Leciałem 2 listopada do Pragi i wczoraj z powrotem. Pojedyncze miejsca wolne w dwie strony. Dużo zagranicznych turystów, jakby odwiedzali 2 miejsca w jednej wycieczce i korzystali z tego połączenia :p
Wersja do druku
Korzystał kto w FR z taryfy Flexy? Na jakich zasadach jest zmiana rezerwacji, jak to wyglada w praktyce?
Nie jest tak różowo, we wrześniu nie byłem pewny jednego ważnego terminu, a rezerwowałem bilet wcześniej (maj) bo cena była okazyjna 39,00 PLN, więc myślę wezmę FLEXI PLUS bo wyskoczyła mi na nią promocja by w razie czego zmienić na lot wcześniejszy lub późniejszy. Zapłaciłem 229 PLN. Kilka dni przed zarezerwowanym wylotem znałem już właściwy termin, chciałem to zmienić przez rezerwację na www, ale się nie dało, a zgodnie z komunikatem pomocy FR pozostało mi dzwonić do COK lub udać się osobiście do punktu FR na lotnisku i tam zmienić. Udałem się na lotnisko i się rozczarowałem, musiałem dopłacić do ceny biletu 950 PLN, bo cena na nowy lot wynosiła już 1 179 PLN w taryfie FLEXI PLUS.
Szkoda tylko zachodu na te bilety FR w droższych taryfach, to jawne oszustwo, nie jest tak jak w liniach tradycyjnych.
Po całym fakcie znalazłem też informacje FR jak to jest w rzeczywistości:
Cytat:
W dniu podróży zarezerwowany lot można nieodpłatnie zmienić na wcześniejszy lub późniejszy lot tego samego dnia (w zależności od dostępności miejsc). Nieodpłatnej zmiany lotu można dokonać do 1 godziny przed pierwotnym czasem odlotu w przypadku zmiany na lot późniejszy, lub do 1 godziny przed czasem nowego odlotu w przypadku zmiany na lot wcześniejszy. Zmiany można dokonać w kasie lotniskowej lub poprzez telefoniczne biuro obsługi klienta (w godzinach pracy). Wszelkie zmiany lotu dokonane przed dniem podróży nie podlegają opłacie za zmianę lotu, ale należy dopłacić ewentualną różnicę w cenie obu lotów. Klienci BiznesPlus mogą odprawić się nalotnisku bez dodatkowych opłat.
Podczas zmiany lotu zakupione usługi Flexi Plus (wymienione poniżej) są przenoszone na nowy lot (w miarę dostępności). Jeżeli usługi nie można przenieść, jej koszt nie jest zwracany.
Jedna torba 20kg,
Miejsce premium (w zależności od dostępności),
Pierwszeństwo wejścia na pokład,
‘Fast Track’ (dostępne w Londyn Stansted, Dublin, Bruksela Charleroi, Mediolanu Bergamo, Barcelony, Manchesteru, East Midland Liverpool)
Szczegółów lotu SMS
Wczoraj wróciłem z Marsylii i kilka danych.Oba loty punktualne,a nawet ten do Francji 10 min przed czasem.Terminal obsługujący FR jak z czasów PRL, natomiast dwa pozostałe to już europejski poziom. W locie do Marsylii było kilkanaście wolnych miejsc, natomiast powrót to pełny samolot pax.Przy bramce nas poinformowano, że ze względu na max. ilość pax/ wszystkie bilety na ten lot sprzedane / bagaże podręczne będą niektórym zabierane do luku bagażowego.Ja miałem plecak i to szczęście mnie nie spotkało.Po wylądowaniu na płycie razem z moim stało 5 sztuk FR.Jak na porę roku i początki tego nowego połączenia to uważam, że obłożenie bardzo dobre i rokowania na przyszłość są wielce obiecujące.I na koniec pogoda na zwiedzanie była bardzo dobra / przez trzy dni bezchmurne niebo i 15st/
O tym, że bagaże będą zabierane do luku mówi się już od 125-140 pax (regułka jest taka sama przy 125 i przy 189 pax).
Mam pytanie czasami mam możliwość zakupu biletu Flexy. Mam pytanie co taki bilet Flexy daje, warto dopłacić i kupić taki bilet? Jakie są różnice pomiędzy standardową taryfą, a Flexy. Ktoś korzystał może podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
Jak tam nasze nowości? Dużo pasażerów lata? Same sukcesy czy już widać, że któraś trasa słabiej się rozkręca albo jest nawet niewypałem?
Jutro lecę z KRK do Lizbony lotem FR4023. Następnie mam lot do Porto liniami TAP Portugal. Nie mam doświadczeń z Ryanaem jeśli chodzi o loty łączone i w związku z tym pytanie: Czy można nadać bagaż w KRK do miejsca docelowego czy konieczne będzie odebranie go i ponowne nadanie na TAP?
Nie. Odcinki traktowane są jako osobne. W Lizbonie odbierasz bagaż, potem check-in i do gate.
https://www.fly4free.pl/ryanair-9-no...ow-w-berlinie/
Ryanair wchodzi na Tegel, co było do przewidzenia w kontekście zaangażowania w obronę tego lotniska. Nie sądzę jednak, aby tych 9 maszyn obsługiwało kierunki turystyczne- stawiam na biznesowe w dogodnych godzinach i krajowe jako konkurencja dla DB.
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
Dorzucili wreszcie jak zapowiadali pierwotni , drugi lot do Burgas
franek
Robi się ciekawie ;)
JORDANIA – KOLEJNE POŁĄCZENIE Z AZJĄ #PROSTOzKRAKOWA
Z końcem października 2018 r. będzie można skorzystać z połączenia linii lotniczej Ryanair do stolicy Jordanii – Ammanu. Połączenie na trasie Kraków – Amman będzie realizowane dwa razy w tygodniu i stanie się częścią rozkładu lotów na sezon zima 2018/19.
Jordania to już dwudziesty ósmy kraj w siatce połączeń krakowskiego lotniska. Oferta bazowego przewoźnika rozszerza możliwość zaplanowania podróży z Krakowa do Azji i poszukiwanie słońca w kolejnym sezonie zimowym – powiedział Radosław Włoszek, prezes Zarządu Kraków Airport.
Oferta linii lotniczych Ryanair umożliwia zaplanowanie wypoczynku w Jordanii. Na liście światowego dziedzictwa UNESCO znajdują się tu m.in. starożytne skalne miasto Nabatejczyków - Petra z legendą o skarbie egipskiego faraona; Kasr Amra czyli zamek na środku pustyni i Wadi Rum zwany Doliną Księżycową.
Stolica Jordanii, Amman to miejsce gdzie starożytność łączy się z nowoczesnością. Przed wiekami Amman zwany był… Filadelfią. Warto wybrać się tu na spacer po archeologicznym parku - Cytadeli Dżabal Al-Qala’at, z którego doskonale widać znaczną część tego położonego podobnie jak Rzym – pierwotnie na siedmiu wzgórzach – miasta. Uwagę turystów przyciągają również m.in.: teatr rzymski, który jest wbudowany w zbocze wzgórza i może pomieścić nawet 6 tysięcy widzów;Jordańskie Muzeum Archeologiczne, Królewskie Muzeum Samochodów, Jordan Hejaz Railway czyli muzeum kolejnictwa oraz Jordańska Galeria Narodowa. Amman jest także miastem sklepów i kawiarni. Poszukujący lokalnych specjalności powinni odwiedzić również targ w Ammanie.
Bilety na trasie Kraków – Amman będą w sprzedaży pod koniec lutego na stronie przewoźnika https://www.ryanair.com
Fajnie, co raz bardziej egzotycznie robi się w Krakowie.
Najciekawszy fragment przynajmniej dla mnie wywiadu z Panem Juliuszem Komorkiem opublikowanym wczoraj na F4F:
cytat:
To prawda. Widać to nawet po liczbie otwieranych tras. Modlin w tym roku będzie miał tylko 4 nowe połączenia, podczas gdy we Wrocławiu otworzymy aż 11 nowych tras, a w Krakowie 19.
Będzie się działo ;)
Ciekawe,czy mu chodziło o całkiem nowe połączenia, czy o nowe połączenia oferowane w tym roku, ale już ogłoszone np. Burgas z KRK czy Podgorica z WRO.
Osobiście wolałbym żeby powiało świeżością i nowością tzn. jakiś QR, AF, TK, SU, AZ ale z drugiej strony FR otwiera też nietypowe kierunki wiec... Nie ma co narzekać każda nowość cieszy.