Nie wiem na ile liczby te są prawdą ale to są koszty postawienia systemu od podstaw. W KRK część infrastruktury już jest a część ma być ( np. meteo) dodatkowo KRK nie ma skomplikowanej sieci dróg kołowania itd. więc to też obniża koszty. Z tego co wiem to system zasilania jest odpowiedni kwestia tylko doświetlenia pasa i dwustronnego zamknięcia obwodu (na wypadek awarii). No chyba że KRK zdecyduje się na budowę nowego pasa to wtedy wyjdzie drożej ale i tak lepiej zrobić to od razu niż później rozgrzebywać nowy pas.Kiedyś na jednym z zagranicznych for wyczytałem, że koszt zamontowania ILS może kosztować od około 800.000$ do aż 20.000.000$, w zależności od drogi startowej, ilości dróg kołowania, a kończąc na otaczającym terenie
Kolejna inwestycja zrealizowana. ;-)W Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków-Balice otwarty został czterogwiazdkowy hotel Hilton Garden Inn Kraków Airport, dysponujący 155 pokojami dla gości. Jest to pierwsza ukończona inwestycja związana z rozbudową krakowskiego portu.
Po zakończeniu rozbudowy w połowie 2015 r. przepustowość lotniska wzrośnie do 8 mln pasażerów rocznie.
Jak poinformowano w środowym komunikacie, zgodnie z umową franszyzy, właścicielem i zarządcą nowego hotelu będzie spółka Kraków Airport Hotel, spółka-córka Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice.
Obiekt został wybudowany na terenie dawnego parkingu przed międzynarodowym terminalem pasażerskim. Wartość inwestycji to 51,4 mln zł.
W obiekcie znajduje się 155 pokoi oraz dziewięć sal konferencyjnych. Na gości czekają również takie udogodnienia, jak m.in. bezpłatna łączność wi-fi, całodobowe centrum biznesu, ośrodek fitness oraz restauracja i całodobowy sklep.
Budowa hotelu to część wielkiego planu inwestycyjnego realizowanego przez Kraków Airport. Na lotnisku trwają prace budowlane związane z rozbudową terminalu oraz remontem dróg kołowania i rozbudową płyty postojowej. Przebudowywany jest także wewnętrzny układ komunikacyjny lotniska. Łączna wartość tych inwestycji wynosi ponad 500 mln zł.
Po zakończeniu tych kluczowych inwestycji w połowie 2015 r. przepustowość portu zwiększy się do około 8 mln pasażerów rocznie. Obecnie może on odprawić do 3,5 mln osób rocznie.
Gotowa jest bryła nowego terminalu pasażerskiego, wewnątrz budynku prowadzone są prace wykończeniowe i montaż instalacji. Trwa montaż konstrukcji stalowej pryzmatu, który będzie stanowił charakterystyczny element frontowej elewacji.
Ukończono już dwie z trzech wież przyrękawowych - środkową i wschodnią. Wykonywana jest konstrukcja żelbetowa trzeciej wieży. Kładka, która połączy terminal, parking i stację sięgnęła pierwszego piętra. Gotowe są fundamenty pod wschodnią ścianę przystanku kolejowego.
W strefie operacyjnej oddano do użytku drogę kołowania Charlie oraz nowe miejsce postojowe przy budynku administracyjnym. Mogą już na nim parkować samoloty typu Boeing 737-800. Zakończono również prace budowlane przy przebudowie dróg kołowania Juliett i Golf. Teraz remontowane są drogi kołowania Alfa, Bravo i Fokstrot, co spowodowało zmianę trasy kołowania samolotów pomiędzy drogą startową a płytą postojową. Bardzo zaawansowane są prace przy rozbudowie płyty postojowej.
W listopadzie rozpoczną się prace w części przylotowej terminalu T1. W związku z tym wszystkie przyloty zostaną przeniesione do terminalu T2 (dawny krajowy). Do dyspozycji pasażerów zostaną tam oddane dwie hale namiotowe o łącznej powierzchni 900 metrów kwadratowych, do których przeniesiona zostanie karuzela bagażowa z T1 oraz kontrola paszportowa.
Kraków Airport jest największym regionalnym portem lotniczym w Polsce. W zeszłym roku krakowskie lotnisko obsłużyło prawie 3,648 mln pasażerów, o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku lotnisko planuje obsłużyć ponad 3,7 mln pasażerów. Byłby to rekordowy wynik w historii lotniska, osiągnięty w czasie trwającej gruntownej przebudowy portu.
źródło: Rozbudowa KrakĂłw Airport - otwarto hotel Hilton przy lotnisku - Budownictwo
Rzut okiem na terminal:
Info z lotniskowego FB:
Od najbliższego czwartku (20 listopada):
w terminalu T2 odprawiane będą wyloty do Gdańska oraz obsługiwane WSZYSTKIE przyloty;
w terminalu T1 będą odprawiane wszystkie wyloty międzynarodowe oraz wyloty do Warszawy;
po zmianie pasażerowie lecący klasą biznes do Warszawy lub posiadający odpowiednie karty będą mogli korzystać z salonów Business Lounge, które będą otwarte już od godziny 4:00;
zwiększy się częstotliwość kursowania lotniskowego darmowego shuttle busa, który będzie jeździł pomiędzy terminalami co 15 minut.
W terminalu T2 do dyspozycji pasażerów zostaną oddane dodatkowo dwie hale namiotowe o łącznej powierzchni 900 m2. W pierwszej znajdzie się karuzela bagażowa przeniesiona z T1, w drugiej stanowiska kontroli paszportowej. Hale są ogrzewane i wyposażone w toalety, dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Przyczyna jest prosta - to Lot się przenosi do T1 a nie K2+FR zostaje w T2
Salonik biznesowy na T1 jest tutaj ważnym argumentem. Do tej pory pax na LO3922 nie mieli w ogóle możliwości skorzystania (był zamknięty) a reszta jeśli chciała musiała zmieniać terminal.
EDIT: Widzę, że jednak 3922 dalej nie będą mieli tej możliwości. Godziny otwarcia 04:00-19:00?
Ostatnio edytowane przez stawka ; 17-11-2014 o 15:56
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Bardzo dobra decyzja!
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Od początku nie rozumiałem całej idei T2: Terminala Krajowego. Wtedy przekonywano mnie tutaj, że te 6 odlotów do Warszawy żadną miarą nie da się pomieścić w T1 bo z jednej bramki nie można odprawić dwóch odlotów w odstępie mniejszym od godziny, itp. Jak widać ktoś poszedł po rozum do głowy i teraz już się da (i to przy większym ogólnym ruchu).
Mam nadzieję, że po intergracji nowej częci z przebudowaną starą T2 zostanie zlikwidowany. A może pozostawić go dla czarterów?
Ciekawy artykuł na temat rozwoju regionalnych lotnisk w Polsce. Jak widać Związek Regionalnych Portów Lotniczych buduje lobbying by powiązać prawo lotnicze z innymi regulacjami, na przykład planowaniem przestrzennym. Wiele poruszonych aspektów dotyczy naszego lotniska więc wklejam link:
Lotniska w Polsce. Regionalne porty chcą zmiany dotyczącego ich prawa
Qumak S.A. podpisał dziś umowę z IMGW na budowę AWOS na 7 lotniskach, w tym u nas.
Qumak poprawi bezpieczeĹstwo na siedmiu lotniskach - Lotnicza Polska -
04DEC2014 - zamontowano kładkę. Fotka dzień później.
20141205_220442.jpg
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Na Google Earth pojawiły się nowe fotki z 10 września 2014. Zacnie to wygląda.
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Przystanek kolejowy nabiera kształtów
źródło: Prywatna Strona MiĹoĹnika Komunikacji Miejskiej i Szynowej - Modernizacja linii kolejowej KrakĂłw Mydlniki - KrakĂłw Balice
Cały przebudowywany odcinek linii kolejowej na lotnisko w zamieszczonym linku.
Zakładki