Wiesz dzieją się rzeczy które się nawet filozofom nie sniły i być może to jedna z nich.
Nigdy mi do głowy nie przyszło iż Germanwings wróci z powrotem do Krakowa, spodziewał bym się prędzej wycofania tej linii z PL.
A to suprice...
Gdy w Balicach operował Sky czy Central przez myśl mi nie przeszło by Wizz mógł operować od Nas.
To nic specjalnego by jakaś tania linia operowała z dwóch blisko położonych lotnisk, nawet Wizz tak robi np. w Rumuni Cluj i Tirgu Mures odleglość pomiędzy lotniskami 120km czy w Niemczech Kolonia i Dortmund 97km.
To że Katowice są oczkiem w głowie dla Wizza to wcale nie świadczy o tym że linia nie chce spróbować swoich sił na lotnisku obok gdzie nie zapominajmy ale spora część pasażerów w Pyrzowicach stanowią mieszkańcy Krakowa i turyści którzy chcą dostać się do Małopolski.
Przy dobrych wiatrach pierwszych efektów możemy się spodziewać najwcześniej na wiosnę 2010.
PS. To że GTL rozmawia z liniami lotniczymi to bardzo dobrze ale z Katowic operuje zaledwie 4 przewoźników więc maja z kim rozmawiać.
Hm... czemu dotąd nie poleciałem jeszcze Wizzem? Ano temu, że z Wrocławia lata tylko do Luton. A w Londynie już kilka razy byłem. Inne atrakcyjne (dla mnie) miejsca do których lata Wizz? Proszę bardzo, Malmö, Oslo-Torp, Beauvis, Eindhoven, Dortmund. Czemu tam nie byłem? Ano temu, że nie ma tam lotów z Wrocławia. Owszem, są z Katowic, albo Poznania. Ale co z tego? Ja już wolę przesiadkę niż jazdę do innego miasta! Wydaje mi się, że jest też dużo ludzi w Krakowie którzy nie polecą do jakiegoś miejsca (mając inne do wyboru) tylko dlatego, że nie ma tam jak dolecieć z ich miasta. A nawet jeśli kierunki się zdublują, to stracą na tym tylko Katowice (mniejsze obłożenie), a klient zostanie i tak w firmie. Opcjonalnie niektóre kierunki z Katowic można przyciąć i znajdą się maszyny na coś nowego :-)
Nie musi być sen wystarczy mgła w EPKT ;-)
W momencie gdy nie mam prawa jazdy, to jest problem. A nawet jak bym miał, to jechać samochodem, płacić za parking... Naprawdę wolę polecieć do innych miejsc z długiej listy wartych odwiedzenia. Z Katowic w chwili obecnej planuję jedynie Forli. Ale to głównie dlatego, że ciężko jest się tam dostać w jakikolwiek inny sposób. I nie myślę tutaj o Bolonii, jakbym tam chciał lecieć, to bym wybrał BLQ zamiast FRL. A, opcjonalnie Kijów oczywiście, chociaż jeśliby uruchomili bezpośrednio WRO-Lwów, to pewnie miejscówka bardzo szybko awansowałaby na czoło wspomnianej listy.
nie wiem czy 150zł za parking na 2tygodnie ( oczywiście jeśli używamy opcji "Latam z Katowic"
jest czymś wielkim. Dojazd jest coraz łatwiejszy , teraz po prostu jest to zwykła wygoda ludzka.
Nic nie jest oczywiste...
Choć kibicujemy Jasionce najmocniej, jak to możliwe, gdyż w regionie ogromny drzemie potencjał, to niezapominamy o tym, że Wizz Air w Krakowie to kontrowersyjne, acz niegłupie rozwiązanie. A jeśliby docierały do nas sygnały z Balic, że „coś jest na rzeczy”, to akurat te sygnały ostro filtrujemy, gdyż tamtejszy prezes umowę o bazę miał mieć już dawno podpisaną; o tym, że będzie wysyłał turystów i biznesmenów do Moskwy już nikt nie pamięta.
pasażer.com
Jakaś matematyczna szansa...
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA
Koniec monopolu Ryanaira na tanie połączenie z Jasionki? Odpowiedź poznamy w środę. Walkę o pojawienie się w Jasionce węgierskiego przewoźnika Rzeszów prowadził z Krakowem. Za kilkadziesiąt godzin okaże się, czy skuteczną.
W najbliższą środę w jednym z warszawskich hoteli przewoźnik ogłosi plany rozwoju WizzAir związane z portami w Warszawie, Gdańsku i Katowicach. W tajemnicy trzyma czwarty port, z którego zamierza uruchomić nowe połączenia. Węgrzy potwierdzają, że interesują się Rzeszowem i chcieliby na lotnisku w Jasionce utworzyć nową bazę swoich samolotów.
- Podrzeszowskie lotnisko jest brane pod uwagę, tak jak wszystkie inne lotniska w Polsce - mówiła nam kilka dni temu Natasa Kázmér, rzeczniczka WizzAir, węgierskiego taniego przewoźnika.
Bez zaproszeń, ale z wiarą
Władze Jasionki miały nadzieję, że sprawa wyjaśni się do końca listopada. WizzAir poprosił port o cierpliwość.
- Nie wiemy, czy mamy powody do świętowania - mówi Stanisław Nowak, prezes spółki lotniskowej Rzeszów-Jasionka.
Zaproszenia na środową konferencję nie dostali, ale nie otrzymał go też port w podkrakowskich Balicach.
I Jasionkę, i Balice najczęściej wymienia się wśród nowych portów, z których wylatywać będą samoloty WizzAir. Ale Węgrzy zdecydują się tylko na jedno z tych lotnisk.
Paweł Cybulak, redaktor naczelny portalu Pasazer.com, badającego rynek lotniczy w Polsce, jest przekonany, że Węgrzy już zdecydowali się na Rzeszów. - Port w Zielonej Górze odpada. Bydgoszcz też, ze względu na bliskość Poznania i Gdańska. Szczecin? Z tych samych powodów. Łódź? Ma pod nosem Warszawę. Zostaje Kraków i Rzeszów, gdzie jeszcze WizzAir nie wszedł. Stawiam na stolicę Podkarpacia. W Krakowie niedawno Ryanair, irlandzki tani przewoźnik, zapowiedział, że docelowo uruchomi 21 nowych połączeń. WizzAir nie będzie z Irlandczykami szedł na wojnę. Metodą eliminacji zostaje więc Jasionka - spekuluje Cybulak. Ale od razu dodaje, że Balice złożyły węgierskiemu przewoźnikowi bardzo atrakcyjną ofertę.
Jasionka tymczasem przez wiele miesięcy próbowała odzyskać zaufanie WizzAir. - Już trzy lata temu mogli u nas być. Przysłali propozycję, ale nikt z portu nie chciał z nimi rozmawiać. Proszę mnie nie pytać dlaczego - opowiada nam jedna z dobrze zorientowanych osób na podrzeszowskim lotnisku.
Prezes Nowak potwierdza: - Jesteśmy teraz w roli proszącego. Musieliśmy przełamać lody, bo gdy się do nich odezwaliśmy, to początkowo odpowiadali: "Panowie, przecież my już chcieliśmy od was wcześniej latać i nie było zainteresowania".
I dodaje: - Rozmowy, jakie z nimi podjęliśmy, były długie. Pamiętam wizytę na Węgrzech, gdzie jedno spotkanie trwało pięć godzin. To sporo, bo ponoć normalnie z klientem rozmawiają tylko 40 minut. Na tym spotkaniu ustaliliśmy właściwie wszystkie szczegóły techniczne.
Ukraina to nasz atut
Kierownictwo Jasionki uważa, że za Rzeszowem przemawiają dwa mocne argumenty. - Pierwszy to pasażerowie. Przewoźnik nie powinien się martwić o obłożenie. Teraz samoloty Ryanaira, które od nas odlatują, mają 82-procentowe obłożenie. To jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy wynik w Europie. Drugi argument to położenie geograficzne naszego portu. Jesteśmy blisko Ukrainy, a to przecież też rynek bardzo obiecujący i jeszcze niewykorzystany - uważa prezes spółki lotniskowej.
Władze województwa podkarpackiego także zrobiły pierwszy krok, by Węgrów ściągnąć do Jasionki. W projekcie budżetu na przyszły rok jest zapisana kwota około 2,5 mln zł, która ma trafić do WizzAira. To pieniądze za to, że przewoźnik na swojej stronie reklamowałby Podkarpacie. Na podobnej zasadzie płacimy Ryanairowi.
- To jeden z podstawowych warunków, żeby przewoźnik przyszedł do portu - twierdzi nasz rozmówca z Jasionki.
Dokąd WizzAir zamierza uruchomić nowe połączenia? Z naszych informacji wynika, że może być to Rzym i Paryż, a nawet jedno z hiszpańskich miast. Jasionka w swojej ofercie także sugerowała Węgrom właśnie te kierunki.
- Bo Wyspy zostały opanowane przez Ryanaira - przypominają nasi rozmówcy.
Wejście Węgrów do Jasionki skończy też monopol Irlandczyków, którzy jako jedyni oferują teraz tanie połączenia z podrzeszowskiego lotniska.
WizzAir może już na starcie zostać również głównym graczem Jasionki. Jeżeli utworzy tu bazę samolotów, to uruchomi 21 połączeń tygodniowo. Po ponad pięciu latach obecności Rayanair oferuje ich 16. Do końca przyszłego roku musi dołożyć co najmniej pięć, bo takie są zapisy umowy.
- W bazę WizzAir w Jasionce raczej nie wierzę. Myślę, że uruchomią dwa-trzy nowe kierunki - ocenia Cybulak
Jak zareaguje Ryanair na pojawienie się konkurencji? On także chce w Jasionce stworzyć bazę swoich samolotów. W letnim rozkładzie lotów mają się pojawić nowe połączenia: prawdopodobnie będzie więcej lotów do Londynu, dojdzie nowe miasto w północnej Anglii, a także Hiszpania.
- Poradzimy sobie z obsługą pasażerów. Niedawno powiększyliśmy terminal odlotowy - przypomina prezes Nowak.
Gazeta.pl
Nie znam decyzji ale rzeczywiście negocjacje na linii Wizz Balice toczą się już długo.
Oferta Balic jest bardzo atrakcyjna.
Na pierwszy rzut oka rzeczywiście wygląda iż logika przemawia by Wizz "podgryzł" Balice ze wschodu i uruchomił pierwsze połączenia z RZE tym bardziej iż zdecydował się na "podgryzienie" Pyrzowic ze strony zachodniej przez WRO.
Ale jest jedno ale...
Ryanair w Krakowie rozkręca się co raz mocniej szczegóły na środowej konferencji (kto wie może za jakiś czas zdecyduje się uruchomić bazę) stanowiąc już dziś największe zagorzenie dla Wizza.
Co więcej FR biorąc pod uwagę rozwój Wizza w Polsce zawęża możliwość tworzenia bazy w czołowych regionalnych lotniskach (dotychczasowy najlepszy kandydat ostatnio został zagospodarowany przez W6).
W tym przypadku jeśli Wizz nie uruchomi w najbliższym czasie połączeń z Balic to ma bardzo marne szanse na zaistnienie u Nas i będą w dalszym ciągu promować wirtualne Krakowskie lotnisko zwane Katowice/Kraków (Pyrzowice).
Zakładki