Wie ktoś ile osób na inauguracji do Dubrownika?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wie ktoś ile osób na inauguracji do Dubrownika?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Hej, leciałem z KRK-DBV lotem inauguracyjnym i bardzo fajne wrażenia z lotu. Już w KRK przy boardingu otrzymaliśmy drobny upominek turkusowe torby z logo KRK i gazetka w środku. Samolot operujący na tej trasie Embraer E195 z bardzo miłą i pomocną załogą. Siedzenia wygodne, dosyć szerokie. Był poczęstunek batonikiem Grześkiem, kawa, herbata i woda. Przed lądowanie podano jeszcze czekoladki.
Obłożenie na locie inauguracyjnym KRK-DBV było ok 50%.
Wielka szkoda ze nie da się kupić biletu z Gdańska do Dubrownika z przesiadka w Krakowie
Obłożenie ORD od momentu powrotu.
2017
ORD -KRK/ KRK-ORD
VII 88% / 93%
VIII 84% / 96%
IX 81% / 92%
X 88% / 77%
XI 56% / 83%
XII 87% / 66%
2018 (Od lipca do końca pażdziernika latali 2xweekly)
I 66% / 89%
II 63% / 80%
III 90% / 86%
IV 67% / 68%
V 93% / 90%
VI 100% / 95%
VII 92% / 95%
VIII 85% / 96%
IX 90% / 94%
X 76% / 93%
XI 61% / 89%
http://aviationdb.net/aviationdb/F4SDetailQuery#SUBMIT
Zobaczcie jeszcze jedno średni LF na trasach z ORD odpowiednio do KRK, WAW i BUD.
Okazuje się że u Nas, bez dopychania transferami (wg LOTu to połowa ruchu w Wawie) a i tak LF jest wyższy niż w WAWie, o BUD już nie wspominając.
ORD to KRK WAW BUD 2018/05 90% 79% 38% 2018/06 95% 92% 74% 2018/07 95% 93% 64% 2018/08 96% 95% 83% 2018/09 94% 91% 62% 2018/10 93% 91% 54% 2018/11 89% 89% 37% average LF 93% 90% 59%
W najlepszych czasach ORD było w szczycie sezonu 5xweekly, do tego JFK/EWR 2xweekly.
ps; W 2000 nowością było YYZ 1xweekly, niestety 11.09.01 pokrzyżował plany i po dwóch sezonach połączenie zlikwidowano.
Nic dodać, nic ująć, a i tak gdy ewentualnie dojdzie do cięć lub likwidacji tego połączenia pierwszy pójdzie do ostrzału KRK. Trochę mnie zastanawia ,że WAW z tranzytami ma mniejsze LF niż KRK bez tranzytów, bo za bardzo nie wieżę w pax. z Budapesztu czy Bukaresztu.
Nie byłbym znów takim pesymistą, ba raczej byłbym skłonny stwierdzić że "dzięki" kłopotom WAWy(BUD poniżej oczekiwaniom), realnie można liczyć na zwiększenie(w przeciągu paru lat)ORD nawet do 5xweekly w okresie czerwiec - wrzesień, do tego wskrzesić JFK/EWR i YYZ sezonowo.
Jakość życia ludzi w ciągu tych kilkunastu lat mocno się poprawiła, do tego Kraków jest też o wiele bardziej rozpoznawalny turystycznie i co istotne biznesowo.
Zobaczymy czy akurat LOT miał by się wycofać z ORD, ponieważ nie uruchomił tego połączenia z miłości do Krakowa ale...
przez to że "karmił" paxami doskonale Lufthansę,KLM, British Airways,Swiss-a, United czy Austrian-a.
Bo jak nie masz p2p to dla paxa nie ma aż takiego znaczenia czy przesiądzie się w AMS,MUC czy WAWie a wtedy liczy się cena.
Tym bardziej że konkurencja oferuje niższe ceny np. w terminie 8-25.07 br. z KRK najtaniej wychodzi:
Brussels + United via BRU za 2 912 zł,
Lufthansa + United via FRA 3 197 zł,
Lufthansa + United via MUC 3 344 zł,
Iberia via MAD za 3 615 zł,
Austrian via VIE za 3 647 zł,
Finnair via HEL za 3 682 zł,
KLM via AMS za 3 822 zł
i dopiero LOT via WAW za 3 915 zł
a połączenie LOTu bezpośrednio p2p to wartość 4 569 zł
Ja tez sie przylacze do gratulacji.
Mysle tez, ze Lot powinien sie w ciagu dwoch lat przymierzyc do otwarcia KRK-JFK, ale to wymagaloby znacznych srodkow na promocje turystyczna Krakowa w Nowym Jorku, a wiec scislej wspolpracy z miastem.
Odnosnie zagadki z pasazerami transferowymi w WAW: liczba oferowanych foteli (w jedna strone) do ORD w 11/2018 (ostatni miesiac w powyzszym zestawieniu):
WAW 7.308 (no i tu wchodza pasazerowie transferowi, aby "zajac" te miejsca)
KRK 1.176
BUD 1.764
Zgoda - polaczenie bezposrednie zawsze musi byc najdrozsze, bo inaczej nie mialoby dla linii lotniczej sensu, tj. jesli pasazer nie jest gotowy zaplacic wiecej za lot wygodniejszy, to nie nalezy mu go oferowac.
Odnosnie cen, to proponuje wyrzucic loty trwajace z przesiadkami po 20 i wiecej godzin.
Na dzisiaj zostaje w tym przykladowym terminie np.:
Austrian 3.492 (13 godz., powrot troche dluzej)
Lufthansa przez MUC 3.613 (15 godz. 25 min.)
Lot przez BUD 3.701 (13 godz. 50 min.)
Lot przez WAW 3.864 (11 godz. 10 min., powrot troche krocej)
Oczywiscie pamietajmy, ze ceny sa zmienne i zaleza m.in. od stopnia wypelnienia samolotu na dany moment.
W rozważaniach na temat biletów do USA LOT vs reszta linii nie zapominajmy, że LH, OS, KLM są partnerami umów JV z liniami amerykańskimi a co za tym idzie oferują dobre taryfy nie tylko do ORD, NYC i tam gdzie lata się bezpośrednio ale także do wszystkich mniejszych portów w USA i Kanadzie. LOT nie będąc cześcią JV ma dużo trudniej, wyższe taryfy oraz bardzo niewielu pasażerów na biletach United, które wolą podsyłać swoich pasażerów LH OS LX. Wbrew pozorom ruch do Stanów to nie tylko ORD i NYC, wręcz powiedziałbym, że cała reszta to jest ruch bardziej dochodowy. Odnosi się to także do Polonii, tej lepiej urządzonej i zamożniejszej części.
Lot bezposredni: oplaty na dwoch lotniskach, jeden start (jak sie domyslam, paliwozerna operacja), jedna zaloga, krotszy czas jej pracy.
Lot z przesiadką: oplaty na trzech lotniskach (na jednym z nich dwie), dwa starty, dwie zalogi, dluzszy laczny czas ich pracy.
Od razu widac, ze lot bezposredni musi byc drozszy... (Nothing personal.)
Tak, wiem, temat zwracania uwagi przy ustalaniu taryf na rubryke pt. koszty juz chodzil po Forum. I wiem, dwuwartosciowa logika to przezytek.
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 05-06-2019 o 23:49
Przeczytaj uwaznie moj post - ja pisalem o koszcie biletu dla pasazera.
Nie z kazdego miejsca linia moze zaoferowac lot bezposredni. Wybiera wiec miejsca na zapoczatkowanie lotu bezposredniego m.in. (chociaz nie wylacznie) wedlug tego, gdzie liczy na osiagniecie najwyzszej ceny biletu przy odpowiednim O&D. Maksymalizacji ceny biletu ("wyciagnieciu" wiekszych pieniedzy od pasazera) sprzyja m.in. wieksza dogodnosc lotu bezposredniego.
ORD, JFK, EWR i YYZ będą zapewne w mniejszym lub większym stopniu kierowane do Krakowa(EPWA nie jest z gumy) by zrobić miejsce ekspansji na nowe kierunki z Warszawy, oraz zwiększenie częstotliwość na już istniejące kierunki Azjatyckie.
Popyt z samego południa Polski pozwala przypuszczać, że optymalnie było by w miesiącach czerwiec - wrzesień operować 5-6xweekly do ORD, oraz 2-3 EWR/JFK i 1-2 YYZ.
To jest ta nadwyżka która obecnie pojawia się sezonowo w Warszawie.
A gwarantuje dobre obłożenie przesuwając je do Krakowa, jednocześnie robiąc miejsce na nowości i rozwój tras do ICN, NRT, czy SIN.
Zakładki