Strona 107 z 112 PierwszyPierwszy ... 7 57 97 105 106 107 108 109 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,121 do 2,140 z 2223
Like Tree883Likes

Wątek: Inwestycje w Balicach

  1. #2121
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

  2. #2122

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    To pierwsze miejsce to według prezentacji na tym filmiku KRK 2036 raczej jest baza paliw (1.33minuta), w tym drugim miejscu mają być płyty postojowe

  3. #2123
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Co do bazy paliwowej, chyba masz racje.
    Ale budowa płyty postojowej według prezentacji jest w tym miejscu planowana w drugim etapie 2022-2026.

  4. #2124

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Może to tylko przygotowanie terenu na przyszłość i wykarczowanie, żeby się między czasie jakieś chronione przez ekoterorystów stworzenie nie osiedliło

  5. #2125

  6. #2126

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Ciekawa informacja tamże:

    W Krakowie PAŻP inwestuje w innowacyjne technologie nawigacyjne. Powstanie tam pierwsza w kraju instalacja systemu GBAS (Ground Based Augmentation System). Nowa technologia umożliwia nie tylko równoczesne zapewnienie podejść do lądowania porównywalne z ILS na wszystkich kierunkach drogi, przenoszenie operacji lotniczych z określonej drogi startowej na inną bez konieczności instalowania dodatkowych urządzeń, ale przede wszystkim elastyczność w projektowaniu procedur dolotowych na lotnisku.

    Byłoby to możliwe? Użycie obecnej instalacji ILS na kierunku 25 do lądowania na 07...

  7. #2127
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie chodzi o użycie systemu ILS tylko o zaprojektowanie podejść CAT I wyłącznie w oparciu o system GBAS.

  8. #2128

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie

    a o ile w GBAS-ie na 07 minima będą niższe niż w teraz w RNAV na 07?

  9. #2129
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Podejście precyzyjne CAT I. Analogicznie jak dla ILS.

  10. #2130

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawky Zobacz posta
    Nie chodzi o użycie systemu ILS tylko o zaprojektowanie podejść CAT I wyłącznie w oparciu o system GBAS.
    Rzeczywiście, źle przeczytałem.

    Domyślam się, że podobnie jak ILS system GBAS będzie wymagał samolotu i załogi dopuszczonej do wykonywania takich podejść. Czy to jest coś całkiem nowego czy są już linie i lotniska używające tego systemu i jak bardzo jest to powszechne?

  11. #2131
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań
    konrad777 likes this.

  12. #2132
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Rozbudowa terminala.

    Opracowanie koncepcji architektoniczno-funkcjonalnej i projektu budowlanego dla rozbudowy terminala pasażerskiego w Międzynarodowym Porcie Lotniczym im.Jana Pawła II Kraków Balice sp. z o.o. wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego.

    Wskazany przedmiot zamówienia posłuży Zamawiającemu do osiągnięcia głównego celu, jakim jest realizacja Inwestycji polegającej na rozbudowie istniejącego międzynarodowego terminalu pasażerskiego w kierunkach północnym (T5), zachodnim (T6) i wschodnim (T7) wraz z rearanżacją wnętrza istniejącego obiektu oraz wstępną koncepcją zagospodarowania terenu, uwzględniającą i adaptującą funkcjonujący Wewnętrzny Układ Komunikacyjny.

    [Założenia rozbudowy] (...) poprawa funkcjonalności obiektu terminala i zwiększenie przepustowości do następujących wartości:
    a) Obsługa ruchu na poziomie 12 mln pasażerów (dalej: PAX) rocznie do
    roku 2036;
    b) Przepustowość godzinowa terminalu na przylotach 3200 PAX;
    c) Przepustowość godzinowa terminalu na odlotach 3200 PAX;

    (...) Dokonana przez Zamawiającego w okresie 2016-2017 analiza istniejącej przepustowości procesów terminalowych wskazała na konieczność powiększenia budynku terminalu o dodatkowe ok. 28 tys. m2, przeznaczonych na rozbudowę obecnych i budowę nowych poczekalni przedodlotowych obsługujących ruch Schengen i Non-Schengen wraz z niezbędnymi funkcjami towarzyszącymi.

    (...) Ze względu na lokalizację istniejącego terminalu pasażerskiego oraz jego aktualny podział na strefy operacyjne, w tym głównie strefy Schengen i Non-Schengen oraz umiejscowienie bagażowni i hali odbioru bagażu, analiza wykazała konieczność rozbudowy terminala w głównych kierunkach na zachód (T6) i wschód (T7). Natomiast z uwagi na zidentyfikowane problemy dotyczące dostępności poczekalni przedodlotowych, które już w chwili analizy limitują przepustowość terminala, wskazana została rozbudowa w kierunku północnym (T5).

    (...) Realizacja rozbudowy obiektu o część północną (T5) zapewniać będzie w szczególności poszerzenie poczekalni przedodlotowych dla poprawy standardu obsługi pasażerów w strefie, przy jednoczesnym umożliwieniu przebudowy terminala wewnątrz w trakcie kolejnych faz rozbudowy. W fazie rozbudowy o część zachodnią (T6) należy rozbudować pirs zachodni, w którym zorganizowane zostaną głównie poczekalnie Schengen i wyjścia gate z możliwością uruchomienia tej części niezależnie od pozostałych prac. Rozbudowa całości bryły terminala w kierunku wschodnim (T7), z możliwością uruchomienia fazy niezależnie od pozostałych prac, wraz z realizacją przebudowy (re-aranżacja) pomieszczeń w istniejącym terminalu, jest uzależniona od możliwości rozburzenia obecnie istniejącego budynku Cargo.

    (...) Zamawiający, przewiduje że koszty rozbudowy terminala (T5, T6 i T7) będą kształtowały się na poziomie 202 mln zł. i nie obejmują kosztu urządzeń systemu transportu i kontroli bagażu rejestrowanego, urządzeń kontroli bezpieczeństwa, dostawy i montażu rękawów pasażerskich, systemu AVDGS.


    http://www.krakowairport.pl/pl/lotni...ego,a2811.html
    Istotne, ze rozbudowa w etapach będzie uzależniona od potrzeb, czyli może się okazać że przy dobrych wiatrach całość powstanie o wiele wcześniej niż sugerują to prognozy lotniska.

  13. #2133
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krakowairport.pl Zobacz posta
    ... i nie obejmują kosztu urządzeń ... systemu AVDGS.
    W końcu
    EOS 60D + C100-400LII + C24-105L + GIANT OCR7 / KR-5289W :) EPKK

  14. #2134

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stawka Zobacz posta
    W końcu
    Co to za system AVDGS?

  15. #2135
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Co to za system AVDGS?
    Tak ciężko skorzystać z wyszukiwarki?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Stand_guidance_system
    Pozdrawiam Mateusz :)

  16. #2136
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    A wiecie może co budują na zjeździe z A4 jadąc od strony Rzeszowa?

  17. #2137

  18. #2138
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Ktoś zorientowany może wytłumaczyć o co chodzi?

    Nowy pas startowy w Balicach pod znakiem zapytania - KrakĂłw - NaszeMiasto.pl
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  19. #2139
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Rafciooo,
    a jak myślisz czym się skończy?
    Pozdrawiam, Airliner

  20. #2140
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Rafciooo,
    a jak myślisz czym się skończy?
    Nikt nie ma wątpliwości, że pas powstanie bo nie ma innego wyjścia. Tylko po co takie przepychanki bądź co bądź pomiędzy instytucjami państwowymi, które tylko mogą wydłużyć całą inwestycję.

    Władze lotniska w Balicach niezbyt przejmują się decyzją RDOŚ. – Raport zawiera racjonalny, najkorzystniejszy wariant dla środowiska, istnieje jedynie konieczność pogłębionego uzasadnienia dla dokonanego wyboru – twierdzi Monika Pabisek, rzeczniczka Krakow Airport. Z jej wyjaśnień wynika, że nie będzie dodatkowych analiz dla wariantów, których nie ma teraz w raporcie, w tym np. dla pasa równoległego do obecnie istniejącego.
    „W przypadku nie przedłożenia wskazanych uzupełnień sprawa będzie rozpatrzona w o_parciu o istniejące i posiadane materiały, co może mieć istotny wpływ na treść rozstrzygnięcia” - przestrzega RDOŚ w wezwaniu do poprawienia raportu. Jednym z zaleceń jest jednoznaczne wyjaśnienie, dlaczego remont pasa lub budowa nowego równoległego jest niemożliwa do realizacji.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

Strona 107 z 112 PierwszyPierwszy ... 7 57 97 105 106 107 108 109 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-10-2014, 21:14
  2. 18-10-2014, 15:04
  3. 13-10-2014, 13:03
  4. 03-10-2014, 14:38
  5. 28-07-2014, 23:17
  6. 20-07-2014, 02:26
  7. 02-06-2014, 15:26
  8. 24-05-2014, 09:53
  9. 25-04-2014, 14:53
  10. 16-04-2014, 09:10
  11. 28-03-2014, 16:17
  12. 28-03-2014, 15:50
  13. 28-03-2014, 15:12
  14. 12-01-2014, 14:58
  15. 06-01-2014, 07:51
  16. 14-07-2013, 22:42
  17. 29-03-2013, 16:29
  18. 26-02-2013, 11:36
  19. 02-02-2013, 19:14
  20. 24-01-2013, 17:54
  21. 16-01-2013, 13:44
  22. 19-12-2012, 16:43
  23. 25-11-2012, 19:58
  24. 10-10-2012, 14:09
  25. 25-07-2012, 08:21
  26. 21-07-2012, 21:35
  27. 07-07-2012, 06:33
  28. 11-02-2012, 09:23
  29. 10-02-2012, 14:20
  30. 01-02-2012, 17:39
  31. 30-01-2012, 12:02
  32. 28-01-2012, 07:40
  33. 04-01-2012, 10:23
  34. 05-12-2011, 14:41
  35. 06-10-2011, 13:18
  36. 29-09-2011, 10:41
  37. 16-09-2011, 11:48
  38. 09-08-2011, 20:38
  39. 13-07-2011, 22:24
  40. 01-07-2011, 11:47
  41. 13-03-2011, 12:39
  42. 07-03-2011, 11:27
  43. 14-01-2011, 15:45
  44. 29-09-2010, 12:38
  45. 27-09-2010, 11:49
  46. 16-09-2010, 13:44
  47. 31-08-2010, 13:06
  48. 25-08-2010, 20:47
  49. 15-07-2010, 23:15
  50. 10-07-2010, 14:39

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •