Ja nie liczylbym na to. Od kilku lat z polaczenia do Warszawy korzysta coraz mniej pasazerow.
franek
Ja nie liczylbym na to. Od kilku lat z polaczenia do Warszawy korzysta coraz mniej pasazerow.
franek
Ostatnio edytowane przez Staford ; 24-01-2010 o 17:21 Powód: Ort.
franek
Boże, żeby się udałoLOT chce zwiększyć liczbę połączeń z portów regionalnych
LOT chce wzmocnić swoją pozycję w krajowych portach regionalnych. Zamierza skierować przynajmniej na trzy lotniska od kilku do kilkunastu samolotów i odzyskać pasażerów utraconych na korzyść tanich linii.
Dziś w Krakowie narodowy przewoźnik i porty regionalne mają omówić szczegóły tworzenia tzw. baz regionalnych, czyli małych portów przesiadkowych LOT. Dziś firma na stałe bazuje tylko na Okęciu.
Niewykluczone, że już dziś będzie wiadomo, które lotniska wchodzą w grę. Na razie wiadomo , że największe szanse mają trzy: Katowice, Kraków i Gdańsk. Dzięki temu wzrosłaby liczba połączeń LOT-u z tych lotnisk. Kraków liczy na pięć samolotów. Katowice i Gdańsk zadowolą się dwoma, trzema maszynami. LOT oczekuje jednak od lokalnych samorządów, które są akcjonariuszami portów, wsparcia przy uruchamianiu nowych połączeń. – Jakaś forma wsparcia będzie potrzebna – mówi Andrzej Kozłowski, rzecznik LOT. – Na razie mogę mówić tylko o tym, czego oczekujemy – mówi Włodzimierz Machczyński, prezes lotniska Gdańsk-Rębiechowo.
W Gdańsku liczą nie tylko na skomunikowanie tego miasta z niektórymi zagranicznymi portami, np. z Brukselą, ale przede wszystkim na bezpośrednie połączenia z Gdańska do innych miast w Polsce. Teraz z Gdańska do Krakowa można dolecieć tylko z międzylądowaniem w Warszawie. Włodzimierz Machczyński uważa, że takie trasy mogłyby obsługiwać ATR-y. – Budowa miniportów przesiadkowych w regionach jest konieczna. Do tego zachęca Unia, no i rząd – mówi Jan Pamuła, prezes portu Kraków-Balice. Jak twierdzi, jeżeli LOT chce to zrobić, to musi być zdecydowany na skierowanie na wybrane lotniska przynajmniej po trzy samoloty. – Możemy przejąć z Warszawy nawet pięć maszyn, i to od najbliższego sezonu – mówi Jan Pamuła.
Sprawa miniportów przesiadkowych była już trzy lata temu lansowana przez Centralwings, spółkę zależną LOT-u. Z tamtych planów nic nie wyszło, a Centralwings nie wytrzymał konkurencji z zagranicznymi przewoźnikami i upadł. Pojawiają się też głosy, że LOT nagłaśnia sprawę minihubów, bo chce wzmocnić swoją pozycję w Warszawie. – Obawiam się, że to tylko kolejny pomysł LOT-u na wywarcie nacisku na PPL, żeby wynegocjować lepsze stawki na Okęciu – mówi Zbigniew Sałek, wiceszef Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.
gazeta prawna
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Ile razy ja to już słyszałem... I to nawet w wersji "nie czy, tylko kiedy". W Poznaniu ze 4 lata temu, pewnie nadal wszystko dograne i dogadane.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Rozumiem, że to oznaczałoby dla Balic zwiększenie ilości połączeń z innymi regionalnymi lotniskami?
Ciekawe jak LOT chciałby to zorganizować, mam na myśli wprowadzenie tego i zmianę przyzwyczajeń podróżnych.
Mam nadzieje, że w związku z tym wróciłoby połączenie do Toronto, a być może jeszcze jakieś dodatkowe transatlantyk?
Ostatnio edytowane przez Staford ; 13-02-2010 o 17:48 Powód: Ort.
Wiadomo coś po wczorajszym spotkaniu?
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Spotkanie nie przypadkowo odbyło się w Krakowie, LOT chce rozwijać u Nas siatke połączeń.
Konkretów żadnych ponieważ było to spotkanie przedstawiające strategie LOTu w stosunku do portów regionalnych.
Teraz rozpocznie się czas na indywidualne i zamknięte spotkania z poszczególnymi lotniskami.
Acha, oby teraz wszystko ruszyło z kopyta.
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Konkretów żadnych ponieważ było to spotkanie przedstawiające strategie LOTu w stosunku do portów regionalnych.
Airliner, jakich konkretnie lotnisk dotyczy strategia?
"Szukajcie tego, co w górze..." (Kol 3, 1).
Ale nie ma nic o Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie czy Wrocławiu.Skąd ta pewność, ze te porty nie beda w przyszłosci pominiete. Strategia moze dotyczyc utworzenia wpierw 2-3 baz i zbazowanie kilku samolotów do obsługi polaczeń regionalnych (miedzynarodowych) cos na wzór Niemiec, Szwajcarii, Włoch. Nie wierzę, by bazy były w kazdym dużym porcie regionalnym. I pewnie chodzi tu o zbazowanie samolotów odrzutowych typu E170 I E175
Ostatnio edytowane przez Airliner ; 15-02-2010 o 23:42
Ok. godziny 13.30 LT, będzie przebazowana któraś Papa do nas. Wykona rejs (mam nadzieję, że zgodnie z rozkładem) do ORD, LO009.
LO3910, LO227 odbyły się normalnie. Skasowany LO343/344. Reszta rejsów ma być obsługiwana normalnie, na czas.
Powoli, zaczynamy latać
Ostatnio edytowane przez Staford ; 21-04-2010 o 08:28
Jak wygląda punktualność lotu LO 0606 z Aten (jutrzejszy przylot o 06:00)? Można się spodziewać, że nie przyleci 30min przed czasem?
Zakładki