Dodatkowo klatki schodowe przy wieżach zostały zdemontowane (gate 12 i 17). Rękaw non-schengen ma już numer 4, wszystko gotowe pod montaż kolejnych rękawów?
Dodatkowo klatki schodowe przy wieżach zostały zdemontowane (gate 12 i 17). Rękaw non-schengen ma już numer 4, wszystko gotowe pod montaż kolejnych rękawów?
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Innowacyjne technologie nawigacyjne w Krakowie
Kod php:
W środę, 14 grudnia 2016 r., przedstawiciele Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz Zarząd Kraków Airport podpisali list intencyjny dotyczący współpracy mającej na celu uruchomienie na krakowskim lotnisku systemu GBAS (Ground Based Augmentation System).
Podpisane porozumienie dotyczy wdrożenia na krakowskim lotnisku instrumentalnych procedur lotu w oparciu o system GBAS (Ground Based Augmentation System), wykorzystujący satelitarną technologię wspomagającą system nawigacyjny kontroli ruchu lotniczego.
GBAS (Ground Based Augmentation System)
Obecnie system GBAS funkcjonuje na największych lotniskach w Stanach Zjednoczonych (np. w San Francisco), w Europie (np. Frankfurt, Malaga, Brema, Zurych). Przewiduje się, że w przyszłości system GBAS stanie się alternatywą dla obecnie funkcjonujących systemów ILS, jednak w najbliższej przyszłości oba systemu będą działać równolegle, zapewniając szerszy dostęp przewoźników do lotniska.
Nowa technologia (pojedynczy system GBAS) umożliwia nie tylko równoczesne zapewnienie podejść do lądowania porównywalne z ILS na wszystkich kierunkach drogi, przenoszenie operacji lotniczych z określonej drogi startowej na inną bez konieczności instalowania dodatkowych urządzeń, ale przede wszystkim elastyczność w projektowaniu procedur dolotowych na lotnisku. Pośrednio wprowadzenie nowej technologii wpłynie na zmniejszenie zużycia paliwa przez linie lotnicze oraz projektowanie tras nad obszarami mniej zaludnionymi.
W Krakowie z uwagi na planowaną budowę nowej drogi startowej, przy zachowaniu ciągłości funkcjonowania lotniska, system GBAS ułatwi płynne przeniesienie operacji lotniczych z dotychczasowej drogi startowej na nową, ponieważ ten sam system będzie działał również na nowej drodze startowej.
***
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest jedyną w kraju instytucją szkolącą oraz zatrudniającą kontrolerów ruchu lotniczego, którzy pełnią służbę przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Każdego dnia obsługują około 2,5 tys. lotów. Rocznie: około miliona. PAŻP jest także odpowiedzialna za zarządzenie polską przestrzenią powietrzną oraz za zaawansowaną infrastrukturę lotniczą, którą buduje i rozwija. Sprawuje nadzór m.in. nad systemem radarowym, urządzeniami nawigacji lotniczej, systemami łączności i systemami wspomagającymi lądowanie.
Mały update nowej TWR. Teraz to tylko "kosmetyka" + wykończenie wnętrz i zamontowanie anteny radaru MARCONI.
20161224_125936.jpg
Trwają też intensywne prace przy budowie nowego, wojskowego hangaru
20161224_130006.jpg20161224_130012.jpg
Pozdrawiam serdecznie!
heliHansa - Grzegorz Ziomek
"Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
Jerzy Giedroyc
„…No i zwykła głupota”
Grzegorz Ziomek
Jaka antena radaru? Przecież tam na dachu TWR będą co najwyżej anteny radiowe a nie radar.
A pisał że będzie na dachu? Radar na ten moment stoi za wieżą
.................Don't let me die, I want to fly
A co to będzie za radar? Na czyje potrzeby?
Antena MARCONI zainstalowana przed wejściem do TWR posłuży wyłącznie jako "pomnik/atrapa" nie będzie używany.
Mnie tam cieszy bardziej Stacja ORLEN która zastąpiła wątpliwej jakości poprzednika.
[IMG][/IMG]
To już taka tradycja, że przy wejściu trzeba postawić trochę "złomu". W Wawie też jest :-)
Jeszcze nowa TWR nie działa a już potrzebny remont - dzisiejsze, poranne podmuchy do 57kts zerwały blachę z elewacji, po stronie zachodniej, pomiędzy parterem a 5 piętrem. Dodatkowo, spadające blachy uszkodziły płot pomiędzy TWR a bazą LPR.
Czyżby pośpieszny montaż?
heliHansa - Grzegorz Ziomek
"Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
Jerzy Giedroyc
„…No i zwykła głupota”
Grzegorz Ziomek
Oooo i nawet R6 startuje
heliHansa - Grzegorz Ziomek
"Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
Jerzy Giedroyc
„…No i zwykła głupota”
Grzegorz Ziomek
Babiej tylko w tle brakuje, jutro pyknę jakie zbliżenia wieży
.................Don't let me die, I want to fly
Przy stacji benzynowej powstała restauracja Subway
.................Don't let me die, I want to fly
Miłośnicy "focenia" będą zachwyceni: "lex Szyszko" sprawiła znaczny ubytek drzewostanu pomiędzy bazą LPR a cywilną płytą - pozostało tylko kilka brzóz... Jakaś mania czy co?
heliHansa - Grzegorz Ziomek
"Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
Jerzy Giedroyc
„…No i zwykła głupota”
Grzegorz Ziomek
Zakładki