenie liczby lotów do Brukseli, Madrytu, Oslo. Prezes lotniska w Balicach Jan Pamuła zachęca przewoźników do współpracy. - Do końca tygodnia będziemy mieć nowy cennik z obniżonymi opłatami - zaznacza Pamuła. Prezes proponuje w nim m.in. wydłużenie darmowego postoju dla samolotów z 30 min do dwóch godzin, jednolite stawki opłat pasażerskich (45 zł) oraz upusty dla linii - im więcej pasażerów przewiozą tym opłaty będą miały niższe. - Nowe stawki to mniejsze zyski dla portu o ok. 10 mln zł - szacuje prezes. Dodaje, że nadrobi zyski jeśli przybędzie pasażerów. Ponadto władze portu obiecują liniom współfinansowanie ich kampanii reklamujących nowe połączenia do i z Krakowa.

    Barbara Ciryt - POLSKA Gazeta Krakowska


    o Amsterdamie cisza ale bardziej ciekawi mnie jakie chartery na to lato załatwili
    Ostatnio edytowane przez Marcin747 ; 27-03-2009 o 07:55 Powód: źródło
    Zaorać, buraki posiać...
     

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dlaczego nowy cennik musi być zatwierdzony przez Urząd Lotnictwa iczy oni mogą zablokować [brak zgody] na jego wprowadzenie.Myślałem, że to zarząd lotniska o tym decyduje.Uważam, że to dobre posunięcie z obniżeniem opłat i przyniesie więcej korzyści dla Balic.
     

  5. #5
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Piorun Zobacz posta
    iczy oni mogą zablokować [brak zgody] na jego wprowadzenie.
    ONI mogą wszystko
    Ostatnio edytowane przez marcin_epkk ; 27-03-2009 o 19:03
     

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •