Strona 112 z 124 PierwszyPierwszy ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,221 do 2,240 z 2472
Like Tree1002Likes

Wątek: Inwestycje w Balicach

  1. #2221
    Awatar scomin

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tomwkr8 Zobacz posta
    Żaden namiot nie przejmie 1 mln. dodatkowych pasażerów.
    Namiot może i nie, ale magazyn jak najbardziej
    http://noenthuda.com/blog/2015/04/05...ort-warehouse/

  2. #2222
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Szkoda, ze BER nie otworzyli, bo byloby troche magazynow do wziecia z SXF i TXL
    PS. prosze o przeniesienie postow w inne miejsce

  3. #2223

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomwkr8 Zobacz posta
    No to teraz dowalili. Nie mam pojęcia jak teraz ten terminal wydoli i to już nie są żarty tylko kwestia bezpieczeństwa.
    Ale za to jak zaoszczędzą na ogrzewaniu w zimę

  4. #2224
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków
    pawel111, Airliner and scomin like this.

  5. #2225

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Namiotów nie ma?

  6. #2226

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Najlepiej byłoby gdyby obydwie zarazy FR i W6 poszły sobie w cholerę do KTW iRzeszowa i namiot nie byłvy potrzebny.

  7. #2227
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    I znowu mielibysmy prawdziwie biznesowe lotnisko, jak za czasow Kaminskiego
    konrad777, Pablus and vonMises like this.

  8. #2228
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Najlepiej byłoby gdyby obydwie zarazy FR i W6 poszły sobie w cholerę do KTW iRzeszowa i namiot nie byłvy potrzebny.
    Cudownie by było, z lotniska korzystało by z 2 mln pasażerów i mieli byśmy z 20 kierunków.
    Super... ehh
    Pozdrawiam, Airliner

  9. #2229

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Najlepiej byłoby gdyby obydwie zarazy FR i W6 poszły sobie w cholerę do KTW iRzeszowa i namiot nie byłvy potrzebny.
    I wyższe ceny biletów... Nie jestem miłośnikiem FR, ale takie podejście byłoby raczej zgubne dla paxów i dla turystyki w KRK.

  10. #2230
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    Włoska firma Astaldi skarży krakowskie lotnisko. Chodzi o 36 mln zł

    (nie widzę niestety całego więc nie wklejam tekstu)
    EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)

  11. #2231

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Oddania prawie 36 mln zł od zarządu Kraków Airport domaga się włoska firma Astaldi, która rozbudowywała i modernizowała terminal na lotnisku w Balicach. Spór o zajęte przez port pieniądze toczy się przed krakowskim sądem, a Włosi nie wykluczają kolejnych pozwów.
    Rozbudowa terminalu na lotnisku w podkrakowskich Balicach rozpoczęła się w 2013 roku i trwała trzy lata. Prace nad inwestycją rozpoczął jeszcze poprzedni zarząd Kraków Airport z prezesem Janem Pamułą na czele. Ale wstęgę w nowym obiekcie przecinał już jego następca, były radny wojewódzki PiS Radosław Włoszek.
    Wart ok. 415 mln zł kontrakt obejmował trzy etapy prac: budowę nowego terminalu pasażerskiego (powstał w 2015 r.), utworzenie połączenia między nim a starym terminalem (oddane do użytku tuż przed ŚDM w 2016 r.) oraz modernizację hali odpraw w starym budynku (zakończenie prac w grudniu 2016). I to właśnie ostatnia część robót, której generalnym wykonawcą była włoska firma Astaldi (obecnie odpowiada za drugi etap tzw. nowej zakopianki), stała się przedmiotem sporu z zarządem Kraków Airport.
    Elektryka w rozsypce
    Nim na lotnisku pojawiła się ekipa remontowa, przygotowano plan określający zakres prac modernizacyjnych w budynku starego terminalu, a także kosztorys i terminy. Jak mówi nam osoba obecna podczas rozpoczęcia remontu, szybko okazało się, że dokumentacja niekoniecznie odpowiadała temu, co pracownicy zastali na miejscu. – Projekt przewidywał na przykład wykonanie naprawy tylko części sufitu. Ale kiedy robotnicy go ruszyli, okazało się, że znajdująca się za nim elektryka jest w rozsypce – mówi nasze źródło.
    Astaldi poinformowało wówczas zarząd Kraków Airport, że prace potrwają dłużej i będą więcej kosztowały. – W przypadku zleceń remontowych powszechnym jest, że rzeczywisty zakres prac różni się od tego, co ujęto w dokumentacji. Ze względu na konieczność wykonania prac dodatkowych zwiększają się koszty i odpowiednio wydłuża się czas potrzebny na ich wykonanie – mówi „Wyborczej” Mateusz Witczyński, rzecznik polskiego oddziału Astaldi.
    I dodaje: – Taka informacja z naszej strony została zakwestionowana przez zamawiającego, który za wydłużenie czasu pracy naliczył Astaldi kary.
    Na drodze sądowej
    W sumie zarząd Kraków Airport pobrał z funduszu gwarancyjnego (rodzaj zabezpieczenia inwestycji na wypadek niedotrzymania warunków kontraktu przez wykonawcę) w ramach naliczonych Włochom kar prawie 36 mln zł.
    Nasze źródła na lotnisku twierdzą, że przedstawiciele włoskiego wykonawcy kilka razy przylatywali z Rzymu na spotkania z zarządem lotniska i próbowali polubownie rozwiązać kwestię zajętych pieniędzy, ale rozmowy miały być przerywane przez stronę polską.
    Pod koniec października 2017 r. Astaldi skierowało sprawę do krakowskiego sądu. W pozwie przeciwko Międzynarodowemu Portowi Lotniczemu Kraków-Balice firma domaga się zwrotu pieniędzy, twierdząc, że kary zostały naliczone niesłusznie. Jak informuje Beata Górszczyk, rzeczniczka Sądu Okręgowego w Krakowie, dotychczas odbyło się 12 rozpraw, ale „z uwagi na szereg czynności procesowych” termin kolejnej nie został wyznaczony.
    Z naszych informacji wynika, że więcej argumentów w tym sporze przemawia za wygraną Astaldi. Na konieczność zwiększenia zakresu robót, a tym samym wydłużenie czasu, miał w swojej opinii wskazywać inżynier kontraktu.
    – Naszym zdaniem rozszerzenie zakresu prac było ewidentne i konieczne, a na potwierdzenie tego posiadamy stosowne dokumenty – twierdzi Witczyński.
    Ile może zapłacić lotnisko
    O komentarz do sprawy poprosiliśmy prezesa Kraków Airport Radosława Włoszka. Ustami swojej rzeczniczki przekazał nam jednak, że do czasu zakończenia sprawy sporu w sądzie nie udziela na ten temat żadnych komentarzy.
    Sprawa może lotnisko sporo kosztować, bo w razie przegranej oprócz 36 mln zł zarząd będzie musiał zapłacić Włochom także narosłe od tego czasu odsetki. Kwota może się więc zwiększyć o kolejne kilka milionów. Ale to nie wszystko, bo jak dotąd Astaldi nie otrzymało także pieniędzy za wykonanie robót, za których – jak twierdzi lotnisko – opóźnienie firma została ukarana. Astaldi nie podaje dziś, o jaką kwotę chodzi, ale nie wyklucza, że i tę sprawę rozstrzygnie sąd.
    – Oprócz trwającego sporu konieczne jest również rozliczenie z Kraków Airport poniesionych przez nas kosztów robót dodatkowych. Rozmawialiśmy już o tym z zarządem portu, a prawnicy przygotowują stosowne dokumenty – kwituje Witczyński.

  12. #2232
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    @krk2036 17 min.17 minut temuWięcej



    Lotnisko jak wizytówka - buduje pierwsze wrażenie na odwiedzających region @malopolskaPL turystach i biznesmenach Przedstawiamy pierwsze wizualizacje @KrakowAirport po zakończeniu procesu inwestycyjnego


    Airliner, scomin, sigas and 2 others like this.

  13. #2233
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Tydzień w tydzień leciałem LO3920
    Wrażenia:
    tydzień temu czyli 31 marca. Kolejka do security jaką zawsze pamiętam z Krakowa czyli lajcik. Małe kolejki kilkuosobowe już za bramką skanującą karty pokładowe. Po 5 minutach było po wszystkim

    Dzisiaj natomiast Armagedon. Kolejka do bramki zajęła całe piętro i kończyła się praktycznie na początku wejścia na kładkę. Ponad 50 minut. Życzę wzrostów ale chyba trzeba będzie niedługo rezerwować dużo czasu na procedurę kontroli na lotnisku. Nie powiem, wszystkie linie kontroli bagażu pracowały ale ilość ludzi przeogromna.

  14. #2234

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Drugie podejście PAŻP (po dłuższej przerwie) do przetargu na system GBAS w Balicach

  15. #2235
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Do 2025 ma być gotowy terminal na przyjęcie 12 mln paxow rocznie. https://www.rynek-lotniczy.pl/mobile...acje-5790.html

  16. #2236
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Do 2025 ma być gotowy terminal na przyjęcie 12 mln paxow rocznie. https://www.rynek-lotniczy.pl/mobile...acje-5790.html
    Za 6lat? Trochę późno

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  17. #2237

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lucasmadi Zobacz posta
    Za 6lat? Trochę późno
    Oczywiście, że za późno. Pomimo wielkiej propagandy sukcesy, wszystko co dzieje się w Balicach to reakcja na zmieniające się otoczenie rynkowe a nie kreowanie czegokolwiek. Od strony infrastruktury wieczna rozbudowa kurnika o kolejne przybudówki i aneksy. Nie ma planów naprawdę nowego terminala, który mógłby zerwać z filozofią z lat 90-tych: niskie sufity, przegrody między gate'ami, wożenie pasażerów autobusami po płycie.

  18. #2238

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Jak zwykle spóźnieni o 5 lat...
    Niech równolegle zaczną projektować terminal na 20mln to może następnym razem się wyrobią w porę (jest tu ktokolwiek, kto wierzy w te deklarowane 12mln w roku 2036?).

  19. #2239

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    A co słychać w kwestii pasa? Mają już decyzję środowiskową? Kiedy rusza budowa?

  20. #2240

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie mają jeszcze.

LinkBacks (?)

  1. 26-10-2014, 21:14
  2. 18-10-2014, 15:04
  3. 13-10-2014, 13:03
  4. 03-10-2014, 14:38
  5. 28-07-2014, 23:17
  6. 20-07-2014, 02:26
  7. 02-06-2014, 15:26
  8. 24-05-2014, 09:53
  9. 25-04-2014, 14:53
  10. 16-04-2014, 09:10
  11. 28-03-2014, 16:17
  12. 28-03-2014, 15:50
  13. 28-03-2014, 15:12
  14. 12-01-2014, 14:58
  15. 06-01-2014, 07:51
  16. 14-07-2013, 22:42
  17. 29-03-2013, 16:29
  18. 26-02-2013, 11:36
  19. 02-02-2013, 19:14
  20. 24-01-2013, 17:54
  21. 16-01-2013, 13:44
  22. 19-12-2012, 16:43
  23. 25-11-2012, 19:58
  24. 10-10-2012, 14:09
  25. 25-07-2012, 08:21
  26. 21-07-2012, 21:35
  27. 07-07-2012, 06:33
  28. 11-02-2012, 09:23
  29. 10-02-2012, 14:20
  30. 01-02-2012, 17:39
  31. 30-01-2012, 12:02
  32. 28-01-2012, 07:40
  33. 04-01-2012, 10:23
  34. 05-12-2011, 14:41
  35. 06-10-2011, 13:18
  36. 29-09-2011, 10:41
  37. 16-09-2011, 11:48
  38. 09-08-2011, 20:38
  39. 13-07-2011, 22:24
  40. 01-07-2011, 11:47
  41. 13-03-2011, 12:39
  42. 07-03-2011, 11:27
  43. 14-01-2011, 15:45
  44. 29-09-2010, 12:38
  45. 27-09-2010, 11:49
  46. 16-09-2010, 13:44
  47. 31-08-2010, 13:06
  48. 25-08-2010, 20:47
  49. 15-07-2010, 23:15
  50. 10-07-2010, 14:39

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •