Felieton: Wizz w Krakowie to sci-fi?
Wiele znaków na ziemi i niebie wskazuje, że Wizz Air szykuje się do otwarcia nowej bazy w Polsce. To wieści mniej lub bardziej oficjalne - a że felieton rządzi się własnymi prawami...
No to naprawdę dość 'ciekawy' i pobudzający dyskusję felieton
Ja tam i tak uważam, że Wizz się będzie trzymał KTW..
Bo jeśli stanie się to co w KRK ze Skyeurope to w Katowicach nie byłoby ciekawie..
Czego oczywiście Wam nie życzę
Tak więc, W6 u Nas to jakiś sen chyba.. bardzo odległy
Biznes to biznes, jeżeli władze portu dadzą Wizzerowi atrakcyjną ofertę, to czemu nie
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Jeżeli chodzi o połączenia Wizza z KRK to jest to mało realne...
Co do nowej bazy w PL to stawiam na RZE, ale to raczej na przełomie 2010/11.
Wiem, a czy napisałem coś o bazie ?
Wizz aż tak dokładnie nie bada już PL rynku żeby jeden region obsługiwać dwoma lotniskami... widać to po nowych otwieranych kierunkach, bardziej koncentruje się za Czechach (chociaż tam to już otworzył dużo połączeń), Słowacji... no i ciągle próbuje wejść do Rosji.
Widzę że jak na pasazer.com pojawi się jakieś info pokazujące Balice w dobrym świetle lub wróżące z fusów informacje to jest ok i FAKT nie zaprzeczany że coś jest na rzeczy, ale jak tylko już coś nie po myśli Krakowskich lanserów to już pasazer.com jest do bani.
Pomyślcie czy was stać na W6 bo Katowice przecież sporo kasy płacą
Co do rozmów to wiesz...GTL rozmawia obecnie z ok 17 różnymi przewoźnikami (w tym cargo na założenie bazy przeładunkowej) i co? Są efekty? Tak samo jest w Balicach, Poznaniu, Gdańsku czy Wrocławiu rozmawiać to sobie można...
No właśnie artykuł... chociaż w tytule jest "felieton" czyli facet pisał to co mu się w głowie uroiło, nie koniecznie musi to być poparte jakimiś faktami, czy też planami W6.
A gdyby tak rzeczywiście W6 otworzył jakieś połączenie z KRK, to Twoim zdaniem które by to było ?
Przecież większość kierunków na których lata W6 jest obsługiwanych z KTW, chyba że MAD (no ale Wy już macie Iberie więc raczej odpada...), Neapol (też wątpię bo przecież ciężko było znaleźć chętnego na Rzym...), kraje skandynawskie (macie juz Norwegiana i FR), UK odpada bo tam raczej kasują połączenia niż dodają...Niemcy (macie już przecież dużo połączeniem) hmm... chyba że jakieś kierunki sezonowo-charterowe, jak np. Heraklion z Pyrzowic, ale pytanie po co?? bo wiadomym jest że centrum charterowym Polski południowej są KTW
To i tak tylko domysły z tymi połączeniami... W6 z Varadim na czele na pewno mają jakieś długoletnie plany rozwoju, a jakie one są to nikt z nas nie wie. Jedno jest pewne W6 nie podejmuje pochopnych kroków i nie wchodzi na lotnisko nie myśląc o nim jako o potencjalnej bazie(wyjątkiem jest WRO z połączeniem do LTN).
Nie mówiąc już o tym, że jak jest jakaś linia lotnicza, która lata długi czas na danej trasie, to znaczy że jest pewna grupa pasażerów która tą trasą podróżuje. Jeśli Wizz będzie miało tańsze bilety, a będzie miało, to wchodzi na daną trasę, dotuje ją przez rok aby wygrać walkę z Iberią i ma rynek swój. A czemu taki Madryt lepszy od innego kierunku? Bo inny trzeba reklamować od początku (tłumaczyć gdzie to jest, co tam jest, dlaczego tam), a w przypadku Madrytu ludzie wiedzą że da się dolecieć, tylko trzeba im podpowiedzieć że można dużo taniej :-)
Wrocław nie jest lotniskiem wyjątkowym. Po prostu trasa Wrocław-Luton jest pewna i opłaca się na niej latać. Nic poza nią się nie uda, dlatego Wrocław bez bazy dostanie najwyżej jakieś dwa kierunki, nic więcej...
Zakładki