Strona 111 z 112 PierwszyPierwszy ... 11 61 101 109 110 111 112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,201 do 2,220 z 2223
Like Tree883Likes

Wątek: Inwestycje w Balicach

  1. #2201

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Oczywiście to jest większa inwestycja: wodociąg i ścieki wraz z całą infrastrukturą (przepompownie itp.)

    Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

  2. #2202

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    W dniu wczorajszy tzn 07.08.2018 prawdopodobnie zostal samolot LOTu obsłużony za pomocą rękawu.

  3. #2203
    Awatar EMB175

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    LO 3905/6 i były jeszcze następne.
    konrad777 likes this.

  4. #2204
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Od dzisiaj LH ponownie zaczęła korzystać z rękawów
    Na fotce LH1364/5 z FRA.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  5. #2205
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ogłoszono przetarg na nowy budynek Cargo.
    Ma byc zlokalizowany pomiędzy betoniarnią, a osią pasa.

  6. #2206

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Przeglądam sobie stronę PAŻP i szukam informacji o GBAS. Okazuje się, że w czerwcu unieważniono postępowanie, wpłynęła oferta na 28mln zł przy przewidzianych 13mln. Od tej pory nic się nie dzieje.

  7. #2207
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    MILIARD ZŁOTYCH NA ROZWÓJ KRAKÓW AIRPORT

    Dzisiaj został zatwierdzony Plan Generalny Lotniska Kraków/Balice. Dokument wyznacza, w jakim kierunku będzie rozwijał się port lotniczy. Przez najbliższe 20 lat na ten cel zostanie wydane blisko miliard złotych. Plan został podzielony na cztery etapy.

    Rząd (na spotkaniu obecny był minister infrastruktury Andrzej Adamczyk) oraz województwo zakładają, że Kraków Airport w 2036 roku wciąż będzie regionalnym lotniskiem, skupionym na połączeniach europejskich. Głównym zadaniem jest zbudowanie nowej drogi startowej – to kluczowa inwestycja związana z infrastrukturą portu lotniczego.

    Droga ma mieć 2,8 km i być wyposażona w sprzęt umożliwiający wykonywanie operacji lotniczych w III CAT (krakowskie lotnisko posiada ILS CAT I, co oznacza, że samoloty mogą lądować i startować przy widzialności wzdłuż drogi startowej 500 metrów). Również płyta postojowa ma zostać poszerzona. Teraz są tam 22 stanowiska, docelowo ma ich być o 13 więcej.

    Jak mówią przedstawiciele lotniska, rozbudowany ma zostać także terminal pasażerski. Umowa z wykonawcą została podpisana we wrześniu. Na razie władze nie wybrały jednej z trzech koncepcji przedstawionych przez projektantów.

    Plan Generalny przewiduje przeniesienie terminalu Cargo. Hala ma się znaleźć bezpośrednio przy drodze wojewódzkiej nr 774. Dzięki temu wygodniej będzie tam dojeżdżać samochodom ciężarowym, które nie będą musiały włączać się w układ komunikacyjny lotniska przy terminalu pasażerskim. W tym miesiącu została podpisana umowa na opracowanie koncepcji architektoniczno-funkcjonalnej oraz dokumentacji projektowej dla budowy nowego terminala cargo.

    Zgodnie z Planem generalnym ładunki cargo, jak do tej pory, będą obsługiwane głównie samolotami rejsowymi, a operacje cargo będą stanowiły niewielki odsetek lotów wykonywanych z krakowskiego lotniska.

    Więcej miejsc pracy?

    Eksperci z Międzynarodowej Rady Portów Lotniczych (ACI – Airports Council International), twierdzą, że oddziaływanie lotnisk na gospodarkę w regionie można podzielić na cztery grupy: bezpośrednie, pośrednie (związane z działalnością firm na lotniskach), wzbudzone (wydatki i inwestycje osób, które czerpią przychód z działalności lotnisk) i katalityczne (wpływ na rozwój przedsiębiorstw i napływ inwestorów).

    – Dzięki rozwojowi Kraków Airport do 2036 roku powstanie w regionie łącznie ponad 10 tysięcy dodatkowych miejsc pracy odzwierciedlających cztery wspomniane wymiary oddziaływania lotniska na rynek pracy – informuje urząd marszałkowski.

    Wsparcia marszałka

    – Rozwój regionu zależy w ogromnej mierze od jego dostępności transportowej. Dlatego tak ważne jest inwestowanie w powstanie jak najszerszej siatki połączeń drogowych, kolejowych oraz lotniczych – stwierdził Witold Kozłowski, Marszałek Województwa Małopolskiego.

    – Ze swojej strony zapewniam, że w ciągu tej kadencji samorządu podejmiemy konsekwentne działania, które będą miały na celu modyfikację przebiegu drogi wojewódzkiej nr 774 w sąsiedztwie lotniska. To nie tylko ułatwi rozwój lotniska, ale także znacząco poprawi komfort i przepustowość całej sieci dróg po zachodniej stronie Krakowa, usprawni transport lokalny i regionalny – dodał Kozłowski.
    Miliard złotych na rozwój Kraków Airport - Aktualności - LoveKraków.pl

  8. #2208
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Tutaj też info o inwestycji.
    https://www.pasazer.com/news/40089/k...,lotniska.html

    Kilka ciekawostek cytat:

    Dzisiaj (26 listopada) zatwierdzono plan generalny dla krakowskiego lotniska. Wymienione w nim zadania, które przeznaczono do realizacji do 2036 roku, uwzględniają rozwój siatki połączeń i ruchu lotniczego w Polsce, z uwzględnieniem wpływu Centralnego Portu Komunikacyjnego.

    "Ciekawe" jaki CPL będzie mieć wpływ na inwestycję

    Nowa droga startowa będzie miała długość 2800 m i będzie wyposażona w infrastrukturę umożliwiającą wykonywanie operacji lotniczych w III CAT. Niemniej jednak, realizacja tego założenia wymaga także inwestycji niezależnych od portu m.in. PAŻP, IMGW.

    Oczywiście pas 2800m dziś jest wystarczający, ale być może odnoszę mylne wrażenie że dziwnym jest fakt że nie chcą pasa o koleje 200m dłuższego.
    Miejsce jest... tym bardziej że nie mówimy o inwestycji na najbliższe 3 lata, lecz do 2036 czyli na 18 lat.
    Tym bardziej że na zachodzie od Balic pas ma 3200m a na wschodzie także 3200m.

    A ostatnie zdanie że inwestycja w ILS III to inwestycja należy do PAŻP i IMGW brzmi dziwnie, jak by nie gwarantowało inwestycji w ten system.

    W 2036 r. Kraków Airport będzie obsługiwać głównie połączenia europejskie, realizowane przez przewoźników wykorzystujących przede wszystkim samoloty kodu C, czyli statki powietrzne najczęściej latające do/z Krakowa.

    Ten cytat powyżej obrazuje aktualną sytuację, ale to mało ambitne by z góry zakładać że za 18 lat będzie tak samo.

    Zobaczcie na przykład portu w Wenecji, który w 2007 obsługiwał prawie tylu paxów ile my odprawimy w tym roku (nawet odrobinę mniej) a w tym roku osiągnie ponad 11 mln paxów.
    Podobieństw jest więcej oba miasta silnie nastawione na turystykę (wiadomo Wenecja wygrywa zdecydowanie), sporo przemysłu, ale region już mniej zaludniony niż okolice Krakowa, co roku rosną nasze wynagrodzenia a gospodarka dobrze się rozwija.
    Aktualnie do VCE na szerokim kadłubie latają Air Canada Rogue, Air Transtat, American Airlines, Asiana, Delta Air Lines, Emirates, Qatar czy United Airlines. A 10 lat temu było to lotnisko o typowo europejskim ruchu, a jak ktoś był na tym lotnisku w 2002 to terminal wyglądał jak powiększona Etiuda na Okęciu.

    Bardzo cieszę się że ten plan w ogóle powstał, widziałem go już znacznie wcześniej.
    Natomiast stawiam 12 whisky, że 12 milionów paxów do 2036 będzie osiągnięte znacznie szybciej niż te planowane teraz.
    Moim zdaniem 12 mln paxów zostanie osiągnięte u nas za max 10 lat czyli 2029 (jeśli nie wcześniej).

    Czekam na modyfikacje planu z opcją optymistyczną, bo ta pokazana jest w mojej opinii skrajnie pesymistyczna.

    PS. Chyba że będziemy sami te ograniczenia stwarzać, bądź różne instytucje będą sypać piasek w tryby.
    Ostatnio edytowane przez Airliner ; 26-11-2018 o 22:09
    Pzlm28 likes this.
    Pozdrawiam, Airliner

  9. #2209
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Ale nie można było się spodziewać planu, który w jakikolwiek sposób konkurowałby z ideą CPL. Stąd jasna deklaracja, że lotnisko będzie obsługiwało loty europejskie. Sprawia wręcz wrażenie, że ograniczenia infrastrukturalne do obsługi połączeń długodystansowych samolotami szerokokadłubowymi są celowe, żeby zniechęcić przewoźników z Ameryki czy Azji.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    Airliner and Pzlm28 like this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  10. #2210
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Jeszcze na plus budowa cargo, jednak zaskakuje mnie ilość miejsc postojowych na płycie oraz brak budowy hangarów do obsługi technicznej samolotów, to trochę słabo w kwestii przewoźników mających w KRK swoje bazy. Ile realnie może być rękawów po rozbudowie terminala?

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  11. #2211
    Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Natomiast stawiam 12 whisky, że 12 milionów paxów do 2036 będzie osiągnięte znacznie szybciej niż te planowane teraz.
    Moim zdaniem 12 mln paxów zostanie osiągnięte u nas za max 10 lat czyli 2029 (jeśli nie wcześniej).
    Ustawiam przypomnienie w kalendarzu
    Airliner and STYRO like this.

    .................Don't let me die, I want to fly

  12. #2212
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Ilość miejsc postojowych dla samolotów planowana jest taka jaka dziś (prawie) mają KTW czyli około 30 a w KRK planują w 2036 w sumie 35
    Liczba rękawów będzie większa niż teraz, ale na planach tego nie widać.

    Żeby nie szaleć to jeden hangar wystarczy
    Tutaj problemem jest zapewne ilość miejsca, tym bardziej że bez problemu maszyny można serwisować wszędzie...
    Pozdrawiam, Airliner

  13. #2213
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    Hangar dla kodu C jest w planie.
    EOS 60D + C100-400LII + C24-105L + GIANT OCR7 / KR-5289W :) EPKK

  14. #2214

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Małopolska

    Domyślnie

    Potrzebny jest lepszy zjazd z A4 lub nowy węzeł
    Pozdrawiam, Mariusz

  15. #2215
    Awatar EMB175

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mariusz.d Zobacz posta
    Potrzebny jest lepszy zjazd z A4 lub nowy węzeł
    Lotnisko go nie wybuduje. Tutaj potrzeba skoordynowanych działań ze strony GDDKiA i ZDW, ale także miasta - Trasa Balicka?

  16. #2216
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Ciekawy będzie przyszły rok, i już czas na inwestycję zwiększające przepustowość terminala.
    Terminal który został oddany po rozbudowie do 8 mln pasażerów, (która zakończyła się w grudniu 2016) prawdopodobnie (wg mnie jest to wręcz pewne) zostanie przekroczona po zaledwie po 3 latach.
    Ten rok powinien zakończyć się rekordowym odprawieniem 6,760 tys. pasażerów, co oznacza wzrost do 2017 ponad 15%.
    Wzrosty przynajmniej do końca marca 2019 będą na podobnym poziomie.
    Wersja optymistyczna czyli wzrost linii które są już u nas obecne na poziomie 15% r/r = 7,774 tys. paxów + Wizz oferowanie 630 tys. x 90% LF = 567 tys. co daję sumę 8,341 tys. pasażerów + Wizz na 100% dołoży coś w zimie 2019/2020 i zapewne wpadnie coś jeszcze od innych linii.

    Gdyby przyjąć nawet teoretycznie spowolnienie, dynamiki wzrostu przez linie już obecne w KRK w ciągu całego roku np. wzrost do 11% to wynik roczny wyniósł by około 7,505 tys. pasażerów.
    Dokładając obecność Wizza od maja 2019, to zaoferują 630 tys. miejsc i zakładając nawet bardzo słaby 80% LF jak na LCC to w pierwszym roku obecności u Nas obsłużą 504 tys. pasażerów.
    Reasumując przy słabych wynikach linii w 2019 roku, linie lotnicze obsłużą w KRK 8 mln pasażerów.
    Co na to zarząd?
    Przypomnę że zgodnie z master planem,
    dopiero w 2021 zostanie dokonana kolejna rozbudowa terminala.
    Co więcej jesteśmy przyzwyczajeni do tego iż opóźnienia w inwestycjach to codzienność to nie wygląda to dobrze.
    Pozdrawiam, Airliner

  17. #2217

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    KRK/WAW

    Domyślnie

    Reasumując przy słabych wynikach linii w 2019 roku, linie lotnicze obsłużą w KRK 8 mln pasażerów.
    Co na to zarząd?
    Przypomnę że zgodnie z master planem,
    dopiero w 2021 zostanie dokonana kolejna rozbudowa terminala.
    Co więcej jesteśmy przyzwyczajeni do tego iż opóźnienia w inwestycjach to codzienność to nie wygląda to dobrze.
    Ale co to za plan który zakłada terminal po rozbudowie 12mln.? Dwa lata i znów będzie ciasno.
    Nie wiem jak jest na co dzień w strefie odpraw (czy jest tłok) ale strefa gete-ów to już dramat. Więc jeżeli w strefie odpraw jest ok to może szybciej będzie usunąć cargo w docelowe miejsce i wybudować pirs na wschód niż budować cały terminal.
    Ta minimalistyczność każdej z władz tego portu mnie poraża.

  18. #2218
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomwkr8 Zobacz posta
    Więc jeżeli w strefie odpraw jest ok to może szybciej będzie usunąć cargo w docelowe miejsce i wybudować pirs na wschód niż budować cały terminal.
    Chyba jednak szybciej by było wybudować pirs na zachód, gdzie nic nie ma, niż przenosić cargo (nie można zburzyć budynku cargo dopóki nie ma nowego). Wcześniej jest także planowane dobudowanie hal w stronę płyty pomiędzy wieżami.
    EOS 60D + C100-400LII + C24-105L + GIANT OCR7 / KR-5289W :) EPKK

  19. #2219
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    zapewne wpadnie coś jeszcze od innych linii.
    Odpowiem swoim cytatem z wczoraj
    Nie musieliśmy długo czekać.
    No i wpadnie jakieś 400 tys. nowych paxów w 2019,
    czyli w wersji optymistycznej w przyszłym roku będzie u nas 8,7 mln pasażerów lub w pesymistycznej 8,3mln.

    Panowie i Panie czas ekspresową rozbudową i nie myślę tutaj o namiotach.
    Pozdrawiam, Airliner

  20. #2220

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    KRK/WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Odpowiem swoim cytatem z wczoraj
    Nie musieliśmy długo czekać.
    No i wpadnie jakieś 400 tys. nowych paxów w 2019,
    czyli w wersji optymistycznej w przyszłym roku będzie u nas 8,7 mln pasażerów lub w pesymistycznej 8,3mln.
    No to teraz dowalili. Nie mam pojęcia jak teraz ten terminal wydoli i to już nie są żarty tylko kwestia bezpieczeństwa.

    Żaden namiot nie przejmie 1 mln. dodatkowych pasażerów.

    KTW planują rozbudować i wybudować nowy terminal do przepustowości 10-12mln. do 2025 przy ruchu niecałe 5mln. teraz, a nasi taki do 2035. OMG.

LinkBacks (?)

  1. 26-10-2014, 21:14
  2. 18-10-2014, 15:04
  3. 13-10-2014, 13:03
  4. 03-10-2014, 14:38
  5. 28-07-2014, 23:17
  6. 20-07-2014, 02:26
  7. 02-06-2014, 15:26
  8. 24-05-2014, 09:53
  9. 25-04-2014, 14:53
  10. 16-04-2014, 09:10
  11. 28-03-2014, 16:17
  12. 28-03-2014, 15:50
  13. 28-03-2014, 15:12
  14. 12-01-2014, 14:58
  15. 06-01-2014, 07:51
  16. 14-07-2013, 22:42
  17. 29-03-2013, 16:29
  18. 26-02-2013, 11:36
  19. 02-02-2013, 19:14
  20. 24-01-2013, 17:54
  21. 16-01-2013, 13:44
  22. 19-12-2012, 16:43
  23. 25-11-2012, 19:58
  24. 10-10-2012, 14:09
  25. 25-07-2012, 08:21
  26. 21-07-2012, 21:35
  27. 07-07-2012, 06:33
  28. 11-02-2012, 09:23
  29. 10-02-2012, 14:20
  30. 01-02-2012, 17:39
  31. 30-01-2012, 12:02
  32. 28-01-2012, 07:40
  33. 04-01-2012, 10:23
  34. 05-12-2011, 14:41
  35. 06-10-2011, 13:18
  36. 29-09-2011, 10:41
  37. 16-09-2011, 11:48
  38. 09-08-2011, 20:38
  39. 13-07-2011, 22:24
  40. 01-07-2011, 11:47
  41. 13-03-2011, 12:39
  42. 07-03-2011, 11:27
  43. 14-01-2011, 15:45
  44. 29-09-2010, 12:38
  45. 27-09-2010, 11:49
  46. 16-09-2010, 13:44
  47. 31-08-2010, 13:06
  48. 25-08-2010, 20:47
  49. 15-07-2010, 23:15
  50. 10-07-2010, 14:39

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •