Powstała nowa linia łącząca Port Lotniczy Balice z centrum miasta (Dworzec Zachodni) tzw. mini busy, przejazd takim busikiem to koszt 10 zł. www.tomba.travel
Kilka chaotycznie rozrzuconych po Krakowie wysokościowców sprawia wrażenie przestrzennego chaosu i braku właściwej koncepcji urbanistycznej miasta. Tymczasem popyt na przestrzeń mieszkalną i biurową mimo kryzysu jest na wysokim poziomie. Wieżowce wydają się sensownym rozwiązaniem tego problemu.Gazeta KrakowskaWedług prawa budowlanego, wysokościowce to budowle mające ponad 55 metrów. Obecnie
w Krakowie jest tylko kilka takich budynków, m.in. Cracovia Business Center, czyli "Błękitek" (105 m), Rondo Business Park (59 m), czy prądnicki Okrąglak (ok. 55 m).
Pierwsze wysokościowce powstały w latach 60. i 70. (Biprostal - 55 m, Szkieletor - 94 m).
Od lat nieukończony pozostaje Szkieletor przy rondzie Mogilskim, którego budowę rozpoczęto w roku 1975, a wstrzymano cztery lata później. Dopiero w grudniu minionego roku pojawiła się nadzieja
na dokończenie budowy. Projekt nowego Szkieletora - Treimorfy, mierzącego ok. 100 m, ma zostać wkrótce oceniony.
Sprawa Szkieletora ma wymiar symboliczny - pokazuje, jak trudna i kłopotliwa jest kwestia budowy wysokich budynków w naszym mieście. Wzbudzają one bowiem kontrowersje z powodu silnego wpływu na panoramę miasta. Kwestia ta była wyraźnie ignorowana przez ostatnich kilkadziesiąt lat.
Doskonale widać to z kopca Kościuszki. Ponaddwustumetrowe kominy elektrociepłowni w Łęgu, wyłaniające się zza Wawelu, czy blokowiska z wielkiej płyty, które, niestety, kompletnie zdominowały panoramę okolic Bronowic czy Bieżanowa.
Wieżowce nie zaszkodzą Krakowowi, jeśli powstaną na peryferiach - mówi prof. Kozłowski
Trudno jednak znaleźć alternatywę dla wieżowców - ceny gruntów utrzymują się na wysokim poziomie. Opłaca się więc budować "w górę". Potwierdza to Anna Kołodziejczyk, autorka pracy magisterskiej o przestrzeniach biurowych w Krakowie: - Budowa wieżowców jest po prostu bardzo opłacalna - tłumaczy.
Jak więc pogodzić dbałość o sylwetę miasta i względy ekonomiczne? Architekci i urbaniści proponują dla wysokościowców lokalizacje w oddaleniu od centrum miasta.
Marcin Romanowski z portalu: KrakowskieInwestycje.pl uważa, że lokalizacja wysokościowców
w Czyżynach, Olszy nie kolidowałaby z historyczną panoramą miasta.
Potrzebę wyznaczenia miejsca pod budowę wieżowców rozumie Magdalena Jaśkiewicz, dyrektorka Biura Planowania Przestrzennego. Zdradza, że krakowscy planiści pracują nad dokumentem dotyczącym możliwej lokalizacji wieżowców w Krakowie. Pierwszy etap analizy, zawierający propozycje lokalizacji budynków wyższych niż 100 m, zostanie przedstawiony Miejskiej Komisji Architektoniczno-Urbanistycznej w pierwszym kwartale roku.
Temat stary - ciągle pojawia się coś noweg.
Moim zdaniem postawienie drapaczy chmur w Czyżynach to dobry pomysł. Co o tym myślicie?
Powstała nowa linia łącząca Port Lotniczy Balice z centrum miasta (Dworzec Zachodni) tzw. mini busy, przejazd takim busikiem to koszt 10 zł. www.tomba.travel
Hmm... Przyznam, że cena dość konkurencyjna w porównaniu do PKP.
UL984, UL986, UM866/UM66, UM985, LETKI-BABKO, BABKO-TOSPO i jeszcze parę innych skrótów.
To żadna konkurencja chyba że ktoś boi się jeździć koleją choć wiadomo że bezpieczniej niż busem.Cena 7 zł za 16 min to lepsze niż 10 zł za pół godziny (rozkładowo) bo jeśli są korki to zapomnij o 30 min do centrum taka prawda.
Poza tym ja osobiście wolę nawet jechać Solniczką na 292 za 2,60 i czasem, gdy mi się nie spieszy wybieram właśnie to rozwiązanie. Jak mi się spieszy, to pociąg lub samochód. Proponowane połączenie niestety nie znajdzie się w kręgu moich zainteresowań i podejrzewam, nie tylko moich.
UL984, UL986, UM866/UM66, UM985, LETKI-BABKO, BABKO-TOSPO i jeszcze parę innych skrótów.
Witam,
Nie wiedziałem gdzie to wrzucić więc założyłem nowy temat.. tak btw. pytanie do modów.. może by zmienić trochę nazwę tematu z 'Nowych Połączeń z EPKK' na 'Nowe, kasowane połączenia z EPKK'
No to do rzeczy.. pierwsze ograniczenia, zawieszenia i podmianki na zimę..
Oby tylko takie ograniczenia były..Rzadziej z Krakowa do...
Przed nami sezon zimowy, czyli... zmiany w rozkładach wielu przewoźników. Wczoraj (22.07) pisaliśmy o redukcji rejsów na londyńskie lotnisko Stansted zapowiedzianej przez Ryanair, dziś o tym dokąd nie polecimy lub polecimy rzadziej z Krakowa.
Bye, bye WindJet...
Wraz z nadejściem jesieni, krakowskie lotnisko straci połączenie do Włoch. Z lotów na lotnisko Forli rezygnuje Wind Jet. Ostatni rejs został zaplanowany na 19 września, jak wynika z systemu rezerwacyjnego przewoźnika. Możemy trzymać kciuki za to, aby włoska linia powróciła w przyszłym sezonie letnim, ale z bardziej przystępnymi cenami.
Transavia rzadziej
Dwa razy w tygodniu polecimy z Krakowa do Paryża-Orly. Linie lotnicze Transavia, co prawda zmniejszają ilość lotów z trzech do dwóch tygodniowo, ale dzielnie znoszą konkurencję w postaci naszego narodowego przewoźnika oraz brytyjskiej taniej linii lotniczej, easyJet.
easyJetem rzadziej do Bristolu i Liverpoolu
Ten ostatni również nieznacznie redukuje liczbę połączeń. Od 10 listopada rejsy do Bristolu będą wykonywane sześć, a nie jak do tej pory siedem razy w tygodniu - easyJet rezygnuje z wtorkowych lotów do Anglii. Brytyjski przewoźnik zmniejsza także ilość rejsów do Liverpoolu. Połączenie obecnie jest realizowane codziennie. Od 26 października częstotliwość zostanie zmniejszona do czterech lotów tygodniowo - będą się odbywały w poniedziałki, środy, piątki oraz niedziele.
I znów bez Jet2.com na zimę
Połączenie, które pojawia się i znika - linie lotnicze Jet2.com znowu zawieszają miejmy nadzieję, że tylko na okres zimowy, loty do Leeds Bradford. Ostatni rejs został zaplanowany na 25 października.
Z Germanwings do Niemiec
Germanwings powrócił do Krakowa, oferując pasażerom loty do Kolonii oraz Stuttgartu. W sezonie zimowym zmniejsza co prawda częstotliwość lotów do Kolonii - z czterech tygodniowo do trzech (wtorki, czwartki oraz soboty). Zwiększa za to ilość rejsów do Stuttgartu - samoloty niemieckiego przewoźnika będą latały na tej trasie cztery razy w tygodniu, w poniedziałki, środy, piątki oraz niedziele.
Anna Żuchlińska
ORY z 3x do 2x
BRS z 7x do 6x
LPL z 7x do 4x
LBA z 4x do 0
FRL z 2x do 0 (ceny ceny..)
CGN z 4x do 3x
STR z 3x do 4x
Ostatnio doszły mnie słuchy, że biura turystyczne nie mogą odebrać swoich pasażerów z lotniska na Balicach, wiecie coś więcej na ten temat
ten busik od dzis kosztuje 5 zł i minimalnie jedziesz ok 24 min, a jak są korki to czas przejazdu jest ok 32 min.
Witam jak w temacie
Mam wolne dwie miejscowki w aucie do Radomia w niedziele rano.
Powrot wieczorem
Koszt paliwo do podzialu.
tel. 601145926
Ostatnio edytowane przez Staford ; 28-08-2009 o 11:03
Może ktoś wie w jakich godzinach i wjakie dni latał B 737lini AMC dla biura SUN&FUN w sezonie letnim?
NOC w Instytucie Lotnictwa 23.X.2009 g. 18-22
Ktoś się wybiera?
Ciagnie mnie, ale może lepiej wspólnie pojechać?
Ew. wyjazd w piątek po południu, powrót w nocy.
Nurek
Ostatnio edytowane przez Staford ; 08-10-2009 o 09:39 Powód: Ort.
Kontynuacja tematu:
Hyde Park - EPKK (II)
Dzisiaj o 9 ląduje samolot z Charkowa.Czyżby pierwszy czarter w KRK z narciarzami ze wschodu.
Ostatnio edytowane przez lcc agent ; 03-01-2010 o 07:40
"Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
Nie polubicie mnie.
Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."
Zakładki